PDA

View Full Version : האם "גלגול לאחור" של ק"מ בפיאט הוא דבר שכיח?


meymia
14-05-08, 20:00
כמה מה hgt שיש שם הם 2001 עם 50 K בערך.

מה דעתכם.


(סליחה אם זה לא בנושא פורום הנכון.

stio
14-05-08, 20:21
איפה זה "שם"?

היום אפשר לזייף ק"מ בקלות גם בצג דיגיטלי וגם באנלוגי. כשקונים רכב יד שניה צריך לדרוש ספר טיפולים מלא או היסטורית טיפולים מהמוסך, משום שבכל כניסה למוסך נרשם מד הק"מ.

Caveman
14-05-08, 20:46
יש מספיק.
יש אפילו כאן בין חברי המועדון.

meymia
14-05-08, 23:13
איפה זה "שם"?



yad2

or_22d
15-05-08, 03:49
כל כך קל לזייף את מד האוץ?

ilanzi
14-09-08, 13:33
איפה זה "שם"?

היום אפשר לזייף ק"מ בקלות גם בצג דיגיטלי וגם באנלוגי. כשקונים רכב יד שניה צריך לדרוש ספר טיפולים מלא או היסטורית טיפולים מהמוסך, משום שבכל כניסה למוסך נרשם מד הק"מ.

אם באמת מדובר ב"מכת מדינה" - האם יש אפשרות להציע למשרד התחבורה רישום של מד הק"מ במסגרת מבחן רישוי שנתי (טסט לרכב) ?
כך המידע יתועד אחת לשנה לכל רכב, ישמר במאגר המידע של משרד התחבורה, ויעשה את הזיופים הללו לבלתי אפשריים.

מה דעתכם על הרעיון? האם נשקל בעבר? האם כדאי לנסות להציע אותו, ומי הגורם המתאים?

ארילו
14-09-08, 15:29
אתה מוזמן לפנות לשאול מופז שר התחבורע.

אבל מהיכרותי איתו הוא עסוק מדי בלנסות להיות ראש ממשלה ולא באמת מענינת אותו התחבורע בארץ.

simon377
15-09-08, 05:58
איפה זה "שם"?

היום אפשר לזייף ק"מ בקלות גם בצג דיגיטלי וגם באנלוגי. כשקונים רכב יד שניה צריך לדרוש ספר טיפולים מלא או היסטורית טיפולים מהמוסך, משום שבכל כניסה למוסך נרשם מד הק"מ.

הדרך היחידה שאני מכיר לזייף ק"מ במד אוץ דיגיטלי היא ל%#$ את ה%$)*^ מה %@)& ואז זה גורם ל $!*$^%. (ע"ע מקרה הסמב"צית החביבה שלנו) וגם בדרך זו אי אפשר להוריד כביכול את הנסועה של הרכב.

ilanzi- רעיון מצויין. בלי טיפה של ציניות.

רק קח בחשבון שברגע שיועלה הרעיון על שולחנם של הנוגעים בדבר ומקבלי ההחלטות אנשים מסוימים ידאגו שאנשים מסוימים יקבלו שוחד\איומים\כל דבר אחר שימנע את זה.

אנחנו בישראל חביבי.

ilanzi
15-09-08, 08:23
ilanzi- רעיון מצויין. בלי טיפה של ציניות.

רק קח בחשבון שברגע שיועלה הרעיון על שולחנם של הנוגעים בדבר ומקבלי ההחלטות אנשים מסוימים ידאגו שאנשים מסוימים יקבלו שוחד\איומים\כל דבר אחר שימנע את זה.

אנחנו בישראל חביבי.

