View Full Version : לא יצא כל הנוזל קירור
שלום אשמח לקבל עזרה בנושא החלפת נוזל קירור. החלפתי את נוזל הקירור היום (פונטו 2006 ידני) באופן יזום. לאחר שניתקתי את הצינור התחתון ממיכל העיבוי ופתחתי את ברגי ניקוז האויר יצאו רק 3.5 ליטר,וזה גם מה שנכנס מה שאומר שכנראה לא כל הכמות יצאה, הבעיה שהוספתי נוזל paraflu כחול מוכן והמקורי אדום.
א. למה לא יצא כל הנוזל (אולי לא חיממתי מספיק לפני?)
ב. האם זו בעיה שמתערבב paraflu כחול עם אדום?
תודה.
דרך אגב עיינתי בהודעות שעסקו בנושא ולא מצאתי תשובה חד משמעית
תמיד יכול להישאר קצת במערכת. תלוי בזווית שבה הרכב עומד. אפשר לתת סטרטר קצר (בלי להתניע) כדי להוציא קצת מים (לדוגמה, מתוך רדיאטור החימום).
הבעיה: אסור לערבב בין נוזל אדום לבין הכחול. צריך בהקדם האפשרי לשטוף את המערכת ולחזור לנוזל האדום.
תמיד יכול להישאר קצת במערכת. תלוי בזווית שבה הרכב עומד. אפשר לתת סטרטר קצר (בלי להתניע) כדי להוציא קצת מים (לדוגמה, מתוך רדיאטור החימום).
הבעיה: אסור לערבב בין נוזל אדום לבין הכחול. צריך בהקדם האפשרי לשטוף את המערכת ולחזור לנוזל האדום.
תודה על התשובה. באיזו זוית הרכב צריך לעמוד? מה זה "קצת" לפי מה שנכתב בפורום צריך לצאת קרוב ל5 ליטר?
יש 4.2 ליטר במערכת הקירור, כל הנוזל לא יוצא נשאר קצת
נוזל בראש המנוע, גם אצלי נכנס רק 3.5 ליטר.
פיני
כאשר מחליפים את סוג הנוזל הכי טוב לשטוף את המערכת עם מים לפני שמכניסים את הנוזל החדש.
עוד תהיות בנושא נוזל קירור.
-האם הנוזל שמגיע לא מהול בפחית העגולה זה האדום?
-על שתי סוגי פחיות נוזל הקירור- המהול והלא מהול רשום PARAFLU 11 אז למה אסור להם להתערבב?
-אם עושים שטיפה עם מים רגילים- לא ישארו מים כאלו במערכת?
אסור לערבב פראפלו אדום עם כחול.
כן, סביר להניח שיישארו מעט מים במערכת, אבל הם לא יזיקו לה. (הערבוב של האדום והכחול כן).
אסור לערבב פראפלו אדום עם כחול.
כן, סביר להניח שיישארו מעט מים במערכת, אבל הם לא יזיקו לה. (הערבוב של האדום והכחול כן).
עדכון בהחלפת נוזל הקירור:
לאחר שהייתי היום במוסך (חלמיש בעפולה) והסברתי להם שהם סיפקו לי נוזל קירור לא מתאים בעל המוסך לקח אחריות ונתן לי ללא תשלום נוסף את הparaflu up האדום. שוב הוצא הנוזל קירור המערכת נשטפה והוכנס הנוזל המתאים (מדולל כמובן). תודה לכל מי שעזר.
חזרתי לפני כשעתיים מטיפול במוסך המורשה בעכו (מוסך פטין)
טיפול גדול (שמן + מסנן, שמן גיר, מצתים, מסנן מזגן, תושבת גיר אוטו' + תיקונים קטנים פה ושם, בעיקר קוסמטיים) - מכיוון שזו פעם ראשונה שאני מכניס את הפונטו לטיפול, בקשתי שיבדקו האם הנוזל שבמיכל הוא פרפלו (לטענת המוכר דאז כן, אבל לא היה לי איך לאשר זאת).
נאמר לי שלא ניתן לראות אם הנוזל הוא פרפלו או לא, אבל הם לא רואים שום סימנים למים רגילים - כך שאם אני מעוניין יוסיפו לי פרפלו...
אידיוט שכמוני אמר בסדר (סה"כ 35 שקלים)...
