View Full Version : מהם סדר הפעולות בהתנעה עם כבלים. האם מישהו יודע?
שלום רב,
האם מישהו מוכן לפרט מהם סדר הפעולות המדוייק בהתנעה עם כבלים?
נתקעתי השבוע עם מצבר מת ולא ידעתי איך בדיוק מחברים, פחדתי להרוס איזה חיישן/ מחשב ברכב השני.
תודה מראש :)
KoF-sHeLeG
05-09-08, 18:44
כלל יחיד וחשוב - פלוס לפלוס, מינוס למינוס.
השלב הבא זה פשוט להתניע רגיל (עדיף כאשר הרכב השני מונע).
סבבה את ככה ,
אל בדרך כלל מי שנהרס לו המחשב זה הרכב המקבל ולא הרכב הנותן ואזת בגלל נחשול מתח שנקרא SPIKE אבל בכל זאת- עדיף רכב אחד תקוע מאשר 2 שהולכים מכות :wink:.
השלבים הם אלו :
1. תוודא שהכבלים לא פצועים ושהתופסנים שלהם מחוברים לכבל עצמו ולא חשוף בהם חלק מהכבל .
2. חבר את המצבר החלש (הרכב התקוע) בשני הקטבים
אזהרה !- תוודא תמיד שהתופסנים בצד השני לא נוגעים אחד בשני או בשלדת הרכב .
3. חבר ראשית למצבר החזק את קוטב ה "-" ולאחר מכן את קוטב ה" +" .
אגב, ברכבים עם מחשה המחשב מתאפס עם חיבור ה"-" ולכן מחברים אותו ראשון כי אז המחשב מתחיל לעבוד ורק אז מון לו מתח חי .
זהו - כך תניע את רכבך ולא תפגע בו
הרכב הנותן (החי) צריך להיות כבוי. מצבר תקין יניע רכב אחר וגם את עצמו בלי בעיה. זה גם מונע בעיות ברכב החי.
פלוס מהרכב המת אל הפלוס של הרכב הנותן.
מינוס מהרכב החי אל נקודת הארקה במנוע של הרכב המת (בורג בולט מהמנוע, מתיבת ההילוכים או נקודת הארקה ידועה). המטרה היא שהכבלים לא יהיו קרובים אחד לשני. אם לא יודעים על מה מדובר אז מינוס חי אל מינוס מת.
חובה כבלים איכותיים.
אסור שיהיה שום מגע בין הכבלים לבין עצמם.
לרוב בחיבור המינוס יהיה ניצוץ קל.
להניע את הרכב המת.
הניתוק הוא בסדר הפוך לחיבור ולהקפיד שלא יהיה שום מגע בין הכבלים. לא מזיק ללבוש כפפות עבודה.
קודם כל הכבלים חדשים באריזתם המקורית, עוד לא השתמשתי בהם אפילו פעם אחת (היום נרכשו).
עלו 150 ש"ח והם עבים מאוד. היה גם ב- 49 ש"ח וב- 59 ש"ח, אבל קניתי את הטובים, אני לא צריך זבל.
כשנתקעתי הרכב שהניע אותי היה מאזדה 3, היא היתה מונעת.
אני ראיתי שבעל הרכב חיבר קודם כל אצלו את הפלוס, אח"כ אצלי, ואז את המינוס אצלו והמינוס אצלי, אח"כ התנעתי ולא היו בעיות. אתה בעצם אומר שצריך להיות הפוך?
איך למאזדה לא קרה כלום? אצלי לא יכל לקרות כלום, אין שום מחשבים וחיישנים ברכב הזה.
עריכה: סטודנט תודה, הקדמת אותי (שוב).. אם יש לכם משהו להוסיף- אשמח אם תעשו זאת.
(עדיף כאשר הרכב השני מונע).
אבא שלי אמר לי פעם שזה פוגע באלטרנטור של הרכב התקין אם הוא מונע, כי אז יש עליו המון עומס..
נשמע לי הגיוני, כי שהאוטו לא מונע זה פשוט לוקח מהמצבר.
