View Full Version : גמגום בהתנעה פונטו ספייס 2002
לאחר תקופה של גמגום בהתנעה (כל התנעה לא רק בבוקר)
הלכתי למוסך
הממצאים:
אקסמינר מדווח על סליל1 נתק בסל"ד נמוך (פעם 270 פעם 450)
בזמן עבודת המנוע אין כל תקלה (שמאפסים את התקלה אחרי ההתנעה)
הוחלף סליל מס' 1 - לא עזר
הוחלפו חוטי הצתה (בדרך ניזוק אחד מקורי) - לא עזר
הוחלפו פלגים - לא עזר
בסוף הכל הורכב חזרה ולא נעשה כלום חוץ מתשלום על האקסמינר
אשמח לדעות נוספות על הבעיה
אתה מתכוון שבעצם היתה בריחת ניצוץ או מה שנקרא "misfire" בצילינדר מספר 1 ?
מנוע 16V או 8V ?
האם ניסו להחליף את מודול ההצתה שאליו מתחברים ארבעת חוטי ההצתה. למעשה, האם החליפו במכה גם מצתים, גם חוטי הצתה וגם מודול הצתה (=כויל?) והבעיה לא נפתרה ?
איך אגב טיפלו בחוט ההצתה שנהרס ?
לדעתי ניקוי בית מצערת לא קשור פה כי אני לא חושב שבית מצערת מלוכלך גורם לבריחת ניצוץ אלא לבעיות סל"ד. תקנו אותי אם אני טועה.
לפי מה שהבנתי יש לו בעית סל"ד.
גימוג בהנעה. אולי אני טועה
OK עכשיו הבנתי יותר.
הבעיה קורית רק בהתנעה ונראה לי שמדובר במנוע ה- 8V.
האם שווה לבדוק לחץ דלק?
האם יתכן והבעיה קורית רק על מנוע קר ולא על מנוע חם ?
אכן מנוע 8V - עלי לציין שאחרי הגמגום האוטו מגיב ונוסע מצוין, צריכת דלק רגילה גם בסרק הכל בסדר
ניקוי בית מצערת בוצע לפני כמה חודשים ולא עזר
חוט הצתה שנפגע הוחלף
הבדיקות היו לפי הסדר שפרטתי (סלילים, כבלי הצתה, פלגים והמנוע הגיב אותו דבר)
קורה בכל התנעה לא רק קרה, לפעמים גמגום ארוך לפעמים קצר - הרגשה של
חוסר בצילינדרים
סטודנט בכיוון לפי דעתי, לבדוק לחץ דלק ולראות באיזה מהירות הוא נופל לאחר כיבוי המנוע. יכול להיות משאבת דלק ויכול להיות רק תוסף דלק איכותי שיפתור את הבעיה.
אכן מנוע 8V - עלי לציין שאחרי הגמגום האוטו מגיב ונוסע מצוין, צריכת דלק רגילה גם בסרק הכל בסדר
ניקוי בית מצערת בוצע לפני כמה חודשים ולא עזר
חוט הצתה שנפגע הוחלף
הבדיקות היו לפי הסדר שפרטתי (סלילים, כבלי הצתה, פלגים והמנוע הגיב אותו דבר)
קורה בכל התנעה לא רק קרה, לפעמים גמגום ארוך לפעמים קצר - הרגשה של
חוסר בצילינדרים
אצלי קיימת בדיוק אותה הבעייה של גמגום בהנעה ( ספייס 2001 8V ) .
האם גם אצלך נדלקת הנורת אזהרה של המנוע בזמן הגמגום ואז מפסיקה ??
ביום שלישי אני מתכוון להכניס את האוטו לטיפול ואשמח לדעת אם תצליח לפתור את הבעיה ואיך..
נורת מנוע לא נכבית אחרי ההתנעה ובזמן הנסיעה
בינתיים אין לי זמן לטפל בזה אז אני אשמח אם תמצא פתרון ותספר עליו
נורת מנוע לא נכבית אחרי ההתנעה ובזמן הנסיעה
בינתיים אין לי זמן לטפל בזה אז אני אשמח אם תמצא פתרון ותספר עליו
נכנסתי אתמול למוסך ובזמן הגמגום (שנובע מכך שרק חלק מהבוכנות עובדות ) המוסכניק ניתק את החוט חשמל שמחובר לאחד הכוהלים והגמגום המשיך רגיל כאילו לא נעשה כלום . הוא חשב שזה הבעיה בכוהל ואחרי שהחליף אותו (חליפי) הבעיה נשארה כרגיל כאילו לא מחובר אחד הכוהלים -זאת אומרת המנוע ממשיך לעבוד על רק 2 בוכנות .