לדעתי יפנו את מאמצי השוחד והאיומים לכיוונם של מכוני הרישוי, כדי שיזייפו את מדידת הק"מ בזמן הבדיקה השנתית (כפי שכיום מצליחים להעביר את הרכבים האלה בדיקת קניה "נקיה").
אם ניקח בחשבון שרכב בן שנה לא עובר טסט, תהיה להם אפשרות לקחת רכב בן שנתיים אשר שימש להשכרה ובבדיקה השנתית שלו לזייף את הק"מ (הרצה לאחור לפני המבחן או שת"פ מצד הבוחן).
בכל מקרה זה יכול לצמצם מאוד את התופעה כי עבור רכבים בני יותר משנתיים-שלוש תהיה היסטוריה מתועדת של הק"מ שעברו בכל שנה.

simon377
18-09-08, 21:25
אם באמת מדובר ב"מכת מדינה" - האם יש אפשרות להציע למשרד התחבורה רישום של מד הק"מ במסגרת מבחן רישוי שנתי (טסט לרכב) ?
כך המידע יתועד אחת לשנה לכל רכב, ישמר במאגר המידע של משרד התחבורה, ויעשה את הזיופים הללו לבלתי אפשריים.

מה דעתכם על הרעיון? האם נשקל בעבר? האם כדאי לנסות להציע אותו, ומי הגורם המתאים?

מסתבר שאתה לא כזה מקורי כמו שחשבתי...
פרוטוקול מס' 608
מישיבת ועדת הכלכלה
‏יום שלישי, כ"א בסיון התשס"ח (‏24 ביוני, 2008), שעה 12:50 (http://www.knesset.gov.il/protocols/data/rtf/kalkala/2008-06-24-02.rtf)

אא"כ אתה הוא אורי דיגמי, אותו אחד מעמוד 8.

ilanzi
21-09-08, 09:01
מסתבר שאתה לא כזה מקורי כמו שחשבתי...
פרוטוקול מס' 608
מישיבת ועדת הכלכלה
‏יום שלישי, כ"א בסיון התשס"ח (‏24 ביוני, 2008), שעה 12:50 (http://www.knesset.gov.il/protocols/data/rtf/kalkala/2008-06-24-02.rtf)

אא"כ אתה הוא אורי דיגמי, אותו אחד מעמוד 8.

לא הכרתי את הפרוטוקול הזה, אני שמח לראות שההצעה כבר מתגלגלת.
בכל מקרה, שלחתי פניה בנושא למנכ"ל משרד התחבורה ולשר (לפני שיצא לפסק זמן).
אם אקבל מהם תשובה, אעדכן כאן.

ilanzi
09-11-08, 08:33
אני מעדכן:

בשבוע שעבר קיבלתי את תשובת משרד התחבורה, ובהחלט יש בשורות -

א. לאחרונה התקבל בכנסת חוק "מכירת רכב משומש" (זכאות למידע וגילוי נאות) השתס"ח - 2008.
ב. במסגרת חוק זה נקבע בין היתר כי החל משנת 2010 תחול החובה במכוני הרישוי לרשום את מס' הקילומטרים הרשומים במונה כחלק ממבחן הרישוי השנתי, נתון שיהיה זמין בפני הציבור.
ג. נוכח האמור, משרד התחבורה יפעל למימוש החוק כלשונו.

eliko1976
09-11-08, 09:25
אם באמת מדובר ב"מכת מדינה" - האם יש אפשרות להציע למשרד התחבורה רישום של מד הק"מ במסגרת מבחן רישוי שנתי (טסט לרכב) ?
כך המידע יתועד אחת לשנה לכל רכב, ישמר במאגר המידע של משרד התחבורה, ויעשה את הזיופים הללו לבלתי אפשריים.



האמתי שגם אחרי 2010 יהיה אפשרי לזייף , וחוק לא סוגר את האפשרות הרמטית .
נניח אני נוסע 40K בשנה ( וזה כמובן הרבה מעל ממוצע ), ולקראת כל טסט שנתי אגלגל את הספידומטר לרמה של 10K שנתי ....וכך כל שנה במשך נניח 3 שנים .

