התחבר

View Full Version : אונו 93 מתחמם ונכבה (ערוך)


avi9878
20-07-08, 01:23
אני חדש פה יש לי אונו 93 1400 קרבורטור
אני מיואש הרכב לאחר שמתחמם לפעמים נכבה באמצע נסיעה ברמזורים ואיפה לא.
אני לפעמים מחכה כ20 דקות עד שהרכב מסכים להניע שוב לאחר שהתקרר.
כמובן שבבדיקה בזמן שהרכב מסרב להניע אין ניצוץ חשמלי.
הלכתי למוסך המחשב הצתה הוחלף וזה לא הבעיה.
נסיתי כוהל אחר יש ניצוץ והכל בסדר בזמן הבדיקה.
היו לי כמה חוטים גלויים החלפתי וזה לא עזר.
הבעיה שאני במוסך הכל בסדר וזה קורה בנסיעה כמה פעמים ביום.
אני לא יודע אם זה קשור לחימום של האוטו לחימום יוניט או אולי הפלאגים שדרך אגב אני מתכוון לבדוק מחר. יש הצעות מה יכולה להיות הבעיה?

אבל מה שבטוח שזה חשמלי ככה אני חושב בכל אופן
תודה לכל מי שמגיב...

stio
20-07-08, 08:37
- האם כוונתך לכך שהמנוע עצמו מתחמם? אם כן, בכמה קווים אחרי האמצע מד החום מגיע?

- מתי בוצע טיפול 10K לאחרונה ומתי בוצע שיפוץ קרבורטור?

- האם יש ברכב מזגן מקורי או אחד מהתקנה מקומית?

רפי לין
20-07-08, 12:03
יתכן שהבעיה נובעת מחיישן ההצתה הנמצא בבית תיבת ההילוכים (גיר) בחלקו האחורי של המנוע, בערך מתחת למצבר.
בברכה - רפי לין :)

avi9878
20-07-08, 15:34
שזה חום נורמלי.. אבל אז מתחילות הבעיות.
לגבי הכבל שמתחבר לגיר החלפתי אותו אבל הבעיות עדיין ממשיכות והחמירו ולכן החזרתי את הכבל הקודם.
יש באוטו מזגן לא מקורי של רסקור שעובד ללא בעיות מיוחדות ואף מתוכנן כך שכשאני מפעיל את המזגן הטורים עולים מעט על מנת שהרכב לא יכבה.
היום נתקעתי שוב עם הרכב עשיתי שוב בדיקה לניצוץ והיה ניצוץ ועדיין לא התניע ולכן אני חושד שיכול להיות שהבעיה נובעת ממשאבת הדלק שלא מזרימה דלק בצורה סדירה.

stio
20-07-08, 15:54
בפעם הבאה שאתה נתקע נתק את הצינור דלק לקרבורטור אחרי הפילטר (בזהירות!) וראה אם מגיע דלק בכלל.

הרכב שלך לא מתחמם אלא מגיע לטמפ' עבודה, חשבתי שהוא עובר את האמצע. בקיצור מערכת הקירור כולל המזגן תקינה.

האם משאבת הדלק שמותקנת היא המקורית (מכאנית) או שהוסבה בעבר לחשמלית? המשאבות המכניות אמינות מאוד.

avi9878
20-07-08, 18:33
אבל אני אבדוק בפעם הבאה שהרכב יתכבה לי ויסרב להניע אם יש זרימת דלק לקרבורטור
האמת זה מה שניסיתי לבדוק היום אבל חשבתי על זה רק אחרי שהאוטו התקרר ואז הוא כמובן הניע
אני מקווה שנמצא את התשובה לבעיות אני אחזור אם זאת לא הבעיה

רפי לין
20-07-08, 21:57
לאחר שהמנוע חם והוא כבה, שפוך מיים על מש' הדלק המכנית או עטוף אותה בסמרטוט רטוב עם מיים ואז נסה להניע המנוע. יתכן ואז המנוע יצליח להניע כי קררת את המש' דלק.
ניתן לחבר במוסך,שעון לבדיקת לחץ הדלק של המשאבה.
בברכה - רפי לין :)

אריק שמאי
20-07-08, 23:07
רפי חיישן הצתה אתה מתכוון חישן גלגל התנופה ?
אבל הרכב קרבורטור, עם אני לא טועה באונו קרבורטור אין חיישן כזה לא?

avi9878
21-07-08, 00:46
נעדכן בהמשך

upetar
21-07-08, 02:35
לאריק ,גם בפיאט 93 קרבורטור יש חישן גל ארכובה שמחובר למחשב הצתה .לרפי שלום מיוחד ותסביר לי(לנו)למה לקרר את המשאבת מיים המכנית ומה?אים האוטו יניע זה סימן למשאבה תקולה?איך זה משפיע ?ותודה לעונים ..

