View Full Version : [פונטו 2001] הרכב מתחמם תחת עומס כבד, ניקוי רדיאטור ?
פונטו 2001, מנוע 16V, כ- 106K ק"מ.
בימים החמים ביותר ותחת עומס כבד בלבד הפונטו מתחממת.
לדוגמא אם אני עולה לירושלים אז באיזור שורש יש תמיד פקק/עומס אז קרה לי כבר שמחוג החום הגיע עד קו אחד מתחת ל- 3/4. לא מעבר.
בעיר - בזחילה בפקקים או בעמידה ארוכה ברמזור החום עולה קו אחד מעל האמצע. לא יותר.
אין איבוד מים בכלל.
מאז ומתמיד אך ורק פאראפלו.
המאוורר מסתובב בשתי המהירויות בכיוון הנכון.
אין בעיות של משחק למעלה ולמטה של שעון החום.
משאבת מים מקורית הוחלפה לפני 3 שנים (נזלה).
במוסך: ניקו את הרשת של הרדיאטור עם לחץ אוויר. הם די בטוחים שצריך לפרק ולנקות רדיאטור ראשי וזה הכל.
האם יתכן שהטרמוסטט תפוס על מצב חצי-פתוח ?
האם בכל מקרה כדאי גם להחליף טרמוסטט ? המקורי הוחלף לפני 4 שנים (נתפס על מצב פתוח). פשוט, ידוע שבספייס הטרמוסטטים נוטים לעשות בעיות.
תודה מראש.
נשמע כמו רדיאטור סתום... לנקות את הרשת בלי לפרק את הרדיאטור לא יעזור.
היתה לי בעיה מאוד דומה ונפתרה ע"י פירוק הרדיאטור וניקוי כללי שלו.
לא היתה לך פעם את התופעה הזו? בגל החום העצבני שלפני מספר חודשים, שאפילו זכה לכתבה בערוץ 2/10 וכו' - אתה פרסמת שהרכב מעט התחמם.
לדעתי האישית, ונדמה לי שזו היתה דעתי דאז גם (אם כי אני עצלן מידי לחפש) -
מדובר במקרה באמת חריג. לבטח נסעת עם מזגן, וטמפ' הסביבה היתה חמה מאוד ועוד במאמץ.
יכול להיות שהטיפוס של המחוג לאזור הזה הוא למשך הזמן הקצרצר שבו המאוורר עובר ממהירות נמוכה לגבוהה, ועד שספיקת האויר במהירות הגבוהה מתחילה להשפיע, המחוג קצת מטפס.
עדכן אותנו..
אסף: מה היו העלויות? איך בדיוק מנקים, ע"י הזרמת מים ?
רקובי ידידי,
אכן אתה זוכר נכון ואפילו הגבת בקארספורום (http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=204325). אבל מאז ממש נמנעתי ליסוע עם הרכב בעומס בשעות של שיא החום (או לפני או אחרי) וזה ממש משנה הרבה.
בין לבין ראיתי גם את ההודעה (http://www.fiatclub.co.il/forum/showpost.php?p=29451&postcount=15)של אורן חזן בנושא של התנהגות שעון החום בספייס וגם שאלתי במוסך שלי על הבעיה ואמרו שתחת העומס האוטו אכן יכול להתחמם אבל לא עד כדי כך, לדעתם. בכל מקרה הם גם חושבים שאם נוסעים בעיר ועוצרים ועמודים ברמזור אז אין שום סיבה באוטו תקין שהחום יעלה קו אחד מעל האמצע עד שמתחילים ליסוע שוב.
לכן השבוע אני אכניס את הרכב למוסך ואני פשוט בהתלבטות לגבי הטרמוסטט.
האם יש למישהו דעות נוספות ?
האם יתכן שהטרמוסטט תפוס על מצב חצי-פתוח ?
ייתכן מאוד שהתרמוסטט נתפס על מצב חצי סגור, מניסיון אישי רע (נתקעתי עם האוטו בכביש בין עירוני אבל חילצתי את עצמי- לא לנסות בבית).
בדוק בדחיפות לפני שהוא ייתפס לגמרי ואז אתה בצרה.
