התחבר

View Full Version : פיאט אונו 93': מערכת החשמל קורסת לחלוטין תחת עומס


stio
23-05-08, 17:46
שלום רב

לפעמים קורה מצב שמנוע הרכב איננו מניע במהרה למרות שיש סטרטר, פשוט אין הצתה. במקרה כזה אני מנסה ומנסה להניע עם הסטרטר עד שבסופו של דבר המנוע מניע.

מה שקורה שאחרי כמה וכמה ניסיונות הנעה, במהלך הניסיון הבא הסטרטר מפסיק להסתובב או שמסתובב חלש מאוד וכל מערכת החשמל קורסת למרות שהמפתח נמצא עדיין במצב AVV (התנעה). מערכת החשמל חוזרת לתפקד לאחר שנייה בודדת אחת והסטרטר ממשיך להסתובב כרגיל. לפעמים התקלה מתרחשת כמה פעמים בעת ניסיון התנעה אחד.

ביום חמישי הגעתי הביתה לאחר נסיעה בעליות עם מזגן עובד, החנתי את הרכב ונתתי למנוע לעבוד כדקה בהילוך סרק (המזגן עדיין פעל). כשכיביתי מנוע תוך שנייה מערכת החשמל קרסה לחלוטין ושום דבר לא עבד, כאילו המצבר מנותק. לאחר 5 שניות מערכת החשמל חזרה לתפקד לאחר שנשמע "פיק" חזק מכיוון מכסה המנוע. תקלה זו בדיוק התרחשה לאחרונה בדצמבר 07'. מאוורר הרדיאטור שבד"כ פועל כ- 10 שניות גם לאחר כיבוי מנוע- גם כן התכבה עם קריסת מערכת החשמל וחזר לעבוד אח"כ כשהיא חזרה.
ברכב מותקנת אזעקת נפח עם סוללת גיבוי- כשלא מגיע מתח הסירנה של האזעקה מצפצפת חלש כדי להודיע על כך, ולכן אני יודע מתי בדיוק מערכת החשמל קורסת ומתי היא חוזרת.

לאחר המקרה התגלה כי כל התחנות ברדיו התאפסו והשעון הדיגיטלי התאפס ל- 0:00. האם מישהו יודע מה הבעיה? המצבר חדש לחלוטין ויש בו מים מזוקקים.

תודה מראש,
גיא.
העתק: קארס פורום

רפי לין
23-05-08, 18:23
אפשרויות לתקלה:
1. מצבר (אין מצבר חדש או ישן אלא מצבר תקין או לא תקין) בסבירות נמוכה לנתק פנימי רגעי.
2. נעל כבל מצבר משוחררת ו/או לא נקיה בחיבור על קוטב המצבר (ביחוד של ה +).
3. חיבור שרוף של חוט הזרם הראשי במחבר שמתחת למצב (בסבירות גבוהה).
מקוטב המצבר החיובי יוצא חוט אדום עבה (חוץ מהכבל עצמו) היורד למטה אל מחבר מלבני מפלסטיק.
במחבר הזה צריך לנתק את במשיכה את החוט הזה ואת החוט הנגדי שממולו ומתחבר חשמלית אליו ולראות אם קצות מגעי החוטים אינם שרופים. אם הם אכן שרופים אני בעד חיתוך קצוות החוטים, קילופם מהבידוד בקצוותיהם וחיבורם בצורה קבועה ע"י הלחמת בדיל ובידודם כראוי.
נא עדכן הממצאים ותוצאות.
בברכה - רפי לין

stio
23-05-08, 18:32
תודה רבה! הנושא ייבדק בהקדם.

האם יכול להיות שבגלל המחבר השרוף מערכת החשמל תקרוס בעת נסיעה בכביש מהיר בחושך ואני אשאר ללא אורות? (כלומר האם לטפל בזה בדחיפות או למשוך עוד 3 שבועות בערך שגם ככה הרכב יכנס למוסך לטיפול לפני הטסט?)

Lior_c
23-05-08, 20:32
הייתה לי את אותה הבעיה באונו שלי רק עם שינויים קלים...
בכל אופן, רפי צודק.
אצלי טיפול בחיבור הקוטב החיובי במצבר פתר הכל...