התחבר

View Full Version : החלפת נוזל קירור בפונטו Hgt


פיליפ
15-10-07, 01:15
כרגע יש לי ברכב נוזל קירור ירוק, אני רוצה להחליף לפארפלו, האם יש בורג ניקוז כלשהו או שלנתק צינור תחתום ברדיאטור, איך מנקזים אוויר מהמערכת לאחר ההחלפה?

אפשרי להחליף לבד או שללכת למוסך מורשה ולשלם כ-250 ש"ח לעבודה?

מדובר בפונטו Hgt 02.

תודה לעונים.

orenhazan
15-10-07, 18:51
לגבי החלפת נוזל קירור בפונטו Hgt צריך קצת ידע טכני לגבי סוג הנוזל אני ממליץ על Paraflu Up הוא מגיע בצבע אדום והוא הרבה יותר טוב מהפרפלו הרגיל בצבע כחול שאתה מכיר.
כל האלפות והגרנדה החדשות מגיעות מהיצרן עם הפרפלו החדש בצבע אדום.
מה שהכי חשוב זה שצריך לשטוף את מערכת הקירור במעבר בין שני סוגי הנוזלים.
ההחלפה צריכה להתבצע שהמנוע טיפה חם צריך לפרק את הצינור התחתון של הרדיאטור לתת למים לצאת החוצה לגמרי במידה ואתה מחליף לסוג אחר של נוזל אז מומלץ לנקות את מערכת הקירור משאריות הנוזל הקודם במערכת וזאת על ידי הכנסת מים נקיים לתוך מערכת הקירור ואז להוציא אותם עוד פעם החוצה עד שאתה רואה שיוצאים מים נקיים.
בסוף אתה סוגר את הצינור התחתון ואז אתה מוסיף את נוזל הקירור דרך מיכל העיבוי עד שאתה מגיע למצב שהוא מלא לאחר מכן אתה צריך לפתוח את בורג ניקוז האויר הוא נמצא צמוד לקיר האש ברכב אתה תראה בורג כזה שחור מפלסטיק אתה לא מוציא אותו לגמרי אלא רק משחרר אותו טיפה לאחר מכן אתה מניע את המנוע ונותן לרכב להגיע לטמפרטורת עבודה עד שהמאוררים עובדים. באותו רגע סביר להניח שיהיה חסר נוזל קירור כי הטרמוסטט נפתח. אתה מוסיף נוזל קירור למיכל העיבוי עד לרמה הנדרשת וסוגר את בורג ניקוז האויר וזהו. זה כל התהליך בקצרה זה תהליך שעשיתי הרבה פעמים כבר ב Hgt שלי ואף פעם לא היו בעיות מיוחדות.
מקווה שעזרתי.

פיליפ
15-10-07, 23:59
וואו, תודה על התשובה.
משהו קטן, את ההוספה השניה של הנוזל, בזמן הניקוז אוויר, לבצע אותה כשהרכב מונע? או שאני מכבה את הרכב לאחר ניקוז האוויר ואז מוסיף נוזל קירור?

orenhazan
16-10-07, 06:53
את הנוזל החדש אתה שם כשהמנוע כבוי והבורג ניקוז פתוח קצת. כשאתה מגיע לסימן הנכון במיכל העיבוי אז אתה מניע את המנוע ונותן לו להתחמם.

פיליפ
21-10-07, 14:36
נוזל קירור (פארפלו) שקונים במוסכי פיאט למהול עם מים מהברז (כמו שעושים במוסך) או מים מזוקקים? או אולי לא למהול בכלל :?

orenhazan
21-10-07, 16:24
יש שתי אופציות אם זה הפרפלו הכחול אז אין צורך להוסיף לו כלום הוא מגיע מוכן.
האופציה השניה זה הפרפלו Up בצבע אדום הוא יותר איכותי ואתה צריך להוסיף מים כי הוא מגיע בתרכיז. היחס הוא 50 אחוז מים ו 50 אחוז נוזל קירור.
אסור לעולם לשים מים מזוקקים ברדיאטור כי המים האלה פועלים כמו חומצה והורסים את הרדיאטור.
מה שצריך לשים זה מים רכים או מים שעברו תהליך של סינון האבנית. אבל לעולם לא מים מזוקקים.
דרך אגב ב Hgt נכנסים 5 ליטר מים בערך אחרי הריקון לכן אתה צריך 2.5 ליטר פרפלו Up ואת השאר להשלים עם מים. ישאר לך חצי ליטר של נוזל קירור תשמור אותו להוספה בעתיד.
הפרפלו UP האדום מגיע בבקבוקים של ליטר בצורת תרכיז ומצריך הוספה של מים.
הפרפלו הרגיל הכחול מגיע בבקבוקים של שתי ליטר מוכן כבר ללא הוספה של מים.

פיליפ
21-10-07, 17:33
שוב אורן, תודה רבה.