אסף: מה היו העלויות? איך בדיוק מנקים, ע"י הזרמת מים ?
העלות היתה 400 ש"ח בגלל שבHGT צריך לפרק את הפגוש הקדמי וזה עבודה עדינה ודיי ארוכה (לא יודע לגבי ספייס רגילה).
מפרקים את הרדיאטור לגמרה ממש פותחים את המכסה הצידי שלו ומנקים גם עם הזרמת זרם מים וגם עם מוט דק וארוך שמעבירים אותו בין הצלעות של הרדיאטור.
אצלי זה עשה פלאים...
היי student אני ינסה לחוות את דעתי. קודם כל אין ספק שיש בעיה בשום מצב המחוג לא צריך לעבור את החצי.
יש כמה בדיקות שאתה יכול לעשות לבד קודם כל לגבי בדיקת הטרמוסטט אתה צריך לנגוע בצינור העליון מתי שהמנוע חם ואז לנגוע גם בצינור התחתון ולהשוות את הטמפרטורה בין שני הצינורות היא צריכה להיות זהה אם היא זהה אז סביר להניח שהטרמוסטט תקין.
לגבי הרדיאטור יש סבירות גבוהה שהוא סתום אין בדיקה חיצונית החלטית שאפשר לבדוק את הרדיאטור אלא על ידי פירוק שלו וניקוי. לפי דעתי תלך על זה כל הסימנים שזאת הבעיה שלך.
עצם העובדה שמשאבת המים כבר הוחלפה ברכב מעידה על בעיה מסויימת שגרמה להחלפה שלה אני יכול להעיד על הרבה ספייסים שהשתמשו רק בפארפלו מהיום הראשון ומשאבות המים הגיעו לגיל מופלג ללא בעיה בכלל. ומצד שני רכבים שמילאו מים רגילים מהברז והמשאבות לא החזיקו אפילו 40K וכמובן שהרדיאטור היה סתום לגמרי וראשי מנוע הלכו בעקבות כך.
רק לידיעה כללית מנוע הפונטו מאוד רגיש לנוזל קירור לא איכותי ובטוח למים רגילים מהברז לכן צריך לשים לב גם להחלפה בזמן.
תודה אורן!
מכיוון שהרכב שלי הוא מהשנה הראשונה שיש ספייס בארץ, לא הייתה הוראה (ועד היום אין) להחליף נוזל קירור באופן יזום. רק שהרכב היה בן 3 הוחלף לראשונה.
לאחר מספר חודשים נקרע הטרמוסטט ועד שהוחלף יחד עם הנוזל האוטו היה כבר בן 4.
באותו זמן החלפתי גם טיימינג ולאחר חודשיים בלבד גיליתי שמשאבת המים נוזלת (נלקח למוסך מיד לאחר שהאוטו התחמם שני קווים מעל האמצע).
האם בגלל שחיכיתי שנה (3 במקום 2), יש בעיות ? לא נשמע סביר במיוחד. סך הכל עניין של חוסר מזל.
בשיחות עם אנשים במוסכי פיאט דווקא שמתי לב אצל חלקם לתופעות האלה: משאבת מים שהולכת זמן קצר אחרי החלפת הטיימינג וטרמוסטט שנקרע זמן קצר לאחר החלפת נוזל קירור. וכל זאת למרות החלפת פארפאלו בזמן.
למעשה, בקארספורום חלק מהמכונאים המומחים ששם ממליצים על החלפת משאבת מים יחד עם הטיימינג תמיד וכל 3-4 שנים.
הם מסבירים שזה בכלל לא נדיר שמיד אחרי טיימינג תלך משאבת המים בגלל הלחץ החזק יותר שמפעיל מותחן חדש על המשאבה. (זה או שהמכונאי מביא פטיש 5 קילו בתוך המשאבה בתור "השקעה לטווח ארוך").
אני מקפיד להחליף נוזל קירור כל שנתיים. פארפאלו בלבד.
נניח שנראה שהטרמוסטט תקין. עדיין הוא בן 4, כרגע. האם שווה לבזבז כסף ולהחליף אותו תוך ניצול ההזדמנות שמערכת הקירור פתוחה ? האם לדעתך הטרמוסטט בספייס אינו חלק בעייתי ?
