PDA

View Full Version : שאלה לחברים.


YOSI-BR
01-08-08, 11:23
בעקבות החלפת טרמוסטט בשבוע שעבר והוספת מיים רגילים, לא הרבה בערך ספל, אני מעוניין להחליף את כל המיים במערכת הקירור ( אני מבין שאין פרוייקט מצולם בעניין) מישהו מהחברים יכול להנחות אותי בדיוק מה לעשות?

ארילו
01-08-08, 17:43
איזו פונטו?

gsk
01-08-08, 22:21
בעקבות החלפת טרמוסטט בשבוע שעבר והוספת מיים רגילים, לא הרבה בערך ספל, אני מעוניין להחליף את כל המיים במערכת הקירור ( אני מבין שאין פרוייקט מצולם בעניין) מישהו מהחברים יכול להנחות אותי בדיוק מה לעשות?

איך אפשר להחליף טרמוסטט מבלי לרוקן את כל נוזל הקירור מהמערכת?

student
01-08-08, 22:54
אפשר בלי שום בעיה.

כדי לרוקן את כל מערכת הקירור צריך לפתוח את הנקודה הכי נמוכה במערכת.

אם תפתח את הצינור של הטרמוסטט - צינור היציאה מהמנוע, אז ירדו רק המים שמעליו ולא כל המים שבמערכת.
לאחר החלפת הטרמוסטט פשוט צריך למלא את החסר ולרוקן אוויר.
אבל כמובן שהדרך הכי נכונה היא בהזדמנות כבר לרוקן את כל הנוזל אלא אם באמת הנוזל די טרי ורוצים גם לחסוך קצת כסף.

yaniv hgt
02-08-08, 13:30
אני יכול להדריך אותך ברעיון הכללי..
אמנם יש לי hgt אבל העיקרון דומה. דבר ראשון עליך לפתוח את פקק מיכל העיבוי. לאחר מכן פתח את הצינור התחתון שמחובר לרדיאטור כדי לאפשר למים לצאת. כמובן שעליך לדאוג לכלי קיבול שיקלוט את הנוזל (נוזל קירור מאוד רעיל ). לאחר מכן חבר את הצינור חזרה והתחל למלא את מערכת הקירור. אני לא יודע כמה פקקי ניקוז יש אצלך אבל אצלי יש 2. אחד על הרדיאטור ואחד על צינור המים שיושב בקיר האש.עליך למלא מים כאשר הפקקים הללו פתוחים. לאחר שיפסיקו לצאת בועות אויר מהפקקים עליך לסגור אותם, ולמלא את המערכת עד סימון הmax במיכל. הנע את הרכב והמתן עד שתשמע את המאוורר נכנס לעבודה. כבה את הרכב תן למנוע להתקרר מספר שעות ובדוק אם חסר נוזל. השלם את החסר וסיימת.

בהצלחה.

gsk
02-08-08, 19:12
אני יכול להדריך אותך ברעיון הכללי..
אמנם יש לי hgt אבל העיקרון דומה. דבר ראשון עליך לפתוח את פקק מיכל העיבוי. לאחר מכן פתח את הצינור התחתון שמחובר לרדיאטור כדי לאפשר למים לצאת. כמובן שעליך לדאוג לכלי קיבול שיקלוט את הנוזל (נוזל קירור מאוד רעיל ). לאחר מכן חבר את הצינור חזרה והתחל למלא את מערכת הקירור. אני לא יודע כמה פקקי ניקוז יש אצלך אבל אצלי יש 2. אחד על הרדיאטור ואחד על צינור המים שיושב בקיר האש.עליך למלא מים כאשר הפקקים הללו פתוחים. לאחר שיפסיקו לצאת בועות אויר מהפקקים עליך לסגור אותם, ולמלא את המערכת עד סימון הmax במיכל. הנע את הרכב והמתן עד שתשמע את המאוורר נכנס לעבודה. כבה את הרכב תן למנוע להתקרר מספר שעות ובדוק אם חסר נוזל. השלם את החסר וסיימת.

בהצלחה.

התהליך בספייס ה"רגילה" זהה למה שתיארת.. גם שם יש שני פקקי ניקוז.

YOSI-BR
02-08-08, 23:05
אני יכול להדריך אותך ברעיון הכללי..
אמנם יש לי hgt אבל העיקרון דומה. דבר ראשון עליך לפתוח את פקק מיכל העיבוי. לאחר מכן פתח את הצינור התחתון שמחובר לרדיאטור כדי לאפשר למים לצאת. כמובן שעליך לדאוג לכלי קיבול שיקלוט את הנוזל (נוזל קירור מאוד רעיל ). לאחר מכן חבר את הצינור חזרה והתחל למלא את מערכת הקירור. אני לא יודע כמה פקקי ניקוז יש אצלך אבל אצלי יש 2. אחד על הרדיאטור ואחד על צינור המים שיושב בקיר האש.עליך למלא מים כאשר הפקקים הללו פתוחים. לאחר שיפסיקו לצאת בועות אויר מהפקקים עליך לסגור אותם, ולמלא את המערכת עד סימון הmax במיכל. הנע את הרכב והמתן עד שתשמע את המאוורר נכנס לעבודה. כבה את הרכב תן למנוע להתקרר מספר שעות ובדוק אם חסר נוזל. השלם את החסר וסיימת.