בחישוב פשוט רואים שבמקום 120K שנסעתי בפועל , יירשם כאילו נסעתי רק 30K ...
כמובן שאיני עושה או מתכוון לעשות כך אי-פעם , אבל ברמה התאורטית הזיופים עדיין ישארו כאפשריים .
ברור שזה יותר טוב ממה שיש עכשיו וכנראה שזה גם המקסימום שאפשר לדרוש בנושא .

ilanzi
09-11-08, 09:53
האמתי שגם אחרי 2010 יהיה אפשרי לזייף , וחוק לא סוגר את האפשרות הרמטית .
נניח אני נוסע 40K בשנה ( וזה כמובן הרבה מעל ממוצע ), ולקראת כל טסט שנתי אגלגל את הספידומטר לרמה של 10K שנתי ....וכך כל שנה במשך נניח 3 שנים .

בחישוב פשוט רואים שבמקום 120K שנסעתי בפועל , יירשם כאילו נסעתי רק 30K ...
כמובן שאיני עושה או מתכוון לעשות כך אי-פעם , אבל ברמה התאורטית הזיופים עדיין ישארו כאפשריים .
ברור שזה יותר טוב ממה שיש עכשיו וכנראה שזה גם המקסימום שאפשר לדרוש בנושא .

הבעיה המוכרת יותר היא של גלגול ק"מ לאחור לקראת מכירת הרכב,
ולא בכל שנה ע"י בעל הרכב.
כמובן שתהיה גם אחרי 2010 אפשרות לשחד מישהו במכון הרישוי כדי שיזייף את הרישומים,
והתופעה לא תיעלם לחלוטין, אבל מבחינה מעשית היא תצטמצם מאוד.

eliko1976
09-11-08, 11:07
מסכים ב100%

stio
09-11-08, 11:19
ומה יקרה לגביי, אני נוסע כ- 5000 ק"מ בשנה.
אני אגיע לטסט והם יראו שהמד עלה רק ב- 5K ק"מ, יחשבו ישר שאני עשיתי משהו עם השעון.

עם האונו עשיתי תוך 7 שנים רק 37000 ק"מ וזה רק בזכות המפגשים והטיולים של המועדון והנסיעות לבסיס שכל נסיעה זה היה מעל 100 ק"מ, אחרת הק"מ היה עומד על המון המון פחות... (לא שזה גבוה במילא).
בפאביה אין לי לא מועדון ולא נסיעות לבסיס...

בכל מקרה אני מברך על החוק הזה, כמו שאמרו לא יעלים את התופעה לגמרי אך יצמצם אותה.

eliko1976
09-11-08, 11:32
ומה יקרה לגביי, אני נוסע כ- 5000 ק"מ בשנה.
אני אגיע לטסט והם יראו שהמד עלה רק ב- 5K ק"מ, יחשבו ישר שאני עשיתי משהו עם השעון.



לא יקרה כלום , ירשמו לך את הקילומטראז' האמיתי שיש לך וזהו .
איזה שטויות ...נראה לך ...מה חסר אנשים שנוסעים רק מהבית למכולת פעמיים בשבוע .
הרי אף אחד לא מחייב אותך לעשות מינימום קילומטראז' בשנה .

stio
09-11-08, 11:40
לפי דעתי המידע אודות הק"מ צריך להיות נגיש לכולם ע"י הקלדת מס' רכב באינטרנט ואז נקבל את סוג הרכב, תאריך הטסט והקריאה של הק"מ.
שלא יקרה מצב שמישהו שמעוניין לקנות רכב יהיה צריך לגשת למשרד הרישוי לברר מה היה הק"מ.

ארילו
09-11-08, 12:27
הלו! מה עם קצת פרטיות?
למה שאני אסכים שמישהו ידע כמה ק"מ אני עושה בשנה רק בגלל שבא לו?
אולי גם יפרסמו כמה אני מרוויח, כמה אני מוציא, וכמה פעמים בשבוע אני ואישתי מקיימים יחסים?
מה זה העסק של מישהו אחר בכלל?

stio
09-11-08, 12:55
אביעד, מה ההבדל בעצם?
באותה מידה במקום להקליד את המס' רכב שלך ברשת כדי לקבל אינפורמציה אודות הק"מ, אותו אחד יכול להציץ לך מבחוץ לתוך הרכב כשהוא חונה ולראות בדיוק מהו הק"מ שמופיע על השעון.