ראיתי איך פותחים את הניקוז התחתון, ומנקזים חלק מנוזל הקירור החוצה (שיצא בגוון אדום-נחושת בהיר כזה - משמע פרפלו אדום?) ומוסיפים פרפלו כחול...
רק שחזרתי וניכנסתי לפורום נפל לי האסימון וניזכרתי שנרשם פה במפורשות שאסור לערבב בין הנוזלים!!!
אז....מעבר לכך שאחזור למוסך בהזדמנות ראשונה (כרגע לצערי אין מצב)...
האם גוון המים שירדו מצביע באמת על פרפלו אדום שהיה במערכת?
באם כן, ואז מין הסתם יש לי כרגע קוקטיל של אדום וכחול, כמה זה יזיק אם אסע כך בסופ"ש + ראשון וביום שני אכנס חזרה למוסך שיחליפו את כל הנוזל לפרפלו אדום (זה משנה אם אדום או כחול? מבחינת איכות או משהו?)?
אוףףף....טמבל :confused:
דבר ראשון יכולת לדעת מראש בעת הקנייה מה צבע הנוזל שברשותך
צינור המלוי של הנוזל בגוון צהוב וניתן לראות דרכו את גוון הנוזל שבפנים
דבר שני, ידוע במפורש שאין לערבב את שני הצבעים
זו הוראת יצרן של הנוזל
מה זה עושה ואיזה נזק יגרם ? שאלה טובה.
הנוזלים פשוט בהרכבים כימיים שונים ולכן אין לערבבם אחד עם השני
שלום רון,
למה אתה קורא לעצמך "אידיוט" ? לא אתה האידיוט!
מדובר פה בעבודה קצת חאפרית וזהו.
אם מצב נוזל הקירור לא ברור אז פשוט מחליפים את כולו. לא מרוקנים חלק ושמים קצת פאראפלו במקום. מה זה החארטה הזה ?!
מכיוון שהרכב שלך 2001 הוא אמור לקבל פאראפלו כחול.
אם היה לפני זה פאראפלו כחול אז צבע חום דווקא מעיד על זה שהנוזל לא הוחלף הרבה זמן.
אישית, לא הייתי דואג יותר מדי. ביום ראשון או שני כדאי ללכת למוסך ולהחליף לפאראפלו כחול. אם תשים אדום אז כל פעם שיתעסקו עם נוזל הקירור בפונטו 2001 שלך תצטרך להקפיד שישימו רק אדום. קצת כאב ראש.
או.קי....אז דיברתי עם האחראי של המוסך בטלפון...והסברתי לו את המצב.
גם הוא אמר לי שמכיוון שהרכב שלי הוא 2001 הוא אמור לקבל פרפלו כחול ולא אדום (לטענתו אדום משנת 2005 ומעלה).
הוא טען שלא אמורה להיות בעיה מכיוון שאם ראיתי שניקזו את הנוזלים מלמטה אז עשו ניקוז כמו שצריך ורק אז מילאו כחול (את תחילת הניקוז לא ראיתי, התקרבתי לרכב לאחר 2 דקות לערך, ואז ראיתי את הנוזל על הרצפה וכמובן את המשך הנזילה) - הנקודה היא שאני ראיתי הוספה רק של בקבוק אחד בנפח של +- 2 ליטר.
אני באמת מקווה שאין מקום לדאגה, אבל לכל מקרה שלא אהיה אגיע למוסך בשני, לעשות שטיפה והחלפה מלאה של נוזל הקירור.
מכיוון שכחול לפי דעתו של "סטודנט" יחסוך לי כאב ראש בבדיקה כשמוסיפים נוזל באם יהיה צורך בעתיד, אז אני חושב שאסתפק בו...השאלה היא כל כמה זמן צריך להחליף את הכחול? אני יודע שהאדום זה +- 5 שנים לפי מה שקראתי פה בעבר...
מה שכן, יאמר לזכות המוסך שגם אם בזה יתכן והוא פיקשש, שאר העבודה נעשתה במקצועיות ואדיבות, כולל תיקון של הריפוד הפנימי + הוספת פס מגן לבמפר הקידמי מצד ימין (הפסים השחורים בצדדים) - בחינם (אומנם לא חדש אבל נראה חדש לחלוטין) + הנחה חביבה בסוף הטיפול על המחיר הכולל.
