התחבר

View Full Version : פיאט אונו 92 - בעייה האוטו מגמגם!


uno kashi
11-06-08, 23:16
שלום!

אז ככה לפני איזה יומיים אני שמתי לב שהאוטו התחיל לגמגם לי.
אני נוסע ובמהלך הנסיעה הוא מגמגם לי בעיקר כזה שאני נותן גז..
בהתחלה חשבתי שזה בגלל שאני נוסע עם קצת דלק, לאחר מכן מילאתי עוד דלק עד הרבע הראשון.. והבעייה המשיכה האוטו מגמגם בכל הילוך..
שאני על ניוטרל ועומד ברמזור אני נותן לו טיפה גז ואני מרגיש כיאלו הוא נחנק לאיזה שנייה ואז הוא פתאום כזה נפתח..


מה הבעייה?!



מועתק לקראספורום..

stio
11-06-08, 23:36
מס' שאלות:

1. מתי ביצעת טיפול 10,000 מלא לאחרונה?
2. מתי הקרבורטור שופץ לאחרונה?
3. האם יש לך גם כיבויי מנוע פתאומיים ברמזורים?
4. איזה דגם זה של האונו ואיזה נפח מנוע?

uno kashi
11-06-08, 23:48
1. וואלה אמת להגיד לך לא זוכר...
2. אז ככה.. לפני בערך 9 בוצע ניקוי.. אני לא יודע אם זה יעזור אבל אני קבוע נוסע על הסוף של הדלק אני כל הזמן ממלא קצת..
3. לחלוטין לא!
4. סמ"ק 1400
דגם S70

צביקה קרבורטור
12-06-08, 00:13
שלום!

אז ככה לפני איזה יומיים אני שמתי לב שהאוטו התחיל לגמגם לי.
אני נוסע ובמהלך הנסיעה הוא מגמגם לי בעיקר כזה שאני נותן גז..
בהתחלה חשבתי שזה בגלל שאני נוסע עם קצת דלק, לאחר מכן מילאתי עוד דלק עד הרבע הראשון.. והבעייה המשיכה האוטו מגמגם בכל הילוך..
שאני על ניוטרל ועומד ברמזור אני נותן לו טיפה גז ואני מרגיש כיאלו הוא נחנק לאיזה שנייה ואז הוא פתאום כזה נפתח..


מה הבעייה?!



מועתק לקראספורום..
שלום רב !
קבל מספר המלצות לא מחייבות:
ראשית עשה לך מנהג קבוע מלא את הטנק עד סופו כל שבוע.
שנית יש לבדוק לחצ דלק ממשאבת הדלק.
יש לבדוק נקיון מסנן דלק, ולהחליפו בהתאם לצורך.
יש לגשת למכון קרבורטורים, ולנקות את הקרבורטור שוב.
יש לחפש בעל מקצוע אמין ומומלץ בענף הקרבורטורים, בעל המלצות בתחומו.
טיפ קטן פנה לפורום אוף טופיק בקארס פורום, בקטגורייה:, המלצות חמות על בעלי מקצוע"
ותמצא שם אחד כזה.
המלצה נוספת פנה לגיא(סטיו)
וקבל המלצה כזאת על בעל מקצוע.
בהצלחה
צביקה

stio
12-06-08, 00:16
קודם כל אסור לנסוע עם כמות מזערית של דלק במיכל. במצב כזה כל הלכלוך שנמצא במיכל הדלק מוזרם לקרבורטור/ מסנן דלק, סותם אותו ואח"כ זה מה שקורה.

