PDA

View Full Version : פונטו ELX 2001 - נקנתה :) דעות ועוד...


Ron_Dadon
27-05-08, 12:26
לבסוף קניתי שלשום פונטו 2001, ELX אוטו'.
לאחר בדיקה במכון יצאו הדברים הבאים:

מנוע:
קומפרסיה תקין (מקס' 17, מינ' 16)
רעש מערכת שסתומים ורעש פנימי ממייסבים, סימני שריפת שמן (הבנתי מאנשים שזה כסת"ח ולא קריטי.....הכך?)
תושבות מנוע פגומות

מערכת קירור:
קורוזיה וסימני נזילה בחיבורים, מערכת חימום מנותקת, צינורות מים פגומים (לפי מה שהבנתי הקריטי זה שהמערכת חימום מנותקת. הבחור טוען שמילאו פרפלו כל הזמן ולא משהו אחר)

מכלולים שונים:
מתנע פגום - רועש (הבודק אמר לי שצריך לשים איזושהי משחה..גריז...משהו כזה)

גיר:
תושבת תיבת הילוכים פגומה (אמר משהו על גומיה לא תקינה...הבנתי שאת זה חשוב לתקן?)
נקישה בשילוב הילוכים (כסת"ח לפי מה שנאמר לי...)

אין פגיעות שס"י, לטענת המוכר לא עבר תאונות.
מנעול דלת נוסע קידמי פגום.

בכללי נראת מאד שמורה (שריטה פה ושם יש על כל רכב היום)
חלל פנימי שמור עד מאד. ריפודים מקוריים נקיים לחלוטין, שטיחונים מקוריים במצב מצויין, דשבורד גם שמור. הדבר היחיד הוא שה"ריפוד" של הרצפה בצד של הנוסע קצת השתחרר בפינה והמראה בצד הנוסע גם קצת משוחררת.

בכללי הבנתי מהבודק בשיחה בצד שהרכב בר קנייה ושהבעיות העיקריות (תושבות מנוע, תושבת גיר) הן בעלות משמעות יחסית נמוכה והרכב שמור ושווה את הקנייה.

הדבר היחיד שלי הפריע זה שבזמן עצירה מוחלטת לאחר נסיעה (בין אם D או R משולב, ממש בשנייה שלאחר עצירה מלאה) האוטו מין רועד כזה ל2 שניות ואז מתייצב. הבודק טען שככה זה הגיר של הפונטו וצריך להתרגל לזה...האם כך? או שאולי זה בגלל התושבת גיר / תושבות מנוע? בזמן נסיעה / עמידה לא מרגישים את הרעידות כלל והמנוע עובד יציב על טור סרק של 900~.

אשמח לכל דעה נוספת (הרכב כבר נרכש, עכשיו רק אני רוצה לדעת מה כדאי/צריך לתקן ומה זה סתם משהו שהמכון חייב לרשום).

ספייס
27-05-08, 13:10
לכולם כותבים אותו דבר כדי לכסות את התחת . הכי חשוב מערכת הקירור כל השאר תיקונים יחסית קלים . רעש שסתומים וחוליי גם לי רשמו לפני 3 שנים .

מזל טוב !

assaf HGT
27-05-08, 13:30
נשמע אוטו במצב טוב עם כל הכסת"חים הרגילים. הדבר היחיד הוא הניתוק של מערכת החימום שאומר שהרדיאטור חימום נוזל וצריך להחליף אותו.
חוץ מזה אין לך מה לדאוג משאר הדברים, תכניס אותו למוסך (לפחות טיפול ראשון לדעתי במורשה) שיסתכל על התושבות ויגיד לך אם לדעתו צריך להחליף. אם האוטו לא רועד בD לא נראה לי שיש צורך אבל תראה מה יגידו לך.

נשמע שעשית קניה טובה. תתחדש...

Tzvika 16V
27-05-08, 17:37
בגדול נשמע טוב.
תחליף תושבות, תיקון מע' חימום ושיבדקו לך את מערכת הקירור מנוע כמו שצריך.

Caveman
27-05-08, 19:18
תתחדש !
נראה בסדר, בעיקר כסת"חים לדעתי.

האם הרכב מראשון-לציון?

student
27-05-08, 20:08
לבסוף קניתי שלשום פונטו 2001, ELX אוטו'. לאחר בדיקה במכון יצאו הדברים הבאים:


מערכת קירור:
קורוזיה וסימני נזילה בחיבורים, מערכת חימום מנותקת, צינורות מים פגומים

מכלולים שונים:
מתנע פגום - רועש (הבודק אמר לי שצריך לשים איזושהי משחה..גריז...משהו כזה)

גיר:
תושבת תיבת הילוכים פגומה (אמר משהו על גומיה לא תקינה...הבנתי שאת זה חשוב לתקן?)
נקישה בשילוב הילוכים (כסת"ח לפי מה שנאמר לי...)



