View Full Version : האם אתם מטפלים ברכב לבד?
בעקבות דיון סוער שנערך בקארספורום החלטתי להעלות את הסקר הבא:
האם אתם מטפלים ברכב שלכם לבד?
ולא פחות חשוב - למה?
ברוב הדברים , כן ( חוץ מקלאצ' ) .:o
סיבות :
חלקים אני קונה מפירמות שאני בוחר ולא ממה שמוסך דוחף לי
אני אוהב את זה , וסומך על עצמי
חסכון כספי
סיפוק אישי מעבודה עצמית
מכול אוטו ואוטו רמת הביטחון של עשיית הדברים בעמצי רק עולה
מזה שנתיים אני גם "עושה מהצד" מעבודות מכונאות , אז מה רע מלעשות לביתי ?:p
במקרה שלי זה לא בדיוק לבד, זה אבא שלי, אבל בעתיד אני בטוח שלפחות את ההחלפות שמן ונוזל קירור אני יעשה לבד.
(מאז שהאטו אצלי הוא לא היה אף פעם במוסך חוץ ממילוי גז)
הסיבה?
מוסכים עולים כסף
הם עושים הרבה פעמים עבודה לא הכי "נקייה" ולא ממש שומרים על המקוריות של האוטו (במיוחד בעבודות חשמל)
הם לא משתמשים בחומרים איכותיים במיוחד
חוץ מנורות, החלפת חוטי הצתה והחלפת נוזל קירור שעשיתי בעצמי לא עשיתי שום דבר מיוחד.
אין לי שום בעיה לעשות טיפול 10 לבד, אבל אין לי כלים בכלל. בכל מקרה אני לא עוזב את האוטו במוסך לבד ומסתכל מה המוסכניק עושה.
אני עושה רק דברים בהדרכת סטודנט :D:D
סתם, גם הפרויקט של קייבמן על בית המצערת עזר מאוד להבנה שלי
כלים לטיפולי 20K שיגרתיים אין לי,לכן המוסך יעשה זאת
תקלות קטנות שצצות וניתן לפתור בהדרכת החברים כאן או לבד אני עושה
(בית מצערת,מגבים,חוטי הצתה,מסנן אויר,מסנן מזגן וכו וכו )
לא רואה את עצמי הולך לשלם 1300 שקל על מה שאני יכול לעשות ב 5 שקל לבד
הכל לבד כולל טימיינג והחלפת וריאטור.
את הרוב לבד ,לא שהיה משהו מיוחד חוץ מטיפולים שוטפים.
אתם יודעים מה?! הסקר הזה העלה לי כמה תהיות בנושא טיפולים עצמיים. חשבתי אולי כל אחד יוכל לתת טיפים כיצד מבצעים בצורה נכונה כל מיני דברים על-מנת להמנע מטעויות בסיסיות, אחרי הכל, למרות הרצון של כולנו, אנחנו לא יודעים הכל.
לדוגמא:
1. ריסוס מעט WD40 על בורג\אום טרם שחרורו.
2. שמנים, יש לזרוק למקום המיועד לכך במוסכים.
3. פילטר שמן, יש לסגור בכח היד בלבד וללא מפתח. המפתח נועד לפתיחת הפילטר.
4.
5.
6.
לא מצאתי תת פורום מתאים לנושא הזה, אז אם יש למנהלים איזה רעיון היכן שרשור כזה יכול וצריך להיות בבקשה העבירו את הנושא לשם.
רענן.
בהמשך לרענן :
7. למה יש באנדים ממתכת שנפתחים וניסגרים בשנייה
ויש כאלו שאחרי יום אתה מצליח לסגור אותם
או מה הדרך היעילה ביותר לסגור את הבאנדים האלה ?!?!
פעם ראיתי מכשיר מיוחד לסגירת באנדים כאלו ...
אני אישית לרוב מחליף אותם לאיכותיים , בעלי הברגה נורמאלית
מה זה איכותיים ? זה כאלו שבחלקם הפנימי אין להם מין מדרגה/בליטה והם חלקים ואחידים .
