View Full Version : צריכת דלק פונטו ספייס דינאמיק 2003
הודעה ראשונה שלי בפורום...מקווה שתעזור למי שמתכוון לקנות ספייס עם גיר רציף.
אז ככה, אחרי 10 חודשים אצלי תוצאות האמת המשוקללות הן:
נסיעה עירונית: 11 ק"מ לליטר
נסיעה משולבת: 13.5 ק"מ לליטר
נסיעה בין-עירונית: 15.5 ק"מ לליטר
הערות:
1. הנסיעות העירוניות הן בחיפה, הרבה עליות (אבל גם ירידות...)
2. בנסיעות הבין-עירוניות נסעתי רוב הזמן על 90-100 קמ"ש, שזוהי המהירות האופטימלית מבחינת צריכת הדלק.
3. הרכב במצב מצויין (טפו...טפו...טפו...)עם קילומטראז' נמוך.
4. כמובן שהמדידות נעשו על פי מילוי מיכל ואיפוס מד.
מסקנות:
צריכת הדלק גבוהה ממה שקראתי בפוסטים קודמים בפורום. חשבתי שהגיר הרציף יעזור קצת יותר לצריכה. מלבד ההסבר הפשוט שהרכב שלי פשוט צמא, יש לי שני הסברים לתופעה:
1. חיפה עיר קשה לפונטו.
2. אני לא מצליח לנהוג נכון ורגוע (למרות שאני מנסה 8O).
אשמח לתגובות על הצריכה...
אני בדיוק בעיצומה של בדיקה ממושכת של צריכת הדלק אצלי
הרכב פונטו דיינמיק 2005
אני בודק גם פרמטר נוסף : השפעת ה E בתיבת הילוכים על הצריכה המעשית
כלומר עושה בדיקה על מיכל מלא ללא ה E , אח"כ בדיקה עם ה E
כל הבדיקות נעשות באותה תחנה , באותה משאבה
עם אותו אופי נהיגה ובאותם תנאים
יש לציין שגם נסיעותי העירוניות הן בחיפה ( נשר ופרויד ) וכן ביוקנעם לכן מדובר בעליות רבות
אך עם הירידות זה מתאזן אני מקווה..
קיצור אני עושה מדגם של כמה תידלוקים (עם ובלי)
כרגע תוצאה אחרונה היא: 14 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ללא לחצן ה E ..
אעדכן בהמשך ..
יש לי פונטו כמו שלך ולדעתי צריכת הדלק שלך טובה מאוד ומתאימה לנתונים שיש לי.
אבל אני מניח שמה שאתה כותב זה בלי מזגן, נכון ?
Tzvika 16V
18-04-08, 01:05
ברכבה של בת הזוג שלי מסוג ELX 16V 2001 עם תיבה רציפה יש צריכת דלק מחוץ לעיר של 17.7 שזה ב0.4 יותר טוב מהתיבה הידנית אצלי. שמתי לב שבגלל שיש 6 יחסי ההעברה גם בנסיעה על 120 הטורים נמוכים באיזור ה2200 שאצלי בהילוך 5 במהירות זאת זה 3100.
ההתיבה הרציפה לפי בדיקות שלנו כן יותר חסכונית אבל לא בהבדל משמעותי.
אגב צריכת הדלק מושפעת מהרבה דברים כמו גם מצב הכביש והצמיגים, לחץ אוויר, חלונות פתוחים, שימוש באיבוזר חשמלי גם משפיע ממש מעט, משקל על הרכב (כמו דברים בתא המטען) וכו'...
הדגם עם התיבה הרציפה לא אמור להיות יותר חסכוני מהדגם הידני המקביל.
ברכבה של בת הזוג שלי מסוג ELX 16V 2001 עם תיבה רציפה יש צריכת דלק מחוץ לעיר של 17.7 שזה ב0.4 יותר טוב מהתיבה הידנית אצלי....
אתה מסתמך, כנראה, על נתוני מחשב הרכב והם מזייפים בלפחות 10%
שמתי לב שבגלל שיש 6 יחסי ההעברה גם בנסיעה על 120 הטורים נמוכים באיזור ה2200
אין 6 יחסי העברה. למעשה אין יחסי העברה כלל.
התיבה הרציפה מאפשרת לנסוע מהר יותר בסל"ד נמוך יותר לא כן ?
אם כן, ברור שבמהירויות גבוהות, צריכת הדלק תהיה טובה יותר בדגם הרציף.
אבל אולי אני טועה, זו רק ספקולציה.
יש מצב שאתה צודק.
כשאני נוסע על כביש החוף ממחלף -זיכרון עד גשר גלילות אני לא יורד מ 120 קמ"ש
ומגיע לצריכה של 1:17 - 1:18 בערך ...
Tzvika 16V
18-04-08, 20:21
הדגם עם התיבה הרציפה לא אמור להיות יותר חסכוני מהדגם הידני המקביל.
אתה מסתמך, כנראה, על נתוני מחשב הרכב והם מזייפים בלפחות 10%
לא ממש.
אני מסתמך על נסיעה מרמת גן לנהריה בשבת בבוקר כשאין תנועה רצינית בנסיעה למכרים. פעם אחת לפי האוטומט ופעם לפי הידני.
2 הרכבים תודלקו בתחנת דלק בסינמה סיטי ונמדדו בחזרה כאשר הרכב שוב תודלק עד הסוף ומספר הק"מ חולק בכמות הליטרים.
Tzvika 16V
18-04-08, 20:25
אין 6 יחסי העברה. למעשה אין יחסי העברה כלל.
אתה עצמך רשמת בעמוד המידע על הספייס ואני מצטט מדגם ELX:
"תיבת הילוכים: ידנית 5 הילוכים. או רציפה בעלת אפשרות של מצב 6 יחסי העברה."
זה עדיין לא אומר שלגיר יש יחסי העברה קבועים.
יש לו אינסוף מצבים (בתפעול אוטומטי), אבל במצב ה"ידני" אתה יכול לשחק בין שישה מיקומים שנקבעו מראש.
בשונה מגיר אוטומטי, בו תמיד יש 5 יחסים לצורך העניין, גם בתפעול האוטומטי שלו.
Tzvika 16V
18-04-08, 22:01
Gotcha
אבל עדיין הצריכה של האוטומט ממש קצת יותר טובה לפחות אצלנו בשני רכבים מתוחזקים בצורה מעולה.
עדיין גם הסל"ד במהירות 110 והלאה יותר נמוך באוטומט.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.