shachar
09-11-08, 13:01
לא בתצוגה דיגיטלית..
כשהמנוע כבוי לא רואים כלום

stio
09-11-08, 13:03
אצלי בפאביה רואים מצויין.
גם בפיג'ו החדשות רואים.

eliko1976
09-11-08, 13:38
בכדי להתגבר על זה הרכב צריך להיות בתנועה מתמדת וברגעים המועטים שאין ברירה וצריך לעצור ( לתדלוק למשל ) צריך להסתיר את לוח השעונים מעניי מתעניינים האין סופיים .:D

shachar
09-11-08, 13:41
או פשוט לקנות פונטו,לדומם מנוע ולהוציא מפתח מהסוויץ' ולסגור את הדלת
שמתדלקים כי אז התצוגה ניכבית לחלוטין לאחר כמה שניות :D

raanan_t
09-11-08, 14:19
אביעד, מה ההבדל בעצם?
באותה מידה במקום להקליד את המס' רכב שלך ברשת כדי לקבל אינפורמציה אודות הק"מ, אותו אחד יכול להציץ לך מבחוץ לתוך הרכב כשהוא חונה ולראות בדיוק מהו הק"מ שמופיע על השעון.

ברגע שהמידע הזה יהיה נגיש לכולם ובקלות יהיה מי שיוכל לנצל אותו לרעה ואם לא לרעה אז לטובתו האישית.
כרגע, אני אומר למי שמבקש מה המצב אצלי, כמה אני עושה בשנה אך אני לא מוצא לנכון לחלוק את הנתון הזה עם כל העולם.
נכון, מי שירצה לדעת כמה אני עושה בשנה, יבוא ויסתכל על מד הק"מ אצלי, אבל נראה אותו עושה זאת לכל הרכבים בארץ.
בשורה התחתונה המידע הזה לא צריך להיות נגיש לכולם אלא רק לבעל הרכב, למי שבעל הרכב מחליט ולמדינה.

אגב, ברגע שלמדינה יהיה מאגר כזה, היו סמוכים ובטוחים שהוא ידלוף החוצה ברגע שמישהו ירצה לחתוך סטטיסטיקות וכדומה ממנו. כסף, זה שם המשחק.

danceoflife
09-11-08, 14:40
הדרך היחידה שאני מכיר לזייף ק"מ במד אוץ דיגיטלי היא ל%#$ את ה%$)*^ מה %@)& ואז זה גורם ל $!*$^%. (ע"ע מקרה הסמב"צית החביבה שלנו) וגם בדרך זו אי אפשר להוריד כביכול את הנסועה של הרכב.

אפשר בבקשה הסבר, לסמב"צית החביבה, מה לע$%^$&?

ארילו
09-11-08, 16:38
גיא - ההבדל הוא שאותו אדם יצטרך למצוא איפה האוטו שלי חונה, ולהציץ על השעון (וגם זה רק בפיאטים שלי, כי בדייהטסו כאשר האוטו כבוי גם הפאנל הזה כבוי).

זה לא מידע שכל אחד צריך לדעת.

והרבה יותר קל לבנות שאילתא אוטומאטית שתקצור את המידע הזה באינטרנט, מאשר לשכור מישהו שרק יציץ לרכבים.

לגבי האבטחה של המידע אצל המדינה - אני לא רוצה לגעת בזה, למרות שגם לזה יש פתרונות אם הם באמת היו רוצים ליישם אותם.

האם באמת לא אכפת לך שכל אחד יוכל לדעת עליך כל פריט מידע שהוא?

ilanzi
09-11-08, 17:01
האם באמת לא אכפת לך שכל אחד יוכל לדעת עליך כל פריט מידע שהוא?


יש כאן שתי ברירות - באחת יש הגנה על הפרטיות,
אשר מאפשרת לנוכלים מרחב פעולה לרמאויות,
ובשניה הפרטיות נפגעת ואיתה נפגעת גם יכולתם של הנוכלים לרמות.
לתפיסתי, השיקול העיקרי צריך להיות טובת הכלל,
ולהערכתי טובת הכלל היא ויתור קל על הפרטיות למען הגנה מפני נוכלים.
בכל פעם שאתה מבקש הגנה מהמדינה אתה מוותר קצת על החירויות שלך.