לזולים יש את הבליטה , ואז כשסוגרים אותם הם גורמים נזק לצנורות הגומי .
טיפ נוסף : אם אתם עושים טיפולים לבד או רוכשים חלקים למוסכניק תמיד בתור דוגמה תשאירו לכם רצוע ישנה , רפידה או כל חלק אחר ובעת הרכישה תמיד תבדקו ויזואלית מה נותנים לכם .
מנסיון , גם בתום לב יכולים לדחוף לכם מוצר לא מתאים .שיטת הסמוך על סמוך ויהיה בסדר מאוד נפוצה הרי בארץ , אל תהיו תמימים .
כמו כן תתרגלו לעבוד עם קטלוגים , פירמות מכובדות מפרסמות כאלו באינטרנט ללא כל בעיה .
טיפולים קוסמטיים- לבד. (בקרוב פרוייקט ושרשור תמונות)
טיפולים מכאניים- מוסך שמשון מטפל ברכב ואני מטפל בהם.:D
טיפולים קטנים אני עושה לבד, כגון החלפת שמן, נוזל קירור.
כמובן קונה חלקים מקוריים ומחליף לבד, נותן הרבה סיפוק וכיף.
פיאט רכב שדורש אהבה וצומת לב דבר שרכבי לא מקבל ממוסכים . ולכן אני מבצע את הטיפולים עד כדי מייסבים בקראנק , מלבד דברים הדורשים הרמה בליפט (כגון קלא'צ, בולמים).
בשביל להחליף בולמים לא חייבים ליפט בכלל ....
אלא אם כן מחפשים תירוץ ללכת למוסך :)
KoF-sHeLeG
03-09-08, 19:11
אז איך תעשה את זה? עם ג'ק?
אלא אם אתה רוצה שהרכב יפול לך על הראש, זה לא מומלץ...
יש לי ג'ק הידראולי של 2 טון
יש לי מין חמורים כאלו לתמיכה , כמו במוסכים ( 3 רגליים ומוט מתכונן לפי גובה הרצוי)
יש לי ג'ק מקורי של האוטו
מספיק בכדי שהאוטו לא יפול לי על הראש ? :D
נ.ב ויש לי כמובן 2 מכווצי קפיצים , בכדי לשחרר את הבולם , אחרת איך נשחרר אותו :)
KoF-sHeLeG
03-09-08, 20:05
אני בכל זאת לא הייתי עושה את זה בבית. נשמע לי מסוכן מדי.
הבעיה העיקרית עם החלפת בולמ"ז בבית, שצריך לעשות כיוון פרונט לאחר החלפת בולמ"ז קדמיים.
הבעיה העיקרית עם החלפת בולמ"ז בבית, שצריך לעשות כיוון פרונט לאחר החלפת בולמ"ז קדמיים.
גם שיחליפו לך במוסך מורשה בולמי זעזועים הם יגידו לך לנוסע לבצע כיוון פרונט בעצמך.
נכון מאוד , כיוון פרונט עדיין אני לא עושה לבד :)
אני בכל זאת לא הייתי עושה את זה בבית. נשמע לי מסוכן מדי.
בדיוק בשישי האחרון החלפתי ...לא היה מסוכן כל כך:p
ראה שרשור יעודי בנושא .
טיפולים שוטפים בלבד (שמן, פילטרים וכו')
אך ורק לבד כלל אוורול ושיפוץ גיר.
מטפל רק במורשה...חוץ מנורות וכאלה לא מבין כלום
יותר מדי חוטים... להתחבר למחשב וכאלה...
על הדרך גם עושים טיפול 20.000..(אין לי מושג מאיפה אני מביא את המים של פיאט.. פראפלו משהו כזה)
עדיף שמישהו שעבר על האוטו הזה 100פעם יגע בו(מכונאי) ולא אני...
גם אם יש בעיה צריך לדעת להבחן אותה ואני האחרון שידע אם הטרמוסטט ניתפס או שהלך רדיאטור...רק אנשי מקצוע..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.