אריק שמאי
21-07-08, 09:32
רפי דיבר על משאבת דלק כנראה כאשר היא מתחממת היא מפסיקה לשאב אני יודע שזה קורה בחשמלית

רפי לין
21-07-08, 11:01
וזה קורה גם במש' דלק מכנית.
בברכה - רפי לין :)

avi9878
25-07-08, 02:00
הרכב נסע היום מירושלים לרחובות הכל היה בסדר
אבל בדרך חזרה שוב נכבה באמצע נסיעה עשיתי בדיקה והפעם לא היה ניצוץ
ואחרי 2 דקות חזר הניצוץ והרכב נסע כאילו כלום
מה שאני חושב היה לי שילוב של תקלות שהמשאבה מתחממת האוטו לא מניע עד שהוא מתקרר
והשני בעיה חשמלית שנובעת או מהכוהל או מהיוניט שמתחבר לגיר מה אתם חושבים שיכולה להיות הבעיה ??????

ארילו
25-07-08, 14:43
אם לא היה לך ניצוץ זה בד"כ נובע מחיישן סל"ד פגום (זה שעל הגיר), מחבר פגום למחשב ההצתה, או מחשב הצתה פגום.

אני עדיין לא ראיתי כוייל פרוץ באונו.

אריק שמאי
28-07-08, 11:47
כויל באונו כאשר מקבל קורוזיה מתחיל לפרוץ החוצה

avi9878
02-08-08, 21:34
המשאבה הוחלפה הרכב ממשיך להתקע הכוייל הוחלף ושוב אותה צרה
אני כבר השתגעתי אני כבר לא מאמין שיש פתרון
אני מחר ינסה את היוניט ממתחבר לגיר וזהו הניסוי שאולי אם לא יצליח ישבור אותי

avi9878
05-08-08, 22:16
החלפתי את היוניט בחדש נראה לי שהבעיה נפתרה במשך יומיים הרכב לא נכבה אך התבדתי היום שהוא נכבה באמצע נסיעה וסרב להניע במשך 5 דקות עשיתי בדיקה בזמן שהרכב היה תקוע ושוב אין ניצוץ, אני אובד עצות המחשב הצתה הפלאגים הקוייל המשאבת דלק והמסנן דלק הוחלפו אך הרכב בשלו
נתקע מידי פעם מישהו יכול לעזור לי מה יכולה להיות עוד הבעיה?????????

צביקה קרבורטור
05-08-08, 23:36
לאריק ,גם בפיאט 93 קרבורטור יש חישן גל ארכובה שמחובר למחשב הצתה .לרפי שלום מיוחד ותסביר לי(לנו)למה לקרר את המשאבת מיים המכנית ומה?אים האוטו יניע זה סימן למשאבה תקולה?איך זה משפיע ?ותודה לעונים ..
יופיטר שלום רב!
קימת תופעה של סתימות אדים , במשאבות מכניות, שבה הדלק הופך לאדים בגלל הטמפרטורה הגבוהה, של המנוע תא המנוע, וצנרת הדלק, במקרה כזה מוזרם לקרבורטור אוויר ולא דלק, על מנת לאבחן זאת, בתנאי שטח, קירור משאבת הדלק על ידי סמרטוט רטוב במים, יכול לגרום שוב להפיכת הדלק לנוזל, וניתן להמשיך שוב בנסיעה.
טיפ קטן הדבר יעיל גם לקירור מודול הצתה חיצוני בעל צלעות קירור, אשר בעת התחממות יתר גורם לכבוי המנוע, וסגירת מתג ההצתה למשך מספר דקות, מאפשר להתניע שוב את הרכב, וניתן להמשיך שוב בנסיעה עד הכבוי הבא, גם במשאבת דלק חיצונית, על ידי קירורה בעזרת סמרטוט לח אשר נטבל במים, ניתן להחזיר זמנית את משאבת הדלק החשמלית החיצונית, לתפקוד.
בברכה
צביקה

צביקה קרבורטור
05-08-08, 23:40
החלפתי את היוניט בחדש נראה לי שהבעיה נפתרה במשך יומיים הרכב לא נכבה אך התבדתי היום שהוא נכבה באמצע נסיעה וסרב להניע במשך 5 דקות עשיתי בדיקה בזמן שהרכב היה תקוע ושוב אין ניצוץ, אני אובד עצות המחשב הצתה הפלאגים הקוייל המשאבת דלק והמסנן דלק הוחלפו אך הרכב בשלו
נתקע מידי פעם מישהו יכול לעזור לי מה יכולה להיות עוד הבעיה?????????
איזה יוניט החלפת?
קרא את תגובתו של ארילו בה הוא מתייחס לחיישן הצתה/ סלדבחיבור לגיר, האם אותו החלפת?

בברכה
צביקה

avi9878
06-08-08, 10:34
את היוניט שמתחבר לגיר החלפתי

avi9878
06-08-08, 10:47
אבל כאשר הרכב נכבה באמצע נסיעה אני נעצר בצד ומנסה להניע יש סטרטר אבל אין הנעה כאשר אני מוציא את חוט ההצתה על מנת לבדוק אם יש ניצוץ לא מופיע שום ניצוץ זה יכול להגרם ממשאבת דלק כי אותה החלפתי בחדשה

רפי לין
06-08-08, 12:28
צריך לבדוק, ע"י אוהמטר, את הארקת מחשב ההצתה "דיג'יפלקס" וראה את הסברי כאן:
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=1690284#post1690284
לפעמים זאת הסיבה חכיבוי מנוע, הנעת רכב קשה וחוסר ניצוץ הצתה.
בברכה - רפי לין :)