החלק המוזר הוא שהבעיה קוראת רק בהנעה ולפעמים גם שהאוטו נמצא בהילוך סרק, וכאשר המנוע מגמגם ונותנים גז ומעלים את הטורים ל5-6 פתאום הבעיה נעלמת והמנוע חוזר לעבוד כרגיל ...
זה כבר מטמטם אותי והמוסכניק רוצה להתחיל לחפור באינגקטורים ובחיישנים ואני לא רוצה להיכנס להוצאות מיותרות -אני סטודנט- ולכן אשמח לדעת אם מישהו שמע על זה או יכול להמליץ מה לעשות.
איך הפלאגים נראים?
והאם מישהו ביצע בדיקת קומפרסיה למנוע?
מהיכן אתה בארץ ובאיזה מוסך ניסית לפתור את הבעייה?
השאלה היא האם כאשר יש גימגום יש או אין ניצוץ בחוט ההצתה ?
למרות שזה עלול להזיק ראיתי במוסך שהם פשוט מפרקים את חוט ההצתה מהפלג ורואים אם המנוע מתחיל לזייף בגלל זה ואם יש פריקה של ניצוץ על גוף המנוע.
אם אין ניצוץ אז הבעיה היא או בחוט או בקויל. ואם פוסלים את שניהם אז השלב הבא הוא כנראה מחשב ניהול המנוע.
השאלה היא האם כאשר יש גימגום יש או אין ניצוץ בחוט ההצתה ?
למרות שזה עלול להזיק ראיתי במוסך שהם פשוט מפרקים את חוט ההצתה מהפלג ורואים אם המנוע מתחיל לזייף בגלל זה ואם יש פריקה של ניצוץ על גוף המנוע.
אם אין ניצוץ אז הבעיה היא או בחוט או בקויל. ואם פוסלים את שניהם אז השלב הבא הוא כנראה מחשב ניהול המנוע.
תודה אבל איך אפשר לשלול את הקויל ? (אם הוא לא נותן ניצוץ יכול להיות שהחוט חשמל שמזין את הקויל לא טוב.) ואם כבר זה חוטי חשמל למה שהם יעבדו לסירוגין ?
אני מהדרום וניסיתי לפתור את זה במוסך פרטי ולא במורשה למרות שאת כל הטיפולים עד עכשיו עשו במורשה בלבד אבל אין לי כסף מיותר לשלם לשעת עבודה במורשה ..
הגמגום די מהיר (כמה שניות בלבד)
לא ניתן להספיק לראות אם יש ניצוץ או לא (לא ניתן להספיק לראות כלום)
כשהאוטו מתיצב כבר יש ניצוץ כרגיל (והכל תקין)
תודה אבל איך אפשר לשלול את הקויל ? (אם הוא לא נותן ניצוץ יכול להיות שהחוט חשמל שמזין את הקויל לא טוב.) ואם כבר זה חוטי חשמל למה שהם יעבדו לסירוגין ?
אני מהדרום וניסיתי לפתור את זה במוסך פרטי ולא במורשה למרות שאת כל הטיפולים עד עכשיו עשו במורשה בלבד אבל אין לי כסף מיותר לשלם לשעת עבודה במורשה ..
לאור העובדה שאת כל הטיפולים עד עכשיו עשו במורשה אני חושב שכדאי להמשיך בכך.
לגבי המודגש באדום:
קרא את ההודעה הראשונה (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=31385#post31385) והתמקד בדברי נהג המונית.
... אני מתעורר על כוס קפה, חיים סוגר את הפינות האחרונות במונית "דובלו" שנהגה אמר לי במפורש- "איזה טמבל יצאתי. קיבלתי כאן הצעת מחיר יותר גבוהה ממוסך לא מורשה והלכתי בעקבות הכיס. בסופו של דבר הפסדתי יותר כסף על הנזקים והנה, אני כאן- מפסיד יום עבודה על משהו שלא היה אמור להתרחש אם הייתי הולך אחרי השכל."
