התחבר

View Full Version : ןסיוע ממומחיםן בעיות ניצוץ בפיאט מריאה 98, 1600 אוטו'


shlomi
30-04-08, 22:31
ככה, כפי שפירסמתי לא מזמן, היו לי בעיות בכוהל-הצתה ותודה לכל העוזרים.
אבל אספר מה בדיוק קרה ואגיע לעומק הבעיה...

קפצה לי רצועת הטיימניג במהלך נסיעה לאחר שאחד המותחנים נתפס ואחרי כן נשבר.
הלכו לי 12 שסתומים, בקיצור שיפוץ ראש, לאחר מכן, נשלח איזה חלק למכון (שכחתי מה השם) בכדי לעשות כיוונים .
הכל טוב ויפה, הרכב חובר למחשב בכדי למדוד עוד בעיות, אך המחשב הראה שהכל פיקס !
מוכנים להתנעה, מסובבים את הסוויץ' ובום, אין ניצוץ, מוסכניק של מוסך מורשה של פיאט בירושלים (אני ירושלמי) שיער שמדובר בכוהל, אז תודות לכם (!) הושג הכוהל ובום, אין ניצוץ.
שוב הגיע הבחור ממוסך פיאט בירושלים שוב חיבר מחשב, ועבר למקודד (אצלי אין אימובילייזר) כאשר אני מכניס את המפתח לסוויץ' יש חיישן כביכול שמזהה את המפתח ורק אז אנו מניעים, אציין שהמפתח שברשותי הוא המפתח המקורי של הרכב ועד היום שימש לי כמפתח המקורי ואין לו שום עותק, סודרה גם בעיית החיישן שרק המוסכניקים יודעים מאיפה צצה כי טרם קפיצת הטיימניג היה ניצוץ והכל זרם.

הבעיה, אחרי שיפוץ ראש, החלפת כוהל, בדיקת חיישנים הכל תקין ואין ניצוץ!

בקיצור, יש פה מישהו שבקיא בבעיה הארורה הזאת? למה אני כבר חודש בלי רכב ודופק את הראש בקיר :)

תודה לכל העוזרים.


שלומי.

רפי לין
01-05-08, 00:47
האם המכונית נמצאת במוסך המורשה פיאט בירושלים?.
למוחסך מורשה פיאט צריך להיות קל לאבחן הבעיה ע"י בדיקה עם מחשב האבחון (אגזמינר) ובמוסך לא מורשה פיאט יהיה קשה יותר לאתר התקלה ולתקנה.
יש לבצע בדיקות שאל מחשב נהול המנוע מגיעים זרמי ההפעלה (דרך נתיכים, פיוזים שאולי שרוף/ים) ושחבורי הארקה שלו תקינים.
אח"כ לבדוק שחישן גל הארכובה (נמ"ע וסל"ד) שולח אותות. כל זה מתוך הנחה שהאימובילייזר המקורי תקין (נורת האימובילייזר הצהובה נדלקת לכמה שניות ונכבית).
יש 2 דגמים של מע' נהול מנוע (הזרקה והצתה) במריאה כשבדגם הראשון יש מחבר חוטים אחד אל מחשב נהול המנוע ובדגם השני והחדיש יותר יש 2 מחברי חוטים אל מחשב נהול המנוע.
בברכה - רפי לין :)

shlomi
01-05-08, 10:33
האם המכונית נמצאת במוסך המורשה פיאט בירושלים?.
למוחסך מורשה פיאט צריך להיות קל לאבחן הבעיה ע"י בדיקה עם מחשב האבחון (אגזמינר) ובמוסך לא מורשה פיאט יהיה קשה יותר לאתר התקלה ולתקנה.
יש לבצע בדיקות שאל מחשב נהול המנוע מגיעים זרמי ההפעלה (דרך נתיכים, פיוזים שאולי שרוף/ים) ושחבורי הארקה שלו תקינים.
אח"כ לבדוק שחישן גל הארכובה (נמ"ע וסל"ד) שולח אותות. כל זה מתוך הנחה שהאימובילייזר המקורי תקין (נורת האימובילייזר הצהובה נדלקת לכמה שניות ונכבית).
יש 2 דגמים של מע' נהול מנוע (הזרקה והצתה) במריאה כשבדגם הראשון יש מחבר חוטים אחד אל מחשב נהול המנוע ובדגם השני והחדיש יותר יש 2 מחברי חוטים אל מחשב נהול המנוע.
בברכה - רפי לין :)


המוסך אינו מורשה, אך מוסכניק ממוסך מורשה פיאט בגבעת שאול י-ם, הגיע עם מחשב בכדי "לעלות" על תקלות...ואין.
תודה רפי היקר!

etavz3
01-05-08, 10:41
תבדוק בתיבת פיוזים .. יש שם פיוז של האיבולייזר המקורי {המפתח הכתום שנדלק} הפיוז ניקרא שם SERVICE משהו .... ככה זה היה לי גם לא היה ניצוץ לא כלום

רפי לין
01-05-08, 12:56
קצת קשה לאתר תקלות ברכב מודרני ללא מחשב/סורק אבחון מתאים, ידע עם דגם הרכב הנבדק ושרטוטים מתאימים של המערכות החשמליות וכו'.
בברכה - רפי לין :)