View Full Version : היתכן כי דלק דרגון משגע את מערכת ההזרקה?! ספייס 2001
אם מישהו זוכר, לפני כשבועיים שאלתי לגבי תופעה של נורית הזרקת הדלק נדלקת, שעון החום משתגע ואז מסתדר לבד, וקורה שוב באופן אקראי וכן הלאה...
חשדתי בחיישן טמפ' נוזל הקירור, ונאמר לי גם פה שזה בטוח החיישן המדובר...
בדיקה במוסך - העלתה כי החיישן תקין לחלוטין, וכמו כן התופעה לא הופיעה שוב.
יום ראשון, תדלקתי את הרכב בבוקר עקב צורך בנסיעה ארוכה...ויצאתי לדרכי...לאחר מספר דקות נסיעה - התופעה חזרה! ולאחר מכן שוב נעלמה כלא הייתה...
תמיד הייתי מתדלק בפז / דור אלון...
בשני המקרים המדוברים תדלקתי בתחנה הקרובה יותר לבייתי - תחנת "דלק" עם "דלק דרגון" המוכר שלה. בשני המקרים - התופעה הופיעה דקות ספורות לאחר התדלוק.
יכול להיות שה"תוסף" שדלק טוענים שהם מוסיפים לבנזין שלהם גורם לשיבושים בחיישני מערכת ההזרקה? (למרות שלא מוצא למה דווקא ישגע את חיישן נוזל הקירור...)
יש אולי אנשים נוספים שנתקלו בתופעה דומה?
אני מחר מתדלק שוב באותה התחנה, ואראה אם התופעה תחזור בשלישית...באם כן, הייתי אומר ש3/3 מספיקים לי בשביל להבין שיש פה קשר ישיר כלשהו...
אני מתדלק כשנתיים וחצי עם הדלק המדובר ללא כל בעיה.
אולי ישנה תופעה של מהילה בתחנה הספציפית שאתה מתדלק בה. אולי זה משפיע, אני לא בטוח.
אין דרך ודאית לבדוק שהחיישן חום מנוע תקין בגלל שכאשר הוא תקול זה קורה לסירוגין יכול להיות שברגע שבדקו אותו הוא היה בסדר אני מציע לך להחליף אותו בכל זאת ואתה תראה שהבעיה תיפתר.
הכיוון של הדלק לא קשור בכלל.
קובי פונטו GT
28-07-08, 19:44
גם לי הייתה פונטו ספייס 2001 עם אותה בעיה חום המנוע היה משתגע פתאום וחזר למצב תקין.
לאחר בדיקה והמלצה של המוסכניק שלי הוצאנו את טרמוסטט החימום באוטו שיושב באחד הצינורות
מהנסיון שלו הוא אמר לי שהם נתפסים לפעמים וגורמים להתחממות יתר במנוע ושהם משתחריים החום עולה למעלה ויררד שוב .
מהנסיון שלי עם פיאט המנועים נורא רגישים להתחממות ובאמת לאחר שהוצאנו אותו לא קרתה שוב התקלה.
ובחורף פשוט מחזירים אחד חדש לשם. אני חושב שזה שווה בדיקה
גם לי הייתה פונטו ספייס 2001 עם אותה בעיה חום המנוע היה משתגע פתאום וחזר למצב תקין.
לאחר בדיקה והמלצה של המוסכניק שלי הוצאנו את טרמוסטט החימום באוטו שיושב באחד הצינורות
מהנסיון שלו הוא אמר לי שהם נתפסים לפעמים וגורמים להתחממות יתר במנוע ושהם משתחריים החום עולה למעלה ויררד שוב .
מהנסיון שלי עם פיאט המנועים נורא רגישים להתחממות ובאמת לאחר שהוצאנו אותו לא קרתה שוב התקלה.
ובחורף פשוט מחזירים אחד חדש לשם. אני חושב שזה שווה בדיקה
שמעתי על סיפור הטרמוסטטים שמוציאים גם ברכבים אחרים והבנתי שזה דבר גרוע עד מאד :o
ואם כבר באמת הבעיה בטרמוסטט, למה להוציא ולא להכניס אחד חדש במידי?
ההיגיון אומר לי שעקב כך המנוע יתחמם לאט יותר וזה לווא דווקא טוב מכיוון שהמנוע עובד "בשיאו" בטמפ' עבודה (80-100 ממוצע ברכבים).