Caveman
21-10-07, 21:24
אורן, מדוע אם כן במוסך הם משתמשים בנוזל הכחול וכן מוהלים אותו ביחס של 50%?
למען הסר הספק, גם לי בבית ישנה פחית של פרפלו כחול מוכן לשימוש.

orenhazan
22-10-07, 05:21
כי פעם גם הנוזל הכחול היה מגיע בצורת תרכיז במיכלים של ליטר אחד היום כמו שאני יודע יש רק את הנוזל המוכן במיכלים של 2 ליטר.
יכול להיות שיש מוסכים שעדיין נשאר להם במלאי הנוזל הכחול הלא מוכן ושמצריך הוספה של מים. מה שבטוח עדיף לקחת את המוכן.

Caveman
22-10-07, 06:41
השאלה המתבקשת כמובן היא איך אפשר לוודא שאכן זו התצורה שמקבלים במוסך.
מעניין אם אפשר לבקש במפורש להשתמש בנוזל המוכן.

orenhazan
23-10-07, 21:11
גדעון לא חושב שצריכה להיות בעיה אם תבקש במפורש להשתמש בנוזל המוכן ולא בתרכיז לא מאמין שיעשו דווקא.

shachar
23-10-07, 21:28
אני מניח שלשאר הפונטו-ים זה אותו סיפור
אבל שאלתי היא : למה במשך 3 וחצי שנים של טיפולים מסודרים במוסך מורשה בצפון
אף אחד לא חשב על להחליף לי נוזל קירור בשום טיפול..?
אני צריך לבקש במפורש שיעשו זאת?

(יש לי פראפלו אדום במערכת)

--
תודה
שחר

פיליפ
23-10-07, 21:47
אני מניח שלשאר הפונטו-ים זה אותו סיפור
אבל שאלתי היא : למה במשך 3 וחצי שנים של טיפולים מסודרים במוסך מורשה בצפון
אף אחד לא חשב על להחליף לי נוזל קירור בשום טיפול..?
אני צריך לבקש במפורש שיעשו זאת?

(יש לי פראפלו אדום במערכת)

--
תודה
שחר

כי לרוב לא יודעים לעבוד במוסכים!

orenhazan
24-10-07, 05:27
שחר אתה צודק אני לא יודע למה רוב המוסכים נוטים לזלזל בעניין החלפת נוזל הקירור וזה נושא חשוב מאוד שבגללו ראשי מנוע נדפקים, משאבות מים, תרמוסטטים,רדיאטורים. ועוד הרבה חלקים שקשורים למערכת הקירור ברכב. גם אם הם מחליפים את נוזל הקירור ברכב אז הם לא שמים את הכמות הנכונה של הפרפלו אלא שמים לך קצת בשביל הצבע כמו שאומרים ומן הסתם במצב כזה הפרפלו לא יעיל בכלל.
לי יש Hgt יד ראשונה (דרך אגב הראשונה שעלתה לכביש בארץ) עם כמעט 190000 ק"מ מהיום הראשון הקפדתי על החלפה נכונה של פרפלו כל 60000 ק"מ או שנתיים ועד היום כל מה שקשור במערכת הקירור ברכב הוא מקורי כמובן שאף פעם לא עשיתי ראש מנוע או דבר דומה ושתדע לך שהכל זה בגלל נוזל הקירור.אני רואה במוסכים הרבה פונטו עם קילומטר נמוך שנוסעים על מים רגילים והראש מנוע הולך להם (דרך אגב ראש המנוע בפונטו מאוד רגיש בצורה קיצונית למים רגילים) וכשפותחים את הראש כל מעברי המים סתומים מקורוזיה ואבנית וכך גורמים להתחממות הרכב ולדפיקת ראש המנוע ברכב.
כנראה שיש איזה שהוא אינטרס למוסך לחפף בהחלפת נוזל הקירור אני מקווה מאוד שאני טועה וזה לא ככה לפחות בחלק מהמוסכים. אבל לצערי זהו לא המצב לכן בעל הרכב צריך לעמוד על עניין החלפת נוזל הקירור או לחילופין למי שיש קצת ידע טכני לבצע את ההחלפה לבד כמו שאני תמיד עשיתי זה הכי בטוח.

ארילו
24-10-07, 09:44
השאלה היא למה בדף טיפולים לא כתוב להחליף נוזל קירור?

פיליפ
24-10-07, 13:35
אורן, בורג ניקוז האוויר זה בורג פלסטיק שמסביבו שיניים כאלה? נימצא על צינור ליד הבית מצערת? בינה לבין קיר האש? אנחנו מדברים על אותו הבורג?

orenhazan
24-10-07, 20:05
כן פיליפ אתה במקום הנכון רק תפתח בזהירות יש נטיה לבורג הזה להישבר במיוחד בסגירה. תסגור אותו עם היד ולא עם מברג.

פיליפ
24-10-07, 23:40
אוקיי תודה רבה..

shachar
25-10-07, 12:36
כמה ליטרים נוזל קירור מהול (פראפלו אדום + מים) נכנסים במערכת של דיינמיק?

תודה מראש
שחר