View Full Version : [פרויקט מצולם] - פונטו ELX 16V - פירוק בית תיבת ההילוכים
תיבת הילוכים רציפה טיפטרוניק
הרעיון לפרויקט הגיע לאחר המקרה הנ"ל (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=30351#post30351) (או בקיצור - הגומי שנע יחד עם הידית ומכסה את התיבה ניקרע)
כלים דרושים: לפי סדר התמונות מימין לשמאל
1. מברג שטוח
2. דבק חזק כלשהו - אני בחרתי בסופר גלו
רמת-קושי: קל מאוד
זמן העבודה: כ 15 דקות.
ומיד בהמשך תהליך העבודה :
מספרים ע"פ התמונות מימין לשמאל
1. תיבת ההילוכים עם החור (מסומן בחץ אדום)
2. מבט על התיבה מקדימה על איזור העבודה (שוב חץ אדום)
3. הכנסת המברג אל בין המשטח (דמוי עור עאלק) לבין חלק האלומניום הכסוף .
משיכה כלפי מטה של האלומניום והעסק משתחרר במהירות
4. התיבה ללא ידית ההילוכים
5. הוצאת "קונוס" האלומניום ע"י משיכה קלילה כלפי מעלה
.
.
.
.
המשך למטה..
1. הוצאת כל בית התיבה . פה צריך להפעיל מעט כוח כי הבית תפוס ע"י "קליפסים ופינים אחדים"
*אני העדפתי לא לפרק את חלק האלומניום הכסוף בניפרד ואת החלק השחור בניפרד כי יש שמה לוחות
חשמליים האחראים על תאורת האותיות : D R P N L על התיבה. לכן משכתי הכל יחד עם מעט
כוח. לא להתבייש להפעיל כוח אחרת זה לא יוצא
2. בחץ אדום מסומן הגומי הסורר. יש להשחיל אותו במעלה התעלה שלו כלפי מעלה את אל עבר ידית
ההילוכים ושמה לדביק אותו
הרכבה חזרה של התיבה :
3. שימו לב : בשלושה חיצים אדומים מסומנים שלושה חורים בבית התיבה (צילום מלמטה) אליהם
יתחברו שלושה פינים בגוף התיבה עצמה.
חץ ירוק : מבט תחתון על הגומי שהושחל
יש להיזהר גם על הכבל חשמל ולהכניס אותו בעדינות למקום פנוי בחלל תיבת ההילוכים בגוף הרכב
4. שלושה חיצים אדומים = שלושה פינים. ישנו עוד קליפס אפור (חץ ירוק) אשר לאחר הכנסת
בית התיבה אל מיקומה (שוב עם הפעלה כוח פיסי מתון) יתפוס את בית התיבה במקומה שלא תזוז
5. זהו .התיבה במקומה . כולם מאושרים . הפרויקט ניגמר. בהצלחה למנסים :D
אם אני הצלחתי , כל אחד יכול
סחטיין שחר - ותודה על התיעוד
כל הכבוד על הכתיבה והתמונות המצויינות.
אגב, גם אצלי באונו מגיע מברג כזה עם הכלים של החלפת גלגל בתא המטען.
אחלה תיעוד והסברים.
אני מקווה שדבק מהיר יחזיק שם, הוא מטבעו "פריך" ועלול להשבר עם הזמן.
ממליץ להכניס לשרשור הדביק של גדעון.
Tzvika 16V
21-08-08, 17:20
עשיתי אותו דבר לפני חודשיים באמת קל מאוד. תודה
כל הכבוד על הפרוייקט.
אצלי יש אותה בעיה. מחר אני אפרק את העסק ואבדוק.
נ.ב. אני חושב שמגיע לסטודנט תיזכורת כלשהי בפרוייקט הזה.
כל הכבוד שחר !!!
בעיה נפוצה עם פתרון קליל, בעלות אפסית וברמת קושי מינימלית. ממש כיף לראות שמישהו צילם את זה, סוף סוף.
האם צילמת גם את תהליך הדבקה ?
נ.ב. אני חושב שמגיע לסטודנט תיזכורת כלשהי בפרוייקט הזה.
הנה קיבלתי. למרות שהתודה היא למדריך הנפלא של היינס (http://www.haynes.co.uk/)(מדריך MK2 (http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&productId=18303&langId=-1) מספר 4066 ומדריך MK2b (http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&productId=45051&langId=-1&parent_category_rn=10215) מספר 4746) שגילה לי את הטריק לפתיחת הידית.