הדבר היחיד שלי הפריע זה שבזמן עצירה מוחלטת לאחר נסיעה (בין אם D או R משולב, ממש בשנייה שלאחר עצירה מלאה) האוטו מין רועד כזה ל2 שניות ואז מתייצב. הבודק טען שככה זה הגיר של הפונטו וצריך להתרגל לזה...האם כך? או שאולי זה בגלל התושבת גיר / תושבות מנוע? בזמן נסיעה / עמידה לא מרגישים את הרעידות כלל והמנוע עובד יציב על טור סרק של 900~.

מערכת חימום מנותקת :
זה מדאיג כי זה אומר שהייתה בעיה ברדיאטור החימום הפנימי, הייתה נזילה, וביטלו אותו ע"י ניתוק הצינורות. החלפת הרדיאטור תעלה קרוב לוודאי מעל 1000 ש"ח וכרוכה בלא מעט עבודה.

תושבות:
חשוב מאוד לתקן במיוחד את זו של הגיר. הבדיקה שלהן קלה מאוד אבל יחסית לגוש גומי המחיר יקר. צריך במוסך לברר אם הן באמת פגומות או שיש קצת סדקים וזהו.

נקישה בשילוב הילוכים
איך נקישה בשילוב הילוכים כי זה גיר רציף. אלא אם מתכוונים משהו בתחילת הנסיעה אז מדובר בכסת"ח.

רעידות בעצירה:
קרוב לוודאי שניקוי בית מצערת יפתור את הבעיה. העניין לא דחוף אבל זה עלול להחמיר עד כדי כיבוי מנוע בעצירה. צריך גם לבדוק האם הוחלפו פלגים בזמן (40K ק"מ או 2-3 שנים) ופילטר אוויר של המנוע (כל 60K ק"מ ואפשר גם פחות מכך כי הוא ממש זול).

מתנע רועש:
כדאי מאוד לברר במוסך


לשים רק פלגים מקוריים וגם חוטי הצתה מקוריים (במקרה הצורך).

לגיר הרציף: שמן גיר להחליף כל 40K ק"מ או שנתיים. אך ורק שמן מקורי - Tutela CVT ולא משהו אחר.
ישנה המלצה של מוסך מוכר להחליף מסנן שמן גיר כל 8 שנים או 120K ק"מ (המסנן יקר, מעל 400 ש"ח).

לשים במע' הקירור אך ורק פאראפלו.

תתחדש ותהנה מהרכב.

Ron_Dadon
27-05-08, 22:41
תודה רבה לכולם ;) בהחלט מקווה שהרכב ישרת אותי נאמנה, ובהחלט מורגשת עליית מדרגה גדולה מהאונו לשעבר :D

למי ששאל הרכב הוא מחיפה ולא רשל"צ.
היום גם הייתי במוסך של פיאט וביררתי יותר לעומק (הסתמכתי על קבלות שהוא הציג לי של הטיפולים האחרונים על כך שהרכב מטופל במורשה) ואכן הרכב טופל כל 20,000 ק"מ במוסך פיאט מורשה, אך את הטיפול האחרון הוא לא ביצע (כנראה עקב המכירה) ולכן אעשה טיפול ישור קו (פלגים, שמנים, מסננים וכו'). כמו כן, לרכב חסר המכסה של הגרירה מאחור (העיגול הקטן) - מסתבר שהדבר הקטן הזה יקר להחריד...160 ש"ח לאחד כזה בצבע בסיס(!) + עוד מחיר מסויים על צביעה (אמרו לי שאם אעשה אצלם את התיקון הגדול אז לא יחשבו את זה.......נדיבים :p ). כנ"ל הידית פלסטיק על מוט ההילוכים שצבעה התקלף לחלוטין והיא עכשיו לבנה במקום כסופה - 210 ש"ח!!! פיאט נפלו על הראש? בסך הכל חתיכת פלסטיק קטנה........

השארתי להם צילום של דו"ח הבדיקה וסימנתי את מערכת החימום, תושבות המנוע והגיר והם יחזרו אלי עם הצעת מחיר.
בקשר למערכת החימום - מלבד העובדה שלא יהיה לי חימום בחורף, האם היא חיונית לדברים נוספים? כי אם באמת מדובר בהוצאה של 1,000+, ועצם העובדה שאני כמעט ולא משתמש בחימום בחורף (אני מוצא את זה מרדים עד מאד) אני חושב שאוותר.