בהצלחה.

שאני יבין "מיכל העיבוי" זה הפקק שאני פותח את המיים ברדיאטור כדי לבדוק האם חסר מיים?
כשהחלפתי את הטרמוסטט אכן פתחתי פקק אחד שיושב ממש בקיר מקדימה ולאחר שיצא ממנו מים סגרתי אותו, לא ידוע לי על עוד פקק שצריך לפתוח אצלי בספייס. אשמח אם מישהו ינחה אותי היכן נמצא הפקק השני או לחילופין יעלה שרטוט או תמונה שאני יבין.
כמו כן בהנחה ואני מרוקן את כל המערכת, כמה מיים אני צריך בדיוק כדי למלות אותו עד למקסימום?

student
02-08-08, 23:11
במיים אתה מתכוון לנוזל קירור מסוג פאראפלו - נכון ?8)

על הרדיאטור עצמו בצד ימין שלו יש בורג לבן בולט - זה מה שאתה מחפש.

תכין מינימום של 5 ליטר נוזל. במערכת ריקה לחלוטין נכנסים 4.2 ליטר. המהדרין ביותר גם נותנים סטרטר ועוזבים מיד (מיד אחרי הריקון ולפני המילוי) כדי שיצאו יותר מים מהמנוע והצנרת למרות שזה גם גורם לכניסת הרבה אוויר.

לאחר מילוי המים וסגירת הפקקים צריך לתת קצת למנוע לעבוד עם מכסה מיכל עיבוי פתוח. תיזהר לא לאבד את המיכסה ושלא ייפול לכיוון הרצועות.

את הריקון יש לעשות על מנוע קר יחסית (כלומר לא חם רותח אחרי נסיעה) אבל מספיק חם כדי שהטרמוסטט יהיה פתוח.


אגב לגבי החלפת טרמוסטט בלי ריקון המערכת לפני זה - אם פותחים את צינור המים אז כמובן שיזלו הרבה מים על הגיר והמנוע וזה לא אידאלי אבל במו עייני ראיתי איך עושים את זה במוסך ואחרי זה שופכים קצת מים מזוקקים לשם שטיפת הגיר מנוזל הקירור שנשפך עליו.

YOSI-BR
02-08-08, 23:22
במיים אתה מתכוון לנוזל קירור מסוג פאראפלו - נכון ?8)

על הרדיאטור עצמו בצד ימין שלו יש בורג לבן בולט - זה מה שאתה מחפש.

תכין מינימום של 5 ליטר נוזל. במערכת ריקה לחלוטין נכנסים 4.2 ליטר. המהדרין ביותר גם נותנים סטרטר ועוזבים מיד (מיד אחרי הריקון ולפני המילוי) כדי שיצאו יותר מים מהמנוע והצנרת למרות שזה גם גורם לכניסת הרבה אוויר.

לאחר מילוי המים וסגירת הפקקים צריך לתת קצת למנוע לעבוד עם מכסה מיכל עיבוי פתוח. תיזהר לא לאבד את המיכסה ושלא ייפול לכיוון הרצועות.

את הריקון יש לעשות על מנוע קר יחסית (כלומר לא חם רותח אחרי נסיעה) אבל מספיק חם כדי שהטרמוסטט יהיה פתוח.


אגב לגבי החלפת טרמוסטט בלי ריקון המערכת לפני זה - אם פותחים את צינור המים אז כמובן שיזלו הרבה מים על הגיר והמנוע וזה לא אידאלי אבל במו עייני ראיתי איך עושים את זה במוסך ואחרי זה שופכים קצת מים מזוקקים לשם שטיפת הגיר מנוזל הקירור שנשפך עליו.

כמובן אני מדבר על פארפלו מוכן שקניתי לא צריך לשבור את הראש איך למהול אותו וכו'.לגבי שפיכת המיים בהחלפת הטרמוסטט אז לידיעתך, לא נשפך לי אפילו טיפת מיים,כאשר פתחתי את הטרמוסטט הישן ישר העליתי את הצינור כלפי מעלה ואולי זה מה שמנע את שפיכת המיים.
הבעיה היא שיש לי שלוש ליטר אולי אני ישתמש קצת ממה שאני מרוקן כי עד שאני יהיה בפעם הבאה בחנות חלפים אני מפחד לא לעשות נזק מהמיים הרגילים ששמתי (בערך ספל וחצי) מה אתם אומרים מה עדיף?

student
02-08-08, 23:29
לדעתי - למה לעשות עבודה בחלקים. קנה עוד פארפאלו ותעשה את העבודה כמו שצריך.

כל הכבוד על העבודה הנקייה בהחלפת הטרמוסטט.