View Full Version : שאלות על לוח שעונים ל MK1 ועוד
אני מתכנן לקנות בהזדמנות לוח שעונים שכולל מד סל"ד וחום מפירוק לפונטו שלי (55 96)
ורציתי לשאול :
1. חשבתי לעשות מין נורה כזו בלוח שתידלק בכל פעם שמערכת ה fuel shut off פועלת
(זו מין שריטה שלי) וראיתי באוטו דטה שמיקום המערכת זה:
Inertia fuel shut-off (IFS) switch - under LH front seat
זאת אומרת אם הבנתיי נכון מתחת למושב השמאלי קדמי , מישהו מכיר שם את הרכיב?
2. נגיד ואני קונה לוח שעונים של דגם 75 האם יכול להיות הפרשים במהירויות שהמד מהירות החדש יציג לבין הקודם?
3.גם בדגם שלי זה פין מס' 23 למד סלד?
תודה לעונים וחג שמח
"מתג אינרציה" הנו מתג עם כדור מתכת שבזמן תאונה חזקה או התהפכות הרכב (חס וחלילה) הוא מנתק את הזרם אל משאבת הדלק החשמלית וזאת כדי למנוע המשך הזרמת דלק ללא צורך העלולה לגרום לשריפת הרכב. לכן אין מה להתייחס אליו כי הוא תמיד במצב של "מחובר" ON.
אכן, גם במכוניתך פין 23, במחשב נהול המנוע, מוציא אות סל"ד מנוע (בחלק מהמקרים זה בפין 21).
בברכת חג שמח - רפי לין :)
אה חשבתי שהכוונה למפסק שמפסיק את הדלק בזמן התדרדרות שכוח האנרציה מניע אותו
למטרת חסכון ודלק (אולי קוראים לזה fuel cut off)
אז האם קיים מתג כזה במכוניתי?
קיימת פעולה כזאת שמופעלת ע"י מחשב נהול המנוע המזהה שדוושת התאוצה (גז) משוחררת ושסל"ד המנוע נמצא בתחום שאינו נמוך מדי.
במצב זה נפסקת הזנת החשמל למזרקי הדלק ואין כל צורך לעקוב אחרי זה.
בברכה - רפי לין :)
אם אתה שואל את זה אז כנראה שלא ראית את המדריך שלי.
אם אתה שואל את זה אז כנראה שלא ראית את המדריך שלי.
משום מה יש לי בעייה לפתוח אותו בשלמותו אני רואה חלק קטן מהתמונות ולוקח לו ים זמן לעלות
זה נראה ככה:
http://img216.imageshack.us/img216/7716/37043239do5.th.jpg (http://img216.imageshack.us/my.php?image=37043239do5.jpg)
]
תשחרר צרכני רשת כבדים, כמו האימיול וכ'.
אם המחשב שלך מחובר לראווטר עם עוד כמה מחשבים- נתק אותם ובצע ריענון לדף.
בכל מקרה אתה יכול להציג תמונה תמונה באופן ידני ע"י העברת סמן העכבר על התמונה, לחיצה באמצעות לחצן ימני ואז "הצג תמונה".
אכן מדי פעם יהיו בעיות בהצגת האתר כיון שהוא רץ על המחשב הפרטי שלי.
יש לי מהירות העלאה של 1.5 מגה (העלאה!!) - ככה שזה אמור להיות בסדר.
אם יש עוד מישהו שהאתר מוצג לו באופן דומה - תיידעו אותי כדי שאני אפעל בהתאם.
בכל מקרה - אם זה רק אצלך - אז איפוס הגדרות דפדפן ושאר ההצעות שהעלה STIO בהחלט יעזרו.
טוב אז קניתי לוח שעונים מפירוק ופירקתי אצלי את הלוח וראיתי שהמד מהירות המקורי שלי הוא מכני
וזה שקניתי זה אלק' עכשיו יש לי 2 אופציות
א. לפרק את המד סל"ד ושעון החום והדלק ולהתקין אותם בלוח במקורי.
ב. לפרק את המד מהיאות המקורי שלי ולהרכיב אותו בזה שקניתי ולעשות חור שיתאים לבליטה מאחורה
(איפה שנכנס הכבל המכני).
1.מה נראה לכם עדיף?
2.מה המידה של ההברגה של היוניט חום?
3.האם ליוניט חום שאני צריך יוצא 2 חוטים ואני צריך להעביר עוד חוט ללוח(נוסף למקורי)
מהיוניט חום יוצא רק חוט אחד המספק מינוס "משתנה בעוצמתו" להפעלת השעון.
בברכה - רפי לין :)
ברשותכם אנצל את השרשור.. :roll:
יוניט החום ה"רגילה" שיש בפונטו ללא שעון חום, היא יוניט שעוצמת הזרם דרכה אינה משתנה,
כלומר היא יכולה רק להדליק מנורה ואינה מתאימה לשעון?
ואם זה נכון, האם למישהו יש מק"ט של יוניט שמתאימה במקום היוניט הרגילה?
(קראתי את המדריך, אבל קיוויתי למצוא את היוניט בת"א ועדיין לא מצאתי).
אתה צודק. תרים טלפון לסודאי / מ.י.ר ותשאל אותם :)
זה מפתיע, אבל הייתי אצל מ.י.ר, והוא לא הבין על מה אני מדבר..
