התחבר

View Full Version : מתלבט בקשר לפיאט פונטו ספייס שנת 2001


גל סבג
29-07-08, 11:07
אהלן
יש לי שכן שמוכר פיאט פונטו ספייס דגם SX 1250 8v
מה שמדליק אותי באוטו שהוא שמור בקנאות,הרכב הוא יד ראשונה אצלו כבר 7 שנים הקילומטר'ז שהוא עשה 36000 אלף קילומטר שזה ממש ממש כלום.
ההתלבטות היחידה שלי היא שעדיף את ה16V הוא יותר מהיר...
ומה המחיר מחירון של הדגם הזה ?
תודה רבההההה
לכללל העווונייים

raanan_t
29-07-08, 13:13
דגמי ה-8V מגיעים בשתי רמות גימור, S ו-SX.
ניתן לדעת איזה דגם זה בדיוק ע"י מבט על הטמבונים של הרכב, אם הם צבועים בצבע הרכב אזי הדגם הוא SX ואם הם שחורים אזי הדגם הוא S.

כדאי לוודא שהרכב טופל כראוי.
בדוק מתי נעשה לאחרונה טיימינג.

מחירון: אין לי מושג, אבל אם הרכב באמת חדש אז המחירון לא כ"כ תקף.

קליין
29-07-08, 22:27
דגמי ה-8V מגיעים בשתי רמות גימור, S ו-SX.
ניתן לדעת איזה דגם זה בדיוק ע"י מבט על הטמבונים של הרכב, אם הם צבועים בצבע הרכב אזי הדגם הוא SX ואם הם שחורים אזי הדגם הוא S.

כדאי לוודא שהרכב טופל כראוי.
בדוק מתי נעשה לאחרונה טיימינג.

מחירון: אין לי מושג, אבל אם הרכב באמת חדש אז המחירון לא כ"כ תקף.
אם אתה לא מעוניין פרסם את הפרטים אני הולך על זה נשמע טוב

shachar
29-07-08, 22:29
דגמי ה-8V מגיעים בשתי רמות גימור, S ו-SX.
ניתן לדעת איזה דגם זה בדיוק ע"י מבט על הטמבונים של הרכב, אם הם צבועים בצבע הרכב אזי הדגם הוא SX ואם הם שחורים אזי הדגם הוא S.
.

היום ראיתי פונטו SX (ככה היה כתוב בסמל האחורי) אדומה ביוקנעם עם פגושים שחורים

stio
29-07-08, 22:34
הפגושים האלה מגיעים במקור בצבע שחור וכאן צובעים אותם בצבע הרכב לפי קוד הצבע. כנראה בעל הרכב התעצל מעט.
אני גם ראיתי יונדאי גטס עם פגוש שחור (כמובן שליסינג, אלא מה).

simon377
30-07-08, 00:14
למי אתה מחכה???
בדיקה במכון, אצל שמשון ומהר לחטוף את הרכב. (רק לוודא שהרכב באמת ללא תאונות ושהמנוע\גיר לא בדרך לנפוח את נשמתם)
אם אתה לא מעוניין, יש אותי והרבה שכמותי שישמחו לאמץ אותו.

גל סבג
30-07-08, 01:37
למי אתה מחכה???
בדיקה במכון, אצל שמשון ומהר לחטוף את הרכב. (רק לוודא שהרכב באמת ללא תאונות ושהמנוע\גיר לא בדרך לנפוח את נשמתם)
אם אתה לא מעוניין, יש אותי והרבה שכמותי שישמחו לאמץ אותו.

אני מכיר את בעל הרכב הוא שכן שלנו קרוב ל18 שנה הוא מהאנשים הזקנים שכל היום הולכים ברגל ונוסעים באווטו רק מחוץ לעיר...
אז אני מאמין שאין בעיות ברכב אבל בכל זאת אני יקח לבדיקה חוץ מזה
האוטו סוחב?
כי הבנתי שיש הבדל גדול בין ה16V ל8V

Tzvika 16V
30-07-08, 08:13
ה16V אמנם עדיפה (עוד 20 כ"ס זה לא מעט לרכב קטן)
אבל אל תוותר על בדיקה במכון למרות הק"מ. אני בדקתי בעבר רכב בן 6 יד 1 עם 19,000K והיה לו פגיעת ושילדה ומנוע גמור כי הרכב כל הזמן עמד החומרים הכימים שבשמנים בגלל שהם לא התחממו וזזו אכלו את חלקי המנוע והיה צריך מנוע חדש אחרי.
חשוב לבדוק.

