PDA

View Full Version : כל כמה זמן אתם מחליפים רצועת תזמון בספייס


gsk
16-06-08, 10:09
שלום לחברים

מנסיונכם כמה זמן מחזיקה רצועת תזמון בספייס (במחינת זמן ולא ק"מ). המלצת היצרן המקורית הייתה החלפה כל 5 שנים (מבלי קשר לק"מ) המלצת מדריך היינס החלפה כל 4 שנים (מבלי קשר לק"מ) המלצת היבאן בארץ מחמירה אפילו יותר - 3 שנים (בלי קשר לק"מ).

בעלי הפונטו ספייס: כל כמה זמן אתם מחליפים? מה ממליצים במוסכי הרשת?

בברכה,

shachar
16-06-08, 11:16
המלצה + הוראות יצרן חדשות: 3 שנים או 120K
אני נכנסתי יום שישי לטיפול 60K לאחר 4 שנים
והמליצו לי להחליף כי עברו כבר 4 שנים, הרצועה שהוצאה היתה במצב חיצוני מצוין
לעומת נניח רצועת הנעת אביזרים שהיה סדוקה לגמרי ובכל רגע יכלה להיקרע
לדעתי יש לדבוק בהוראות יצרן כי הכל תלוי באופי הנסיעות שלך
תדירותם ושטחי הנסיעה
אם לא תחליף כמובן שהרצועה תתפוס אותך במקום הכי לא נכון, בזמן הכי לא נכון.

Caveman
16-06-08, 11:21
האקלים בארץ לא סלחני במיוחד.
אנ מחליף אחת ל3 שנים או 40,000 ק"מ.
החמרה שלי, בשביל ראש שקט, ובשביל וריאטור אחת ל80,000. לא כדאי להתעסק עם דברים כאלה.

פיני
17-06-08, 01:11
אני נוהג בצורה רגועה ועושה מעט קילומטרים, החלפתי
הרצועה אחרי 6 שנים ו50 k , בדקתי את הרצועה קיפלתי
אותה חזק ולא ראיתי שום סימנים של בלאי. החלפת הרצועה
במוסך מורשה מאד יקרה, לא נראה לי הגיוני להחליף כל 3
שנים. דיברתי עם מכונאי שאמר שהוא לא מכיר מיקרה של
רצועה קרועה בפונטו ספייס לפני 5 שנים או פחות מ 100 K.
פיני

רקובי
17-06-08, 01:33
ממה שהבנתי מחיים, יש הבדל בין גרסאות ה-16V ל-8V
בעוד שב-8V כדאי להחליף כל 4 שנים, הרי שניתן למשוך מעט יותר מזה.
לעומת זאת הוא הדגיש שבגרסאות ה- 16 שסתומים המערכת רגישה יותר ולכן מחליפים בזמן (כנראה 4 שנים) - ובכל מקרה ב-16V אם הרצועה נקרעת מדובר בהוצאה משמעותית גבוהה יותר לתיקון מאשר ב-8V.

המידע הנ"ל נרשם ממה שאני זוכר, אז קחו זאת בערבון מוגבל.

raanan_t
17-06-08, 02:40
משום מה אני מכיר נתון שאומר החלפה כל 60K או 3 שנים, המוקדם מביניהם.
קצת לא מסתדר לי שכל אחד אומר משהו אחר.

דווקא בנושא זה צריכה להיות דעה אחת ויחידה.

gsk
17-06-08, 09:44
האמת היא שכל 3 שנים נראה לי הגזמה פראית. היינס ממליצים על 4 שנים וגם הם נחשבים מחמירים. מצד שני, מדריכי היינס נכתבים ע"י אנשים בריטים, ומזג האוויר בבריטניה שונה מזה של ישראל (חום)

פיני
17-06-08, 13:24
החלפת הרצועה לא קשורה לחום שבאותה מדינה, טמפרטורת
עבודה של המנוע היא כ 85 מעלות, ולא משנה אם בחוץ 20 או
30 מעלות, ההוראות של פיאט להחלפה היו כל 5 שנים או 120k
לפני שנתיים בערך המוסך המרכזי ירד ל 3 שנים שזה מוגזם.
פיני

raanan_t
17-06-08, 14:46
עכשיו אני מגרד בראש בהתלבטות מתי לעשות טיימינג, כל 3 שנים או 60K, חמש שנים או 120K או בכלל ללכת על הממוצע , 4 שנים או 90K?

