View Full Version : בעיות חשמל
שלום אנשים..!
יש לי פיאט אונו 94 1400 ויש לי בעיה קטנה אחרי לילה המצבר מתרוקן לי כאילו משהו גונב לי חשמל החלפתי מצבר ואלטרנטור ועוד פעם אח"כ מצבר וזה עדיין ממשיך מה עושים? מאיפה זה נובע ?
תודה
יש לך זליגת זרם.
בדוק האם המנורה שנמצאת בצד הפנימי של גג הרכב ממשיכה לדלוק גם שהדלתות סגורות.
ואללה אחי לא כשהדלתות סגורות המנורה נכבית
אמרו לי שאולי זה מהאזעקה למה היא גם עשתה לי בעיה היא זועקת וכשאני לוחץ על השלט אין תגובה החלפתי בטרייה לשלט ועדיין אין תגובה אז ניתקתי את השלטר הזה שמחובר לרמקול שבמכסה מנוע
לפי מה שאני מבין אתה ניתקת את הצופר בלבד. ייתכן שהאזעקה נכנסת לפעולה ואז אורות האיתות פועלים ללא הצופר וזה מה שגומר לך את המצבר.
לאזעקה צריך להיות מפתח מיוחד שבאמצעותו אתה מנטרל את האזעקה במקרי חירום.
אז זהו שהמנורות לא נדלקות ..
אין כלום כלום
נראה לי שהאונו שלי המציאה בעיה חדשה בפיאט
יש משהו שנשאר עובד ברכב גם אחרי כיבוי הסוויץ', ממשיך לצרוך זרם עד להתרוקנות המצבר. כנס לחשמלאי לאבחון מדוייק.
את האמת את זה גם עשיתי הוא אבל בסוף יום הוא אמר לי שיכול להיות שזאת האזעקה אבל הוא לא בטוח לא היה לו כ"כ זמן אבל לא נראה לי שזה משהו דלוק למה יש לי לפעמים מנורה של המצבר גם תוך כדי שהמנוע דולק אבל עם טיפה גז זה מפסיק חיברו לי שעון חשמל למצבר והטעינה היא 12 ולא 15 כמו שצריך להיות לפי מה שהחשמלאי אמר אז אני ממש לא יודע אתה חושב אולי שהאלטרנטור לא שופץ כמו שצריך?
אם החלפת אלטרנטור ו- 2 מצברים ועדיין החשמלאי ממשיך לספר לך סיפורים, הגיע זמן גם להחליף חשמלאי.
אם נורת הטעינה דולקת גם כשהמנוע עובד אך בלחיצת גז היא נכבית, יכול להיות שפשוט צריך להעלות קצת את הטורים מכיוון שהם נמוכים מידי. בהתנעת המנוע אכן הנורה ממשיכה לעבוד עד שלוחצים על הגז- גם לפי ספר הרכב התופעה תקינה.
ולגבי נסיעה למה המצבר לא נטען לי ..??
אני עושה נסיעה מכבה ובקושי יש לאוטו כח להניע שוב ולפעמים היא גם לא מניעה
לדבי המנורה בחיים היא לא הייתה דלוקה לי אחרי הנעה יש לי את האוטו 3 שנים ועד היום אחרי הנעה שום מנורה לא נשארה דולקת
נראה לי שהאלטרנטור לא שופץ כמו שצריך. יש מצב כזה?!
נראה לי שאני יאמץ את הרעיון ויכנס לחשמלאי חדש וזהו ....
זה יפתור הרבה כאבי ראש ותעלומות למיניהם
לפי התיאור שלך נשמע שהאלטרנטור באוטו שלך לא טוען כמו שצריך.
זה יכול להיות בגלל האלטרנטור עצמו, הכבל שיוצא ממנו, או רצועה שמחליקה.
זה הזמן לאמץ חשמלאי חדש - ובטח רפי יוכל להמליץ לך על אחד.
צריך לבדוק בפועל את טעינת האלטרנטור, מתח כשכל צרכני החשמל כבויים וזרם טעינה מכסימלי בהעמסת המצבר עם מכשיר בודק מצברים ומדידת זרם הטעינה ע"י מד זרם השראתי.
יש לבדוק את המצבר שהוא תקין, מתח תחת עומס ואת ריכוז האלקטרוליט.
לבסוף צריך לבדוק את עטוצמת זליגת הזרם, כשכל צרכני החשמל כבויים.
בדוק אם יש במכוניתך פנס תאורה לתא המטען (בצד שמאל) ואם כן האם הוא נכבה בזמן סגירת דלת תא המטען.
בברכה - רפי לין :)
בדקו לי את המצבר עם מכשיר, הטעינה שהוא מקבל נמוכה גם תחת עומס זה נשאר על 12-12 וחצי בערך בדקו לי גם את החום של המי מצבר והם נמוכים גם אחריי שהחלפתי את האלטרנטור יש לי הרגשה שמשהו גונב לי חשמל אבל אני לא מוצא מה...
כמה צריך להיות הזרם טעינה? ועל כמה תחת עומס?
משהו יודע כמה צריך להיות הזרם טעינה? ועל כמה הוא צריך להיות תחת עומס?
זרם הטעינה המכסימלי של האעלטרנטור במכוניתך הנו 65 אמפר בכ 20 מעלות צלסיוס.
יש אלטרנטור דומה במבנהו, של פיאט, גם בתפוקות רק של 45A ושל 55A וקורה שהמשפצים נותנים אלטרנטור מוכן משופץ חלש מדי.
בברכה - רפי לין :)
בקשר לטעינה התכוונתי למכשיר שמחברים למצבר הוא נותן 13 וחצי 14 ועם גז קצת יותר אבל כשהאורות דלוקים אז הוא נותן בזמן גז טעינה נמוכה יותר
חברה תודה רבה אני את הבעיה פתרתי זה היה בסוף סתם נגיעות של 3 חוטים אכולים
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.