PDA

View Full Version : חום מנוע נמוך- 94 1400


Goodwill
29-05-08, 20:59
שלום לכולם יש לי שאלה חדשה. המחוג חום מנוע מראה חום נמוך רוב הזמן והסיבות האפשריות למיטב הבנתי הן : יוניט מאוורר תקולה,עובד קבוע או תרמוסטט תפוס פתוח או יוניט המחוג מזייפת. השאלה היא איך בודקים אם התרמוסטט הוא הבעייתי , ואין לי מושג איפה הוא יושב ואיך בודקים אם הוא תקוע פתוח. אשמח לעזרה!

stio
29-05-08, 21:31
התרמוסטט נמצא סמוך למכסה המפלג.

לבדיקת תקינותו: התנע את המנוע המכונית והמתן עד כשמחוג חום המנוע יגיע לטמפ' העבודה ושהמאוורר ייכנס לפעולה. גע בזהירות בצינור הרדיאטור העליון והתחתון, האם הם חמים באותה מידה? אם כן- תקין. אחד חם והשני יותר קר? תרמוסטט תפוס במצב פתוח או בוטל לחלוטין.

Goodwill
29-05-08, 21:43
אני מקווה שהוא יגיע לטמפ עבודה כי זה מחזה נדיר,בכל מקרה מחר אני אבדוק ואעדכן,תודה לך שוב

stio
29-05-08, 21:52
בדוק גם האם המאוורר פועל עם הפעלת הסוויץ'. אם לא- בדוק מתי הוא בדיוק נכנס לעבודה לפי מד חום המנוע.
המאוורר אמור להיכנס לעבודה ב- 90° או אם נתרגם את זה למד חום המנוע: כשהמחוג על החצי או קו לפני, המאוורר אמור להיכנס לפעולה.
במידה והוא נכנס לעבודה מוקדם ממה שצריך- הרכיבו לך יוניט למאוורר לא מקורית. טווח הטמפ' הוא הפעלה ב- 92° וניתוק ב- 87°. (מקור: רפי לין).

Goodwill
29-05-08, 21:57
אבל אם המאורר נכנס לפעולה לפני הטמפ שציינת,יש מצב שהשעון דפוק לא? או שזה שני חיישנים שונים?

stio
29-05-08, 22:06
יוניט המאוורר ויוניט שעון החום אלו שני חיישנים נפרדים. יוניט המאוורר תפקידה "להרגיש" את טמפ' נוזל הקירור ובכך לקבוע מתי צריך להפעיל את המאוורר ומתי לכבותו, בעוד שיוניט שעון החום תפקידה למדוד את טמפ' נוזל הקירור ולתרגם את זה ע"י הצגת הטמפ' הנכונה.
באונו 45 אין שעון חום מנוע בלוח שעונים אלא נורה התראה בלבד. הרבה אנשים שרוצים להחליף ללוח שעונים של אונו 60 או 70, או לחלופין להתקין מד טמפ' חיצוני- נדרשים להתקין את יוניט שעון חום המנוע.

במקרים נדירים שעון חום המנוע עצמו מתקלקל. יכול להיות שמדובר דווקא על הארקה לקוייה, אבל את האופצייה הזו תשאיר לסוף משום שנראה לי שהרכיבו לך יוניט שלא מתאימה ו/או שהתרמוסטט שלך נתפס או בוטל.

Goodwill
30-05-08, 11:37
יוניט המאוורר ויוניט שעון החום אלו שני חיישנים נפרדים. יוניט המאוורר תפקידה "להרגיש" את טמפ' נוזל הקירור ובכך לקבוע מתי צריך להפעיל את המאוורר ומתי לכבותו, בעוד שיוניט שעון החום תפקידה למדוד את טמפ' נוזל הקירור ולתרגם את זה ע"י הצגת הטמפ' הנכונה.
באונו 45 אין שעון חום מנוע בלוח שעונים אלא נורה התראה בלבד. הרבה אנשים שרוצים להחליף ללוח שעונים של אונו 60 או 70, או לחלופין להתקין מד טמפ' חיצוני- נדרשים להתקין את יוניט שעון חום המנוע.

במקרים נדירים שעון חום המנוע עצמו מתקלקל. יכול להיות שמדובר דווקא על הארקה לקוייה, אבל את האופצייה הזו תשאיר לסוף משום שנראה לי שהרכיבו לך יוניט שלא מתאימה ו/או שהתרמוסטט שלך נתפס או בוטל.


ערכתי בדיקה וחיכיתי שהמנוע התחמם,הדבר אכן קרה לאחר כמה דקות
בדקתי את התרמוסטט וזה נראה תקין,שתי הצינורות חמים באותה מידה על פי מגע היד
המאורר נכנס לפעולה סמוך או בקו החצי,נכבה ונדלק נכבה ונדלק.