בינתיים נראה שבכל מקרה הרכב יוכנס לפחות לניקוי רדיאטור.
סטודנט יקר,
אני ממליץ לך בחום להחליף את הטרמוסטט, אל תיקח סיכון זה לא שווה!
אתה אומר שהחלפתה לפני 4 שנים, אז זה בדיוק הזמן להחליף ועוד היה לך מזל שהוא נתפס על מצב פתוח. אני מצרף לך את ההמלצה שלי מלפני שבועיים ששלחתי לחברים.(אני כבר בכל מה שקשור למערכת הקירור של הספייס נהייתי מאוד זהיר.)לדעתי, תחליף את זה לבד אני יכול להמליץ לך בדיוק איך עושים את זה וכמו שאני מכיר אותך מפרוייקטים שהעליתה לטובת החברים אתה לא תתקשה. http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=29534#post29534
בהצלחה.
אני ממליץ לך בחום להחליף את הטרמוסטט, אל תיקח סיכון זה לא שווה! אתה אומר שהחלפתה לפני 4 שנים, אז זה בדיוק הזמן להחליף ועוד היה לך מזל שהוא נתפס על מצב פתוח. ...
OFFTOPIC:
בחורף ההוא האוטו התקרר בנסיעה בכביש פתוח. עד שהגעתי למוסך היה כבר אביב.
סיפרתי לבוחן את הסיפור ושהסקתי שצריך להחליף טרמוסטט והוא ענה לי בערך:
אז מה אתה רוצה ? הרוב באים להתלונן שהאוטו מתחמם, אצלך אז המצב טוב!. תישאר ככה, יותר טוב!.
בסוף הם כאילו עשו טובה והסכימו להחליף טרמוסטט
מוסך מורשה! שכיום הוא ז"ל.
יש לי חבר שהוא מכונאי כללי עושה ראש מנוע לכל סוגי הרכבים ויש לו ידע טוב במכונאות מטפלים אצלו הרבה אנשים כולל רכבים משנתונים מתקדמים.
הוא אומר לי ש 85% מאלה שאני עושה להם ראש מנוע זה בגלל הטרמוסטט ולכן כשאנשים מתייעצים איתו לגבי קניית רכב, תמיד אבל תמיד, הוא ממליץ להם לאחר הרכישה להחליף תטרמוסטט.
לצערנו הרב המכונאים שעובדים במוסכים המורשים יש להם אינטרס שתבוא אליהם לראש מנוע, לכן אני עומד על דעתי שכדאי להחליף.העלות היא כזאת זניחה שפשוט לא שווה לקחת את הסיכון.
תודה אורן!
מכיוון שהרכב שלי הוא מהשנה הראשונה שיש ספייס בארץ...
אני מקפיד להחליף נוזל קירור כל שנתיים. פארפאלו בלבד.
צר לי שאין לי דברי חכמה להוסיף, אלא רק שאלה נוספת, ברשותך:
כמה עולה להחליף (במורשה אני מניח) נוזל קירור? אני שוקל לתת לשמשון את הפריבילגיה.
וקוריוז בלבד:
האם גם מס' הרישוי שלך מתחיל ב-49 או נגמר ב-27 ? שניהם מאוד נדירים לספייסים, וגם אצלי הפונטו ספייס היא מהראשונות - נקנתה במהלך ההשקה בארץ של הדגם, אי שם בשנת 2000.
החלפת נוזל קירור ... ???
100~ ש"ח לנוזל. קרוב לוודאי שני ליטר נוזל + מים למיהול שלו.
50-70~ ש"ח עבודה.
את החשבון תעשה לבד.
האוטו שלי בערך בן 8. לא בין הראשונים הראשונים אבל בלי ספק במקום טוב.
49 ? מעולם לא ראיתי כזה. 27 ראיתי אולי בודדים, אם בכלל. אני לא זה ולא זה.
לפונטו ספייס ניתנו סיומות: 10, 24, 35, 50, 51, 58, 60.
לפונטו דור ראשון נתנו סיומות: 05, 19 בשנת 95', כל השאר עם סיומת 27.