אבל אם אתם בצד עם הבעייה אז אולי עדיף שהצד השני לא יכבה כי אז הזרם שמקבלים הוא קצת נמוך יותר :cool:
כשנתקעתי הרכב שהניע אותי היה מאזדה 3, היא היתה מונעת.
אני ראיתי שבעל הרכב חיבר קודם כל אצלו את הפלוס, אח"כ אצלי, ואז את המינוס אצלו והמינוס אצלי, אח"כ התנעתי ולא היו בעיות. אתה בעצם אומר שצריך להיות הפוך?
איך למאזדה לא קרה כלום? אצלי לא יכל לקרות כלום, אין שום מחשבים וחיישנים ברכב הזה.
לא חייב שיקרה משהו גם אפילו אם יש ניצוץ קטן בחיבור. הכי קטלני זה חיבור לא נכון (פלוס למינוס) או מגע בין קצות הכבלים.
גם השיטה שבה עשיתם עובדת אבל יש בה יותר סיכון.
אגב - לא מומלץ (אבל לא בהכרח בעייתי) שרכב קטן יניע רכב גדול וכבד. (נניח לדוגמה איזה רכב קטן עם מצבר 45 אמפר שלרכב המת יש מצבר 65 אמפר)
אגב - לא מומלץ (אבל לא בהכרח בעייתי) שרכב קטן יניע רכב גדול וכבד. (נניח לדוגמה איזה רכב קטן עם מצבר 45 אמפר שלרכב המת יש מצבר 65 אמפר)
:o זה חדש לי
לפני כמה ימים עזרתי למישהו שביקש יפה עם רנו סניק, הניע לו בנגיעה ממש והאוטו שלי היה מכובה..
אפשר הסבר למה לא מומלץ?
ואם כבר מדברים על זה, לא הבנתי עדיין איך הרנו נכבתה לו בצומת ברמזור אדום, הרי זה אוטומטי בטח..
כפי שכתבתי זה לא בהכרח בעייתי.
פשוט זה עלול ליצור עומס גדול מדי על המצבר הקטן יותר.
כן, היה ניצוץ בחיבור אבל דווקא מזה לא התרגשתי. חוץ מזה הקפדתי לנתק קודם את האזעקה עם המפתח שלה כדי שהיא לא תישרף.
אגב, יש שם כבל אחד אדום והשני שחור, האם זה משנה משהו או שצבע מסויים צריך לחבר למינוס והשני לפלוס?
אם אני לא טועה חיבור לנקודת הארקה מונע את הניצוץ שראיתם.
צבע הכבלים לא קדוש אבל מקובל שאדום הוא פלוס ושחור הוא מינוס. זה מבטיח שלא תהיה בעיה בחיבור בשני הצדדים.
תודה, השכלתי.
אני פשוט ממש לא ציפיתי להיתקע עם מצבר בן 10 חודשים, ועוד אחרי שכל שבועיים/ שלוש אני בודק לו מים.
ליאור- תהיה בטוח שהרנו שהתנעת נתקעה שוב אחרי גג 10 דקות (לא באשמתך כמובן). המנוע התכבה בצומת כנראה בגלל אלטרנטור שלא מטעין. אחרי שהתניעו אותי נסעתי חצי שעה עם אורות והכל ולא היו שום בעיות, לעומת זאת רק אחרי שכיביתי מנוע הכל מת חזרה, אז זה אומר שגם עם מצבר מת לגמרי אפשר לנסוע והמנוע לא יתכבה, אלא רק אם יש בעיות באלטרנטור.
3. חבר ראשית למצבר החזק את קוטב ה "-" ולאחר מכן את קוטב ה" +" .
אגב, ברכבים עם מחשה המחשב מתאפס עם חיבור ה"-" ולכן מחברים אותו ראשון כי אז המחשב מתחיל לעבוד ורק אז מון לו מתח חי .
מומלץ לחבר את ה + קודם ואת המינוס אח"כ. למה? לא כי זה משנה משהו חשמלית. הרכב הנתרם יקבל את מתח המצבר התורם ברגע שהכבל השני יחובר, וזה לא משנה אם הפלוס חובר קודם, או המינוס.