מה ת'אומר?

ארילו
30-05-08, 13:07
כדי לבדוק את התרמוסטט, הנע את האוטו כשהוא קר.

כשהאוטו מתחמם אט אט, הצינור התחתון צריך להיות חם, בעוד הצינור העליון נשאר קר.
כאשר הטרמוסטט יפתח, הטמפרטורה בשני הצינורות צריכה להיות אותו הדבר (חם).

המאוורר אמור להיכנס לעבודה קו אחד לפני החצי.

כמה נמוכה הטמפרטורה ששעון החום מראה?

stio
30-05-08, 15:43
מה ת'אומר?

שהרכב שלך תקין לחלוטין.

Goodwill
30-05-08, 19:39
כדי לבדוק את התרמוסטט, הנע את האוטו כשהוא קר.

כשהאוטו מתחמם אט אט, הצינור התחתון צריך להיות חם, בעוד הצינור העליון נשאר קר.
כאשר הטרמוסטט יפתח, הטמפרטורה בשני הצינורות צריכה להיות אותו הדבר (חם).

המאוורר אמור להיכנס לעבודה קו אחד לפני החצי.

כמה נמוכה הטמפרטורה ששעון החום מראה?


אם אני נוסע במהירות קבועה החום עומד על האפס ומטפס לרבע במקסימום.
שהאוטו עומד בסרק לוקח לו לפחות רבע שעה לטפס לאמצע,וזה קרה היום בשיא החום.

לפי הבדיקה שהצעת לי לעשות אני בספק אם הוא תקין או אם יש בכלל תרמוסטט כי באמת תוך זמן קצר (דקה או 2) גם בצינור השני מרגישים את אותו חום.


מישהו פה אמר לי שהתרמוסטט נמצא ליד המפלג ולא הצלחתי לזהות אותו...
תודה

ארילו
30-05-08, 20:14
צינור המים העליון ברדיאטור מחובר לטרמוסטט.

הבדיקה היא ויזואלית. לפרק את התרמוסטט ולראות שהוא במצב סגור, לשים אותו בכלי עם מים רותחים ולראות שהוא נפתח.

אחד חדש עולה גרושים.

stio
30-05-08, 20:16
תלוי איזה...
במורשה לקחו לי 190 ש"ח על חלק מקורי, לא כולל עוד כמה גרושים על אטמים ושאר שטויות.

לפני 4 שנים התקנתי תרמוסטט תחליפי בזול, החזיק שנתיים וגם כשהוא התקלקל הוא כמעט הרס לי את המנוע, מזל גדול ששמתי לב בזמן.
מה שקונים בזול- אח"כ עולה ביוקר.

ארילו
31-05-08, 13:00
גיא אל תשכח שאתה שילמת גם על העבודה :)

stio
31-05-08, 14:22
לא, את מחיר העבודה הם לקחו בנפרד. 190 ש"ח עלה רק התרמוסטט עצמו..

Goodwill
01-06-08, 20:52
אין תרמוסטט ברכב ויש לבעלים הקודמים קבלה של תרמוסטט חדש. צריך לסגור את הגנבים האלו. מישהו יכול להסביר לי איך מתקינים כזה? ועוד שאלה,פתחתי פילטר אויר והצינור נשם מנוע לא היה מחובר והוא הזיע שמן.אפשר הסבר על הנשמ מנוע ואיך זה מזיק כשהוא לא מחובר

ארילו
01-06-08, 22:04
פשוט קונים תרמוסטט חדש ואטם (הטרמוסטט באונו מגיע עם הבית שלו) ומרכיבים. פשוט פשוט פשוט.

תפקידו של צינור הנשם הוא לתת לאדי השמן לצאת מהמנוע, ולאפשר להם להישרף בתהליך העבודה הרגיל של הרכב.

תבדוק שהצינורית שמובילה מצינור הנשם למצערת לא סתומה ויש בה וואקום קל בסרק.

Goodwill
01-06-08, 22:51
אבל בלי הסבר איך אדע? ומה ההשלכות לזה שצינור הנשם אצלי לא מחובר

ארילו
02-06-08, 00:57
הנה ההוראות:
1. רוקן את מערכת הקירור
2. נתק את צינורות מערכת הקירור מהתרמוסטט
3. פרק את שני הברגים שמחזיקים את התרמוסטט
4. נקה את המשטחים של התרמוסטט ובראש המנוע
5. השתמש באטם חדש, והרכב בסדר הפוך מהפירוק.

זה הכל.