אני החלפתי נוזל קירור בטיפול 60K לפני חודש וחצי במוסך מורשה
עבודה אני לא יודע כי לא לקחו לי עבודה נוספת כי עשיתי את זה תוך כדי טיפול
לגבי הנוזל עצמו :
מק"ט 16551626, פחית פראפלו 1 ליטר , מחיר פחית בודדה : 35 ש"ח
צריך כמובן שתי פחיות ומהילה שלהם ב אותה כמות של מים 50%, 50%
תודה אורן!
נניח שנראה שהטרמוסטט תקין. עדיין הוא בן 4, כרגע. האם שווה לבזבז כסף ולהחליף אותו תוך ניצול ההזדמנות שמערכת הקירור פתוחה ? האם לדעתך הטרמוסטט בספייס אינו חלק בעייתי ?
בינתיים נראה שבכל מקרה הרכב יוכנס לפחות לניקוי רדיאטור.
תרמוסטט הוא רכיב זול יחסית. מי שיודע להחליף נוזל קירור לבד, יכול בלי בעייה גם תרמוסטט. אם מנקים לך את המערכת במוסך אז נצל את ההזדמנות להחלפת תרמוסטט. רק דאג שהטרמוסטט שמוכנס הוא מקורי והאטם שמותקן כם הוא חדש ומקורי. שאריות האטם הישן צריכות להיות מנוקות מגוף המנוע.
אגב לאחר שהתרמוסטט הישן יפורק תוכל לבחון אם הוא היה תקין או לא. בעקרון לוקחים את הטרמוסטט ושמים אותו בגיגית מים קרים - במצב זה הוא אמור להיות סגור לחלוטין. לאחר מכן מרוקנים את המים הקרים ושופכים מים רותחים. בטמפ' שמעל 87 מעלות צלסיוס התרמוסטט צריך להיות פתוח לחלוטין. אם הוא נפתח חלקית אז זה אומר שהוא אכן תקול.
student בוא נסכם שתחליף טרמוסטט ותבצע ניקוי לרדיאטור העלויות פה הם לא גבוהות וזה עדיף מראש מנוע כי אתה בקלות יכול להגיע למצב הזה.
חדשות רעות מאוד!.............ראש מנוע! :cry: :cry: :cry:
(בעצם רעות לי, טובות למוסך)
האוטו נלקח למוסך המורשה בגלל עוד כמה בעיות קטנות.
סיפרתי את כל הסיפור ולהפתעתי הם אמרו שאמנם זה נשמע כמו ניקוי רדיאטור (בהנחה שאין בעיה בטרמוסטט) אבל מהניסיון שלהם בספייס הרדיאטורים דווקא לא נסתמים כל כך בקלות אלא אם מילאו מים או לא החליפו נוזל קירור הרבה זמן.
אמרו שרוצים לבדוק כמה דברים לפני פירוק הרדיאטור.
כעבור שעה טלפון: "אטם ראש מנוע נפרץ!"
הם מילאו מים עד הסוף במיכל, ניתקו חיישן (נמ"ע?) ועשו סטרטר ארוך והמים קפצו החוצה מהמיכל. זה אומר בוודאות שאטם הראש נפרץ.
כרגע: יפרקו ראש מנוע וישלחו אותו ליישור. החרט יקבע האם צריך מילוי או רק יישור. לא ממש יש דרך לדעת מראש וזה גם לא משנה כי ממילא צריך להוריד ראש.
מחיר: לפחות 2000 ש"ח! לא כולל טיימינג, לא כולל משאבת מים, לא כולל עוד כמה שקלים אם צריך גם יישור. יומיים עבודה לפחות.
טיימינג ומשאבת מים הוחלפו לפני 3 שנים. האם בכל מקרה להחליף אותם ? (חשבתי לעשות את זה רק עוד שנה, אפילו במוסך שלי אמרו בעבר שלא לציטוט שאפשר גם 4 שנים, אבל לא יותר). מן הסתם זה יותר זול יחסית להחליף עכשיו ולא עוד שנה.
האם חובה להחליף פלגים ? (הם חדשים בני חצי-שנה)
שמן מנוע ונוזל קירור מן הסתם זה חובה. ויחליפו טרמוסטט בכל מקרה.
עצות, טיפים וכל דבר אחר יתקבלו בברכה.