Plazzmex
09-08-08, 18:48
שלום. לא רציתי לפתוח נושא חדש מכיוון שיש נושא תקף לגביי פונטו ספייס 2001.
יש לי גם כמה שאלות:

1) לגביי זה שהרכב היה בהשכרה בשנתו הראשונה. האם כדאי בכל זאת לרכוש אותו ? הרי זה היה מזמן והנהגים הפרטיים שהיו אחרי זה יכלו לעשות הרבה יותר נזק לרכב מאשר הנהגים בשנת השכרתו.

2) מכון בדיקה. קראתי פה כמה הודעות שאנשים אמרו שאחרי שהלכו למכון בדיקה (שזה יקר) ואז הלכו למוסך מורשה פיאט עם הדו"ח של מכון הבדיקה למוסך מורשה לקבלת הצעת מכיר אמרו שזה כללי מדי ואמרו שצריך לעשות בדיקה נוספת וכל זה. אז שאלתי היא - אולי כדאי לוותר על המכון בדיקה וללכת ישר למוסך מורשה בשביל לאתר תקלות וישר לקבל הצעת מכיר, פלוס חוץ מזה שזה יותר זול מהמכון ?
ואיפה אני יכול למצוא מוסך מורשה טוב באיזור הרצליה-רעננה-כפר סבא-רמת השרון ?

3) הפונטו ספייס 2001 דגם ELX (שזה בעצם Club אם אני לא טועה ?) מה המחירון שלו ?

אולי יהיו לי עוד שאלות בהמשך.. כרגע אין לי. ממש אודה אם תענו.

stio
09-08-08, 20:57
1. לא כדאי לקנות אותו גם אם הוא היה בהשכרה לפני 10 שנים, זאת דעתי. אומנם זה היה מזמן, אך הנזק מצטבר עקב אחזקה רשלנית וחוסר שמירה על הרכב.
2. חלק ניכר מהמוסכים המורשים של פיאט לא מקצועיים ולכן אין על מה לסמוך עליהם, אלא רק אם אתה מכיר מוסך ספציפי מראש ויש לך ניסיון טוב איתם. לא לוותר על בדיקה במכון, אומנם עולה כמה מאות שקלים אך נותן שקט נפשי ואחריות במקרה תקלה שלא גילו, כמובן שאין צורך להתייחס לכל הכסת"ח הרגיל שמופיע בכל בדיקה ממוצעת.
3. פונטו ספייס ELX עם 16 שס' נקראה ELX וגם "קלאב" בשנים מסויימים. לגבי המחיר תוכל לברר בעלות שיחה סלולרית בלוי יצחק.

Plazzmex
10-08-08, 15:18
1) אבל הרי אנשים פרטיים יכולים לעשות את אותו הנזק בדיוק כמו בהשכרה. אז מה ההבדל?
הרי כאשר אני קונה רכב אני בודק אותו גם ככה גם במכון, במוסך ואני גם רואה אם שמרו עליו או לא, ואם הוא שמור מאוד ואין בו הרבה תקלות רציניות, אבל עברו מליסינג אז אני לא אקנה אותו רק בגלל שהוא היה בליסינג ?

2) אז מה שאתה אומר שצריך ללכת לבדיקת מכון שזה בסביבות ה 500+ שקל, אחרי זה אני הולך עם הדו"ח מכון למוסך מורשה, שם עושים לי עוד בדיקה ב 200+ שקל ואז שם אני מקבל גם הצעת מחיר לפי הבעיות שגילו במוסך ולא במכון. ומה אני עושה עם הדו"ח של המכון ? במכון יכולים להגיד לי הצעת מחיר או שזה רק במוסך ?

3) אפשר לקנות גם חוברת מחירון של לוי יצחק ? כמה היא תעלה בערך ? וכל כמה זמן יוצא עדכון ?

תודה.

stio
10-08-08, 19:35
1. אנשים פרטיים יכולים לעשות נזק לרכב אך לא יעשו. ההבדל הוא שאדם פרטי שומר על הרכב כי אח"כ הוא לא רוצה להשקיע על תיקונים, בעוד שאדם שמשכיר רכב קורע לו את הצורה, כנ"ל נהגי הליסינג, כי הריי זה לא רכב שלהם.
אני שירתתי 3 שנים בצבא ששם היו מכוניות ליסינג של החברה הגדולה בישראל. בוא נגיד שמי שיקנה את המכוניות האלה מאוד יצטער, הם שחוטות ללא יוצאות מהכלל.