שלום רון,
למה אתה קורא לעצמך "אידיוט" ? לא אתה האידיוט!
מדובר פה בעבודה קצת חאפרית וזהו.
אם מצב נוזל הקירור לא ברור אז פשוט מחליפים את כולו. לא מרוקנים חלק ושמים קצת פאראפלו במקום. מה זה החארטה הזה ?!
כל מילה בסלע !
עם הפונטו 2000 שלי בגלל כמה רעשים שהתבררו כברקסים גמורים+דיסקיות גמורות. הוא סידר גם את הקלאץ' שעשה רעשים ועכשיו הכל בסדר.
השירות מצויין ומנהל העבודה מאוד מקצועי מאוד ונחמד!.
כשיש לי בעיות אני הולך אליהם ואני מרוצה.
או.קי....אז דיברתי עם האחראי של המוסך בטלפון...והסברתי לו את המצב.
הוא טען שלא אמורה להיות בעיה מכיוון שאם ראיתי שניקזו את הנוזלים מלמטה אז עשו ניקוז כמו שצריך ורק אז מילאו כחול (את תחילת הניקוז לא ראיתי, התקרבתי לרכב לאחר 2 דקות לערך, ואז ראיתי את הנוזל על הרצפה וכמובן את המשך הנזילה) - הנקודה היא שאני ראיתי הוספה רק של בקבוק אחד בנפח של +- 2 ליטר.
חבל שלא כתבת מהתחלה שלא בדיוק ראית מה עשו. יכול להיות שהמוסך היה בסדר גמור.
אולי תכתוב על מה חייבו אותך בחשבונית מבחינת נוזל קירור ועבודה (תיאור, מחיר ומק"ט) וככה נבין מה עשו.
חבל שלא כתבת מהתחלה שלא בדיוק ראית מה עשו. יכול להיות שהמוסך היה בסדר גמור.
אולי תכתוב על מה חייבו אותך בחשבונית מבחינת נוזל קירור ועבודה (תיאור, מחיר ומק"ט) וככה נבין מה עשו.
בכיף...
מבחינת נוזל הקירור:
עבודה נכללה בתוך "טיפול 40K"
מספר פריט: 16551626
תיאור פריט: פרפלו
כמות: 1
מחיר: 36 שקלים
הנקודה שלי הייתה, שגם אם נקזו באמת את כל הנוזל הישן - איך זה יתכן ששמו רק (לכל היותר!) 2 ליטר? שכן לפי מה שרשמו פה בעבר קיבולת נוזל הקירור גדולה בהרבה.
2 ליטר לא מהול = 4 ליטר מהול.
קיבולת הרכב אמורה להיות 4.5 ליטר ככה יתכן וקצת זייפו ביחס התערובת.
בכל מקרה, לדעתי, היו צריכים לעשות שטיפה עם מים למערכת, להפעיל את המנוע מעט, לנקז שוב ואז למלא בפארפלו כחול.
2 ליטר לא מהול = 4 ליטר מהול.
קיבולת הרכב אמורה להיות 4.5 ליטר ככה יתכן וקצת זייפו ביחס התערובת.
בכל מקרה, לדעתי, היו צריכים לעשות שטיפה עם מים למערכת, להפעיל את המנוע מעט, לנקז שוב ואז למלא בפארפלו כחול.
אצלי גם לאחר שטיפת המערכת נכנסו רק 3.5 ליטר 2006(ידני)
גם אצלך נשארו, ככל הנראה, עודפים אי שם במערכת. קשה מאוד לנקז את כל הנוזלים.
הנתון שהבאתי, המציין כי קיבולת מערכת הקירור היא 4.5 ליטר, נלקח מתוך ספר הרכב שברשותי.
אתם יודעים למה נשאר לכם נוזל במערכת ?
כי צריך גם לפתוח את ברז החימום , אחרת ברדיאטור הפנימי ( של החימום ) ובצנרת ( הפנימית) נשאר נוזל קירור .( פחות או יותר ליטר )
נ.ב עכשיו בטוח יגידו לי שאין בספייס רדיאטור חימום ...ואז אני מתפטר :(
אתם יודעים למה נשאר לכם נוזל במערכת ?