בתור התחלה התנע את מנוע המכונית והמתן שהמנוע יגיע לטמפ' עבודה. מאחורי המצבר יש קופסה מתכתית עם צלעות קירור, רשום עליה "digiflex". מדובר במחשב ההצתה של הרכב. למחשב, בחלקו התחתון מתחברת צמת חוטים שחורה, כשהמנוע עדיין פועל שחק עם החוטים בזהירות, הזז למטה, למעלה, ימינה ושמאלה.
במידה ומנוע הרכב מתכבה- יש לך בעיה במחשב. במידה והוא ממשיך לעבוד כרגיל ללא קרטועים המשך לעצות הבאות:

קודם כל כנס לתחנת דלק ומלא מיכל מלא בדלק 96, סע קצת בסל"ד גבוה מעט וראה האם הבעיה נפתרה.
במידה ולא עוזר, כנס למוסך ובצע טיפול עשרת אלפים. טיפול כזה עושים לרכב הנ"ל כל 12 חודשים או 15,000 ק"מ- המוקדם מבניהם. מכיוון שאתה אמרת שאתה לא זוכר- כנראה שעברת את הזמן הטיפול מזמן...
יכול להיות שמסנן הדלק שלך כבר סתום מכל הלכלוך ואותו מחליפים בין היתר בטיפול, כמובן שיכול להיות שגם הפלאגים כבר עשו את שלהם.

במידה ועדיין לא עוזר מומלץ לבצע שיפוץ יסודי לקרבורטור (ולא ניקוי ע"י ספריי קרבורטורים שזה רק מחמיר את המצב).
מומלץ לפנות לצביקה- הוא יושב בנתניה והוא ביצע לי את השיפוץ ב- 2005 ומאז אין בעיות.

uno kashi
13-06-08, 18:59
איך אפשר לבדוק לחץ דלק ממשאבת הדלק?!

צביקה קרבורטור
14-06-08, 02:16
איך אפשר לבדוק לחץ דלק ממשאבת הדלק?!
יש לפרק את צינור הדלק בחיבור לקרבורטור, ולהחדיר אות למיכל פלסטיק קוף, לדוגמא בקבוק משקה שקוף,
יש להניע את הרכב על ידי חבר, ולבדוק חזותית, את הלחץ הנפלט במנוע עוסד וממלא את הבקבוק, לחץ חזק כמו פתיחת ברז מים, יעיד על לחץ תקין, והמשאבה תקינה.
לחץ בצורת טפטוף, עם הפסקות רבות יחייב החלפת משאבת דלק.
הערה: יש לנקוט בכל אמצאי הזהירות, בבדיקה זאת כדי למנוע שריפת הרכב, וכוויה שלך.
כל האחריות מוטלת עליך.
בדיקה יסודית יש לבצע במוסך, או במכון קרבורטורים. בברכה
צביקה

uno kashi
15-06-08, 19:25
טוב אז ככה-

אתמול בלילה יצאתי עם חברים.. השארתי את האוטו דולק ויצאתי החוצה פתאום אני שומע מכיוון המכסה מנוע מין תיקתוקים...
פתחתי את המכסה מנוע ומה אני רואה? פתאום מתגלה לעיני ניצוצות שיוצאות מכיוון הכוייל... עכשיו רציתי לדעת איך אני יודע אם הבעייה היא בחוט? או הבעייה היא בכוייל?

ארילו
15-06-08, 20:14
הפתרון הקל - תחליף סט חוטי הצתה.

הפתרון המורכב - לבדוק התנגדויות ורציפות של הקויל (לוודא שהוא לא נפרץ).

זה גם יכול להשפיע על הגמגומים שלך.

uno kashi
16-06-08, 15:51
אם נגיד אני שם ברכב חוטי הצתה של רכב אחר או לדוגמא אותו סוג רכב רק עם סמ"ק יותר גדול מה ההשפעה?! לטובה או לרעה? האם זה ישפיע על המהירות?! חיי מנוע?! וכו..?

ארילו
16-06-08, 18:00
זה יוסיף לך לפחות 5 - 10 סוסים למנוע.

לחוטי הצתה יש התנגדות מסויימת. הרכב תוכנן לעבוד עם התנגדות בטווח מסויים. אם תשים משהו שהוא לא בטווח הזה, במקרה הטוב האוטו יגמגם, במקרה הרע בסוף תזיק לו.