לגופו של עניין - בחוק שאושר (http://www.knesset.gov.il/privatelaw/data/17/3/210_3_2.rtf) מדובר בעיקר על חובת גילוי נאות,
ולכן המידע לגבי מספר הק"מ שרכב עשה יהיה זמין לציבור.
כמו כן הוגדר כי כל מוסך וחברת ביטוח יחוייבו לשמור היסטוריה לגבי כלי הרכב למשך 7 שנים
ולמסור את המידע על פי דרישה.
שימו לב, עם זאת, שהמידע לא ימסר לכל דורש
אלא רק למי שרוכש את הרכב המשומש
(בהסכם המכר יהיה עליו לציין, מן הסתם,
כי מימושו כפוף לבדיקה בכל מאגרי המידע הרלוונטיים,
כפי שמציינים בחוזה רכישת דירה)

אגב, בהקבלה לרכישת דירה - האפשרות לקבל נוסח טאבו
ולברר על שם מי רשומה כל דירה מהווה גם היא פגיעה בפרטיות,
אבל היא באה להגן על רוכשי הדירות מפני מעשי נוכלות.

ארילו
09-11-08, 17:35
נכון בהחלט,
ושים לב כמו שציינת שהמידע יימסר אך ורק לבעלים של הרכב (הקונה) ולא לכל אחד מהציבור הרחב, וגם זה רק בהסכמת המוכר.
זה הגיוני.

להעמיד את המידע הזה חופשי לציבור - זאת פגיעה רחבה ולא נחוצה בפרטיות של כולנו.

לגבי טאבו - אני לא מבין בעניין.

stio
10-11-08, 09:49
חבר'ה, לא הבנתי רק דבר אחד.
למה זה כ"כ מפריע לכם שיידעו כמה ק"מ אתם עושים בשנה? הנה, אני עושה 5000 ק"מ בשנה, אז יידעו.

אם לא רוצים שהמאגר יהיה נגיש לכולם אפשר לחבר את מחשבי הדואר למאגר, ובמעמד העברת הבעלות שהפקידה תדווח מהו הק"מ לפני העברת הבעלות, אבל אני יהיה הרבה יותר רגוע לראות את המידע הזה באינטרנט לפני שאני ניגש לשלב העברת הבעלות.

בקשר למד הק"מ הדיגיטלי- יש מכוניות שזה נעלם עם כיבוי מנוע ויש שלא, זוהי החלטת היצרן לפי שיקולים שלו.

ilanzi
10-11-08, 12:15
חבר'ה, לא הבנתי רק דבר אחד.
למה זה כ"כ מפריע לכם שיידעו כמה ק"מ אתם עושים בשנה? הנה, אני עושה 5000 ק"מ בשנה, אז יידעו.

אם לא רוצים שהמאגר יהיה נגיש לכולם אפשר לחבר את מחשבי הדואר למאגר, ובמעמד העברת הבעלות שהפקידה תדווח מהו הק"מ לפני העברת הבעלות, אבל אני יהיה הרבה יותר רגוע לראות את המידע הזה באינטרנט לפני שאני ניגש לשלב העברת הבעלות.

בקשר למד הק"מ הדיגיטלי- יש מכוניות שזה נעלם עם כיבוי מנוע ויש שלא, זוהי החלטת היצרן לפי שיקולים שלו.

לדעתי - זה לא כל כך משנה באיזה אופן המידע יהיה נגיש,
אלא עצם העובדה שאפשר לברר אותו אמורה להרתיע נוכלים מפני זיוף מד הק"מ.

simon377
11-11-08, 07:11
הלו! מה עם קצת פרטיות?
למה שאני אסכים שמישהו ידע כמה ק"מ אני עושה בשנה רק בגלל שבא לו?
אולי גם יפרסמו כמה אני מרוויח, כמה אני מוציא, וכמה פעמים בשבוע אני ואישתי מקיימים יחסים?
מה זה העסק של מישהו אחר בכלל?