בקשר ל"נקישה", הבודק טען שבזמן שמעבירים מP לD לדוגמא, יש מעין "קליק" כזה...אני משער שזה נורמלי ואני אישית לא שמתי לב לדבר חריג.

ניקוי המצערת אני משער שמומלץ לעשות במוסך ולא לבד...? מה מחיר משוער של עסק כזה? נעשה במוסך פיאט מורשה או מכוני הזרקה?

ועוד שאלה קטנה, נורית אזהרה של מערכת התאורה דולקת, ולפי מה שראיתי פשוט הנורית חנייה הקידמית ימינית לא עובדת. ניסיתי להבין איך לעזאזל להחליף אותה (באונו זה היה פשוט עד מאד) אבל ממש ממש לא הצלחתי להבין איך...יש למישהו מושג?

שוב, תודה לכולם על הברכות ועל התשובות :cool:

Caveman
28-05-08, 00:01
אם היית מבצע חיפוש, היית רואה שדווקא מומלץ לבצע ניקוי בית מצערת לבד, יחסוך לך כ700 ש"ח.

Ron_Dadon
29-05-08, 12:02
אם היית מבצע חיפוש, היית רואה שדווקא מומלץ לבצע ניקוי בית מצערת לבד, יחסוך לך כ700 ש"ח.

אכן מצאתי את המדריך לניקוי בית המצערת...נראה פשוט וקל על המנוע שמדובר שם...
רק שאצלי לא הצלחתי בכלל לראות איפה המצערת נמצאת :confused:

מצרף תמונה, אם תוכלו להכווין אותי זה יהיה נהדר :cool:
700 שקלים בהחלט לא מתאימים לתקציב כרגע בנוסף לשער הדברים...

Caveman
29-05-08, 14:05
כנראה שלא חיפשת טוב, או שהפונקציה בפורום התקלקלה.
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=3575&highlight=%EE%F6%F2%F8%FA (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=3575&highlight=%EE%F6%F2%F8%FA)

וגם
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=24254#post24254

Ron_Dadon
29-05-08, 17:14
כנראה שלא חיפשת טוב, או שהפונקציה בפורום התקלקלה.
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=3575&highlight=%EE%F6%F2%F8%FA

וגם
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=24254#post24254

תודה.

השני לא עובד, אך קראתי את הראשון...
ראיתי באחת ההודעות שלך שאתה רשמת שלא מומלץ לעשות את הניקוי על המנוע עצמו (כלומר שהחומר ישאב לתוך המנוע) - האם זה באמת עשוי לגרום לנזק?
700 שקלים הם אכן הוצאה מטורפת כרגע ואני מנסה להימנע ממנה בכל מחיר, אבל אם זה עשוי לגרום לנזק והפיתרון היחיד הוא לפרק את כל המערכת (מה שאני לא יודע איך לעשות...יודע איך לפרק בית מצערת של אונו אבל שם זה יותר קל) אז אני חושב שאסחוב את הבעיה עוד חודש עד למשכורת הבאה ואכנס למוסך לצערי :sad:

Caveman
29-05-08, 22:54
זה לא מסובך בכלל, ועוד יש לך את המדריך שצביקה טרח והכין.

השני מופיע גם בחתימה שלי, אגב. דיי ברור.

Ron_Dadon
30-05-08, 13:17
תודה רבה :)
השירשור שלך אגב על הפונטו MK2 (כל המידע) - היה חלק גדול בהחלטתי לקנות פונטו לבסוף :)

בכל מקרה, אני מאמין שיום ראשון / שני אבצע את ניקוי המצערת לבד (במקרה הכי גרוע, נפעיל את שירותי הגרר :rolleyes: )
הבנתי שאת הפירוק ניתן לבצע ע"י מפתח כוכב ופשוט הגישה לא הכי נוחה, אנסה בכל מקרה.

אגב, ישנם 2 דברים שונים משום מה בין המנוע שלי למנוע שמצולם אצל צביקה.
אצלי יש עוד צינור קטן שיוצא מצינור האוויר המרכזי.
יש את החלק שמתחבר לנשם של אדי השמן, יש את החלק הקטן שממש צמוד אליו שהולך לאיפשהו ליד המצערת מקדימה (משער שזה וואקום?) ויש עוד אחד, שיוצא מנקודה אחרת בצינור הראשי והולך את הצד האחורי איי שם מאחורי המצערת...מישהו יודע מה שימושו?

בנוסף, על המצערת יושבים 2 הקונקטורים של בוש...האם אלה הם חיישני הלמבדה?
האם בטוח לנתק אותם? יש צורך בכיוון מסויים אחרי?

תודה :lol:
פשוט לא מכיר את המנוע ולא רוצה לעשות שטויות...