View Full Version : וריאטור - שאלה
אני יודע שהנושא הזה חרוש פה המון . . .
אבל לא מצאתי פוסט שתאם לשאלות שלי .
אני כנראה צריך כבר להחליף את הוריאטור וגם טיימינג על הדרך .
אני רוצה להזמין את הוריאטור מחו"ל , המחיר בארץ ממש משוגע לדבר הקטן הזה .
כמה שאלות :
*מישהו יודע מאיפה כדאי להזמין ? מאיזה מדינה ? חנות או משו ?
*מחיר משוער לחלק בחו"ל
*דבר אחרון שחשוב לי - מה המק"ט של המוצר ?
תודה מראש ,
נאור .
נאור וריאטור חייבים לעשות עם טיימינג, חייבים!, אל תתעסק עם זה יותר מידי והבדל המחירים שיש בין מה שנותנים לך בארץ לבין הזמנה מחו"ל (כולל משלוח ומס של 100 אחוז או יותר) יצא לך חיסכון מזערי, סיכון גדול של אי התאמה, וחלק ללא אחריות. לסיכום ועצה ממני - יש לך אחלה אוטו, אתה רוצה לשמור עליו, עשה טיימינג ווריאטור במוסך המרכזי = 4400 ש"ח. או משהו קרוב. כולל הכל. אלה אם כן אתה רוצה למכור בקרוב.
למה חייבים טיימינג ווראיטור ביחד?
החסכון הוא לא מזערי, רק הווריאטור עולה בפעם האחרונה שביררתי מעל 3K, וריאטור באייביי ניתן לקנות ב-1000 ש"ח ופחות.
אף אחד לא מחייב, פשוט כאשר מחליפים רצועת תזמון גם ככה מגיעים לאותו מקום בו ממוקם הוריאטור, כך שכדאי להחליפו כדי לחסוך הוצאות עבודה.
פיליפ, הזמנת מחו"ל ועשית בארץ? אם כן כמה יצא לך?
וחיביים כי חלק מהפירוק הוא גם הפירוק של הטיימינג, אפשר גם בלי, אבל אף מוסך מורשה לא יקח את הסיכון. וביררתי במוסך הכי יקר (המרכזי) כמו שאמרתי מקודם - ווריאטור + טיימינג = 4400 שקל.
לא יודע, להביא מחול וריאטור ולעשות באיזה מוסך שבוא נגיד לא עושה כל שני וחמישי וריאטורים לHGTועוד בלי לעשות טיימיניג... אז חסכת 1500 - 2000 ש"ח שאולי בעתיד יתבררו כטעות.
לפי דעתי אם כבר אז כבר. ושאלו יהיו הצרות שלנו.
אז מה אתם אומרים, כל שנתיים (40K בערך) צריך לעשות טיימינג ווריאטור?!
זה מטורף.
ה-HGT שאני מכיר עדיין על הוריאטור המקורי משנת 2003, אני לא רואה סיבה להחליף וריאטור כל 80K בערך.
טוב בואו נעשה סדר בבלאגן . . .
אני לא מתכוון לטפל במוסך מרכזי ולא מורשה , יש לי מוסכניק משלי ...
המחיר של הוריאטור בחברה הוא 2700 ( לפני מע"מ ולפני עבודה ) .
טיימינג זה עוד 1300 בערך כולל עבודה והכל .
לא חייבים להחליף וריאטור עם הטיימינג ביחד !
כמו ש-Caveman אמר - פשוט מגיעים לאותו מקום וזה חוסך עלויות עבודה .
מחיר וריאטור בחו"ל כולל משלוח הוא בסביבות ה1000 ש"ח . (בארץ 3000 - לפני עבודה )
כבר חיסכון של 2000 ש"ח . . .
ואני רוצה להזמין גם את הרצועה ואת המותחנים מחו"ל , ככה כבר על הדרך .
בקשר למכס , הוריאטור הוא חלק מאוד קטן , ולא יעלו עליו במכס , בתנאי שהסכום של החבילה הוא מתחת ל50 דולר .
אני כנראה יזמין היום או מחר את החלק מחו"ל וזהו ...
ונעשה את הכל ביחד ...
כל כמה זמן מחליפים טיימינג ? 60 אלף ?
תודה לכולם ושיהיה אחלה של לילה . . .
תהנו מהמשחק ביורו ...
KoF-sHeLeG
27-06-08, 03:54
המחיר של וריאטור בארץ הוא 2000 ש"ח בדיוק. מנסיון.
כל כמה זמן מחליפים טיימינג ? 60 אלף ?
ע"פ הספר, כן. אך ממליצים להחליף כל 50. בגלל זה נראה לי תמוה להחליף וריאטור כל טיימינג שני, זה פרק זמן קצר מדי.