כי צריך גם לפתוח את ברז החימום , אחרת ברדיאטור הפנימי ( של החימום ) ובצנרת ( הפנימית) נשאר נוזל קירור .( פחות או יותר ליטר )
נ.ב עכשיו בטוח יגידו לי שאין בספייס רדיאטור חימום ...ואז אני מתפטר :(
רדיאטור חימום יש (בדרך כלל) אבל אין ברז חימום. יש זרימה מתמדת של נוזל דרך רדיאטור החימום. בכל מקרה, נוזל ישן תמיד נשאר קצת. הכי טוב לתת סטרטר קצר כדי שמשאבת המים תיזרוק החוצה נוזל וכמובן לפתוח את שני ברגי ניקוז האוויר.
עבודה נכללה בתוך "טיפול 40K"
מספר פריט: 16551626
תיאור פריט: פרפלו
כמות: 1
מחיר: 36 שקלים
לא מספיק. 1 ליטר מרוכז=2 ליטר מהול. אולי 3 ליטר, כי חלק מהמוסכים המציאו שצריך למהול את הפאראפלו פי 3 ולא פי 2 לפי ההוראות.
אתם יודעים למה נשאר לכם נוזל במערכת ?
כי צריך גם לפתוח את ברז החימום , אחרת ברדיאטור הפנימי ( של החימום ) ובצנרת ( הפנימית) נשאר נוזל קירור .( פחות או יותר ליטר )
נ.ב עכשיו בטוח יגידו לי שאין בספייס רדיאטור חימום ...ואז אני מתפטר :(
רדיאטור חימום יש (בדרך כלל) אבל אין ברז חימום.
אליקו, אני מקווה שלא תתפטר, אני אשמח להרים מכסה מנוע במפגש הקרוב. ;)
[QUOTE=student;32793]רדיאטור חימום יש (בדרך כלל) אבל אין ברז חימום. יש זרימה מתמדת של נוזל דרך רדיאטור החימום.
קשה להאמין ...בקייץ אמור להיות ממש חם מזה . אני חצי מתפטר :)
[QUOTE=student;32793]רדיאטור חימום יש (בדרך כלל) אבל אין ברז חימום. יש זרימה מתמדת של נוזל דרך רדיאטור החימום.
קשה להאמין ...בקייץ אמור להיות ממש חם מזה . אני חצי מתפטר :)
אצלי הוא מנותק בכל מקרה (היה כך שנקנה הרכב)...אז אולי זה מסביר את הליטר החסר?
לא מספיק. 1 ליטר מרוכז=2 ליטר מהול. אולי 3 ליטר, כי חלק מהמוסכים המציאו שצריך למהול את הפאראפלו פי 3 ולא פי 2 לפי ההוראות.[/QUOTE]
בדיוק מה שגם אני חשבתי. לצערי לא יצא לי להגיע למוסך בסוף היום עקב עבודה, אך בהזדמנות ראשונה (אפילו שישי הזה אני מאמין) אכנס לשטיפה+מילוי של נוזל הקירור, רק בשביל להיות רגוע לחלוטין (כרגע בכל אופן נראה בסדר, מבחינת התחממות המנוע מתחמם כרגיל עד החצי).
ואם כבר נצל"ש בקשר לטרמוסטט...
ברמת העיקרון לפי הידוע לי, כל זמן שהמנוע לא חם מספיק, אז הטרמוסטט אמור למנוע מעבר מים קרים (או להפחית אותו לפחות?) למנוע, וכך לאפשר למנוע להגיע לטמפ' אופטימלית מהר יותר, וברגע שהגיע לטמפ' אופטימלית, לווסת את מעבר המים כך שטמפ' זו תישמר, לא תעלה ולא תרד.
עכשיו מעבר לזה, שבעליות ממש קשות, בימים חמים עם מזגן - המחוג כן עובר את החצי ב2-3 קווים בממוצע (ויורד מיד לחצי לאחר 10-20 שניות נסיעה במישור), שמתי לב לתופעה בזמן האחרון, בזמן נסיעה בשעת לילה מאוחרת, שכבר קריר בחוץ (בעיקר בנסיעות ליד החוף מסיבה כלשהי) - המחוג גם יורד מתחת לחצי (בנסיעת שיוט רגועה). האם זה תקין?
האם 2 הסימפטומים גם יחד מסמנים על טרמוסטט תפוס, או טרמוסטט שבדרך להיות תפוס?
