PDA

View Full Version : HGT 2001 דוושת קלאץ עצלנית


AUTOGO
26-07-08, 19:27
שלום! ברשותי HGT 2001 כחולה

דוושת הקלאץ נוטה לפעמים להשאר קצת (נגיד חצי או רבע מהמצב העליון) למטה ואז צריך להרים אותה עם הרגל.

להערכתי זו בעיה במשאבה מנסיון עם רכבים אחרים. השאלה אם חייבים להחליף?

בברכה.


ירון זורע

שחרון
26-07-08, 19:33
נתפסת לך בשטיח של הרכב.
בעיה ידועה.
פעם הבאה שזה נתפס נסה למשוך את השטיח אחורה מעט.

פיליפ
26-07-08, 19:53
זהו שחר שלרוב זה נכון.
אבל השבוע אמא שלי החליפה בפונטו שלה קלאץ' חדש, היא בחו"ל אז אני נוהג על האוטו שלה לעכשיו אחרי ההחלפה הדוושה נתקעה כמה פעמים, הייתי בטוח שזה השטיח כי זו בעיה נפוצה בפונטו אז זרקתי אותו לתא המטען והבעיה המשיכה, לפעמים הדוושה כאילו ניתקעת לכמה שניות למטה, לפעמים נישארת ועד שלא דוחפים אותה היא לא זזה. :?

Caveman
26-07-08, 20:20
גשו למוסך רבותי.
המצמד החדש שלי מתפקד כמו שעון שוויצרי. תענוג ממש.

stio
26-07-08, 20:37
גדעון, אפשר לשאול כמה עלה התענוג?

stas203
26-07-08, 20:52
ירון יש מצב שאתה מאורות? אם כן אנחנו שכנים,כי ראיתי שאני כבר לא HGT היחידה!

Caveman
26-07-08, 21:17
גדעון, אפשר לשאול כמה עלה התענוג?
1800 ש"ח אחרי הנחה.

פיליפ
26-07-08, 21:30
גדעון אגב, המצמד החדש הרבה יותר רך מהישן?

Caveman
26-07-08, 21:39
כמובן שכן.

AUTOGO
26-07-08, 21:41
א. כן לשבוע הקרוב אני מאורות... אחרי כן מהמרכז...

ב. לא ידעתי שיש כאן חיות כאלה!! כיף לשמוע!


ג. אני לא מאמין שזה קשור לשטיח אלא במשאבת הקלאץ השאלה שלי האם ניתן לפמפם אותה מאויר או אולי להוסיף נוזל הדראולי בלי צורך להחליף את כל הגישפט...

ירון

orenhazan
26-07-08, 22:44
אני חושב שדיברנו על הבעיה הזאת מספיק.
חד משמעית משאבת מצמד עליונה.

AUTOGO
28-07-08, 21:03
מה איתה? עליה השלום?

זאב-ב
14-01-09, 21:38
כש רק קניתי את הרכב לאחר יישור קו היתה את אותה הבעיה תנקז אוויר מהקלאץ
זה לפחות מה שפתר את הבעיה אצלי
כי החברה במרכזי "שכחו" לעשות את זה

simon377
14-01-09, 22:58
יש מצב שאתה מסביר?
ניקוז אוויר מהקלאץ'?

זאב-ב
15-01-09, 00:35
בהחלט בפיאט לפחות אצלי הקלאץ הוא הידראולי (לעומת רכבים שיש להם כבל קלאץ)
ולכן לאחר שמחליפים נוזל הידראלי יש לנקז אוויר בכדי שהנוזל שנמצא במערכת סגורה יוכל להגיע מהמאגר במקרה הזה לקלאץ ו"ללחוץ" עליו ברגע שיש אוויר במערכת אותו האוויר מפריע לנוזל בין אם זה ללחוץ את הקלאץ או לפי דעתי במקרה הזה חזרה שלו(חזרת הנוזל למאגר) ובגלל זה נתקעת הדוושה בישביל לנקז אוויר מהמערכת ניגשים למעיין
ברז קטן שנמצא באיזור ההאוזינג של הקלץ מתחת לבית פילטר האוויר פותחים אותו טיפה ומישהוא בתוך הרכב צריך ללחוץ על הדוושה ומייד אמור לצאת אוויר עם מעט מהנוזל ההידראולי ואז סוגרים את הברז וחוזרים על הפעולה עד שבטוחים שאין יותר אוויר במערכת ממש כמו במערכת הבלמים