יש בעיה סידרתית ב 8V במחשב ההזרקה לפי דעתי זה הכיוון.
התקשרתי היום למוסך לבדוק כמה עולה חיבור למחשב לגילוי מקור הבעיה ואמרו לי שעולה 300 ש"ח (אחרי מע"מ) , זה הגיוני לבקש מחיר כזה רק על הבדיקה ?
במחיר הזה אני יכול להחליף חצי מהדברים שקשורים לבעיה במוסך רגיל.. יש למישהו עצות מה לעשות ?
במחיר הזה אתה תחליף רק פלאגים במקרה הטוב, בהנחה שישימו חלקים ומקוריים שחיוניים לחיי הרכב.
בכל מקרה המחיר לבדיקה הוא קצת גבוה, בד"כ מדובר על 200-250 ש"ח ולרוב, המחיר מקוזז מעלות תיקון התקלה במקרה שזו תוקנה באותו המוסך.
אחרי שבערב החג הרכב התחיל לסוע רק על שני צילינדרים
הגעתי היום בבוקר למוסך מאגר באשקלון - מורשה פיאט
שם נעשתה עבודה יסודית למציאת התקלה בודאות - באמצעות אקזמינר סליל חליפי ובדיקת רציפות חוטים
לאחר הבדיקה נראה כי בודאות זהו מחשב הזרקה.
המחשב הוזמן מהמחסן המרכזי ב 9:45 בבוקר
בשעה 14:45 הגיע למוסך - הותקן, כוייל ונפתרה הבעיה
מרגע זה הרכב מניע מצוין ומוסע מצוין
עלות התיקון 3000 ש"ח
אצלי גם התחילה בעיה של גמגומים, בעיקר בסרק וסיבובים נמוכים.
פתחתי מכסה מנוע וראיתי שיש מידי פעם זריקת ניצוץ מהפלאג שיושב הכי קיצוני ליד פתח מילוי השמן.
כבל ההצתה נראה שלם. פירקתי והרכבתי אותו מחדש. הבעיה לא נעלמת. הפלאגים חדשים, נעשה טיפול לפני שבועיים.
נראה שבכל זאת אני אכנס למוסך לבדיקה.
2002 SX ידני
בעיית הגמגום נפתרה ע"י החלפת כבלי הצתה ופלאגים של NGK בפלאגים מקוריים של FIAT
מסקנה: פעם הבאה לקנות פלאגים מקוריים :)
גם נאמר לי במוסך שמעון ביהוד שפלאגים לא מקוריים יכולים לגרום לפגיעה במחשב המנוע, שעלותו היא בסביבות ה2500 שקל
אני דווקא חושב שבעיה הייתה בכבלים ולא בפלאגים ...
מה גם "שזריקת" ניצוץ גלוייה לעיין זה בדיוק סימפטום של כבל פגום .
האם לפני להחליף את שניהם הם החליפו רק אחד מהם (פעם כבלים ופעם פלאגים ) בכדי לגלות מי באמת בגד בך ?
NGK פירמה יפנית ידוע ומכובדת - לא מאמין ( אלא אם היה פגם ייצור באחד הפלאגים ) שהם לבד גרמו לנזק .מה גם שאמרת שלא מזמן החלפת אותם .
מלא מכוניות נסעות על NGK ...מנוע של פיאט לא משהו מיוחד שדורש פלאגים של יצרן מסויים וזהו ...אם אחרים הוא מסרב לעבוד ...
אין דבר כזה . יש מלא יצרי פלאגים לכול סוגי הרכבים .
בעיית הגמגום נפתרה ע"י החלפת כבלי הצתה ופלאגים של NGK בפלאגים מקוריים של FIAT
מסקנה: פעם הבאה לקנות פלאגים מקוריים :)
גם נאמר לי במוסך שמעון ביהוד שפלאגים לא מקוריים יכולים לגרום לפגיעה במחשב המנוע, שעלותו היא בסביבות ה2500 שקל
אל תאמין. זה סתם זיוף.
