View Full Version : החלפת נוזל קירור.
שלום לכולם אני רוצה להחליף את הנוזל קירור באוטו שלי (פונטו דור 1 שנת 2000) מהנוזל הירוק ל- פאראפלו.
אני רוצה לדעת מה ההבדלים בין הכחול לאדום ומה יותר טוב לאוטו ולפי מה שהבנתי צריך למהול אותו עכשיו השאלה במה? מים מזוקקים או מי ברז או שיש נוזל אחר שאני צריך להשתמש בו.
יש לי את פאראפלו הכחול השאלה היא האם להיתעקש על האדום או להסתפק בכחול. רשום על הפחית 50% פאראפלו 50% H2O.
תודה מראש.
מוהלים אותו ב-50% מים. אתה צריך הוראות איך להחליף?
יש לי את פאראפלו הכחול השאלה היא האם להיתעקש על האדום או להסתפק בכחול. רשום על הפחית 50% פאראפלו 50% H2O.
תודה מראש.
H20 זה מי ברז
רשום שזו תכולת הפחית או שזה מה שצריך להיות אחרי שאתה מוהל ?
זה מה שצריך להיות אחרי מהילה.
לשים מי ברז או מים מזוקקים.
ואם מישהו יודע מה ההבדל בין הכחול לאדום.
ואני לא צריך הוראות איך להחליף מים אבל תודה.
האדום (פארפלו UP) הוא החומר ה"חדש" ונחשב טוב יותר מהכחול (פאראפלו).
בכל מקרה, אסור לערבב ביניהם.
צריך לערבב עם מים רכים או מי ברז.
מים מזוקקים, לימטב הבנתי, בעייתיים מבחינת חומציותם ועלולים לגרום לנזק בטווח הרחוק.
מהילת מי ברז בפארפלו לא מומלצת בכלל. מי ברז מכילים אבנית, חול, חלודה ומשקעים אחרים לכן לא ממומלץ.
אני מוהל רק עם מים מזוקקים. המתנגדים למים מזוקקים טוענים שמים מזוקקים לא מתאימים כי הם מגיבים עם האלומניום שבמנוע. אני לא כימאי אבל לדעתי הכוונה שמים מזוקקים ללא תוספות מגיבים עם האלומניום. כאשר הם מתוספים בנוזל קירור איכותי הם לא מגיבים עם האלומניום.
יצרני כל נוזלי הקירור (המוכנים) מוהלים אותם עם מים מזוקקים או ממליצים לעשות זאת. ההנחיות לרוב מתייחסות לכל מיני גרסאות שונות כמו:
distilled water או Deionized water ובעברית = מים מזוקקים.
הנושא הזה עדיין לא נבדק לעומק מבחינתי, אך יום יבוא ואעשה זאת.
עד אז אני משתמש בפארפלו מהול ומוכן מהיצרן.
הנושא הזה עדיין לא נבדק לעומק מבחינתי, אך יום יבוא ואעשה זאת.
עד אז אני משתמש בפארפלו מהול ומוכן מהיצרן.
היכן ניתן להשיג פארפלו מהול ומוכן?
לא ראיתי כזה מעולם בחנויות...
"נחום סודאי" שברח' בן אביגדור 3 ת"א, טל' 03-5618052.
בהצלחה ובברכה - רפי לין :)
מגיע באריזות של 2 ליטר, במחיר של כ-50 ש"ח לאריזה.
מגיע באריזות של 2 ליטר, במחיר של כ-50 ש"ח לאריזה.
תודה :)
ידוע אולי למישהו על מקום בצפון שמוכר זאת :confused:
להגיע עד למרכז בשביל נוזל קירור נשמע לי קצת מיותר :D אלא אם כבר אני נמצא שם בהזדמנות...
תודה רבה. בגלל שאין דעה אחידה בעניין בסוף שמתיי פאראפלו כחול עם מים מזוקקים ביחס של 1:1 נראה לי שזה הכי הגיוני. האם זה נכון? הזמן יגיד.
הפאראפלו (הכחול) אמור להגיע מוכן לשימוש ללא צורך בהוספת מים כאלה ואחרים...
את הכחול ניתן להשיג מהול ולא מהול, את האדום יש רק לא מהול נכון עכשיו.
רשום בפירוש באנגלית על גב הפחית ADD 50% WATER וגם יש ציור. מה עוד צריך?
אין ספק שזה תרכיז.
תודה רבה. בגלל שאין דעה אחידה בעניין בסוף שמתיי פאראפלו כחול עם מים מזוקקים ביחס של 1:1 נראה לי שזה הכי הגיוני. האם זה נכון? הזמן יגיד.
אני מקווה בשבילך שזה נכון.
מניסיון בעבר שראיתי רדיאטור של פונטו ספייס שהשתמשו במים מזוקקים עם פראפלו זה ממש חורר את הרדיאטור. אחרי פנייה לחברת פיאט העולמית ניתנה הוראה שמתקנת את הביטוי distilled water למים רכים.
