התחבר

View Full Version : החלפה עצמית של בולמי זעזועים קדמיים


eliko1976
07-09-08, 10:48
שלום לכולם .
מצאתי לנכון לשתף אותכם בפעולה עצמית הלא שגרתית במחוזותיינו והיא החלפה בולמי זעזועים קדמיים !:confused:
היות ולנצ'יה דדרה מבחינה מכנית דומה כמו 2 טיפות מים לטמפרה וטיפו שרשור הנ"ל ממוקם כאן .
אומנם שרכבי משנת 97 עשה רק 85K , אך התחלתי להרגיש קצת דפיקות במעבר על מכשולים ועניין לא מצא חן בעיניי . אחרי שבדקתי שלא מדובר במשולשים , גומיות של מוט מייצב ותפוח הגה - השתכנעתי סופית שכנראה שבולמי זעזועים הגיעו לסוף חייהם .
אגב , תושבות שלהם היו גם בסדר גמור .
אחרי חיפושים בפורומים ( כולל בחו"ל ) הבחירה נפלה על בולמי גז KAYABA ,פירמה יפנית בעל מוניטין של עשרות שנים .
חיפוש קטן באזור ירושלים - והם נמצאו במחיר סביר מאוד של 450 ש"ח לשניהם .
על הדרך נרכשו גם גומיות שמגינות על הציר המרכזי של הבולים .
בארגז כילים היו לי 2 מכווצי קפיצים , ג'ק הידראולי , כמובן כל המפתחות ובוקסות שיכולות להיות בטווח של 6-24 מ"מ , יום שיש פנוי ו...אפשר להתחיל בעבודה .

eliko1976
07-09-08, 11:15
מצ"ב :

בולמים + גומיות + מכווצי קפיצים
ג'ק הידראולי

מפתחות ובוקסות לא מצאתי לנכון לצלם - אין בהם סקסי ממש :p

eliko1976
07-09-08, 11:53
מרים ת'אוטו בצד אחד
מניחים גלגל מתחת למשולש ( ליתר הביטחון )
פותחים 2 ברגים של הבולם שמתחברים לנאבה
מוצאים מכסה גומי של הבולם מלמעלה
פותחים 3 ברגי תושבת של הבולם
ו...שולפים את הבולם


אתם רואים כמה זה קל :razz:

eliko1976
07-09-08, 11:58
כאן העבודה האמיתית מתחילה

מכווצים את הקפיץ משני הצדדים עד שהוא יסתובב חופשי בין הבולם לבין התושבת
פותחים אום 19 של הציר ( עבודה מאוד קשה , כי האום סגור מאוד חזק )
ומוצאים את התושבת עם הקפיץ
מלבישים מגן גומי על הציר של הבולם
מלבישים תושבת עם הקפיץ על הבולם החדש
סוגרים את האום של הציר
שותים קצת מים ונחים קצת :grin:

eliko1976
07-09-08, 12:02
כרגיל מרכיבים הכול בסדר הפוך ....;)
הנה ...הבולם החדש כבר במקום
עכשיו עברים לצד השני ועושים כמובן את אותו הדבר ....:p

קבלו טיפ קטן ומאוד חשוב , בתמונה , באדום סימנתי את מקום החיבור של צינורית הברקס אל הבולם.
יש שם מין גומיה כזאת ...על-אף שהצינורית הייתה נראת לי תקינה לגמרי דווקא במקום החיבור היו סדקים , זה לא ניתן לראת אם לא מוצאים את הגומיה מהאוזן של הבולם ומזיזים אותה קצת.
כך ,שתדעו שצריך לפעמים גם להזיז את הגומיה בכדי להיות בטוחים שצינורות הברקס תקינים וחיים .
נ.ב היום נרכשו זוג צינורות חדשים ( תמיד מחליפים בזוגות) ובשיש הקרוב הם יוחלפו גם .
על הדרך אפשר לבדוק/להחליף ברקסים למי שיחפוץ...אצלי היו תקינים :)

eliko1976
07-09-08, 12:13
חברים , א-אפשר לתאר את אחיזת הכביש לאחר החלפת הבולמים ...
זה פשוט שמיים וארץ
סיבוב מוצא בעליה לי-ם , למי שמכיר ... ב110 ורכב לא זז , עומד איתנה :-P
בקיצור ..מומלץ בחום .....

ארילו
07-09-08, 12:31
רציתי לשאול, איך פתחת את האום שמחזיק את הקפיץ מכווץ?

eliko1976
07-09-08, 12:36
במלחציים סגרתי את הבולם
כיווצתי את הקפיץ
בוקסה 19 עם רצ'רץ' וצינור מאריך למומנט חזק
המוט עצמו בכדי שלא יסתובב חבר החזיק עם ג'פקה