orenhazan
15-01-09, 05:52
בהחלט בפיאט לפחות אצלי הקלאץ הוא הידראולי (לעומת רכבים שיש להם כבל קלאץ)
ולכן לאחר שמחליפים נוזל הידראלי יש לנקז אוויר בכדי שהנוזל שנמצא במערכת סגורה יוכל להגיע מהמאגר במקרה הזה לקלאץ ו"ללחוץ" עליו ברגע שיש אוויר במערכת אותו האוויר מפריע לנוזל בין אם זה ללחוץ את הקלאץ או לפי דעתי במקרה הזה חזרה שלו(חזרת הנוזל למאגר) ובגלל זה נתקעת הדוושה בישביל לנקז אוויר מהמערכת ניגשים למעיין
ברז קטן שנמצא באיזור ההאוזינג של הקלץ מתחת לבית פילטר האוויר פותחים אותו טיפה ומישהוא בתוך הרכב צריך ללחוץ על הדוושה ומייד אמור לצאת אוויר עם מעט מהנוזל ההידראולי ואז סוגרים את הברז וחוזרים על הפעולה עד שבטוחים שאין יותר אוויר במערכת ממש כמו במערכת הבלמים

זה לא קשור לעניין הבעיה היא שהדוושה לא חוזרת במידה ויש אויר במערכת אז יש חופש גדול בלחיצה על המצמד אבל הדוושה תחזור תמיד זה לא קשור.
משאבת מצמד עליונה זו הבעיה וחבל על הניסיונות.

זאב-ב
15-01-09, 16:01
או קיי אם אתה יודע אתה זה בידיוק זה משהוא אחר אני סתאם מעלה אפשרות לפי מה שהוא מספר פה זה בערך מה שהיה לי והפעולה הזאת דווקא פתרה אצלי את הבעיה גם לי הדוושה היתה "רק" נתקעת ולא היה לי חופש
וכאשר ניקזתי אוויר הכל הסתדר

AUTOGO
15-01-09, 22:51
טוב שנזכרת לענות זאב :)

באמת ניקוז פתר את הבעיה... שכחתי לכתוב על זה...


ירון8)

orenhazan
16-01-09, 06:22
טוב שנזכרת לענות זאב :)

באמת ניקוז פתר את הבעיה... שכחתי לכתוב על זה...


ירון8)

מקווה שהפיתרון הזה יחזיק כי בדרך כלל נכנס אויר עוד פעם ממשאבת הקלאץ העליונה בגלל חופש שנוצר בציר של המשאבה.

זאב-ב
16-01-09, 07:15
טוב שנזכרת לענות זאב :)

באמת ניקוז פתר את הבעיה... שכחתי לכתוב על זה...


ירון8)
לא הבנתי עזרתי או שהגעתה לפיתרון לבד?

AUTOGO
16-01-09, 08:26
דבר ראשון תודה על הנכונות חבר

פתרתי (לא אני, שמשון) את הבעיה לפני כן...


בברכה

ירון

זאב-ב
16-01-09, 08:28
כל עוד הבעיה נפתרה אני שמח

Amit-IL
07-06-09, 23:30
השמן שיוצא מהבורג של הניקוז זה לא שמן בלמים או שאני טועה? כי שמן הידראולי אדום זה בטוח לא.

לחבר שלי קרתה את אותה הבעיה המדוברת ורציתי לדעת מהיכן ממלאים את השמן של המשאבה?
בנוסף ראיתי צינור שחור פלסטי ספירלי שעולה ממשאבת הקלאץ אל משאבת הברקס.

דבר אחרון הפעולה היא לפתוח את הבורג (אלן) כשמישהו לוחץ על דוושת הקלאץ וכשהוא נמצא עם דוושת הקלאץ לחוצה עד הסוף אני צריך לסגור את הבורג והוא צריך לשחרר ואז לחזור על הפעולה מספר פעמים? (כמו שמנקזים אויר במערכת הבלמים)

Amit-IL
09-06-09, 01:02
לאחר יממה אף אחד לא יכול לענות או לחוות דעה על השאלות ?
זה בטח פשוט ולא מסובך למי שכבר התנסה בטיפול במשאבת קלאץ.

ארילו
09-06-09, 09:32
זה אכן נוזל בלמים, והוא משותף למערכת הבלמים ולקלאצ'.

לגבי התהליך של ניקוז אוויר - אני לא יודע, אין לי ספייס ולא התנסיתי בזה.

Amit-IL
09-06-09, 19:49
תודה רבה וטוב שיש איש תמיכה בסביבה (תשובה קטנה עזרה גדולה).

