התחבר

View Full Version : בעייה עם אזעקה בפיאט פונטו ספייס


huber
31-08-08, 17:14
שלום חברה.

השלט של האזעקה ברכב (כחול עגול שכזה) החליט לעשות בעיות. ניגשתי למוסך פיאט ואמרו לי שבלי הכרטיס לא ניתן להנפיק שלט חדש ושצריך לפרק את האזעקה. ברצינות? ואם הלך הכרטיס לאיבוד או שניזוק? הלכה כל האזעקה? נשמע לי הזוי -לא?

יש פיתרון אחר?

eliko1976
31-08-08, 18:56
ראשית, תפרט מה זה "בעיות" , אולי סוללה גמורה ?

שנית צריך לדעת מה סוג האזעקה שיש לך . ( תברר איזה חברה ודגם )
כעקרון בהרבה אזעקות יש אופציה של קידוד שלטים .
ב"מוח"/קופסת פיקוד של האזעקה קיימים כל מיני כפתורים/מתגים ( ON/OFF) בעלי פונקציות שונות ( כל אזעקה ופונקציה שלה )
ע"י העברת מתג הנכון למצב ON ולחיצה בו זמנית על שלט תוך כדי הנעת הרכב מתבצע הקידוד ( זה בגדול , ויכול להשתנות ...הכל תלוי בסוג האזעקה)
בעצם מתבצעת פעולה הפוכה ..האזעקה לומדת את האות של השלט ולא השלט את אות של האזקה...
דהיינו אפשר לקחת כל שלט עובד וללמד את האזעקה לעבוד על פיו .
בסופו של דבר לך זה לא ישנה ...העיקר שאזעקה תעבוד .
תשלח פרטים על האזעקה ואשתדל לעזור לך .

huber
31-08-08, 19:02
אפא אני מוצא את הפרטים הללו? ומי יכול לבצע את התהליך שתיארת והאם בסופו נקבל שלט חדש?

הבעייה היא שהגומי שכיסה את הכפתור התפורר והכפתור נחשף ונהרס - כרגע הוא עובד פעם כן פעם לא.

eliko1976
31-08-08, 19:19
שאלה טוב ...
אצלי למשל היה כתוב בחוברת הזמנה של אוטו מהחברה ( היה יד ראשונה )
אתה יודע האם מדובר באזעקה מקורית שהתקינו כאן בחברה או אין לך מושג ?
לפעמים יש מדבקה של האזעקה על השימשה ...
אבל בכל מקרה על קופסת פיקוד צריך להיות רשום . שאלה אם אתה יודע היכן היא נמצאת ?
ברוב המקרים שמים אותה בחלל רק בצד שמאל , מאחורי ההגה.
או אולי תשאל במוסך איפה שהייתה ...מה , קשה להם יהיה להגיד במה מדובר ...תנסה

student
31-08-08, 19:41
מדובר באזעקה של חברת META האיטלקית, קרוב לוודאי דגם MS-850 או MS-800. לדגם אין ממש משמעות.

בשלב ראשון יש להחליף את הסוללות של השלט. השלט נפתח על ידי פתיחת הצדדים שלו באמצעות מברג שטוח. בפנים יש שתי סוללות ליתיום מסוג CR 1220 (למיטב זיכרוני).

אם יש לך שני שלטים אז בחלק מהשלטים יש בחלק הפנימי שלהם מדבקת קוד שאולי יכולה לעזור בשיחזור קוד האזעקה.

רפי לין מהפורום אולי יכול להפנות אותך למקום שמתעסק עם האזעקות האלה באמת.


לגבי הקופסה עם הגומי ההרוס (שזו אולי כל הבעיה!!!) -
קופסה לשלט נמכרת במוסך המרכזי ואולי גם בחנויות מ.י.ר או נחום סודאי בתל אביב (חפש בפורום). פשוט לוקחים את החלק הפנימי של השלט ומעבירים אותו לקופסה החדשה. מחירה יכול להיות יקר.


מוח האזעקה נמצא לרוב בתא המנוע מתחת לחלון או ליד המצבר. קופסה שחורה עגולה.
יחד עם השלט אמור להיות מפתח/פלאג (קטן ועגול) לניתוק חירום של האזעקה ישירות דרך המוח. מעל החיבור של המפתח במוח האזעקה יש גומי פשוט שמגן עליו. המפתח גם מאפס את האזעקה ושווה לפני החלפתה לנתק את מוח האזעקה עם המפתח הזה למשך נניח חצי שעה ואז להפעיל אותה מחדש.


האם הציעו במוסך להחליף סוללות ? האם הציעו להחליף את קופסת השלט ?

eliko1976
31-08-08, 20:09
מוח האזעקה נמצא לרוב בתא המנוע מתחת לחלון או ליד המצבר.


