ארילו
10-04-08, 17:59
המדריך באדיבות punto-mk1:
כמו שהבטחתי אני מעלה מדריך להוספת שעון חום ומד סל"ד מקורי לפיאט פונטו
אני אלווה כל משפט בשפע תמונות
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN2652.JPG
כמו בתמונה פותחים שני ברגי אלן - עם מפתח אלן מספר 6
ומאחור מתגלים לנו 4 מחברים של צמות המגיעים מאזור בית הפיוזים
מצד ימין נראה את זה :
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN2660.JPG
ומצד שמאל נראה את זה :
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN2658.JPG
כמובן בעדינות ובלחיצה קלה על הפין שנמצא מלמעלה במחברים העליונים (4,2) ומלמטה במחברים התחתונים (1,3) נשחרר את המחברים ונוכל פשוט לשלוף החוצה את הלוח שעונים.
לאחר שהוצאנו את הלוח הקליפסים הללו הם שתופסים את המעטפת של הלוח, נשחרר אותם בעדינות עם מברג ונגיע אל השעונים עצמם, כאשר כל חלק מהתהליך בשלב זה הוא רק במידה ולא השגתם את כל הלוח בשלמותו עם השעונים הרצויים ועליכם להחליף שעון מסויים, נניח שעון חום.
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCNclips2658.JPG
יש לשים לב שבמידה והחלפתם רק שעון חום - כל שאר החלקים מתאימים , אך אם החלפתם שעון טורים במקום שעון הזמן הרגיל - יש להחליף גם את המכסה (לא חייב) כיוון שיש פתח בכיסוי החיצוני עבור הפין לכיוון השעון - דבר שאינו קיים ואין בו צורך עבור שעון הטורים.
בשלב זה אנו אוחזים את לוח השעונים עירום:
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/clean.JPG
לאחר שהחלפנו את השעונים שרצינו אנו צריכים עבור שעון החום להחליף את היוניט חום שנמצא מתחת למכסה המנוע ממש ליד פתח מילוי השמן.
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN2647.JPG
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN2648.JPG
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN2649.JPG
יוניט חום כזה עולה 50 שקלים אצל יואל חלפים באיזשהו רחוב שמתחבר לרחוב המלאכה באזור התעשיה בחולון
בשביל לפרק את היוניט חום הישן צריך מפתח 22 או 21 עדיף פתוח ובשביל לחבר ולהדק את היוניט החדש צריך מפתח 19.
כאן זה שוב המקום להזכיר את מיקי ספידומטרים בחולון רחוב הצורף 3 שסיפק לי את הכלים (ואני בכלל לא הכרתי אותו לפני כן) והסביר לי בדיוק מה לחבר איפה ובכלל ללא תשלום.
חשוב לציין משהו שלא ברור לי - מיקי ניתק לי את המנורה של חום המנוע ואמר שהמנורה מקצרת וזה לא יעבוד כשהיא מחוברת
מתוך סקרנות - אחרי כמה ימים חיברתי מנורה שם - וזה כן עבד רק שאני לא בטוח אם המנורה היתה שרופה או לא.
בשלב הזה יש לנו שעון חום במקום נורית חום שנדלקת באדום וישר גומרת לנו על המנוע.
נמשיך אל מד הסלד - כמובן לאחר כל החיבורים בלוח השעונים צריך להזין אל מד הסלד את האות המגיע ממחשב הרכב
זה המקום להזכיר את רפי לין הידוע - ששלח לי שרטוטי חשמל של הפיאט והדריך אותי מה צריך לחבר.
אז לפי ההסברים היה צורך בחוט כחול היוצא מפין 23 במחשב הרכב - מצאתי.
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN4770.JPG
עכשיו צריך לדעת לאן לחבר את החוט הכחול - הרי למד הטורים יש 3 ברגים שנועלים אותו ומשמשים כפינים לחיבור על הלוח
אז לקחתי סכין יפני ופשוט בדקתי באיזה פין אני מחבר את החוט הכחול ומקבל תגובה - וכמובן שמצאתי.
שימו לב, זהו החוט הכחול מלמטה ולא החוט הכחול שחור שלמעלה
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN2662.JPG
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN2670.JPG
כל שנותר הוא לחבר את החוט הכחול אל הפין המוצג בצילום ויש לנו מד-סל"ד עובד.