אין דרך ודאית לבדוק שהחיישן חום מנוע תקין בגלל שכאשר הוא תקול זה קורה לסירוגין יכול להיות שברגע שבדקו אותו הוא היה בסדר אני מציע לך להחליף אותו בכל זאת ואתה תראה שהבעיה תיפתר.
הכיוון של הדלק לא קשור בכלל.
הרכב אמור להיכנס למוסך החודש לטיפול שלצערי דחיתי עקב חוסר מזומנים זמני, הטיפול גם ככה יכלול טיפול 20K והחלפת תושבת גיר, ככה שאם הסיפור הינו 250~ שקלים כמו שנאמר לי בעבר אז אני חושב שאנסה את זה בכל זאת...;)
גם לי הייתה פונטו ספייס 2001 עם אותה בעיה חום המנוע היה משתגע פתאום וחזר למצב תקין.
לאחר בדיקה והמלצה של המוסכניק שלי הוצאנו את טרמוסטט החימום באוטו שיושב באחד הצינורות
מהנסיון שלו הוא אמר לי שהם נתפסים לפעמים וגורמים להתחממות יתר במנוע ושהם משתחריים החום עולה למעלה ויררד שוב .
מהנסיון שלי עם פיאט המנועים נורא רגישים להתחממות ובאמת לאחר שהוצאנו אותו לא קרתה שוב התקלה.
ובחורף פשוט מחזירים אחד חדש לשם. אני חושב שזה שווה בדיקה
זה היה צירוף מקרים שהתקלה נעלמה פתאום אין שום קשר לתזוזת שעון החום למעלה ולמטה במהירות גבוהה של המחוג לבין התרמוסטט של הרכב כי גם אם הוא תפוס ופתאום משתחרר אז המחוג של שעון החום ירד למטה כי פתאום הנוזל קירור הקר יחסית מתחיל לזרום במערכת הקירור מה הסיבה שקשורה לעניין שתגרום למחוג לשחק במהירות למעלה ולמטה.
הסיבה היחידה שיכולה להיות היא כמו שאמרתי חיישן חום מנוע תקול הבעיה בחיישנים האלה שב 90 אחוז מהמקרים הם לא מתקלקלים לגמרי ואז הכי קל לגלות את הבעיה אלא הם מתחילים לתת נתונים שגויים למחשב ההזרקה ואז אתה רואה את שעון החום ממש עולה ויורד עולה ויורד וזה קורה גם לפעמים ולמספר שניות קטן במידה ולא מחליפים את החיישן בשלב הבא הוא פשוט מתחיל לזייף וממש נותן קריאת טמפרטורה שגוייה לגמרי למחשב ההזרקה
ואז יש המון תופעות ברכב שהשירשור הזה לא קשור אליהם.
בקיצור תחליף את חיישן חום המנוע והבעיה תיפתר למזלך זה החיישן הכי זול ברכב.
זה היה צירוף מקרים שהתקלה נעלמה פתאום אין שום קשר לתזוזת שעון החום למעלה ולמטה במהירות גבוהה של המחוג לבין התרמוסטט של הרכב כי גם אם הוא תפוס ופתאום משתחרר אז המחוג של שעון החום ירד למטה כי פתאום הנוזל קירור הקר יחסית מתחיל לזרום במערכת הקירור מה הסיבה שקשורה לעניין שתגרום למחוג לשחק במהירות למעלה ולמטה.
הסיבה היחידה שיכולה להיות היא כמו שאמרתי חיישן חום מנוע תקול הבעיה בחיישנים האלה שב 90 אחוז מהמקרים הם לא מתקלקלים לגמרי ואז הכי קל לגלות את הבעיה אלא הם מתחילים לתת נתונים שגויים למחשב ההזרקה ואז אתה רואה את שעון החום ממש עולה ויורד עולה ויורד וזה קורה גם לפעמים ולמספר שניות קטן במידה ולא מחליפים את החיישן בשלב הבא הוא פשוט מתחיל לזייף וממש נותן קריאת טמפרטורה שגוייה לגמרי למחשב ההזרקה
ואז יש המון תופעות ברכב שהשירשור הזה לא קשור אליהם.
בקיצור תחליף את חיישן חום המנוע והבעיה תיפתר למזלך זה החיישן הכי זול ברכב.
תודה רבה, אעשה זאת.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.