PDA

View Full Version : טיפול ביניים HGT 2001


ido
26-08-08, 21:06
שלום לכולם,

היום עשיתי לHGT שלי טיפול של החלפת שמן מנוע + פילטר, החלפת מיי קירור מנוע, החלפת פילטר אוויר וניקוי בית מצערת. את הטיפול עשיתי לבד במקום עבודתי (מוסך מורשה הונדה וולוו), את החלקים (פילטר שמן מקורי, מסנן אוויר מקורי, ותרכיז פאראפלו) קניתי במסגר 70 בת"א לפי המלצתו של רפי לין (תודה) שמן מנוע קניתי מהמוסך (CASTROL סינטטי מלא). עכשיו לבעיה - את החלפת המים ביצעתי לפי הנחיות שנמצאו פה באתר אחרי חיפוש כמובן, אבל לא ממש הלך לי חלק... רוקנתי את המים שהמנוע היה קצת חם ע"י פתיחת הצינור התחתון של הרדיאטור, מילאתי את המים (פאראפלו + מים מזוקקים לרדיאטור - 50-50) ממיכל העיבוי, פתחתי את הבורג ניקוז ליד הקיר אש, חיכתי שיגמרו הבועות והנעתי.. אחרי 10 דקות המנוע התחמם עד כמעט לקו האדום בשעון החום! כיביתי מיד וחיפשתי טעות שלי. פתחתי צינורות וברגי ניקוז (קיר אש ורדיאטור) יצאו המים כמובן, נתקעתי בלי מים (השעה 17:00) של פאראפלו, אז נאלצתי (!?) לשים מים מקוריים של וולוו (גלון של 4 ליטר עולה 140 ש"ח). הנעתי, המנוע התחממם קצת מעל האמצע אז כיביתי ופתחתי מיכל עיבוי ואז ירדו כל המים לכיוון הבלוק מנוע, הוספתי מים, הנעתי, והמחוג התייצב באמצע, עכשיו בדקתי וחסר קצת מים במיכל עיבוי. איפה הטעות שלי? האם המיי קירור של וולוו מתאימים לפיאט? מצטער על האורך ותודה רבה.

orenhazan
26-08-08, 21:22
עשית רק טעות אחת והיא שלא השארת את מכסה מיכל העיבוי פתוח עד ליציאת כל האויר מהמערכת אתה פשוט מילאת מים וסגרת אותו לכן כל האויר לא יצא מהמערכת.

gsk
26-08-08, 21:38
עשית רק טעות אחת והיא שלא השארת את מכסה מיכל העיבוי פתוח עד ליציאת כל האויר מהמערכת אתה פשוט מילאת מים וסגרת אותו לכן כל האויר לא יצא מהמערכת.

לא בטוח שזו הייתה הבעייה. אגב שממלאים מחדש את מערכת הקירור יש צורך לפתוח את שני ברגים לניקוז אוויר. אחד על הרדיאטור ושני בקיר האש. יש לסגור את הברגים כאשר מים מתחילים לצאת מהם.

ido
26-08-08, 23:41
תודה. ומה עם המים ? הם מתאימים?

gsk
27-08-08, 00:26
תודה. ומה עם המים ? הם מתאימים?

לא יכול להתחייב על זה. עקרונית, אם במנועי וולוו יש מנועים הבנויים מתרכובת אלומניום אז יתכן שכן. אבל רק כימאי יכול לתת תשובה חד משמעית בעניין.

פיליפ
27-08-08, 00:33
אני פתחתי רק בורג ניקוז אחד ליד קיר האש וכמובן השארתי את פקק מיכל העיבוי פתוח, כל זה בהנחייתו של אורן. מאז ההחלפה עברו כמה חודשים והכול מצויין טפו טפו טפו, גם בנסיות מאומצות המחוג בחיים לא חצה את קו האמצע.

orenhazan
27-08-08, 06:56
לא בטוח שזו הייתה הבעייה. אגב שממלאים מחדש את מערכת הקירור יש צורך לפתוח את שני ברגים לניקוז אוויר. אחד על הרדיאטור ושני בקיר האש. יש לסגור את הברגים כאשר מים מתחילים לצאת מהם.

