התחבר

View Full Version : מאוורר רדיאטור לא עובד במהירות נמוכה+ בעיה במהירות שנייה


stio
29-07-08, 22:01
שלום רב,

היום שמתי לב שמאוורר הרדיאטור לא עובד כלל במהירות הנמוכה ועובר אוטומטית לגבוהה.
בנוסף כשמדליקים את המזגן מאוורר הרדיאטור פועל לסירוגין במהירות הגבוהה ולא באופן רציף, כמו כן המזגן לא מקרר כמו שצריך. חום המנוע מגיע במקרה הכי "גרוע" לקו לפני האמצע.

האם מישהו יודע מה הבעיה? האם יש קשר לזה שהמזגן לא מקרר כמו שצריך לזה שהמאוורר עובד לסירוגין במקום באופן רציף?

תודה מראש,
גיא.

העתק: קארס פורום.

רפי לין
29-07-08, 22:14
סביר למדי שנגד המהירות האיטית של המאורר שרוף או שמחבר אחד החוטים אליו שרוף.
לאחר שיפעל המאורר גם במהירות 1 האיטית ראה גם מה מצב המזגן.
בברכה - רפי לין :)

צביקה קרבורטור
29-07-08, 22:16
גיא שלום רב!
מכיוון שזכור לי, שהחלפת לפני זמן לא רב, יוניט הפעלת מאורר מקורי, אני מסיק שבעייתך לא קשורה ליוניט תקול, וקשורה לחיווט לקוי, כלומר הקונקטור בחייבור ליוניט רופף מתצם, יוצר התנגדות ולא מפעיל את המהירות הראשונה, או מפעיל אותה במהירות איטית או מאוחר, מה שגורם למהירות הגבוהה להכנס לפעולה, ובתדירות רבה יותר מאשר בעבר.
אי לכך יש לבדוק תחילה ולחזק את הקונקטור בחיבור ליוניט מאורר(תרמו סוויץ, ולבדוק באם הוא לא נתחממם.
כן יש לבדוק הארקות למנוע ולבודי, בעיקר מתחת למצבר, מחלה ידועה בדגמי אונו.
המתן לאבחנות נוספות ומוסמכות יותר של חברנו רפי לין.
בברכה
צביקה

stio
29-07-08, 22:31
רפי- היכן נמצא נגד המהירות האיטית של המאוורר? האם בקופסה השחורה של הנתיכים בתא מנוע מצד שמאל?

צביקה- אכן החלפתי את היוניט לפני חודשיים. החלק שהורכב הוא מקורי והותקן במוסך מורשה פיאט (החלפתי גם טרמוסטט באותו יום למקורי). מאז לא היו בעיות אבל פתאום שמתי לב שאין לי מהירות ראשונה בכלל.

כך או כך- אני מחר אתקשר למוסך מורשה פיאט בחיפה כדי לקבוע תור ליום שישי. אף אחד לא יודע להתעסק עם הרכב הזה חוץ מהמוסכים המורשים, כולם טוענים שאין למאוורר הזה 2 מהירויות ושאני עשיתי קומבינה.

רפי לין
30-07-08, 14:52
נגד מאורר הרדיאטור נמצא מחובר אל כונס האויר השחור שאליו מחובר גם המאורר עצמו.
הנגד מחובר אל הכונס עם 2 ברגי צלב (פיליפס) ומתחברים אליו 2 חוטים.
בברכה - רפי לין :)

stio
30-07-08, 21:51
תודה רבה על העזרה.
קבעתי תור למוסך המורשה בחיפה ליום שישי על הבוקר. מניסיוני האישי השירות שלהם מצויין אך המחירים גבוהים, אבל אין לי הרבה ברירות, מה גם שעוד לא סידרתי את הבעיה של הנזילה של הנוזל בלמים שנוזל לו בקצב גדול ועליי לסדר את זה בדחיפות.

אעדכן לאחר הטיפול.

shachar
30-07-08, 22:41
איפה גיא ? בכוכב ?

student
30-07-08, 22:43
, מה גם שעוד לא סידרתי את הבעיה של הנזילה של הנוזל בלמים שנוזל לו בקצב גדול ועליי לסדר את זה בדחיפות.

זה לא משהו שנמשך כבר הרבה זמן ?

stio
30-07-08, 23:12
שחר- כן, מדובר על "הכוכב" בצ'ק פוסט.

סטודנט- יחסית הרבה, בערך שבועיים. אני מנסה כבר שבוע להכניס את הרכב למוסך הקבוע שאני מטפל בו כבר 7 שנים, אך הם טוענים שהם עמוסים ואומרים לי כל יום "תתקשר מחר, אולי יהיה לנו זמן". אז היום התייאשתי וקבעתי במוסך אחר כמו שציינתי.
לפני שאתם נבהלים, אני מודע להשלכות הבטיחותיות אך אני לא דואג, כבר יש לי מספיק ניסיון מוצלח בלעצור את הרכב ללא יכולת שליטה בבלמים כאשר הרכב דוהר לו בירידה.