לגבי איבוד מים: זה לא שהאוטו לא היה מאבד אפילו טיפה אבל הייתי בטוח שכ- 50-100 מ"ל לכל 1000 ק"מ זה סביר לאוטו שטוחן בעיר. הבעיה אמרו לי שהאיבוד הזה הלך לתוך המנוע ונשרף בצילנדרים.
והעיקר שהאוטו הזה טופל לפי הספר, באהבה רבה מיומו הראשון וכמעט רק במוסכים מורשים. לפעמים צריך גם קצת מזל.
לגבי הראש מנוע - זה בהחלט נשמע שהוא צריך שיפוץ.
האם הם רק שולחים ליישור? (משמע האטם נשרף) או שגם לשיפוץ? (ואז מחליפים גומיות שסתומים, משייפים שסתומים ובודקים את האטימה שלו).
האם בוצעה בדיקת קומפרסיה?
לגבי טיימינג - באופן עקרוני אסור להחזיר רצועה שהשתמשו בה כבר.
לגבי משאבת מים - אמנם מדובר על עוד כמה מאות שקלים, אבל הרבה פעמים היא באמת נוזלת אחרי החלפת טיימינג בגלל לחצים חדשים על הציר של המשאבה.
פלאגים אין סיבה להחליף.
האם האוטו איבד מים לפני?
לגבי איבוד מים: זה לא שהאוטו לא היה מאבד אפילו טיפה אבל הייתי בטוח שכ- 50-100 מ"ל לכל 1000 ק"מ זה סביר לאוטו שטוחן בעיר. הבעיה אמרו לי שהאיבוד הזה הלך לתוך המנוע ונשרף בצילנדרים.
כרגע הראש ישלח בוודאות ליישור. החרט יקבע אם צריך גם מילוי. לא דיברו איתי בכלל על שיפוץ ועל משהו שקשור לשסתומים. ברגע שיפתחו את הראש יתקשרו אליי לומר לי מה מצבו.
אז אני מבין שאתה ממליץ שגם אם נראה שהטיימנג תקין (הרצועה) וגם משאבת המים אז עדיין להחליף אותם כדי שלא יהיה בכי כפול בעתיד.
אני אנסה לקפוץ למוסך לצלם את הראש, בלוק המנוע, משאבת המים ואת הממיר הקטליטי כדי שאפשר יהיה להעריך מה מצבם.
סטודנט... תנחומי :(
האם תוכל להסביר מה הכוונה בחריטה לראש?
ודבר נוסף וחשוב... מהנסיון שלך עכשיו, האם יש סימנים מקדימים כלשהם שיכולים לגרום לנזק כזה?
הלכתי לראות את הרכב אבל ראש המנוע כבר פורק ונשלח לחרט.
פירסמתי כמה תמונות בקארס-פורום. (http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=1784968&postcount=7)
מעניין היה לראות את מצב הרכב. בין השאר גם פורק בית המצערת ואפשר לראות כמה הרבה פיח יש על הפרפר. כמובן שזה ינוקה לפני ההרכבה.
על סעפת היניקה ניתן לראות באיזור חיישן החום (הירוק) הצטברות של הרבה אבנית. איך ברכב ששמו בו רק פאראפלו ובד"כ גם הוחלף בזמן אז יש כזאת הצטברות אבנית ?
יש למישהו עוד דעות לגבי החלפת טיימינג ומשאבת מים ? רצועת הטיימינג עצמה דווקא נראית די טוב (בת 3 ו- 40K ק"מ).
ההוראות של פיאט מחייבות החלפת רצועת טיימינג במקרה של פירוק ראש (לפי אוטודאטה).
לגבי האבנית שאתה רואה אז:
זה לא אבנית אלא התגבשות של החומר שיש בפראפלו.
זה אותו המשקע שרואים כשיש נזילת מים מאחד הצינורות.
מה הקשר אבל לממיר?
ממיר:
כי חשבתי שמפרקים את סעפת הפליטה ככה שגם רואים את הממיר. אבל כמובן שרק מנתקים אותה מהמנוע.
... מהנסיון שלך עכשיו, האם יש סימנים מקדימים כלשהם שיכולים לגרום לנזק כזה?