2. אתה לא צריך לבצע 2 בדיקות, זה מיותר. ניגשים למכון אמין ומקצועי שאתה בוחר, משלמים כ- 450 ש"ח על הבדיקה, אח"כ ניגשים עם הטופס למוסך מורשה לקבלת הצעת מחיר על התיקונים בלבד. אם המוסכניק במוסך ירצה להעיף מבט על מכלול כלשהו זה לא נקרא עוד בדיקה, ומוסכניק אמין לא יגבה על זה עוד כסף.
במכון יכולים לשער את הוצאות התיקונים אך זה לא מדוייק בכלל ואין על מה להסתמך על זה.

3. אפשרי, עדכון יוצא בראשון לכל חודש, לגבי מחיר בסביבות 40 ש"ח.

Plazzmex
11-08-08, 15:20
בוא נגיד שמי שיקנה את המכוניות האלה מאוד יצטער, הם שחוטות ללא יוצאות מהכלל.
נו בסדר. אבל מרגישים את זה בזמן הקנייה. אניל א דפוק הרי. חוץ מזה שאני עושה בדיקה של המנוע וכל זה. הרי אני ארגיש אם האוטו לא סוחב כמו שצריך או שהוא נוסע לא טוב. ואם אני אראה שהמצב שלו מעולה, אז מה אכפת לי שהוא היה בליסינג ?

2. הבעיה היא שאני לא מכיר בכלל מכוני בדיקה, ולא מכיר גם בכלל מוסכים, אפילו לא מורשים. איך אני מוצא מוסכניק אמין ??

עוד שאלה: אם נגיד האוטו אמור לעבור טסט עוד 3 חודשים, אז בכמה בערך אני אוכל לדרוש מהמוכר להוריד את המחיר של הרכב בגלל הטסט הקרב ? כמה בערך יעלה טסט לפיאט פונטו ספייס ELX שנים 2001-2002 ?
וכנ"ל גם זה שהרכב הוא יד 3 ?

הוספה: צצה לי עוד שאלה בקשר לקניית רכב.
נכון יש את הקטע הזה של חתימת חוזה בין המוכר לקונה? איך זה מתבצע תכלס? פשוט מביאים חוזה וחותמים עליו? בלי עורך דין ? ומתי עושים את זה? לפני הבדיקת רכב במכון בדיקה \ אחרי ?

Caveman
11-08-08, 16:37
בדיקת הרישוי עצמה עולה כ-100 ש"ח ומטה.
אגרת הרישיו תעלה קרוב ל1000 ש"ח.

Plazzmex
11-08-08, 16:55
Caveman,
מה זה ה 1000 ש"ח האלה ? אני משלם אותם בדואר? ולמי זה הולך ? יעני ""תרומה למדינה"" ? או שזה אחרי זה הולך למכוני הבדיקה ?


נ.ב מה בקשר לשאר השאלות ?

Caveman
11-08-08, 18:56
זו אגרה שעליך לשלם בסניף הדואר הקרוב לביתך על מנת לקבל את טופס רשיון הרכב החדש. עם הרשיון החדש אתה ניגש למכון הרישוי לבצע את בדיקת הרישוי השנתית.
עלות הבדיקה עצמה (למכון הרישוי) היא בסביבות ה 80-100 ש"ח.

ארילו
11-08-08, 21:47
האגרת רישוי הולכת למדינה, ומחיר הבדיקה הולכת למכון.

לגבי חוזה, יש לא מעט כאלה מוכנים באינטרנט.

נהוג לפני שלוקחים לבדיקה לעשות זכרון דברים ובו נקבע שהמוכר מתחייב לשלדה / מנוע / גיר ובמקרה שהם לא תקינים עלות הבדיקה על המוכר.

Plazzmex
12-08-08, 00:17
ארילו,
אז יעני צריך לחתום על החוזה לפני שעושים בדיקת רכב ? מצאתי חוזה אחד באתר carsforum, אבל אין שם סעיף על מה בדיוק המוכר מתחייב ... איך בדיוק סעיף כזה יכול להיראות ?

תודה מראש