[/B]

בהנחה וזו אזעקה חד רכיבית , אז כן .כאשר אזעקה היא דו רכיבית חלק אחד בתא מנוע ושני היכן שאמרתי .

צביקוש23
31-08-08, 22:21
אמנם לא פונטו אבל מכיוון שמדובר בבעיה ממש באותו ענין אני תופס טרמף.
בטמפרה שלי יש אזעקה של GT יש גלאים יש מוח יש רמקול במנוע בקיצור יש הכל חוץ מ.... שלטים... כך שאין לי אפשרות להפעיל אותה.
אמרו לי בכמה מקומות שצריך אזעקה חדשה.
האם באמת אין שום ברירה?
האם אין אפשרות לעשות שלט חדש ולקודד אותו איכשהו?

stio
31-08-08, 22:57
אולי היו שלטים ובעל הרכב הקודם העלים אותם?

בעיקרון יש אזעקות ללא שלט, הם מופעלות ע"י המפתח שסוגר בנעילה המרכזית את כל הדלתות. בפיאט הקודמת שלי היתה אזעקה ללא שלטים שכדי להפעילה הייתי מזיז מתג שהיה נמצא מצד ימין לחובק ההגה. כשהייתי מזיז את המתג היה נשמע קול של "טיק" ואז היה לי מרווח זמן של 60 שנ' כדי לסגור דלתות ולנעול את הרכב.
בפתיחת דלת הנהג אח"כ האזעקה היתה מצפצפת ללא פנסי איתות, וכדי לכבותה הייתי מזיז את המתג חזרה לצד השני. בדוק אולי זה המצב גם אצלך.

בפיאט הנוכחית היתה מותקנת עד לפני כ- 3 שנים אזעקה שהגיעה עם הרכב בזמנו, עם השנים היא נשרפה ונהרסה, ביצעתי תיקון והחזיק עוד כשנה אחת. בסוף החלפתי אותה לאזעקה של "גראד" הכוללת ניתוק הצתה במנוע וגלאי נפח, כולל עבודה עלה לי בזמנו 680 ש"ח.

צביקוש23
01-09-08, 00:04
בעל הרכב (אגב הוא היה יד ראשונה יש לציין) הקודם קשיש בגיל 80+ סיפר שמפאת גילו בגלל שקשה לו לרדת כל פעם שיש אזעקה הוא פשוט לא השתמש בה ועם השנים נאבדו לו השלטים.
האזעקה GT הותקנה ע"י פיאט עצמה , זאת אני יודע כי יש ברכב בדלת הקדמית צד ימין מדבקה פנימית של חברת פיאט עצמה שבה רשום שבתאריך העליה לכביש (1994) הותקן אזעקה ברכב.
ובעל הרכב ממנו רכשתי סיפר שמעולם לא הוסיף או שם אזעקה אחרת כך שככל הנראה זו האזעקה שאכן הותקנה בזמנו בפיאט אגב זה הגיוני שכן במאות רכבי פיאט (אונו,טיפו וטמפרה) הותקנה אזעקה של GT כך היה גם עם 2 האונו הקודמים שלי (ז"ל).

בכל אופן אני לא רוצה לשים אזעקה חדשה ובכל זאת אנחנו בשנת 2008 לא ייתכן שאין פתרון ואי אפשר לעשות שלט חדש ולקודד אותו

stio
01-09-08, 00:10
רוב הסיכויים שאכן ניתן לרכוש שלט אוניברסלי ולקודד אותו, זה בדיוק גם מה שאני עשיתי באזעקה הקודמת.

בזמנו בצבא היה ע"צ עם מיצובישי סופר לנסר 96, יד 1, ואחד השלטים התקלקל לו לאזעקה המקורית. הוא ניגש בזמנו ל"מצת אור" ושם אמרו לו שאי אפשר לשכפל שלט כי זו אזעקה שהותקנה בזמנו ע"י מיצובישי.
הבחור הלך למקום אחר, ושם שיכפלו לו שלט חדש, וראיתי זאת בעצמי.

אל תתיאש וגש לכמה מקומות.

simon377
01-09-08, 00:41
אם אכן מדובר באזעקה של META אזי הבעייה של מות הגומי מוכרת.
אני בזמנו קיבלתי 2 גומייות חדשות ל-2 השלטים שברשותי והחלפתי אותן.
בשלט ה"מעוך" יותר היה צורך לנקות את הכפתור עצמו עם ספונג'טה של אלכוהול ומאז 2 השלטים עובדים פיקס.

eliko1976
01-09-08, 10:18
אין שום בעיה לקודד שלט חדש לאזעקה GT הישנה .
קבל דף הנחיות להתקנה ושימוש באזעקה , בסוף רשום איך מקודדים שלט חדש .

