PDA

View Full Version : איך בודקים איבוד קומפרסיה


shachar
12-07-08, 12:31
מהי הדרך לבדוק/למדוד אטימות/קומפרסיה במנוע ?
מהי תוצאה תקינה בפיאט פונטו דיינאמיק 2005 לבדיקה שכזו ?
האם איבוד קומפרסיה יכול לגרום לפעולת מנוע לא אחידה וסל"ד לא יציב בסרק

ארילו
12-07-08, 14:23
קומפרסיה בודקים עם שעון קומפרסיה.
מוציאים את הפלאגים, מנתקים את ההצתה (אני אוהב גם לנתק את ההזרקה) מחברים שעון קומפרסיה לצילינדר, לוחצים על הגז עד הסוף ונותנים סטרטר 2-3 שניות.

וכן, קומפרסיה לא אחידה תגרום למנוע לעבוד באופן לא אחיד.

את הנתונים של פונטו ספייס אני לא מכיר לצערי.

רקובי
12-07-08, 16:30
אתה יודע כמה עולה שעון כזה? סתם כי בא לי לברר...

Amit
12-07-08, 22:03
אני שילמתי 110 + מתאם + צינור מאריך..
בחברת ברק רח' סלמה תל אביב.

shachar
13-07-08, 09:11
אני מניח שלמוסך מורשה יהיה שעון כזה ?
מישהו אחר כן יודע מה הלחץ המקובל בפונטו ?

ארילו
13-07-08, 10:37
יש לי ערכה מלאה (שעון, מאריך קשיח, מאריך גמיש ושלל מתאמים) שאתה מוזמן להשאיל ממני.

shachar
13-07-08, 12:14
תודה ארילו אהיה איתך בקשר אם אזדקק
אני מעוניין לדעת מה הלחץ התקין כי גם ככה אני נכנס למורשה שוב השבוע
כדי לעדכן תוכנה במחשב הזרקת דלק . אבקש מהם גם לבצע את הבדיקה ואני רוצה
לראות מה המצוי לעומת הרצוי

רקובי
16-07-08, 12:35
נתוני קומפרסיה (דחיסה) של גרסת ה-60 כ"ס יעזרו גם לי, וגם לאחרים.

shachar
20-07-08, 18:46
הנתונים העדכניים שלי נכון להיום אחה"ץ נבדקו במוסך מורשה לפני שעה קלה:

לחץ הפוך : 3 , 4 , 4 , 5

קומפרסיה: 210 , 200 , 200 , 200

רקובי
20-07-08, 19:30
זו גרסת 60 כ"ס או 80 ?

ואיך זה לעומת המצב האידיאלי (נתוני יצרן/AUTODATA/HAYNES) ?

stio
20-07-08, 19:30
80 כ"ס.

shachar
20-07-08, 19:52
נתוני יצרן לא ידועים לי
וגם בקארספורום לא יודעים לענות לי.
חיפשתי גם הרבה באינטרנט ולא נענתי.

אשמח אם מישהו באמת ידע מה הנתונים המקוריים.

student
20-07-08, 21:36
הנתונים העדכניים שלי נכון להיום אחה"ץ נבדקו במוסך מורשה לפני שעה קלה:

לחץ הפוך : 3 , 4 , 4 , 5

קומפרסיה: 210 , 200 , 200 , 200

מה אמרו במוסך ? האם זה אותו מוסך רשלן שגם דפק את הטיימינג ?

shachar
20-07-08, 21:49
כן זה המוסך הרשלן
אני מגיע רק אליו עד שיחזיר לי את הרכב לקדמותו ורק על חשבונם !
כל העלויות עליהם כבר חודש שלם
ניקוי בית מצערת ביסודיות
החליפו כבלי הצתה
פלאגים
החליפו שבוע שעבר בית מצערת (בגלל רעידות סל"ד בסרק)