אגב, מעניין למה המוסך המרכזי ירד ל-3 שנים, ייתכן וזה בעקבות סטטיסטיקות של כשל מוקדם מהצפוי, בארץ.

Caveman
17-06-08, 17:32
החלפת הרצועה לא קשורה לחום שבאותה מדינה, טמפרטורת
עבודה של המנוע היא כ 85 מעלות, ולא משנה אם בחוץ 20 או
30 מעלות, ההוראות של פיאט להחלפה היו כל 5 שנים או 120k
לפני שנתיים בערך המוסך המרכזי ירד ל 3 שנים שזה מוגזם.
פיני

הישראלי המצוי אוהב להימנע ממוסכים. בגלל זה שוק הרכב נראה על הפנים בארץ, מלא בגרוטאות שכל עוד המנוע מסתובב, זה מספיק לבעלים. זה מתחיל בהחלפת רצועת תזמון כמה שיותר מאוחר, ונגמר בבלמים שזועקים להחלפה בכל בלימה. במקרה הראשון הנזק יהיה כספי בלבד, במקרה השני חיים יאבדו.
אנשים ששומעים שאני מספר להם שכל 10K אני בטיפול לרענן דברים כמו שמן/מים, קוראים לי משוגע. אצלהם בטויוטה זה כל 30K.
אחת ל3-שנים לבצע טיפול מונע כדי לחסוך עוגמת נפש בעתיד זה ממש ממש לא מוגזם.
מה גם שכל טיפול כזה (כן גם במוסך מורשה) הוא לא יקר. כן, 1600 ש"ח לטיפול גדול כולל החלפת רצועת תזמון, זה לא יקר.
אם אנשים רוצים להתגאות בזה שרצועת התזמון שלהם מחזיקה 120,000 ק"מ, שיהנו. ביום שהיא תשבוק חיים, הם ישלמו פי כמה וכמה יותר על התיקון.

raanan_t
17-06-08, 17:48
גדעון דעתך מקובלת ונכונה לדעתי, אך כיצד יתכן שטיפול אשר ע"פ הוראות יצרן אמור להתבצע כל 120K (בתקווה שאכן הנתון הזה נכון) בארץ, ע"י סמל"ת, משתנה לכל 60K?

אני יכול להבין שיש צורך בהחלפה מוקדמת.
אני מוכן ומבצע טיפולים מוקדם מן הנדרש בכדי להמנע מבעיות ולשמור על תחזוקה ברמה גבוהה.
אני מחליף חלקים מסויימים בטיפול קטן על אף שיש הוראה להחליפם רק בטיפול גדול.
מבצע כל את כל הטיפולים\תיקונים במוסך אחד כי שם יש את מי שמכיר את הרכב שלי מההתחלה.

אבל "לחתוך" 60K בין טיימינג לטיימינג נראה לי מוגזם, ואם אכן היינס מהמחמירים, והם אומרים 90K אז מתאים לי. אני עוד יכול להחמיר עם עצמי ולהחליף כל 80K. ההוראה של סמל"ת נראית לי לא הגיונית.

השאלה היא האם הנתון של 60K לא נובע כתוצאה מסטטיסטיקה של המוסכים בארץ בהם נצפה כשל מוקדם מן הצפוי?!

רענן.

stio
17-06-08, 18:22
את זה אתה צריך לשאול את המכונאים במוסך..

אצלי אני מחליף כל 3 שנים מכיוון שאני לא רוצה הפתעות. החלפתי ב- 2005, הרכב נסע כמות מגוחכת של ק"מ בזמן הזה אבל החלפתי לפני שבועיים שוב! שעה עבודה ונגמר הסיפור.

לכו לפי הוראות היבואן בארץ.

raanan_t
17-06-08, 18:29
מקובל עלי ללכת ע"פ הוראות היבואן, ואני אף מהמחמירים בנוגע להחזקת הרכב, אך יתכן ואין שום סיבה להחליף טיימינג כ"כ מוקדם.

stio
17-06-08, 18:34
באמת יכול להיות שאין צורך להחליף אבל בדבר כזה לא לקוחים סיכונים. כשאני ניגשתי למוסך לפני שבועיים וביקשתי להחליף את רצועת התזמון בעל המוסך אומר לי "בשביל מה, אתה משוגע?" למרות זאת כמובן שהחלפתי כולל מותחנים, אני לא צריך אח"כ נזק לראש מנוע.

כמובן שזה בוצע במוסך לא מורשה, אני עדיין לא זכיתי בפיס.