אז למה המינוס אח"כ? כי את המינוס מחברים לגוף, למנוע (וו הרמה) או כל מתכת חשופה, לא לקוטב המצבר. החיבור של הכבל השני (ושוב, לא חשוב אם הוא פלוס או מינוס) וסגירת המעגל יצרו ניצוץ. ורצוי להרחיק את הניצוץ מאיזור המצבר, שפולט אדי מימן (סכנת פיצוץ).
אגב, יש שם כבל אחד אדום והשני שחור, האם זה משנה משהו או שצבע מסויים צריך לחבר למינוס והשני לפלוס?
למעט צבע הפלסטיק הכבלים כמובן זהים. הצבעים המוסכמים, אדום לפלוס ושחור למינוס מונעים טעויות. אם תחבר
שחור לפלוס ואדום למינוס לא יקרה שום דבר רע. העיקר ש + יחובר ל + ו - יחובר ל -.
אם אני לא טועה חיבור לנקודת הארקה מונע את הניצוץ שראיתם.
לא, הוא לא.
איזה סלט עשיתם פה פלוס לפלוס מינוס למינוס
מי שלא בטוח מה שהוא אומר אז שלא יציע הצעות שיכולות ליצור סיכון כלשהו
את המינוסים למיטב ידיעתי לא מחברים אחד לשני כמו שאמר הקוף שלג
ונאמר כמה פעמים פה
מה שכתב סטודנט זה הסד"פ הנכון
KoF-sHeLeG
05-09-08, 22:04
למה אתה מטעה את הבן אדם סתם?
איך שרשמתי - זו הדרך.
אם הוא יחבר הפוך הוא עלול לפגוע במערכות חשמל בשני הרכבים.
ואגב מה שרשם סטודנט זה בדיוק מה שרשמתי, הוא רק תיאר סדר מומלץ.
הרכב הנותן (החי) צריך להיות כבוי. מצבר תקין יניע רכב אחר וגם את עצמו בלי בעיה. זה גם מונע בעיות ברכב החי.
פלוס מהרכב המת אל הפלוס של הרכב הנותן.
מינוס מהרכב החי אל נקודת הארקה במנוע של הרכב המת (בורג בולט מהמנוע, מתיבת ההילוכים או נקודת הארקה ידועה). המטרה היא שהכבלים לא יהיו קרובים אחד לשני. אם לא יודעים על מה מדובר אז מינוס חי אל מינוס מת.
חובה כבלים איכותיים.
אסור שיהיה שום מגע בין הכבלים לבין עצמם.
לרוב בחיבור המינוס יהיה ניצוץ קל.
להניע את הרכב המת.
הניתוק הוא בסדר הפוך לחיבור ולהקפיד שלא יהיה שום מגע בין הכבלים. לא מזיק ללבוש כפפות עבודה.
למה אתה מטעה את הבן אדם סתם?
איך שרשמתי - זו הדרך.
אם הוא יחבר הפוך הוא עלול לפגוע במערכות חשמל בשני הרכבים.
ואגב מה שרשם סטודנט זה בדיוק מה שרשמתי, הוא רק תיאר סדר מומלץ.
תסתכל שוב מה סטודנט כתב ציטטתי לך למעלה והדגשתי באדום. את המינוסים לא נהוג לחבר כמו שכתבת. יכול להיות שזה עובד אבל זה לא הדרך הנכונה
אין איסור גורף לחבר מינוס למינוס. אבל כפי שכתב יפה yuvk זה יותר מסוכן בגלל סכנה מוגברת לפיצוץ המצבר.
מצד שני, חיבור לנק' במנוע בעייתי כי רוב האנשים לא יודעים לאן בדיוק לחבר ואם זו לא נק' יציבה (נניח בורג קטן או איזור מאוד מלוכלך) אז ההדק יכול לקפוץ וזה לא בריא.
מכיוון ששאלו פה איך עושים את זה אז ניתנה התשובה הרשמית אבל יש גם חלופות.
יש לי הצעה:
כל מי שחושב שסדר חיבור מסויים הוא נכון וסדר חיבור אחר הוא מסוכן, יזיק למחשב, יצור ניצוצות או אני לא יודע מה, שיואיל בטובו להסביר למה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.