View Full Version : חום מנוע יציב על חצי-ללא וונטה?
בבעלותי hgt, היום שמתי לב שאפילו שהאוטו עמד 10 דקות בניוטרל, המחוג חום לא עלה מעל לחצי, אבל מצד שני לא עבד המאוורר בכלל.. אז איך החום נשאר יציב?
ל- HGT יש כנראה רדיאטור גדול ועצם המעבר של נוזל הקירור הספיק כדי להוריד את החום לרמה כזו שלא צריך גם את המאוורר.
המאוורר מופעל רק כאשר חום המנוע יעבור את נקודת ההפעלה הקבועה. המאוורר מופעל דרך מחשב הרכב. אז אם חום נוזל הקירור לא יגיע לטמפ' הזו (ולא משנה מה הסיבה) אז לא יופעל המאוורר.
אבל אם תפעיל מזגן אז יופעל מאוורר הרדיאטור בלי שום קשר לטמפ' המנוע ואפילו אם המנוע קר. זו גם אחת מהשיטות לבדוק שהמאוורר באופן עקרוני עובד.
אבל מנוע שעובד, ונמצב במצב עמידה, איך הוא יכול לשמור על מצב נורמלי בלי המאוורר?
ל- HGT יש כנראה רדיאטור גדול ועצם המעבר של נוזל הקירור הספיק כדי להוריד את החום לרמה כזו שלא צריך גם את המאוורר.
המאוורר מופעל רק כאשר חום המנוע יעבור את נקודת ההפעלה הקבועה. המאוורר מופעל דרך מחשב הרכב. אז אם חום נוזל הקירור לא יגיע לטמפ' הזו (ולא משנה מה הסיבה) אז לא יופעל המאוורר.
אבל אם תפעיל מזגן אז יופעל מאוורר הרדיאטור בלי שום קשר לטמפ' המנוע ואפילו אם המנוע קר. זו גם אחת מהשיטות לבדוק שהמאוורר באופן עקרוני עובד.
יכול להיות שאם היית מחכה עוד 10 דקות המאוורר היה מתחיל לפעול .
זה גם מאוד תלוי מה הטמפ' בחוץ , יום/לילה .
תחשוב לוקח למנוע במצב של ניוטרל לפחות 7 דקות להגיע לטמפ' עבודה .
יום טוב ,
נאור .
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.