הסימן הכי טוב: מנהל המוסך מתקשר אלייך ואומר לך שהלך ראש מנוע....
סתם, בגדול מאוד:
התחממות חריגה של הרכב. רכב שכל הזמן מתחמם.
איבוד שמן / מים. אפילו קצת איבוד של מים דורש בדיקה.
הבדיקה למעשה די פשוטה וכתובה למעלה.
אני לא יודע להסביר לך לגבי עניין החריטה והעבודה על הראש.
אוי...מישהו מתחיל להתרגז מהכותרת?
אם הרכב של הסטודנט היקר אכן טופל כהלכה ורק במורשה, ולמיטב זכרוני ולפי פרסומיו הרבים בפורומים, זה אכן המצב,
הרי שגם אם דאגת, ביצעת, שילמת (וביוקר) למוסך הכי טוב וכו' - עדיין כנראה תמצא את עצמך, במוקדם או במאוחר מבצע תיקון שאינו "סטנדרטי".
ייתכן גם שאני מגזים, אבל:
אם גם הפונטו שלי עברה ראש מנוע, לפי דבריו של חיים משמשון (דבר שלא ידעתי בעת קניית הרכב, למרות שנמסרו לי הקבלות מהמוסך המורשה), לפני שהגיעה ל-80K,
ולמרות שטופלה רק במורשה וננהגה ע"י אדם שמאוד לא סביר להניח שהיה "קורע" את האוטו - המסקנה דיי ברורה:
או שהרכב רגיש מידי (האקלים, הסְטרֶס הים תיכוני, נהג ישראלי)
או שהנחיות האחזקה המונעת שמבצעים המוסכים - אינם מתאימים.
אז מה אם לא אצליח להוכיח אותה אמפירית.
סטודנט, הרשה לי להביע את תנחומי הכנים. האמת היא שגם אני מתחיל לבדוק, גם לי יש ספייס 16V עם 60K על השעון וגם אצלי יש אובדן מים קל, בערך ברמות שתיארת.
מקווה מאוד שלאחר יישור הקו המאסיבי (שיעלה לך הרבה כסף) תוכל להיות בראש שקט לזמן רב.
אנא עדכן אותנו בהתפתחויות.
אפרופו רקובי - כנראה טויוטה קורולה משנתונים מסויימים היא גם לא "יפנית" - הרי ידוע שהיו לסדרות מסויימות בעיות כרוניות עם התפתחות בוצה שגמרה מנועים.
מדובר על טויוטה קורולה וראנקס משנות הייצור 2003-2004.
בכל אופן היבואן מחליף מנועים בחינם, גם אם נגמרה תקופת האחריות.
אצל סמל"ת גובים כסף גם עבור בנד שעולה להם 20 אגורות, אז שיחליפו מנועים?
ועוד באנד פלסטיק (אזיקון לבן) והם לוקחים עליו 5 שקל..
כשהייתי בצבא היו לנו במחסנים אזיקונים כאלו בכל הגדלים וצבעים.
כשהייתי צריך לנפק את המוצר לפי המק"ט, הייתי מתוך סקרנות בודק ב SAP את המחיר.
המחיר: 5 ש"ח לחבילה של 50 יחידות של אזוקונים בגוגל בינוני.
כשטיפלתי במוסך הלא מורשה הקבוע שלי לא היו עושים לי דברים כאלו. בזמן האחרון הם נהיו מורשים של סובארו וגם המוסך הוכשר למרכז התקנות של מערכות גפ"מ ולכן יש שם לחץ מטורף, מה שאילץ אותי לברוח למוסך המורשה של סמל"ת.
אין לי דבר רע לומר על המוסך המורשה, חוץ מהמחירים. חבל שאת הפאשלות של סמל"ת בנושא המכירות הם מפילים על הלקוחות כדי לפצות על ההפסדים.
מזה החומר הכתום הזה בתמונה הימנית שסטודנט פירסם ? זה האטמים ?
אכן הכתומים האלה הם האטמים של סעפת היניקה והם מוחלפים כחלק משיפוץ הראש. האטמים האלה הם חלק מערכת (קיט) האטמים של פתיחת ראש מנוע(מקורי של פיאט).