מים רכים זה מים שעברו תהליך ריכוך והוצאת האבנית מהמים. אמור להיות בכל מוסך לפחות במורשים שבינהם מכשיר מיוחד שמייצר מים רכים המכשיר בנוי מכניסה של מים רגילים בתוך המכשיר שמים במקום המיועד לכך כמו גרגירי מלח מיוחדים כאלה ובצד השני יש צינור יציאת מים שמוציא את המים הרכים אחרי התהליך שהם עברו.
במידה ואתה לא מעוניין להסתבך אז יש פראפלו מוכן שמעורבב כבר עם מים רכים במינון הנכון.
במידה ואתה מעוניין להשתמש בפראפלו UP האדום עצה שלי רד ממים מזוקקים.
אני כבר נוסע 210000 ק"מ עם פראפלו UP מהיום הראשון מהול ביחד עם מים רכים אף פעם לא היתה לי בעיה שקשורה במערכת הקירור ברכב הכל מקורי עוד.
אורן,
האם גם משאבת המים מקורית?
מניסיון בעבר שראיתי רדיאטור של פונטו ספייס שהשתמשו במים מזוקקים עם פראפלו זה ממש חורר את הרדיאטור. אחרי פנייה לחברת פיאט העולמית ניתנה הוראה שמתקנת את הביטוי distilled water למים רכים.
קשה לי להאמין לסיפור הזה. האם שמעת על הסיפור הזה ממקור ראשון או שזה מישהו סיפר למישהו סיפר למישהו....? יש הרבה אגדות אורבנויות שמסתובבות במוסכים. הייתי שמח גם לראות את ההוראה הזו של פיאט בכתב.
אגב, באתר הייצרן עדיין מדובר על מים מזוקקים.
לגבי משאבת המים כן גם היא מקורית לא הוחלפה אף פעם.
לגבי הסיפור עם הרדיאטור עם המים המזוקקים מה זה בדיוק האם שמעת. אני עבדתי הרבה שנים במוסך המרכזי של פיאט כיום אני עובד במוסך המורשה של פיאט בבאר שבע אז על איזה מקור אתה מדבר.
זה לא קרה מיד. אחרי שמולאו ברדיאטור מים מזוקקים הרכב הגיע אלינו אחרי 35000 ק"מ בערך עם נזילת מים חמורה מהרדיאטור. הרדיאטור נשלח לתיקון ולא תוקן בגלל שהיו בו יותר מידיי חורים.
רוב המוסכים מוהלים את הפראפלו עם מים רגילים מהברז זה עדיף כבר על מים מזוקקים.
אתה צריך להבין משהו חשוב מים מזוקקים הם מים חומציים שתוקפים אלומיניום הרדיאטור הוא הראשון להיפגע כי הוא הכי עדין מבחינת עובי האלומיניום.
אני לא בא לשכנע אף אחד. כל אחד יכול לעשות ברכב שלו מה שהוא חושב לנכון. אני יכול רק לייעץ ולתת חוות דעת מהניסיון שיש לי. אני לא רוצה להתווכח עם אף אחד יש לי את זה מספיק בעבודה עם הלקוחות של פיאט תאמין לי.
אני מיציתי את הנושא.
יום טוב אורן.
שאלתי לגבי משאבת המים היות וזו הוחלפה אצלי אתמול, לאחר 131K ק"מ, כחלק מעבודה על הטיימינג.
לאחר פירוק הטיימינג ניתן היה להרגיש כי המשאבה לא מסתובבת חלק אלא בקפיצות והוחלט להחליפה.
אצלך מדובר על 200K ועדיין משאבה מקורית וכאן מסקרן אותי כיצד זה קורה? כיצד אתה שומר על מערכת הקירור ברכבך?
אשמח ללמוד.
היי רענן קודם הרשה לי להחמיא לך על היידע הרב שיש לך. עקבתי אחרי כמה שירשורים שהיית שותף להם וממש נהנתי לקרוא את התגובות שלך לנושאים שהועלו בשירשור.
לגבי השאלה שלך לגבי משאבת המים ברכב. המשאבת מים ב HGT שונה לגמרי ממשאבת המים של הספייס הרגיל. לך אני מבין יש את הספייס ELX הרגיל לכן קודם כל ההשוואה לא יכולה להתבצע.
רק שתדע שמשאבות המיים בדגמים הרגילים הולכים הרבה לפני מה שאתה הגעת בקילומטר אני מתכוון.
לגבי מערכת הקירור בפונטו אצלי. מהיום הראשון דהיינו 0 קילומטר החלפתי את נוזל הקירור לפראפלו UP.
הרכב הגיע מהיצרן עם הפראפלו הרגיל הכחול. כמובן שמהלתי אותו עם מים רכים. מאז כל שנתיים אני מחליף נוזל קירור כי הנוזל מאבד מהתכונות שלו במשך הזמן.רק לידיעה כללית יש מכשיר מיוחד שבודק את ריכוז החומר בנוזל קירור והאם צריך להחליף כבר את הנוזל קירור או לא.