מוסך "שמעון יהוד" זה חיקוי של מוסך "שמשון יהוד"
(ממש כמו ש HIKE זה חיקוי של NIKE)
באחד הטיפולים החליפו לי פלגים "מקוריים" של פיאט לנציה אלפא ב NGK
הסתכלתי על המקוריים והיה חרוט עליהם NGK ועל הקרמיקה היתה הדפסה של פיאט
הפלגים ששמו לי NGK היו בדיוק אותו דבר כמו החריטה על המקוריים (וכמו בספר הרכב) רק בלי הדפסת פיאט עליהם
נכון מאוד, כנראה שהם מייצרים עבור מפעל ( פיאט , לנצ'יה ,אלפא ) .
קבלו , במקרה היה לי אחד כזה בבית .
כך שלהגיד שפלאגים של NGK לא מתאימים או גורמים נזק למנועי פיאט לא מקצועי ולא אחראי .
אל תאמין. זה סתם זיוף.
מוסך "שמעון יהוד" זה חיקוי של מוסך "שמשון יהוד"
(ממש כמו ש HIKE זה חיקוי של NIKE)
אני ברכב שלי ממלא בנזיף. הרבה יותר טוב מבנזין וגם הרבה יותר זול.
אצלי גם התחילה בעיה של גמגומים, בעיקר בסרק וסיבובים נמוכים.
פתחתי מכסה מנוע וראיתי שיש מידי פעם זריקת ניצוץ מהפלאג שיושב הכי קיצוני ליד פתח מילוי השמן.
כבל ההצתה נראה שלם. פירקתי והרכבתי אותו מחדש. הבעיה לא נעלמת. הפלאגים חדשים, נעשה טיפול לפני שבועיים.
נראה שבכל זאת אני אכנס למוסך לבדיקה.
2002 SX ידני
אצלי יש את התופעה של גימגום בהנעה ולפעמים גם בסרק כבר 4 חודשים , השבוע נכנסתי למוסך מורשה באשקלון ושם המוסכניק אמר שהלך מחשב הזרקה ( הוא איבחן את זה בלי חיבור למחשב אלא רק ע"י החלפת קויל[שלא עזר] וניתוק חוטי חשמל שמחוברים לפלאגים ) .
ניסיתי להחליף כבלי הצתה ולא עזר.. האם כדאי לנסות להחליף גם פלאגים לפני המחשב (לפני 10K שמתי מקוריים ) ?
עלות המחשב כולל הכל 3200 ש"ח , האם יש דרך לבצע איפוס למחשב או משהו נוסף לפני שאני מוציא סכום כזה ?
בבקשה אני צריך עזרה דחוף..
ספייס 2001 SX
תן קפיצה לאייל נוימן. הוא תותח בכל מה שקשור למחשבי רכב.
והכוונה למקצוען איל נוימן שאכן מכיר מצוין את מחשבי הפיאטים ולמרות המרחק זה כנראה יהיה לך כדאי
ופרטיו באתרו www.vehicle-lab.net
בברכה - רפי לין :)
דיברתי עם אייל והוא באמת נשמע בחור אמין ומקצועי.. הוא אמר לי שיש הבדל במחשבים אם לאוטו יש חיישן חמצן אחד או שניים .
האם יש דרך לבדוק את זה ויזואלית או שצריך מוסך בשביל זה ?
אם לאוטו יש שני חיישני חמצן, אז יהיה אחד לפני הממיר הקטליטי, ואחד אחרי הממיר הקטליטי.
דיברתי עם אייל והוא באמת נשמע בחור אמין ומקצועי.. הוא אמר לי שיש הבדל במחשבים אם לאוטו יש חיישן חמצן אחד או שניים .האם יש דרך לבדוק את זה ויזואלית או שצריך מוסך בשביל זה ?
פונטו 2001 ==> חיישן חמצן אחד אחרי הממיר.
פונטו 2001 ==> חיישן חמצן אחד אחרי הממיר.
איך אתה יודע בוודאות ? במוסך מורשה אמרו לי שצריך לבדוק כי יש משני הסוגים ב2001.
כי 2001 זה יורו 2.
דגמי יורו 3 שווקו בארץ החל מהחצי השני של 2002.
matanmelman
08-10-08, 11:34
שלום לכולם.