סטודנט:
האם תוכל לעדכן אותנו מה הוחלף, כמה עלה והאם אתה מרגיש כעת שיפור בהתנהגות הרכב?
הפונטו שוחררה מהמוסך עם הוראות ברורות: לעקוב מדי יום! אחר נוזל קירור ושמן. לחזור עוד 500 ק"מ לחיזוק ראש מנוע ולבדיקת נזילות. חשוב.
בסופו של דבר היה צורך בשיפוץ ראש-מנוע ולא רק ביישור. כלומר, שלייף הכולל גם החלפת גומיות שסתומים. כלומר נזק כתוצאה מהתחממות.
מה הוחלף ??? מה לא ?! :
- שיפוץ ראש-מנוע, סט אטמים מקוריים לשיפוץ ראש (למעשה, כמעט כל האטמים שבמנוע)
- רצועת טיימינג ומותחן (די חובה)
- משאבת מים (רצוי מאוד, בכל מקרה הייתה ממנה נזילה קלה)
(את שני אלה ממילא התכוונתי להחליף עוד שנה)
- מחבר מים וחיישן חום בסעפת היניקה***. היה בו נזק חום, מאוד יתכן ונזל. בתמונה של סעפת היניקה אפשר לראות את מחבר ה- T הזה, זה המחבר שחיישן החום (הירוק) יושב בו.
- טרמוסטט (אני רציתי)
- פקק מים בצד שמאל של הבלוק (נזילה קלה מאוד, מה זה בינינו עוד 50 ש"ח)
- תושבת מנוע עליונה (הייתה חצי קרועה, אין תחליפי, 800 ש"ח!. איזו מכה כואבת)
- רצועת מנוע (בלוייה)
- שמן מנוע ופילטר (ברור)
- נוזל קירור (חובה)
- ניקוי מצערת (עלינו On the house)
- והאלמנט עמוק עמוק
*** גם המכונאי הסכים איתי שיתכן והייתה נזילה קלה מהמחבר הזה (בתמונות למעלה של סעפת היניקה, סימני "אבנית"), שגרמה גם לקריאה מעט שגויה של חיישן החום ולכן הנזק גדול יותר ממה שחשבו בהתחלה. בכל מקרה זו לא יותר מתיאוריה כי יתכן והנזק לחלק הזה הוא חלק מנזקי ההתחממות. קשה לדעת בוודאות מה קדם למה.
צליל המנוע כעת שונה!.קצת שקט יותר. הטורים יציבים (ניקוי מצערת), הרכב מגיב טוב יותר לגז, שיפור בסחיבה. יותר כוח זמין (אבל עדיין זו לא מרצדס).
בנסיעה בשעת שיא החום באיזור שורש (נסעתי בכוונה על 70 על כ- 3000 טורים) הרכב התחמם חצי קו מעל האמצע.
ואגב, הם לא פוסלים שעדיין יש מצב שיש סתימה חלקית ברדיאטור. בביקורת אני אמור לדווח כמה הרכב מתחמם ואז יחליטו. אם מתחמם יותר מטיפה מעל האמצע אז להביא למוסך על גרר לבדיקה, אלו ההוראות.
נקווה שתחזור להנות עכשיו מהרכב
אם זה קרה לך, זה יכול לקרות לכל אחד
הכל עניין של מזל בסופו של דבר , ואחד כמוך שמקפיד על הפרטים הכי קטנים,
רק ממזער את הסיכוי שמשהו כזה יקרה וכמו שאתה רואה , למנוע לגמרי אי אפשר
חוסר מזל ? אולי!
פיאט ? אולי!
יהירות ? אולי!
הלקח (שנאמר במוסך):
הרכב מאבד קצת מים? סע בהקדם למוסך לבדיקה!. בדיקה עולה הרבה הרבה פחות מראש מנוע!
האוטו מתחמם מאוד בנסיעה? לא טוב! תעצור בצד ותן לרכב להתקרר (עם מנוע עובד). למרות שגם זה בפני עצמו עלול להיות בעייתי במצבים מסויימים. ושוב - לך למוסך לבדיקה בהקדם.
תודה לכל המנחמים.