אז מה שאתה אומר בעצם זה שצריך לחבר לכל בחורה "מונה" שיציג את ה"קילומטראז'" שלה?
כל בחורה מתחילה תוכל לספר לך שגם הן "מזייפות ספידומטר". (אני? רק 2. וגם איתם יצאתי מעל שנה= 17, לא כולל אנאלי, אוראלי וארילו)

אם ברכבים זה היה כמו אצל גברים, אזי היינו מוצאים את עצמנו מגלגלים מעלה ספידומטרים.
5000 ק"מ בשנה היה הופך ל 150,000. וזה רק ברוורס!
(אני? אני מז%*ן בערימות. איזה 40-50 ככה = 3. כולל בתשלום וקרם גוף יוקרתי בריח של כוסית.)

אפשר בבקשה הסבר, לסמב"צית החביבה, מה לע$%^$&?

בה"פ, קיבלת.


לדעתי - זה לא כל כך משנה באיזה אופן המידע יהיה נגיש,
אלא עצם העובדה שאפשר לברר אותו אמורה להרתיע נוכלים מפני זיוף מד הק"מ.

לדעתי זה לא ירתיע אף אחד.
ההגונים ימשיכו לנהוג בהגינות והנוכלים ימשיכו לנסות לנכלן. תמיד יגיע הפראייר שלא ידע\ישכח\לא יבין\יאמין למוכר.
וזה בדיוק מה שהם צריכים.
פראיר אחד לכל רכב.

אם יקבעו עונשי מאסר בפועל ייתכן וזה יקטין את מימדי התופעה.
אבל (נכון- אבל גדול)
זה לא ימנע תופעות מסוכנות יותר.
"גלגול לאחור" מביע, לדעתי, זלזול באינטלגנציה של הקונה.

הסתרת מידע על תאונות שלדה קשות, ניתוק נורות כגון ABS, כריות אוויר וכד' (להסוואת כשל במערכת או פתיחה לאחר תאונה) ומכירה של הרכב כתקין.

יש דרך להקטין משמעותית את התופעה (ואני נזהר מלכתוב "למנוע"), אבל היא כוללת חקיקה, ענישה, פיקוח, בקרה, אכיפה ועוד דברים שלעולם לא יקרו בארץ.

ארילו
11-11-08, 08:01
שמעון - לחבר לכל בחורה מונה זה רעיון לא רע. למרות שלגבי זה כבר לא רלוונטי :)

גיא - אני לא מבין למה את מתנגד לפרסומו של מספר חשבון הבנק שלך לכל דורש באינטרנט. ;)

eliko1976
11-11-08, 08:11
גיא - אני לא מבין למה את מתנגד לפרסומו של מספר חשבון הבנק שלך לכל דורש באינטרנט. ;)

זהו ...כבר הפחת את גיא לבחורה? :) לך תחבר לו מונה עכשיו:D

נ.ב יש רעיונות היכן למקם את המונה אצל בחורות ? אבל בלי גסויות בבקשה :) :) :)

ארילו
11-11-08, 15:07
אנחנו מתחילים להתדרדר פה. (וזה מפתה).

אז באותה נשימה נחבר גם מונה לכל גבר.

ונסיים פה?

simon377
11-11-08, 22:34
יש רעיונות היכן למקם את המונה אצל בחורות ? אבל בלי גסויות בבקשה :) :) :)

אם זה תלוי במדינתנו ובמשרד התבחורה- בין הזרת של הרגל לבוהן, כולל חיתוך של 3 האצבעות האמצעיות בטענה שזה תורם ליציבות.
יש לי סטארט אפ גאוני.
מהיום אין יותר "פרוצות", "יצאניות" או "זו%^ת".

יש "בחורה בהשכרה" נערת ליווי זה ליסינג.

ואגב.
אם מתקינים מונה על בחורה גרמנייה, שמנמנה עם ישבן עגלגל, כל 10 גברים זה מתאפס?
http://www.oneclimate.net/imagelib/posts/20080515/2365114316_aedbafac36.jpg

ותחשבו על זה.