ב HGT אין צורך לפתוח את בורג הניקוז ברדיאטור אלא רק את הבורג ניקוז ליד הקיר אש.
לגבי המים לא יודע למה הוצאת אותם הבעיה היתה רק ניקוז אויר בכל מקרה הייתי ממליץ לרוקן שוב ולמלא פראפלו ואם כבר אז פראפלו UP הנוזל האדום הוא יותר איכותי מהכחול.

orenhazan
27-08-08, 17:57
עוד טעות שעשית שמתי לב לזה רק עכשו זה שניקזת אויר שהמנוע היה מכובה אתה צריך להניע אחרי מילוי המים ואז כשהמנוע מונע אז לנקז אויר לחכות שמחוג החום מגיע לחצי ואז המאווררים צריכים לעבוד רק אז לסגור את בורג הניקוז ואת מכסה מיכל העיבוי.
הסיבה היא שברגע שהרכב כבוי משאבת המים לא מסתובבת ואז אין סירקולציה של המים במערכת ואז האויר לא יצא מהמערכת בכל מקרה לא לנסוע ברכב עד שאתה רואה שהמאווררים עבדו והמחוג לא עובר את החצי.
במידה ותעשה את זה כמו שתיארתי כאן לא תהיה שום בעיה עשיתי את זה כבר עשרות פעמים ואף פעם לא היתה לי בעיה.

ido
27-08-08, 18:12
או קיי . תודה. כמו שאמרתי אחרי שיצאו המים והוספתי עוד זה מן "הסתדר מעצמו". בכל מקרה מאיפה משיגים פאראפלו מוכן? לשמשון ביהוד יש תרכיז ובהילוך שישי אזור גם כן וגם איפה שקניתי במסגר 70.

שחרון
27-08-08, 18:24
אצל סודאי במסגר יש פארפלו מוכן לשימוש

orenhazan
27-08-08, 18:42
לידיעה כללית הפארפלו האדום מגיע רק בצורת תרכיז. רק את הכחול יש מוכן.

שחרון
27-08-08, 21:59
מה יותר טוב באדום?

gsk
27-08-08, 23:28
מה יותר טוב באדום?

ראו תגובת האיש הטכני של החברה בבריטניה. לדעתי אין הרבה הבדל. ממילא אין לרוב האנשים מכשיר לבדיקת איכות הנוזל (מישהו ראה כזה במוסכי פיאט?). אז ממילא רוב המקפידים יחליפו כל שנתיים בלי לבדוק. בכל מקרה, אם המחיר דומה אז אולי שווה לעבור לאדום.

Thank you for your request for information on the product Paraflu UP. Answers as follows:

1) Yes Paraflu UP is a long life product.
2) Main difference is the technical specification. Paraflu UP is based on OAT (Organic Acid Technology) and provides higher protection for the cooling systems that contain innovative light alloy materials.
3) Improved protection to the cooling system components, longer service change.
4) It is recommended that the coolant is checked and tested every two years, replacement dependent on condition.

I trust this helps with your query, please contact me direct should you require any further information.

Kind regards

David

------------------------------------------------------

David Aldous

Technical Sales Manager

Petronas Lubricants Great Britain Ltd

Mobile: +44 (0)7767 225347

Fax: +44 (0)1792 290856

Web: www.flselenia.com

shachar
28-08-08, 00:40
אם תוכל לפרסם את המייל של הבחור אני אשמח
שלחתי פעם מכתב לחברה של הפראפלו בנוגע לזמן מומלץ להחליף נוזל ולא נענתי

"replacement dependent on condition"
השאלה שנישאלת עכשיו היא בבדיקה כל שנתיים איך בודקים מה מצב הנוזל ?!

gsk
28-08-08, 00:53
אם תוכל לפרסם את המייל של הבחור אני אשמח
שלחתי פעם מכתב לחברה של הפראפלו בנוגע לזמן מומלץ להחליף נוזל ולא נענתי

"replacement dependent on condition"
השאלה שנישאלת עכשיו היא בבדיקה כל שנתיים איך בודקים מה מצב הנוזל ?!

זו כתובת הדוא"ל.
david.aldous@flgb.com

אבל לפני שאתה שולח. באתר החברה מצויין שיש להחליף את הפארפלו הרגיל (כחול) כל שנתיים או 60K ק"מ.

ע"פ תשובתו לשאלתי, לגבי הנוזל החדש (אדום) יש לבצע בדיקה כל שנתיים ולהחליף לפי הצורך.


במוסכי פיאט אמור להיות מתקן שהוא העצם שתי אלקטרודות שמוכנסות לנוזל. לפי מה שהבנתי ניתן לדעת ע"פ המוליכות האם הנוזל תקין או שיש להחליפו. מי שראה מכשיר כזה בפעולה מוזמן להוסיף.

ido
28-08-08, 01:05
המכשיר המדובר לא הכי מדוייק. הבדיקה הידנית והישנה אומרת לגעת במים כשהם קצת חמים (קצת) ולהרגיש אם המים שומניים או לא. אם הם שומניים אז מומלץ להחליף, בכל מקרה אני לא לוקח סיכון ומחליף כל 10000 ק"מ או שנה יחד עם השמן מנוע.

gsk
28-08-08, 01:06
בכל מקרה אני לא לוקח סיכון ומחליף כל 10000 ק"מ או שנה יחד עם השמן מנוע.

