PDA

View Full Version : בעיית סל"ד בספייס SX60 2001


Wiking
29-08-08, 15:56
הרכב ברשותי כחודשיים. לפני כשבוע החלפתי חיישן חמצן OEM של בוש בגלל בעיית זיהום אויר שהייתה לרכב וחשבתי שאפתור גם את בעיית הסל"ד ברכב אבל לא כך הדבר.

התופעה: בנסיעה בעיר הרכב פתאום ניתקע על סל"ד מסויים (2000-3000). לפעמים הדבר קורה גם בעמידה והמנוע עולה בעצמו לסל"ד זה אבל רק אחרי שנהגתי לפחות 15 דק'.

השערה ראשונית הייתה כבל גז אבל ניסיון לשחק עם הדוושה ונגיעה בכבל עצמו לא עושה שום דבר ולכן הבעייה לא קשורה לכבל.
לרכב חסר קליפס שתופס את הפילטר אויר לבלוק מנוע. כרגע זה תפוס עם אזיקון והחלק כבר הוזמן ע"י מפיאט.
חוטי הצתה חדשים ופלאגים חדשים של צ'מפיון הכל נקנה במוסך מורשה פיאט.

בוצע ניקוי בית מצערת יסודי לפני כחודש בתקווה לפתור את הבעייה אבל ללא הועיל.

האם ייתכן שחוסר בקליפס המסכן שמהדק את בית הפילטר למנוע גורם להזרמת כל כך הרבה אויר לא מבוקר למנוע ולתופעה ? הרי זה תפוס בצורה חזרה מאוד עם אזיקונים.

מה דעתכם ? מה עוד אתם ממליצים לבדוק ?

ושאלה אחרונה: דוושת מצמד חורקת. רציתי להחליף כבל קלאצ' אבל אז התברר לי שאין כזה בדגם שלי וזה הידראולי. איך אני פותר את הבעייה ?

תודה לעוזרים
ליאור

Wiking
29-08-08, 20:07
האם חיישן נקישות יכול לגרום לבעייה ? בחנייה כאשר הבעייה התקיימה נגעתי במחבר של החיישן הנ"ל למעלה סמוך למכסה טיימינג ואז הסל"ד ירד חזרה לערך נורמאלי.

Caveman
29-08-08, 20:24
לגבי הדוושה, תשמן את הציר בתוך הרכב אם החריקות מגיעות משם.

student
30-08-08, 10:27
לא הייתי מחפש את הבעיה באזיקון. לא נשמע סביר. אבל כן צריך לוודא שאין דליפות אוויר מהצנרת או מהסעפת. במוסך יודעים לעשות את זה בקלות.

האם יש לך את המק"ט של הפלגים ששמו לך כדי שנוודא שהם מתאימים ?

מדוע הוחלף חיישן חמצן ?

האם החליפו פילטר אוויר של המנוע ?


עדכון: לא מצאתי איזכור ברור לפלגים מתאימים של צ'מפיון למנוע ה- 60 כ"ס, 8V. (בשונה ממנוע ה- 16V).

Wiking
30-08-08, 19:25
לאחר בדיקה נוספת אתמול, גם אני שולל את עניין הקליפס כגורם הבעייה (למרות שכבר הזמנתי אחד חדש).
פלאגים של צ'מפיון דגם CHAMP. RC10YCC הוחלפו בטיפול אחרון ע"י + חוטי הצתה שאחד מהם נקרע בעת החלפת הפלאגים. לכן החלפתי כבר את כל חוטי ההצתה למקוריים חדשים.
חיישן חמצן הוחלף כי הרכב נכשל בבדיקת זיהום אויר על למבדה גבוהה מדי. נקנה חיישן של BOSCH זהה למה שנמכר במוסכי פיאט. פילטר אויר גם הוחלף בטיפול האחרון + שמן מנוע (10W40 של ELF).
אתמול ביצעתי עוד בדיקה קטנה וכרגע אני מתמקד בחיישן נקישות. בחנייה בעת שהופיעה התקלה, נגעתי בקונקטור שלו ומיד הסל"ד ירד. אני אמשיך לעדכן.

אני משתמש בתוכנת פיאט EPER ככה שהמק"טים נכונים.

Wiking
02-09-08, 21:57
כרגע התקלה רק מחריפה. הכוונה שלי הייתה בעצם לחיישן הצתה. האם הוא ידוע כעושה בעיות ?