Amit-IL
14-06-09, 02:22
ביום רביעי האחרון הוחלפה משאבת הקלאץ התחתונה (זו שיושבת על הגיר)
בחדשה תחליפית בעלות של 150 ש"ח לאחר שניסיונות ניקוז אויר בישנה לא הצליחו והמשאבה כבר הגיעה למצב של נזילת נוזל בלמים מבורג הניקוז.
ההחלפה ממש פשוטה בסה"כ שני ברגים ראש 13 מ"מ מקבעים את המשאבה בחלקו העליון של הגיר,
צינור פלסטי שחור שמזרים נוזל בלמים למשאבה מתחבר בקלות עם פין אבטחה וזהו.

לאחר ההחלפה ניקזתי אויר כמו שצריך בעזרת צינורית שקופה שאת אחד מהקצוות הכנסתי לבקבוק
שקוף עם מעט נוזל בלמים וקצהו השני מחובר לפיית/ונטיל הניקוז שצמוד/ה לבורג ששולט עליה במשאבת קלאץ,
אני גם עשיתי עבודה יסודית ברכב של החבר שלי וניקזתי אויר מכל הקליפרים בארבעת הגלגלים
ליתר ביטחון וגם על הדרך החלפנו נוזל בלמים בכל המערכת dot 3 כשני בקבוקונים 10 ש"ח ליח'.

היתרונות בעבודת ניקוז בעזרת צינורית שקופה הם:
1.לא מלכלכים את כל העולם בנוזל בלמים וכל העודף מתנקז לבקבוק (של מים מינרלים בנפח 0.5 ליטר)
2.רואים בתוך הצינורית אם עובר נוזל בלמים או שיש בצינורית בועות אויר ויזואלית.
3.אין סיכוי לחדירת אויר לתוך המערכת כל עוד קצה הצינורית טבול בבקבוק עם מעט נוזל בלמים.

סדר הפעולות בכל אחד מהפיות/ונטילים הם:
1.מחברים כאמור צינורית שקופה בצד אחד לפיה/ונטיל וצד שני טבול בבקבוק עם מעט נוזל בלמים.
2.אדם יושב ברכב ומפמפם על הדוושה, אדם שני מבקש ממנו להפסיק לאחר כעשרה פמפומים בערך
ושישאר עם הרגל על הדוושה בלי לעזוב אותה.
3.זה הזמן לפתוח את בורג הונטיל והאדם שלוחץ על הדוושה ירגיש שהיא נעה עד למטה.
4.בשלב זה לפני שהאדם ברכב עוזב את הדושה יש לסגור את בורג הניקוז ורק אז יכולים לשחרר את הדוושה.
5. לחזור על שלבים 2-4 מספר פעמים עד שרואים ויזואלית שבתוך הצינורית עובר רק נוזל בלמים ללא בועות אויר כלל ואז עוברים לונטיל/פייה אחר/ת, ההסבר מתאים גם לניקוז ממשאבת קלאץ וגם לקליפרים של הברקסים באותה מידה ועניין.
6.לאחר כל ניקוז מונטיל/פייה יש למלא נוזל בלמים באם חסר במיכל הנוזל המקורי ברכב ולדאוג שלא יחסר בו נוזל בלמים במהלך ביצוע עבודת הניקוז.

אתמול חבר שלי דיווח לי שהקלאץ עובד כמו שצריך ומגיב טוב ללא בעיות מיוחדות שכאמור הבעיה שהייתה ברכב היא שלאחר כעשריים דקות נסיעה מחוץ לעיר הקלאץ לא היה מתפקד ולא ניתן היה להעביר הילוכים בצורה טובה.
יש לציין שבמוסך רגיל ביקשו מחבר שלי 500 ש"ח לביצוע העבודה שלא כוללת החלפת הנוזל מכל המערכת כמו שאני ביצעתי, מיותר לציין שאני לא לוקח שקל אחד מחברים שלי ואני מתייחס כמו שאני עושה לעצמי.

idango
31-01-10, 03:44
היום לחצתי על דוושת הקלאץ והיא נשארה למטה דחפתי אותה חזרה למעלה עם היד וכעת היא תקועה , מיותר לציין שלא ניתן להעביר הילוכים . דוושת קלאץ או מצמד שלם ?

mishel27
31-01-10, 04:40
היה לי בדיוק לפני חודשיים, עד שהגעתי לשמשון הצלחתי לעצבן המון אנשים, שלא נידבר כמה מהם נשארו ברמזורים.
99% מדובר במשאבה תחתונה, אם תרצה אני אחפש את הקבלה, לא זוכר כמה עלה לי.