Caveman
30-07-08, 23:45
גיא, זה מאוד פשוט. אין נוזל בלמים = אין בלמים. אין בלמים = אי אפשר לעצור. אלא אם יש לך שרירי רגליים של לאנס ארמסטרונג וסוליות מקרבון לא מתכלה.
מילא בוסטר לא תקין, אבל זה נושא אחר לגמרי.

ובלי קשר, "תתקשר מחר אולי יהיה לנו זמן" ? עכשיו אתה מבין למה משלמים יותר במוסך מורשה? בין היתר כי אפשר לקבוע תור כמו בכל עסק מתורבת ומסודר, ולא לבוא ולקוות שיקבלו אותך.

shachar
31-07-08, 00:00
במורשה שאני טיפלתי 4 שנים (כמובן בלשון עבר) לא קובעים כלל תור
וזה המורשה המרכזי והגדול בצפון

מצד שני במורשה הזה לא יודעים להחליף טיימינג והורסים שסתומים :roll:

stio
31-07-08, 18:19
גדעון- העיניין ידוע היטב ואני מודע לסיכונים. יש דרכים לעצור את הרכב גם ללא בלמים, כמובן שצריך גם הרבה מזל.
ברכב בעל גיר ידני אפשר להוריד הילוכים והרכב יאט בעזרת המנוע, כמו כן אם אין ממש ברירה אפשר למשוך את בלם היד לאט לאט. כמו שרשמתי, כבר קרה לי מקרה דומה.
בקשר למוסך הלא מורשה שטיפלתי שם מאז 2001: מאוד חבל לי שהם מעדיפים את לקוחות הקיבוצים שבסביבה על פני לקוח ותיק, למרות שהדגשתי שאני זקוק לטיפול מיידי מכיוון שמדובר בבעיה בטיחותית חמורה. יותר אני לא אחזור לשם, אני אחפש מוסך אחר.

לגבי המחירים: ממש אין לי בעיה לשלם יותר ולטפל במורשה, אך יש הבדל בין לשלם יותר לבין לגבות מחירים מופקעים. אני מצטער בשביל סמל"ת, אבל אינני קוטף את הכסף מהעצים אלא עובד בשבילו קשה מאוד.
אבל עזוב הכל, איך אתה מסביר את זה שממיר קדמי לרכב שלך עולה כולל עבודה כ- 9,000 ש"ח, כאשר החלק עולה 7K והעבודה 2K?

שחר- במוסך שאתה טיפלת יש אנשים אדיבים ונחמדים והשירות טוב. אני מאמין שהבעיה שהיתה אצלך נבעה מעובד שעשה טעות קריטית. המוסך סיפק לך רכב חלופי ותיקן את כל הבעיות לשביעות רצונך על חשבונם, ולכן אינני חושב שצריך להכליל ולכתוב שהם לא יודעים לעשות טיימינג באופן גורף.

Caveman
31-07-08, 18:34
אני לא מכיר את הסיפור של הממיר, נשמע לי קצת מוזר.

stio
01-08-08, 15:34
עדכון סופי:

בקשר למאוורר- נשרף הנגד והוחלף בחדש.
בקשר למערכת הבלמים- הלכה המשאבת בלם המרכזית והוחלפה גם כן.

כל החלקים חדשים ומקוריים כמובן, עלה 812 ש"ח. לא זול בכלל אך גם לא מחיר מופקע.
יש לציין את השירות המצויין שקיבלתי, אך גם הפעם חזרתי עם שלל סיפורים מענינים:

נציג המוסך רצה להיכנס עם פיאט דוקאטו חדשה (רכב חברה) שהגיעה לטיפול ולעלות על הליפט, בדרך דפק תוך כדי פניה שמאלה פיאט מריאה שהמתינה בחוץ.
למריאה יש שפשופים בטמבון ושיפשופים ליד הפנס אחורי שמאלי, לדוקאטו יש מכה משמעותית בדלת הזזה ימין.
לטענת הנציג אחרי שפניתי אליו: "זה לא אני, המכה היתה ככה מקודם. היתה שמש על המראה...". באמת שהייתי בהלם טוטאלי, ראיתי את התאונה ב- LIVE.

במהלך ההמתנה במוסך (כמובן ליד האוטו) יצא לי לשוחח עם בעל פיאט פונטו ספייס מודל 2006 שקנה את הרכב לפני חודשים בודדים. הוא מצידו סיפר לי שהרכב שלו עם 70K וכבר זקוק לשיפוץ גיר (ידני!!). לשאלתי איך זה יכול להיות, ענה הבחור "קניתי מליסינג". עכשיו הכל מובן.
אגב הוא לקח לבדיקה ולא עלו על זה, החברה שממנה רכש את הרכב היא "ניו קופל סיקסט".