הבדיקה מתבצעת על ידי הכנסת המכשיר למיכל העיבוי ועל ידי קריאה מסויימת שאתה מקבל אתה יודע מה מצב הנוזל קירור והאם הוא עומד עדיין בסטנדרטים התקינים. המכשיר הזה מיועד רק לנוזל הפראפלו גם האדום וגם הכחול. בנוזלי קירור אחרים הוא נותן קריאות שגויות זה לפחות מה שאני ניסיתי.
שמתי לב שאחרי שנתיים הנוזל קירור עדיין תקין אבל יש ירידה בריכוז שלו ואז ההחלפה מרעננת אותו.
אני גם מדי פעם שוטף את הרדיאטור גם של המזגן וגם של הרכב חיצונית אני מתכוון כי יש להם נטייה במשך הזמן להיסתם על ידי חרקים או כל דבר אחר.
מדי פעם אני משמן את המאווררים של הרכב יש שניים יש להם לפעמים נטייה להיתפס למרות שהם מאוד אמינים ומחזיקים המון שנים.
זהו כעיקרון אני מאמין שבהחלפת הטימיינג הבאה ב 220000 ק"מ אני יחליף את משאבת המים לא בגלל שהיא לא תקינה אלא בגלל שהיא משותפת לרצועת הטימיינג ומה שיילך קודם זה המיסב ואז יכולות להיות תוצאות לא נעימות לעניין הזה למרות שהמיסב מאוד מרעיש לפני שהוא מסיים את חייו אבל בכל זאת לשקט הנפשי אני יחליף אותה מה גם שזו לא הוצאה רצינית.
טוב אני מקווה שעניתי לך על השאלה.
שיהיה יום טוב אורן.
ראשית, תודה. :)
ממה שהצלחתי להבין, אפשר לסכם זאת כך:
1. שימוש בנוזל קירור איכותי. (עדיפות לפאראפלו UP)
2. החלפות יזומות כל שנתיים.
3. שימוש בנוזל מהול מהחברה או מהילה עם מים רכים.
4. רחיצה חיצונית של הראדיאטור\ים (כאשר זה לא קריטי לגבי פנים המערכת אך שומר על יעילותה)
הכל מבוצע אצלי, פרט לנושא המים הרכים שאינני בטוח לגביהם.
אם לטענתך משאבות מים הולכות לפני 130K אז אפשר להבין שתחזוקה שוטפת מאריכה את חיי המשאבה. מה שכן, הצלחתי להציץ למקום בו ישבה המשאבה טרם פירוקה, והמעברים שם נראים נקיים וללא סממנים של איכול או בלאי.
ראשית, תודה. :)
ממה שהצלחתי להבין, אפשר לסכם זאת כך:
1. שימוש בנוזל קירור איכותי. (עדיפות לפאראפלו UP)
2. החלפות יזומות כל שנתיים.
3. שימוש בנוזל מהול מהחברה או מהילה עם מים רכים.
4. רחיצה חיצונית של הראדיאטור\ים (כאשר זה לא קריטי לגבי פנים המערכת אך שומר על יעילותה)
הכל מבוצע אצלי, פרט לנושא המים הרכים שאינני בטוח לגביהם.
אם לטענתך משאבות מים הולכות לפני 130K אז אפשר להבין שתחזוקה שוטפת מאריכה את חיי המשאבה. מה שכן, הצלחתי להציץ למקום בו ישבה המשאבה טרם פירוקה, והמעברים שם נראים נקיים וללא סממנים של איכול או בלאי.
אני חושב שסיכמת את זה בצורה הכי טובה.
לגבי משאבת המים אצלך מה שקורה זה שהמיסב הולך הרבה לפני המשאבה עצמה במידה והשתמשת בנוזל קירור איכותי כמובן.
הקפיצות שראית בסיבוב המשאבה זה מהמיסב עצמו וזו בעיה ידועה במקרה הזה אין קשר לנוזל הקירור. במידה ומשתמשים במים מהברז אז הקורוזיה פשוט מכלה את המשאבה ואז יש נזילת מים ממשאבת המים או במקרה יותר גרוע המיסב עצמו ממש נתפס ואז יכול להיגרם נזק למערכת התיזמון ברכב.
ב HGT יש משאבת מים הרבה יותר גדולה ומאסיבית והמיסב שם מחזיק המון זמן מעמד בניגוד לפונטו הרגיל.
תודה רבה על המידע, אולי באמת כדאי שאעבור ל-HGT :rolleyes: ככה לא אחליף משאבה כל 130K:D
תודה רבה על המידע, אולי באמת כדאי שאעבור ל-HGT :rolleyes: ככה לא אחליף משאבה כל 130K:D
אם זאת הסיבה אז אתה מוזמן למועדון :D:D:D:D:D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.