יש תודות (ואף מחמאות) לסטודנט בשירשור הרלוונטי שאליו נתתי קישור
שבעיתו בכלל הגיע רעיון הפרויקט
כמובן שללא ה-סטודנט הפרויקט הזה לא היה יוצא לפועל כלל וכלל
אולי אוסיף בתחילת הפרויקט :
שלב מקדים לפרויקט : שאל את סטודנט מה לעשות :D
תהליך ההדבקה לא צולם : בסה"כ מורחים דבק על החיבור בין הגומי שניתלש לגומי שמקובע מתחת לידית ההילוכים
בשביל לעשות זאת ולצלם צריך 3 ידיים ולא היתה יד ספייר בהישג יד :)
בוצע היום בהצלחה רבה:p
לא היה לי דבק סופרגלו אז השתמשתי בדבק מגע לפלסטיק אני מקווה שזה יחזיק מעמד.
לא יאמן שבשני מוסכים מורשים של פיאט שהצגתי להם את העניין ישר אמרו שהחלק עולה בסביבות
200 ש"ח +- למרות שהם כנראה מכירים את הבעיה הזו, דרך אגב זה כולל מוסך מוכר ומוערך מאד על חברי המועדון.
והנה ב10 דקות עבודה בעלת אפסית העניין הסתדר.
כל הכבוד שחר על הפרוייקט (וגם לסטודנט).
יפה. יש סיכוי אפילו שהדבק מגע שלך יחזיק יותר מהסופר גלו שלי
זה מה שהיה לי בהישג יד.
גם לי יש את אותה הבעיה רק בחלק התחתון.
במוסך אמרו לי שצריך להחליף את כל החלק
של בית ההילוכים והמחיר 1300 ש"ח לפני מע"מ
ועבודה :eek: נבהלתי מהמחיר וברחתי :)
לפני כשעתיים ראיתי את השרשור הזה וישר
רצתי לפרק ולבדוק מה קורה שם.
10 דקות בדיוק לקח לי לתקן את זה בעזרת
דבק 3 שניות יקר במיוחד שחבר נתן לי.
עכשיו בית תיבת ההילוכים כמו חדש :)
תודה רבה רבה לshachar ולכל מי שעזר
בפרויקט הנפלא והתורם הזה!
ושוב תודה!
1300 שקל ?? בלי מע"מ ובלי עבודה ?? :eek::eek:
אלוהים ישמור אותנו ממוסכים כאלה
אני לא מבין מה הפליאה הגדולה.
לתקן עניין כזה, שכל כולו "קוסמטיקה קלה" - היא בלבול מוח גדול לכל מוסך, בוודאי שלמורשה.
מצד שני, לא יכול המוסך להגיד לך "עזוב אותך באמאש'ך, זה לא בשבילי" - אז הוא פשוט מתמחר גבוה, אולי גבוה מאוד. אם ממש תרצה לשלם - זו בעיה שלך.
אז זאת באמת הסיבה אז זה בזיון למוסכי הרשת. (בהנחה שהמחיר שקיבל היה במוסך רשת)
יש עלות חלק (בהנחה שצריך להחליף), יש זמן עבודה ויש מע"מ מעבר לזה אין יותר משחק מצד המוסך המחייב.
עריכה: החלק שנשבר, האם הוא מחייב החלפת כל ה"קופסה"?
במוסך המרכזי של פיאט בב"ש אמרו לי שפעם הם היו מחליפים רק
את הגומיה והעלות של זה היה כ200 ש"ח לפני מע"מ.
היום הם כבר לא מחליפים רק את הגומיה מפני שזה לא מחזיק זמן רב.
ואם אני רוצה לתקן את זה צריך להחליף את כל הקופסא שהעלות היא
1300 ש"ח לפני מע"מ ועבודה. :eek:
בעקבות השרשור הזה לקח לי בדיוק 10 דקות להדביק את הגומיה
חזרה למקום! גם אם בעתיד היא תשתחרר שוב, אז אני אדביק אותה
בדיוק באותה צורה (אולי עם דבק יותר רציני) היום אני כבר יודע איך ;)
אני יכול להגיד שבאותה פונטו 2003 ביצעתי את התיקון הזה לפני לפחות שנה ואולי אפילו שנתיים או שלוש, לא זוכר.