KoF-sHeLeG
27-06-08, 15:02
איפה בדיוק ?
כולל מע"מ ?
במוסך המרכזי.
נראה לי שלא כולל מע"מ.
בכל מקרה, וריאטור מחליפים רק כשממש צריך, ועושים את זה ביחד עם הטיפול טיימינג הבא.
מה האינדיקציה שלך למצב הוריאטור ?
איך יודעים שהוא במצב ממש לא טוב ?
נאור .
גל לי אמרו במוסך בב"ש לפני כ-4 חודשים שהמחיר עומד על 3000 ש"ח ללא מע"מ, הייתה עליית מחירים לדבריהם!!
כמה עולה טיימינג במוסך מורשה באזור המרכז? אולי שווה לי לנוסע ולעשות את הטיימינג במרכז.
KoF-sHeLeG
27-06-08, 15:52
אין אינדיקציה ברורה לגבי מצב הוריאטור. זה בערך לפי כמה הוא מרעיש בהתנעה.
אומרים שכשוריאטור מגיע ממש לסוף חייו הוא לא מפסיק להרעיש גם לאחר ההתנעה ומורגשת ירידה בביצועים, אבל אף פעם לא הגעתי למצב כזה כך שאני לא יכול לומר בודאות.
פיליפ, כשאני החלפתי את שלי באוגוסט האחרון זה היה המחיר. יכול להיות שהייתה עליית מחירים מאז.
במידה וכן וזה המחיר אז באמת שווה לשקול קניה מחו"ל. הבעיה היא למצוא מוסך שיהיה מוכן לבצע את ההחלפה, וגם שאין אחריות.
מצטער על האיחור, ראיתי את הטרד הזה רק עכשיו.
אני הבנאדם שעשה כבר סיבוב בפועל על כל מה שדיברתם, אז אני יכול לתת לכם את התמונה מגוף ראשון.
לפני 4 חודש קניתי HGT חמודה, שטופלה במורשה בראשון כל ימיה.
במעמד הקניה, מוכר הרכב היה כנה איתי והודיע לי שצריך לעשות טיימינג (כל הכבוד לו. הורדנו אלף מהמחירון, אבל לפחות הוא יצא הגון).
אחרי בירורים קטנים פה ושם החלטתי לעשות טיימינג, מותחנים, משאבת מים ווריאטור. רק את הוריאטור הבאתי מחו"ל, כי הבנתי שאצלו רוב השחיטה. שאר החלקים עולים מחיר שפוי.
את הוריאטור הבאתי מחנות באיטליה, שיש לי ולחבר שלי נסיון טוב מאוד איתם (לחבר שלי יש 2-3 לנציות בבית).
הוריאטור עלה קרוב ל 1000 שקל, ועבר מכס בלי בעיה.
את כל העסק לקחתי לשימשון (איטליאנו), שלא עשה פרצוף על הוריאטור (רק אמר שהוא ייקח לי 'קצת' יותר אם אני אביא חלפים מחו"ל), התקין הכל, וחייב אותי באיזה 3K (אני חושב שהטיימיג ומסביב עלה פחות, פשוט היו עוד שטיקים שהיה צריך לסדר).
על הדרך הוא אמר לי שאני צריך להתכונן להחליף תושבת מנוע עליונה, ושזה גם ייצא איזה 1.5K. אמרתי לו 'בסדר', ובבדיקה בחו"ל נמצא שהחלק עולה פחות מחצי (עם משלוח). כשנגיע לזה נעשה את אותו דבר.
אגב, את הוריאטור די 'סתם' החלפתי, בשביל שיהיה לי ראש שקט. הוריאטור אומנם הרעיש, אבל לא משהו רציני, ואחרי שהחלפתי אותו, לא הורגש שינוי בביצועים, המנוע רק נהיה קצת שקט.
אם משהו יש עוד שאלות, או בקשה לפרטים, אפשר לפנות אלי בפרטי.
מקווה שהפגתי כמה ספיקות,
שבת שלום.
לגבי הרכבת וריאטור ב HGT זה קצת יותר מורכב ממה שחושבים יש כיוון מסויים שמרכיבים אותו ואחת הבעיות היא שחיישן הנמה (נקודה מתה עליונה) נמצא ממש ליד ובשימוש בכלי לא מתאים אז פשוט פוגעים בחיישן הזה אני מכיר עשרות מקרים של מוסכים לא מיומנים שהחליפו וריאטורים ב HGT ועשו המון נזקים יש שני כלים יעודיים של פיאט שחייבים להשתמש בהם בעבודה הזו וברגע שמחפשים להם תחליף אז באות הצרות לכן מומלץ לבצע את ההחלפה במוסך שיודע מה הוא עושה.
