View Full Version : תוסף לניקוי מערכת שמן במנוע
האם בפונטו שביצעה 130 אלף כדאי להוסיף תוסף שמנקה את מערכת השמן במנוע
לאחר מכן כמובן מרוקנים את תכולת השמן והתוסף שבתוכו
1 אם זה מועיל?
2 איזה נזקים/שיפורים יכול לבצע?
אם אתה דואג להחליף שמן בזמן - אז אתה לא צריך את זה.
בכל מקרה אסור לנסוע לאורך זמן עם התוספים האלה
אם אתה דואג להחליף שמן בזמן - אז אתה לא צריך את זה.
בכל מקרה אסור לנסוע לאורך זמן עם התוספים האלה
אני דואג להחליף בזמן השאלה האם הניקוי הפנימי של המנוע בעזרת התוסף יתן "חיים חדשים"למנוע
יש בעיה במנוע?
אם אין שום בעיה עם המנוע אז אין לך סיבה להשתמש בתוסף. בעקרון שמנים איכותיים כבר מכילים בתוכם תוספים שונים שאמורים לנקות שאריות שמן ישן ופיח.
יש בעיה במנוע?
אם אין שום בעיה עם המנוע אז אין לך סיבה להשתמש בתוסף. בעקרון שמנים איכותיים כבר מכילים בתוכם תוספים שונים שאמורים לנקות שאריות שמן ישן ופיח.
תודה על הייעוץ שמן של ESO 10/40 חצי סינטטי מספק את הסחורה
אם אתה מדבר על גרנדה פונטו, המנועים החדשים דורשים שמנים בתקנים מתקדמים יותר.
אם אתה מדבר על גרנדה פונטו, המנועים החדשים דורשים שמנים בתקנים מתקדמים יותר.
מדובר בפונטו שנת 01 לא איכפת לי לקנות שמן באיכות טובה יותר שממליצים על הגרנדה וטוב גם לפונטו 01
אם אתה מדבר על גרנדה פונטו, המנועים החדשים דורשים שמנים בתקנים מתקדמים יותר.
המנועים החדשים דורשים שמן בתקן יותר מתקדם בגלל שתקני השמן הופכים ליותר מתקדמים וכל רכב חדש נדרש למלא שמן בתקן העדכני - כיום נדמה לי SM.
אין שום בעיה למלא גם ברכב ישן יותר - פונטו 2001, שמן בתקן SM. למעשה זה גם מה ששמים במוסך.
לדעתי (וככה גם אמרו לי במוסך), עזוב אותך מתוסף או שמן יותר מדי איכותי. תחליף שמן כל שנה, שים פילטר מקורי וסע לשלום. ממילא, השמן שאתה שם כיום יהיה יותר מתקדם מזה שהמנוע תוכנן עבורו. ברוב מוסכי פיאט משתמשים בשמן מתוצרת מקומית וככה גם ברכבים אחרים. אם השמן זמן לא רב אחרי החלפתו משחיר אז זה סימן שהוא עושה את העבודה שלו. גם ברכב חדש מהיצרן אחרי כמה מאות! של ק"מ השמן כבר מתחיל להשחיר.
מנועי ה- 16V אמינים למדי ולרוב הבעיות איתם נובעות משימוש בנוזל קירור לא מקורי או מהתחממות שמביאה לנזק לראש המנוע.
נ.ב.: למה הנושא הזה ב- "גרנדה-פונטו טכני" ולא ב- "פונטו טכני", הרי מדובר בפונטו ספייס.
אם השמן זמן לא רב אחרי החלפתו משחיר אז זה סימן שהוא עושה את העבודה שלו. גם ברכב חדש מהיצרן אחרי כמה מאות! של ק"מ השמן כבר מתחיל להשחיר.
ממש לא הייתי חותם על האימרה "ששמן שמשחיר עושה את העבודה שלו "
לא סביר בעליל ...
ושמן שלא משחיר , לא עושה את העבודה שלו ?
שמן שעובד הרבה זמן , מאבד את תכונותיו וכתוצא מכך משחיר ...
במנוע תקין , שמן לא אמור להשחיר אחרי כמה מאות קילומטרים ..
בולשיט !
שמן מנוע אמור להשחיר - אבל לא אחרי כמה מאות קילומטרים בודדים.
שמן משחיר כי הוא סופח אליו פיח.
אבהיר את דבריי - גם ברכב חדש שמן מנוע מתחיל להשחיר לאחר כמה מאות ק"מ. כלומר אם תיקחו ותשימו קצת ממנו על נייר לבן (טישו) תראו כבר את ההופעה של הגוון השחור. לאחר עוד כמה אלפי ק"מ טובים השמן על המדיד נראה כבר שחור למדי.
שמן שלא משחיר במהלך הזמן, לא עושה את העבודה שלו.
המנועים החדשים דורשים שמן בתקן יותר מתקדם בגלל שתקני השמן הופכים ליותר מתקדמים וכל רכב חדש נדרש למלא שמן בתקן העדכני - כיום נדמה לי SM.
אין שום בעיה למלא גם ברכב ישן יותר - פונטו 2001, שמן בתקן SM. למעשה זה גם מה ששמים במוסך.
צודק. בנוסף השמנים בתקנים המחמירים יותר בדגמי הגרנדה באים לתת מענה למרווח טיפולים ארוך יותר (כ- 30,000 ק"מ) ולתקני איכות סביבה מחמירים יותר.
השמן ישחיר , אבל לא כל כך מהר ..
לדוגמה : אצלי בלנצ'ה דדרה ( 97 , 83000) בערך לפני 5000 החלפתי שמן והיום הוא כמעט באותו הצבע כמו שהיה מלכתחילה ....( הרי אני בודק אותו בדי פעם )
ואני שם LIQUI MOLY חצי סינטטי ( הרי אין חולקים לגבי טיב הפירמה הזו , אני מקווה )
ומה ? ...זה אומר שהוא לא עושה את העבודה שלו ?
ברור שלא .
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.