להל"ן ריכוז פעולות שיש לעשות :
1. צריך שלט אוניברסאלי או שלט GT אחר
2. צריך למצוא "מוח" /יחידת הפיקוד של האזעקה , חלק הפנימי , שנמצא בתוך האוטו , 99% שהוא בפינה שמאלית מאחורי תיבת הפיוזים .
3. מורידים גומיה /כיסוי של יחידת הפיקוד ורואים שנמצאים שם 6 מתגים
4.מתג השני מעבירים למצב ON
5.מניעים מנוע
6.לוחצים על כפתור השלט - מנורה על הדשבורד צריכה להבהב ומפסיקים ללחוץ כאשר המנורה נכבית .
8.מחזירים מתג למצב OFF
9. זהו , מרכיבים הכול בחזרה ונהנים מהשימוש בשלט
10.אפשר כך לקדד עד 4 שלטים שונים , קידוד החמישי ימחק מהזיכרון את הראשון וכך הלאה .
11.בהצלחה

נ.ב הקובץ קצת גדול ואני לא מצליח לעלות אותו ...אבל פירטתי בדיוק את כל הפעולות שיש לעשות . אם בכל זאת תרצה אותו , אני אשלח לך למייל .

huber
01-09-08, 10:22
תודה לכולם - הפיתרון נמצא פה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=1808260#post1808260

stio
01-09-08, 12:24
אמנם לא פונטו אבל מכיוון שמדובר בבעיה ממש באותו ענין אני תופס טרמף.
בטמפרה שלי יש אזעקה של GT יש גלאים יש מוח יש רמקול במנוע בקיצור יש הכל חוץ מ.... שלטים... כך שאין לי אפשרות להפעיל אותה.
אמרו לי בכמה מקומות שצריך אזעקה חדשה.
האם באמת אין שום ברירה?
האם אין אפשרות לעשות שלט חדש ולקודד אותו איכשהו?

צביקה,

יש ברשותי שלט אוניברסלי שהיה מתפקד מול האזעקה הקודמת שנהרסה. מדובר על השלט האוניברסלי הנפוץ והמוכר ביותר (המלבני עם 4 הכפתורים העגולים בשורה).
יש לו סוללה חדשה ששמתי בזמנו והוא עובד מצויין (שלוחצים על אחד מהכפתורים, הנורה הירוקה מהבהבת).

בקיצור אם תרצה שאביא לך אותו במתנה בעוד שבועיים במפגש תגיד, נוכל גם לקודד אותו מול האזעקה שלך.

צביקוש23
01-09-08, 20:00
אם תיהיה במיפגש הקרוב אשמח אם תוכל לסייע לי בנושא...

אין שום בעיה לקודד שלט חדש לאזעקה GT הישנה .
קבל דף הנחיות להתקנה ושימוש באזעקה , בסוף רשום איך מקודדים שלט חדש .

להל"ן ריכוז פעולות שיש לעשות :
1. צריך שלט אוניברסאלי או שלט GT אחר
2. צריך למצוא "מוח" /יחידת הפיקוד של האזעקה , חלק הפנימי , שנמצא בתוך האוטו , 99% שהוא בפינה שמאלית מאחורי תיבת הפיוזים .
3. מורידים גומיה /כיסוי של יחידת הפיקוד ורואים שנמצאים שם 6 מתגים
4.מתג השני מעבירים למצב ON
5.מניעים מנוע
6.לוחצים על כפתור השלט - מנורה על הדשבורד צריכה להבהב ומפסיקים ללחוץ כאשר המנורה נכבית .
8.מחזירים מתג למצב OFF
9. זהו , מרכיבים הכול בחזרה ונהנים מהשימוש בשלט
10.אפשר כך לקדד עד 4 שלטים שונים , קידוד החמישי ימחק מהזיכרון את הראשון וכך הלאה .
11.בהצלחה

נ.ב הקובץ קצת גדול ואני לא מצליח לעלות אותו ...אבל פירטתי בדיוק את כל הפעולות שיש לעשות . אם בכל זאת תרצה אותו , אני אשלח לך למייל .

eliko1976
02-09-08, 12:15
במפגש לצערי לא אהיה ( אני פיחד שתגרשו אותי , הרי אני בן חורג במשפחה , יש לי לנצ'יה ) :D
אבל , אני עובד בראש העין , קרוב לפ"ת ובמידה ותרצה, קבע איתי ואעזור לך בכייף .