אם אתה זוכר היה לי לפני כמה חודשים איבוד מים ממש מזערי
שרק פדאנט כמו חבר מועדון פיאט ישים לב :D
ראיתי בדיוק מהיכן זה מגיע ולהיכן זה מטפטף, ההשערה היתה משאבה מטפטפת
חיכיתי עם זה משהו כמו שלושה חודשים!! , למזלי היה מדובר באטם גומי עגול וקטנטן
על אחד הצינורות , שממנו טיפטף נוזל הקירור , בגלל שידעתי להגיד למכונאי בדיוק
מאיפה נוזל ואיפה אני רואה כתמים לבנים, מצאנו את מקור הבעייה בשנייה וחצי
אגב, הגומי המסכן הזה בקוטר 3 ס"מ עולה כ 70 ש"ח במורשה.
מקווה שתהנה מהרכב ושהבעיה נפתרה.
אצלי היתה תופעה שהשעון היה עובר לפעמים את החצי בקו אחד.
התעלמתי ואחרי חודש אחד הוא עבר את האמצע ב- 3 קווים. נסעתי לחשמלאי ולא מצא כלום.
שבוע אח"כ נסעתי (למי שמכיר) בכביש מעין העמק עד יוקנעם מערב, ושם השעון עלה והמנוע התחמם. מזל ששמתי לב, זה היה ב- 90 קמ"ש! עצרתי בצד בשוליים ודוממתי מנוע מיד.
מיד התחילו לעוף כל המים מהרדיאטור ויצא מלא עשן לבן מהמכסה מנוע.
לא היתה לי ברירה ודירדרתי את הרכב עם מנוע כבוי ואיתות מצוקה עובד מהכניסה המערבית של יוקנעם עד מרכז "ביג".
המצלמה היתה עליי אז יש תמונות. התמונות קשות לצפייה...
חשוב לציין שהצלתי את המנוע והראש מנוע! כולה התרמוסטט נתפס, החלפתי גם את היוניט.
הרכב נסע מאז עוד 3000 ק"מ ללא בעיות ואני נוסע על המנוע/ ראש המקוריים!
http://img172.imageshack.us/img172/8628/009dr0.jpg
http://img186.imageshack.us/img186/8427/008gg6.jpg
[FONT=Arial]ואגב, הם לא פוסלים שעדיין יש מצב שיש סתימה חלקית ברדיאטור....
?!
פירקו חצי מנוע ולא יכלו לבדוק כבר אם הרדיאטור סתום או לא? נשמע לא רציני.
בכל אופן לא הבנתי כמה עלה ה"תענוג" כולל הכל.
פירקו חצי מנוע ולא יכלו לבדוק כבר אם הרדיאטור סתום או לא? נשמע לא רציני.
לפעמים אפשר להרגיש שהרדיאטור סתום בזה שיש בו איזורים יותר קרים. אבל צריך לזה קצת כישרון וסבלנות וזה תלוי במידת הסתימה.
לפני שמסיקים שהרדיאטור סתום בודקים את כל האופציות האחרות (אוויר במערכת, נזילות, טרמוסטט, ראש מנוע ועוד). אם הכל תקין אז מגיעים אולי למסקנה שיש בעיה ברדיאטור. לפעמים הבדיקה היא הניקוי עצמו.
בכל הבדיקות שעשו לרכב במוסך לאחר הראש מנוע לא מצאו בעיית התחממות או משהו בנוגע לרדיאטור. אבל אם בנסיעה האוטו כן יתחמם הם יחשבו לכיוון רדיאטור סתום חלקית.
בכל אופן לא הבנתי כמה עלה ה"תענוג" כולל הכל.
מה לא הבנת:
- והאלמנט עמוק עמוק
שאלה מעניינת.....
האם ההתחממות גרמה לנזק לראש או שהנזק לראש גרם להתחממות?
ואני דווקא תוהה לגבי עניין אחר -
האם אי תיקון הבעיה, שהרי ההתחממות היתה רק במצב קיצוני יחסית, היה מתאפשר?
כלומר אם הרכב לא היה צריך לעבור עליות קשור בחום גבוה+מזגן, כנראה שלא היית חושב בכלל בכיוון הראש והיית ממשיך לנסוע כרגיל, לא כך ?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.