אז חשבתי שאם יהיה לי מק"ט של החלק הוא יוכל למצוא לי אותו.
מי עוד מוכר חלפים מקוריים של פיאט בת"א?
חנות חלפי פיאט נוספת:
"נחום סודאי" שברח' בן אביגדור 3 ת"א, טל' 03-5618052.
צריך לבקש יוניט חום מנוע להפעלת שעון (הפלסטיק בצבע אדום).
בברכה - רפי לין :)
טוב אז היום התעסקתי עם המד סל"ד והצלחתי לחבר אותו בשעה טובה.
הרכבתי את המד סל"ד שקניתי במקום השעון במקורי והחלפתי את המד דלק המקורי בזה
עם השעון חום.
את החוט אות הסל"ד לקחתי מהחוט הכחול שמתחבר לממסר הזנה (Relay module)(מאחורי כיסוי משמאל למיכל שמן ברקס).
נשאר לי רק לקנות ולהחליף את היוניט חום כדי שהשעון חום יעבוד.
ותודה במיוחד לרפי לין ול- punto-mk1 .
אני צריך קצת עזרה - קניתי היום את היוניט עם הראש האדום
החלפתי אותם חיברתי ואין שום תגובה מהשעון?
מזה יכול להיות?
איך אני בודק אם השעון עובד - אם אני נותן לו אפס קבוע בחיבור של היוניט אז הוא צריך לעלות
למעלה עד הסוף או שאסור לתת לו אפס קבוע?
בנוסף בדקתי את התנגדות היוניט לפני שהרכבתי והיא הייתה על 2K אום בערך (בטמפ החדר)
אני מצרף תמונה של הקופסא של היוניט
עריכה: נזכרתי שכשהחלפתי בין המד חום והדלק היו מחוברים מאחורה 3 חוטים אדום שחור וצהוב אבל - האדום והשחור נראה לי למד דלק והצהוב לגוף אפשהו
בקרבת השעון חום .החוטים האלו הלכו אל המד מהירות הדיגיטלי , האם זה יכול להיות מקור הבעייה?
נכון במד חום יש לו שלוש חיבורים (עם הברגים שתופסים אותו) אז לאיזה מהשלושה צריך להתחבר החוט שמגיע מהיוניט?
אם תיגע בגוף המנוע (מינוס) עם קצה החוט המתחבר ליוניט, אז מד החום צריך לעלות לכוון העדום (כשמתג הצתה מופעל).
שעון החום עצמו מקבל + בהפעלת מתג הצתה, מינוס קבוע ומינוס בעוצמה משתנה מיוניט חום המנוע.
בברכה - רפי לין :)
דבר איתי.
punto-mk1@bitcom.co.il
תבוא אלי - נבדוק מה שצריך
טוב תודה [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] על ההצעה אבל מצאתי את הבעייה -
היוניט שקניתי לא מתאים לשעון ההתנגדות שלו שהמנוע קר הוא 20 אום ושהוא בטמפ' עבודה 70 אום
בדקתי את השעון ושנותנים לו בחיבור מינוס דרך התתנגדות של 7 אום אז המד חום מראה באמצע.
היוניט שלי בכלל מעלה את ההתנגדות ככל שהחום מנוע עולה במקום שיוריד.
אולי יש קשר שרשום על היוניט שהוא מתאים לפיאט 124 ?
בימים הקרובים אני אחזור למקום שקניתי ממנו(זנדני) ואבקש להחליף את היוניט ואני מקווה שהוא
לא יעשה לי בעיות בהחלפה בגלל שהרכבתי אותה כבר.
עדיין לא עובד לי ואני עדיין חושד ביוניט אבל לא בטוח שזה הבעייה.
חזרתי היום לחנות והוא בדק לי את זה שוב עם הספק ואמר שזו היוניט המתאימה לדגם.
בכל זאת הוא החליף לי אותה לשלול סיכוי שהראשונה דפוקה.
בדקתי וזה עדיין לא עבד ובמקרה עבר ליידי מוסכניק של פיאט מורשה, ושאלתי אותו בעניין והוא
אמר לי שהחוט השחור שמתחבר ליוניט עובר דרך המחשב ולכן זה משנה לו את ההתנגדות ובגלל
זה זה לא מפעיל לי את השעון.
אז ניסיתי לחבר חוט ישר לשעון וליוניט ועדיין לא עובד .
גיליתי גם שנותנים לשעון התנגדות של 55 אום הוא עולה לחצי,ובדקתי התנגדות של היוניט והיא בערך 700 אום כשהמנוע חם.
טוב רק רציתי לעדכן שבשעה טובה פתרתי את הבעייה.
העניין הוא שהרכבתי על הלוח המקורי של האוטו את השעון חום והמד סלד (מכיוון שהמד מהירות שלי הוא מכני אז לא יכלתי להחליף טת הלוח קומפלט).
ובלוח המקורי יש את הנורה שנדלקת כאשר המנוע חם ולא הורדתי אותה אז מיכוון שהיא מחוברת במקביל לשעון חום אז היא לקחה לשעון את כל הזרם ובגלל זה היא לא עלתה.
לקח לי הרבה זמן לעלות על זה אבל אחרי הרבה מחשבה זה קפץ לי שהנורה שם מפריעה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.