צביקוש23
02-09-08, 15:14
תגיע למיפגש בכיף..גל לאנציות מוזמנות בשמחה:) נעשה חלקת קרובי משפחה..:)
כשחושבים על זה כיום למעשה לאנציה\איווקו\פרארי\למבורגיני\אלפא רומיאו הם כולם למעשה תחת תאגיד פיאט בסופו של דבר..


בכל אופן אכן אפשר לקבוע..

אגב עוד בעיה אין לי את המפתח של ביטול האזעקה , ככה שעם זה במצב ביטול אין לי מפתח שלו להפעיל אותו


במפגש לצערי לא אהיה ( אני פיחד שתגרשו אותי , הרי אני בן חורג במשפחה , יש לי לנצ'יה ) :D
אבל , אני עובד בראש העין , קרוב לפ"ת ובמידה ותרצה, קבע איתי ואעזור לך בכייף .

stio
02-09-08, 15:26
אגב, מה עם אוטוביאנקי, האם זה לא נחשב גם כפיאט?

eliko1976
02-09-08, 15:44
כולנו פיאט , זה בסדר 8-)

צביקוש23
02-09-08, 16:25
אוטוביסנאקי זה מותג של לאנציה.. ואפילו בחזית יש לו סמל של לאנציה...

אגב, מה עם אוטוביאנקי, האם זה לא נחשב גם כפיאט?

eliko1976
02-09-08, 16:53
תרשה לי לחלוק עליך - לאוטוביאנקי יש סמל של אוטוביאנקי . ( מצ"ב )
היו רוצים סמל של לנצ'יה ! :D

Caveman
02-09-08, 16:57
למבורגיני שייכת לאודי, לא לפיאט

Wiking
03-09-08, 14:17
רציתי לעדכן על מנת שבעתיד מי שיתקל בנושא, ידע מה לעשות.
מפתח מקורי של פיאט שיכפלתי בת"א ברחוב הרכב 8 אצל בנצי מנעולים. התענוג עולה 580 ש"ח גם אם אין לך כרטיס אלקטרוני.
שלט אזעקת META שהגיעה עם הרכב תיקנתי ושיכפלתי נוסף ברחוב חומה ומגדל 22 (50מ' מבנצי) אצל אלפין טקליין.

ליאור

student
03-09-08, 14:22
מפתח מקורי של פיאט שיכפלתי בת"א ברחוב הרכב 8 אצל בנצי מנעולים. התענוג עולה 580 ש"ח גם אם אין לך כרטיס אלקטרוני.
ליאור

תוכל להסביר איך הוא עשה את זה ?

למיטב ידיעתי בפונטו ספייס צריך להזמין מפתח מאיטליה ואחרי זה בעזרת חיבור למחשב הרכב להכניס את המפתח החדש לזיכרון של המערכת ורק אז הוא יעבוד.

(ככה רפי לין הסביר פעם)

כמה לעומת זאת רצו על התענוג במוסך פיאט ?

shachar
03-09-08, 14:24
מקווה בשבילו שלא עשה לו את התרגיל המסריח עם הוצאת הצ'יפ של האימוביליזר
כי עכשיו הרכב לא יהיה מוגן

צביקוש23
03-09-08, 19:05
האמת משהו כאן נראה לי לא כשר כל כך

מקווה בשבילו שלא עשה לו את התרגיל המסריח עם הוצאת הצ'יפ של האימוביליזר
כי עכשיו הרכב לא יהיה מוגן

Wiking
03-09-08, 20:14
איך יודעים אם הצ'פ של האימובילייזר הוצא ?
יש דרך לוודא ?
למיטב ידיעתי לא היות והייתי לידו כל הזמן וראיתי את כל התהליך.

stio
03-09-08, 20:27
האם הוא פירק את חובק ההגה במהלך שכפול המפתח?

student
03-09-08, 20:27
מה הוא עשה ?
מה הוא הסביר לך לגבי התהליך ?



כנראה לרפי לין: האם יתכן ומה שהוא עשה זה בעצם שכפול מוחלט של המפתח הקיים. כלומר, שלמפתח החדש יש בדיוק את אותו קוד, מספר סידורי או מה שזה לא יהיה כמו למפתח המקורי ? האם קיים דבר כזה ?

Wiking
04-09-08, 13:21
האם הוא פירק את חובק ההגה במהלך שכפול המפתח?
שלילי.
הוא פירק את קופסת הפיוזים ממנה לקח את הקוד האלקטרוני וצרב גו'ק למפתח החדש.
לאחר מכן, בעזרת סקנר קידד את 2 המפתחות.

shachar
04-09-08, 13:25
מעניין מה שאתה אומר..
ובדקת ?! כל המפתחות מניעים ת'רכב ?

Wiking
04-09-08, 23:16
בוודאי. אומנם זאת הפיאט הראשונה שלי אבל אינני טירון...:-D