אני מוציא מהם את המירב שאני יכול
לכן גם לבדיקת קומפרסיה + לחץ הפוך + 4 גזים בדקתי אצלם עקב צריכת דלק גבוהה מהרגיל בחודש האחרון
הבדיקות יצאו תקינות ע"פ דבריהם, אני מנסה לברר עם גורם חיצוני מה הערכים התקינים ע"פ הגדרות יצרן, הם רק אמרו מה אתה דואג זה תקין מאוד, יותר תקין ממה שהיה לך לפני.
כשאומרים לי מה אתה דואג, אני מתחיל לדאוג, במיוחד לאור הנסיבות

stio
20-07-08, 22:37
תנסה להשיג את ספר ההיינס לפונטו ספייס mk2b עבור הדגם של ה- 80 כ"ס, אני מניח ששם יהיה רשום מהם הערכים התקינים.

shachar
20-07-08, 22:48
יש בחור בקארספורום שעובד במוסך מורשה פיאט אחר בצפון
שלחתי לו בה"פ את הנתונים שלי והוא ישווה אותם אל מול הוראות היצרן שנמצאות במוסך
מחר הוא יחזיר לי תשובה

שלחתי גם פניית שירות באתר פיאט. ניראה אם יש להם מושג בכלל
כששאלתי אותם פעם מזמן על זמני החלפת נוזל קירור הם ענו לי שאין הוראה מסודרת
להחלפת נוזל הקירור בסוג הרכב שלי. שברכבים ישנים היתה
משמע, אני לא צריך להחליף נוזל קירור... תמוה

student
20-07-08, 22:57
בלי להבין הרבה נראה שבנתוני הדחיסה אין הבדלים משמעותיים. יש רק צילנדר אחד עם הבדל של 5% וזה לא הרבה.

עניין נוזל הקירור ידוע ואינו חדש. לכאורה אתה לא אמור להחליף.....כן בטח!.


אולי תעלה גם את נתוני בדיקת 4 גזים, אם יש לך ?

מה מצב האוטו כעת ? האם ניסו איפוס מחשב ? האם ניסית ניתוק מצבר לכמה שעות ?

stio
20-07-08, 23:09
מה הכינוי של הבחור מקארס פורום שעובד במוסך המורשה? אני צריך להפנות אליו גם שאלה בנושא איזה מתג שאף אחד לא מצליח להשיג לי.

shachar
20-07-08, 23:14
את נתוני ה 4 גזים שכחתי לקחת :?
כרגע, האוטו מתפקד כרגיל חוץ מדבר אחד : צריכת דלק גבוהה 1:12 בערך לעומת 1:14 בערך במצב הקודם

ב 4 גזים ראיתי שהדלק היה על כמעט 0 - משמע שריפה אופטימלית
אחד הגזים היה 14 וקצת . (ההוא שצריך להיות מעל 14 )
מצטער על הבורות אבל אני ממש לא זוכר איזה זה היה . וזה מה שאני זוכר בע"פ

למבדה גם היה 1.004 או משהו כזה
בכל מיקרה יום אחרי הטיפול הכושל הלכתי לטסט ועברתי מכה ראשונה, אז שם כניראה לא הבעייה
אם זה עוזר - העלתי את תוצאות בדיקת המזהמים בטסט לפני חודש


ניתוק מצבר לכמה שעות ? למה זה יכול להועיל סטודנט ?
איפוס מחשב ולמידה מחדש של הנתונים לא הועיל לבעיית הסל"ד המשתולל רק החלפת בית המצערת לגמרי עזרה
כיום הסל"ד רגוע ושקט כמו ברכב שיצא כרגע מהסוכנות :)

גיא - שלחתי לך בפרטי

student
20-07-08, 23:28
ניתוק מצבר או איפוס מחשב מביאים לאותה תוצאה. לכן במקרה הזה זה לא יעזור לך.