חג שמח ושנה טובה לכולם :)
תיקון קטן - טרמוסטאט מונע מעבר של מים אל הרדיאטור ( בכדי שהמים לא יתקררו) ומשם למנוע .
לגבי התופעות האחרות שתיארת - הכל תקין לחלוטין ומצביע על עבודה תקינה של טרמוסטט .
בעליה רכב מתעמץ יותר , מכאן החום עולה במקצת , במישור פחות - הכול תקין , הסר דאגה מלבך
.
אליקו, אני דווקא לא מסכים.
בכל פעם בפונטו שלי ובמשפחתי שנתקלתי שהאוטו התקרר בזמן נסיעה אז היה מדובר בטרמוסטט קרוע (תקוע על מצב פתוח). אלא, אם היה מדובר ביום קר במיוחד או שהמנוע בקושי הספיק להגיע לטמפ' עבודה ויצאתי לכביש מהיר, שוב ביום קר יחסית. לא נתקלתי בתופעה במקרים אחרים.
אבל,
ל- Ron
אתה כותב שיצא נוזל קירור חום
רדיאטור החימום נותק בעבר
האוטו מתחמם, באיזה עליות זה קורה ?
נשמע לי שכדאי שתכניס את האוטו למוסך לשם בדיקת מערכת הקירור. במקרה הטוב מדובר אכן בבעיה בטרמוסטט.
STUDENT - - מה שהוא מתאר לא נחשב ל"תקוע" בשום אופן ...בזמן הנסיע בהתאם לתוואי הכביש מנוע קצת מתעמץ יותר ומתחמם , במישור ובירידות מתעמץ פחות ומתקרר - וכך זה אמור להיות , וזה נורמלי .
היות וזה כך ברור שחיישן חום יגיב בהתאם - מכואן התזוזות הקלות במחוג ...
אתה יודע מזה "תקוע" על מצב פתוח? - אצלי היה ככה , החום לא היה עולה יותר מ75 מעלות , מנוע לא היה מגיע לטמפרטורה הנורמלית של 85-90 בכלל . לכשהחלפתי את הטרמוסטט הוא התחיל להגיב בדיוק כפי שהרון תיאר .
רון , אתה יכול לעשות בדיקה מאוד פשוטה בעצמך . תניע את האוטו ובהתאם לחום שעולה תבדוק את החום של צינור מים העליון שמגיע מהטרמוסטט אל הרדיאטור. בהתחלה הוא אמור להיות קר ( היות והטרמוסטט סגור ) ולקראת ה75-80 להתחמם ( היות והטרמוסטט נפתח בהדרגה) במצב של המחוג על 85-90 צינור אמור להיות ממש חם .
אם זה כך - הטרמוסטט תקין . אם ב75-70 הוא כבר ממש חם - הוא תקוע במצב פתוח .
אני עדיין דבק בעמדתי
אולי RON יכתוב בכמה בדיוק יורד מחוג החום (כמה קווים) ?
ממ...קודם כל אערוך את הבדיקה שאליקו הציע היום מאוחר יותר...
בקשר למחוג החום, שהוא יורד (לא קורה באופן קבוע, וכידוע, גם לא כל כך קר עדין, וזה קרה לי לאחר כ-15 דקות נסיעה עירונית ובין עירונית משולבת, בכביש בין עירוני) - הוא ירד לי 2-3 קווים, ושהגעתי למצב עמידה הוא חזר לאמצע לאחר כחצי דקה-דקה.
העליות שהוא התחמם בהם הן העליות מטבריה לכיוון כרמיאל. בנוסף באילת הייתה עליה אחת ארוכה, בחום האיימים של אילת, עם מזגן כמובן ו-2 אנשים ברכב שהוא התחמם גם כן 3-4 קווים מעל החצי, וכנראה עקב חום האוויר החיצוני לקח לו הרבה יותר זמן להתקרר בזמן עמידה (ולכן מיהרתי לעשות את הדרך חזרה למטה, שכן בירידה, הוא התקרר מהר יותר עקב מעבר האוויר בנוסף למאוורר).
חוץ מזה לא היו התחממויות מיוחדות, ומה שהפתיע אותי - שאת העליות של סדום הוא עלה עם מזגן בלי לזוז אפילו מ"מ מהאמצע (שהייתי בטוח עקב העליות הקודמות שגם פה הוא יתפס 2-3 קווים למעלה).
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.