יש לי בדיוק אותו דגם כמו שצויין ספייסsx 2001 ואני חושש מהבעייה הזאת.
השאלה האם יש דרך מסויימת שאני אוכל לנהוג בה כדי למזער את הסיכוי לבעייה במחשב הרכב?
אני למשל מסובב את הסוויץ ומחכה שכל המנורות יכבו בלוח שעונים כדי לראות שהכל תקין.האם זה מועיל או אין צורך?
מועיל.
אם תשים לב, אתה תשמע את משאבת הדלק מדממת את המערכת לפני שאתה מניע.
יש בעיה סידרתית ב 8V במחשב ההזרקה לפי דעתי זה הכיוון
האם הבעיה הזו מוכרת רק בספייס 8v או גם ב 16v?
מחפשת עכשיו פונטו וקצת חוששת מהעניין הזה כי זה רכב ראשון שלי.
תודה!
שלום לכולם.
יש לי בדיוק אותו דגם כמו שצויין ספייסsx 2001 ואני חושש מהבעייה הזאת.
השאלה האם יש דרך מסויימת שאני אוכל לנהוג בה כדי למזער את הסיכוי לבעייה במחשב הרכב?
אני למשל מסובב את הסוויץ ומחכה שכל המנורות יכבו בלוח שעונים כדי לראות שהכל תקין.האם זה מועיל או אין צורך?
...
שלום לכולם.
יש לי בדיוק אותו דגם כמו שצויין ספייסsx 2001 ואני חושש מהבעייה הזאת.
השאלה האם יש דרך מסויימת שאני אוכל לנהוג בה כדי למזער את הסיכוי לבעייה במחשב הרכב?
אני למשל מסובב את הסוויץ ומחכה שכל המנורות יכבו בלוח שעונים כדי לראות שהכל תקין.האם זה מועיל או אין צורך?
בתור אחד שיש לו את הבעיה זה לא עוזר כי גם אני מחכה עד שכל הנורות יכבו ולי זה לא עזר .. אבל נראה לי שזה לא יכול להזיק אז שווה להמשיך..
בכל מקרה כשהייתי במוסך פיאט נאמר לי שזה בעיה מוכרת בדגם הזה ואפילו הייתה קריאה בעבר לתקן את זה לחלק מהשנתון הזה.
גם אם כל בוקר תלטף את האוטו יום אחד הוא יפתיע אותך בברכת מנורת אזהרה, אחרת המוניטין החשמלי של פיאט יהרס ..:?
אני רק לא מבין דבר אחד ...
איך יכול להיות שהם אומרים שהבעיה מוכרת אבל הפתרון לא מוכר ????
עם כל הכבוד , הרי לא מדובר במחלה קשה שכל העולם צריך למצוא תרופה ולעשות נסויים רבי שנים במעבדה .
זה לא פעם הראשונה שאני שומע כן את התשובה הזאת מפיהם של מוסכים מורשים וזה פשוט מרתיח אותי .
בשביל מה הם נקראים מוסך מורשה ???
שערוריה.... , פשוט שערוריה:o:o:o
ronesbones
16-10-08, 13:40
אני רק לא מבין דבר אחד ...
איך יכול להיות שהם אומרים שהבעיה מוכרת אבל הפתרון לא מוכר ????
עם כל הכבוד , הרי לא מדובר במחלה קשה שכל העולם צריך למצוא תרופה ולעשות נסויים רבי שנים במעבדה .
זה לא פעם הראשונה שאני שומע כן את התשובה הזאת מפיהם של מוסכים מורשים וזה פשוט מרתיח אותי .
בשביל מה הם נקראים מוסך מורשה ???
שערוריה.... , פשוט שערוריה:o:o:o
מוסכים מורשים נועדו לתקן רכבים באחריות ולמכור חלפים מקוריים לאלה שאינם באחריות.
את אף אחד לא מעניין מה אתה עושה עם הרכב שלך ברגע שנגמרה האחריות.
הם ישמחו למכור לך מחשב חדש. זה כסף טוב.
מנסה להכיר יותר טוב את הספייסים למינהם:
האם הבעיה הזו מוכרת רק בדגמי ה sx או גם בדגמי ה elx?
תודה מראש לכל העונים!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.