לדעתי זו הגזמה פראית

ido
28-08-08, 01:08
נכון, גם לפי דעתי.

orenhazan
28-08-08, 07:20
המכשיר המדובר לא הכי מדוייק. הבדיקה הידנית והישנה אומרת לגעת במים כשהם קצת חמים (קצת) ולהרגיש אם המים שומניים או לא. אם הם שומניים אז מומלץ להחליף, בכל מקרה אני לא לוקח סיכון ומחליף כל 10000 ק"מ או שנה יחד עם השמן מנוע.

הפראפלו צריך להיות שומני זה ככה גם כשהוא חדש לגמרי.
לגבי מתי להחליף אני ממליץ ללכת לפי הוראות יצרן כל 60000 ק"מ או שנתיים זה הכי בטוח.
לגבי ההבדל בין הנוזלים. אני מהיום הראשון החלפתי את הנוזל הכחול לאדום אני כבר עם 210000 ק"מ אני מקפיד על החלפת הנוזל בזמן עד היום לא החלפתי שום דבר שקשור במערכת הקירור ברכב ותאמין לי זה נדיר כי המנועים של הפיאט מאוד רגישים לנוזל קירור לא איכותי.דרך אגב כל הדגמים החדשים כולל האלפות למינהם מגיעים רק עם פראפלו UP שזה הנוזל האדום.
ההבדל במחיר הוא זניח מאוד כמעט אין הבדל לכן אני לא רואה סיבה למה להשתמש בנוזל הרגיל הנחות יותר.
אחד החסרונות של הפראפלו UP זה שהוא מגיע רק בצורת תרכיז וצריך להוסיף מים רכים.
אני זוכר שלא מזמן שלחתי מייל לחברה והם ענו לי שבקרוב ייצא פראפלו UP בבקבוקים של 2 ליטר בצורת נוזל מוכן שלא מצריך הוספת מים אני מאוד מקווה שזה יקרה למרות שזה לא בעיה להוסיף מים רכים.
דרך אגב ב HGT צריך לשים 2.5 ליטר תרכיז והשאר מים רכים זה היחס בערך. החצי ליטר פראפלו UP שנשאר משמש להוספת מים עתידית אם צריך.
דבר חשוב מאוד ושבשום פנים אסור לעשות זה לערבב בין שני הנוזלים יש הוראות מפורשות של החברה שמייצרת את הפארפלו לעבור בין נוזל אחד לשני ההוראות אומרות שאחרי שמוציאים את הנוזל הכחול מהמערכת צריך לשטוף את מערכת הקירור ולנקות אותה מהנוזל הישן הכחול.

שחרון
29-08-08, 18:20
היום גם אני החלפתי מים. הכל עד עכשיו בסדר למרות שהיו קצת בעיות.
במיכל מילוי של המים יוצא צינור למעלה וימינה שמחובר למיכל מילוי בזווית שקופה ורואים דרכה את המים זורמיםץ אני רואה כאילו זורמים גם בועות זה ככה אמור להיות או שיש בעיה?
אחרי שנסעתי באוטו חצי שעה הייתי צריך להוסיף קצת מים זה ירד מ-המקסימום למינימום. יש בעיה?


תודה

orenhazan
30-08-08, 12:32
שחרון כל מה שתיארת תקין לחלוטין במידה ותרצה הסברים למה זה בדיוק ככה אז תפנה אליי.

פיליפ
30-08-08, 13:21
היום גם אני החלפתי מים. הכל עד עכשיו בסדר למרות שהיו קצת בעיות.
במיכל מילוי של המים יוצא צינור למעלה וימינה שמחובר למיכל מילוי בזווית שקופה ורואים דרכה את המים זורמיםץ אני רואה כאילו זורמים גם בועות זה ככה אמור להיות או שיש בעיה?
אחרי שנסעתי באוטו חצי שעה הייתי צריך להוסיף קצת מים זה ירד מ-המקסימום למינימום. יש בעיה?


תודה
זה תקין שהיית צריך להוסיף מים אחרי נסיעה ראשונה.

orenhazan
30-08-08, 13:26
פיליפ הוא פשוט לא חיכה שהמאווררים יתחילו לעבוד ואז התרמוסטט נפתח בנסיעה ומשך מים לתוך המערכת וזה המים שהיו חסרים.
אם אתה הולך לפי הסדר הנכון אתה לא תצטרך להוסיף מים אחרי נסיעה ראשונה.
אצלך ברכב אתה עשית בדיוק מה שצריך לעשות לפי הספר בגלל זה לא נתקלת בתופעות שבעלי HGT מתארים כאן אחרי החלפת נוזל קירור.