האם בדיקת צריכת הדלק נעשתה באותם תנאים ? מתי בדקת את זה פעם אחרונה (לפני המקרה האומלל) ?

shachar
20-07-08, 23:38
האמת שממש לפני המקרה האומלל התחלתי מיני פרויקט של לבדוק את הצריכה האמיתית שלי
השתדלתי לנסוע תמיד באותו אופי נסיעה
בעיקר נסיעות שגרתיות שלי מהבית ללימודים , עם קצת סטיות לפה ולשם
ממוצע הצריכות בכמה בדיקות (עם E ובלי E) נתן צריכה של כ 1:14 עם סטייה של חצי ק"מ לפה ולשם בין הבדיקות

מאז המקרה האומלל היתה לי בדיקה אחת שהעלתה 1:11.5
בדיקה נוספת לאחר שימוש ב K44 של 1:12.5 (אבל זה לא חוכמה כי נסעתי נסיעה בין עירונית של 200 ק"מ עם התוסף, מה שגם ככה היה מוריד את הצריכה ללא קשר לתוסף)
ועוד בדיקה שנהרסה לי באמצע עקב ניתוק המצבר בזמן החלפת בית המצערת

אני ממשיך לבדוק את הצריכה גם בימים אלו
עד כמה השפעת שימוש מוגבר במזגן יכולה להשפיע על הצריכה ?
יכול להיות שפשוט בחודש האחרון שהוא חם מהרגיל אני משתמש יותר מהרגיל במזגן ולכן השינוי בצריכה או שמדובר בשינוי חריג מדי ?

stio
20-07-08, 23:41
אסור לבצע את הבדיקה עם מזגן פועל. צריכת דלק בודקים בעת נסיעה בין עירונית על 90 קמ"ש ללא מזגן, ללא מטען ועם נהג יחיד.

shachar
20-07-08, 23:44
את צריכת הדלק שלי אני בודק על מיכל מלא וכמעט עד סופו (רבע אחרון )
הייתי מגיע ל 600 ק"מ + ללא תדלוק . ניראה אותך נוסע 600 ק"מ ללא מיזוג ביולי :)

בכל מיקרה , גם אז וגם עכשיו בדקתי צריכה עם מזגן ככה שזו לא הבעייה
וכרגע ויש פערים גדולים בצריכה בין אז לעכשיו

ברור לי שלא בדקתי את הצריכה האופטימלית גם אז. בדקתי את הצריכה לפי אופי הנסיעות שלי
שכוללות עליות יומיומיות בעליות נשר-חיפה ועליה ליוקנעם..

shachar
24-08-08, 15:40
אפשר להגיד שהצריכה התייצבה על קצת מעבר ל 13.5 ק"מ לליטר ללא שום טיפול נוסף
היום הבדיקה הניבה 1:13.69 מאוד מתקרב לצריכה לפני

אולי המנוע היה צריך "זמן הסתגלות" לשסתומים החדשים שלו והתאוששות מהתראומה שעבר :D

stio
24-08-08, 16:22
אם היית בודק צריכת דלק כמו שצריך, כלומר ללא מזגן, היית מקבל צריכת דלק הרבה יותר נמוכה.
בכל מקרה אני שמח שהעיניין הסתדר בסוף.

shachar
24-08-08, 16:29
גיא. בדיקת צריכת דלק "כמו שצריך" מצריכה נסיעה ב 80-90 קמ"ש
ללא עליות וירידות , ללא מזגן , וכו..

בנסיעה כזו אני מגיע לצריכה של 1:17 לפחות :)
אני נוסע לעיתים לתל אביב עם הרכב. לפני הנסיעה מאפס את המד המשני במחשב דרך
(יש אופציה לבדוק שתי נסיעות במקביל ולקבל נתונים על מהירות רגעית/ממוצעת צריכה ריגעית/ממוצעת וזמן הנסיעה על כל אחת מהנסיעות בניפרד) במדידות הבין עירוניות האלה
הצריכה יורדת פלאים מן הסתם

אני בודק צריכה ריאלית משמע את הצריכה האמיתית שאני מקבל מהרכב שלי
בנסיעות השיגרתיות שלי מהבית ללימודים או לחברים וחזרה הביתה