ראו הוזהרתם.
אורן הוצאתי לי את המילים מהפה!
נאור אני ממש אבל ממש לא ממליץ לך להחליף וריאטור אצל מכונאי שלא מכיר את המנוע הזה טוב!
כשמחליפים וריאטור צריכים להוריד את הטיימינג וכשמחזירים אותו צריך לכוון אותו. בשביל לכוון אותו צריך כלים יעודיים מיוחדים לHGT וTWIN SPARK אם אני לא טועה. אם לא עושים את הכיוון כמו שצריך המנוע יעבוד על הפנים מה שאומר שהוא יזייף מאוד ולא יעמוד יציב על טורים וכמובן לא ייסע טוב!!!
תלמד מנסיון רע מאוד שהיה לי עם האוטו שלי אחרי שעשו לו אוברול והיה בלאגן לכוון את הטיימינג.
בשביל לעשות ווריאטור תכניס את האוטו למוסך שמכיר את הרכב אחרת אתה לא תצא מזה.
אני ממליץ לך על מוסך התלתן בפ"ת שכבר עשה לי את זה ויודע מה הוא עושה.
אוקיי תודה לכולם , אחלה של פורום אתם (: .
טוב הוחלט שאני יזמין את החלק מחו"ל כולל הטיימינג והמותחנים ופלאגים (סתם ככה על הדרך ) .
הכל כולל משלוח יעלה משו כמו 1800 ש"ח .
בקשר למכונאי , אני נותן את זה למכונאי מוסמך ומועורך , ושאני סומך עליו . . .
הוא בין היחידים בארץ שבאמת יודע להתעסק עם מנוע איטלקי .
מי שמכיר מומי , עם הפיאט X1/9 המפחידה ...
בכל מקרה בקשר לעבודה ולכל התהליך אני מאמין שהוא ידע לעשות את זה , ואני גם יפנה את תשומת ליבו לעניין של החיישן .
אבל מה שאני לא יודע , האם באמת צריך להחליף את הוריאטור ? או שאני יכול למשוך את זה ?
אז מה אם הוא קצת רועש בהנעה ? מחוץ מזה , הכל רגיל ...
אין אינדיקציה ממשית לדעת מה מצב הוריאטור ...
תודה רבה לכם ושבוע טוב ,
נאור .:]
מחיר ממש ממש טוב. מה לגבי מיסים?
דווקא יש אינדקציה לדעת מה מצבו של הוריאטור וזה קורה בכמה שלבים.
1.בהתחלה יש רעש חלש מאוד בהתנעה.
2.לאחר מכן הרעש בהתנעה נהייה חזק מאוד ויש תחושה של רעש כמו מנוע דיזל.
3.הרעש מופיע כל הזמן גם שהמנוע עובד בייחוד שהמנוע קר זה נשמע כמו רעש של שסתומים דופקים.
4.השלב האחרון הסופני כבר זה בערך אחרי 100000 ק"מ על אותו הוריאטור מה שקורה זה שבתחום פעולת הוריאטור בערך מ 2500 סל"ד עד 3500 סל"ד יש כמו תחושה של קלאצ מחליק דהיינו אתה מרגיש כאילו שהטורים עולים אבל הרכב לא סוחב שהסל"ד עובר את ה 3500 הבעיה נעלמת.
אפשר לבדוק את זה בצורה פשוטה על ידי ניתוק התקע של הסולונאויד שמפעיל בעצם את הוריאטור ואז תראה שאין לך את ההחלקות האלה שציינתי מקודם.השלב הסופני הזה כבר מפריע בחיי יום יום כבר לא מדובר על רעש בלבד אלא על ירידה בביצועי הרכב ופה כבר אין מנוס אלא להחליף את הוריאטור.
היה גם מקרה של HGT שנסע כ 130000 ק"מ על אותו וריאטור והוא פשוט התפרק וגרם לנזק רציני כי פשוט הקמשפט נתפס וגרם לנזק למנוע אבל זה די נדיר המצב הזה בדרך כלל הרוב מחליפים אני מקווה בכל אופן את הוריאטור הרבה לפני המצב הזה.
אני בכל מקרה מתייחס לוריאטור כחלק מטיפול שיגרתי ואני מחליף אותו כל טימיינג שני זאת אומרת אני מחליף טימינג כל 40000 ק"מ אז כל פעם שנייה ב 80000 ק"מ אני מחליף וריאטור גם ביחד עם הטימיינג חשוב לשלב בינהם כי אז חוסכים את מחיר העבודה הכפולה. אני כבר ברכב שלי אחרי 3 החלפות והכל פיקס.
מקווה שהארתי קצת את עינייך לעניין הוריאטור המפורסם של ה HGT.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.