אבל בכל מקרה מאז זה מחזיק מעמד יפה וכפי שנאמר - גם אם יקרה שוב אז נדביק שוב.
בזמנו גם ממני רצו כ- 1000 ש"ח על התיקון.
אני כבר שנה מאז שקניתי ככה את האוטו נוסע בידיעה שהחלק איננו
ובעבר שקלתי לתקן. הציעו לי 200 ש"ח לפני עבודה על התריס העליון בלבד במוסך מורשה !!!
אני מקווה שאם מסמל"ת והמוסכים נכנסים מדי פעם לשירשור אז לפחות מ- 10 נהגים ואף יותר
לא תראו שקל מתיקון התריס הסורר הזה !!!!
כי זאת פשוט בושה לא להציע תיקון פשוט אלה ישר לדרוש כסף על החלפה.
גם אצלי נפל התריס של התיבה האוטומטית.
לפני שאנסה לבד פניתי למוסך השירות בנתניה, הם אמרו לי שהחלק+עבודה יעלה כ-70-80 ש"ח
(לא כמו שכתבו החבר'ה בשירשור).
לא היה להם במוסך את התריס, ובהזדמנות כשהייתי ברעננה ניגשתי למוסך "יחדיו" באזור התעשיה ברעננה. בעל המוסך הציע לי להדביק את התריס בעלות של 30 ש"ח.
בסופו של דבר בעל המוסך התקין לי תריס שהוציא מפאנל של תיבת הילוכים מפירוק וחייבו אותי בסך הכל ב-35 ש"ח.
היום גם אני הצטרפתי למנסי (וצולחי) הפרוייקט המדובר :)
דברים כל כך קטנים, שעושים הבדל כל כך גדול (זה היה פשוט מעצבן לראות את כל המכלול שמתחת לידית).
תודה ;)
ואם כפתור Economy תקוע?
מה עושים במקרה כזה?
פותחים כמו שמתואר, ומשחררים אותו :)
ברגע שתפתח כך את איזור הידית הילוכים הגישה אליו פשוטה עד מאד.
באמת כול הכבוד!!!!
הייתה לי את אותה הבעיה לפני חודש וגם פירקתי והדבקתי, אבל יש לי כרגע בעיה שיש את הגומי/פלסטיק השחור שיושב מתחת לפנל הכסוף של התיבה והוא משוחרר הוא לא קבוע כמו שהיה פעם אין לי מושג איך להחזיר אותו.
ניסיתי למקם אותו בחורים של הפינים אבל כלום זהלא עזר!
תודה למי שעוזר.
אני מקווה שתצליח להחזיר אותו למצב הקודם.
אבל בלי קשר, הכפתור השתחרר מהר?
אתה יכולת להבחין בסיבה שהוא נתקע בצורה כזאת?
שלום
קניתי את הרכב ללא המכסה הזה - היכן ניתן לקנות אותו (אזור י-ם) ומהי עלותו הצפוייה ?
שרון
יש מצב שהמכסה פשוט עדיין תקוע בפנים מאז שהוא נפל
תפתח ותראה אם הוא שם ואז תחליט אם צריך לקנות
למי שכתב את הפרויקט הזה ולעוני השאלות כאן
ביצעתי את זה בקלות רבה - קראתי את המחירים שרצו לגבות עבור בעיה זו - ממש שערוריה
כן ירבו תיאור של פרוייקטים כאלו
הקרדיט הגדול לסטודנט שהגה בדק ושיתף :)
אני רק יישמתי וצילמתי :)
גם לי חסר מישהו יודע אולי?
תפתח את בית ידית ההילוכים, התריס הזה אמור להיות שם, ברגע שהוא נקרע, אז הוא נופל פנימה.
כל הכבוד על השירשור. מחר בבוקר לעבודה.
שאלה קטנה כשמחזירים את המכסה צריך להכניס את התופסנים או שפשוט לשים את המכסה במקום וללחוץ חזק?
שלומקההההה
15-04-13, 17:35
הרגע תיקנתי את זה! קל מאוד.. סוף סוף הבנתי לאן הגומי הזה נעלם!!
והחתיכה המקורית לא נמצאת? - בהעלים הקודמים פשוט שלף אותה וזרק אותה.
תודה רבה, המדריך שלך עזר לי מאוד!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.