אבל-מה. לי זה לא מספיק - חיפשתי לאן מגיע בחוט הכחול - הרי הוא יוצא מהמחשב
מצאתי אותו כאן, ממש מתחת לפיוזים שמאחורי הפילטר אוויר
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN4771.JPG
והמשכתי לעקוב ולחפש - ומצאתי אותו ממש בבית הפיוזים שם הוא מתחבר לצמה שבעצם קוטעת אותו
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN4778.JPG
כשנסתכל בתחוך בית הפיוזים הזה נראה שחסר בדיוק הפין של החוט הכחול
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN4781.JPG
נחזור רגע לאחת התמונות לעיל - למחבר שנמצא מאחורי מד הסלד מלמטה
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCNPIN2670.JPG
זהו המעגל - כלומר החוט הכחול צריך להתחבר באמצעות המחבור לפין זה - אך כצפוי בצמה אין כלל חוט המגיע לנקודה זו:
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN4783.JPG
אז זהו - עכשיו כבר אין קיצורי דרך מוכנים - פשוט לחבר מליד קופסת הפיוזים מתחת להגה את החוט הכחול אל הפין המיועד בגב לוח השעונים.
וכמובן בסוף נראה שהכל מתפקד כמו שצריך
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN2668.JPG
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN2669.JPG
שאלות, הערות, הארות
punto-mk1@bitcom.co.il
כמו שהבטחתי אני מעלה מדריך להוספת שעון חום ומד סל"ד מקורי לפיאט פונטו
אני אלווה כל משפט בשפע תמונות
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN2652.JPG
כמו בתמונה פותחים שני ברגי אלן - עם מפתח אלן מספר 6
ומאחור מתגלים לנו 4 מחברים של צמות המגיעים מאזור בית הפיוזים
מצד ימין נראה את זה :
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN2660.JPG
ומצד שמאל נראה את זה :
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN2658.JPG
כמובן בעדינות ובלחיצה קלה על הפין שנמצא מלמעלה במחברים העליונים (4,2) ומלמטה במחברים התחתונים (1,3) נשחרר את המחברים ונוכל פשוט לשלוף החוצה את הלוח שעונים.
לאחר שהוצאנו את הלוח הקליפסים הללו הם שתופסים את המעטפת של הלוח, נשחרר אותם בעדינות עם מברג ונגיע אל השעונים עצמם, כאשר כל חלק מהתהליך בשלב זה הוא רק במידה ולא השגתם את כל הלוח בשלמותו עם השעונים הרצויים ועליכם להחליף שעון מסויים, נניח שעון חום.
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCNclips2658.JPG
יש לשים לב שבמידה והחלפתם רק שעון חום - כל שאר החלקים מתאימים , אך אם החלפתם שעון טורים במקום שעון הזמן הרגיל - יש להחליף גם את המכסה (לא חייב) כיוון שיש פתח בכיסוי החיצוני עבור הפין לכיוון השעון - דבר שאינו קיים ואין בו צורך עבור שעון הטורים.
בשלב זה אנו אוחזים את לוח השעונים עירום:
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/clean.JPG
לאחר שהחלפנו את השעונים שרצינו אנו צריכים עבור שעון החום להחליף את היוניט חום שנמצא מתחת למכסה המנוע ממש ליד פתח מילוי השמן.
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN2647.JPG
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN2648.JPG
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN2649.JPG
יוניט חום כזה עולה 50 שקלים אצל יואל חלפים באיזשהו רחוב שמתחבר לרחוב המלאכה באזור התעשיה בחולון
בשביל לפרק את היוניט חום הישן צריך מפתח 22 או 21 עדיף פתוח ובשביל לחבר ולהדק את היוניט החדש צריך מפתח 19.
כאן זה שוב המקום להזכיר את מיקי ספידומטרים בחולון רחוב הצורף 3 שסיפק לי את הכלים (ואני בכלל לא הכרתי אותו לפני כן) והסביר לי בדיוק מה לחבר איפה ובכלל ללא תשלום.
חשוב לציין משהו שלא ברור לי - מיקי ניתק לי את המנורה של חום המנוע ואמר שהמנורה מקצרת וזה לא יעבוד כשהיא מחוברת
מתוך סקרנות - אחרי כמה ימים חיברתי מנורה שם - וזה כן עבד רק שאני לא בטוח אם המנורה היתה שרופה או לא.
בשלב הזה יש לנו שעון חום במקום נורית חום שנדלקת באדום וישר גומרת לנו על המנוע.
נמשיך אל מד הסלד - כמובן לאחר כל החיבורים בלוח השעונים צריך להזין אל מד הסלד את האות המגיע ממחשב הרכב
זה המקום להזכיר את רפי לין הידוע - ששלח לי שרטוטי חשמל של הפיאט והדריך אותי מה צריך לחבר.
אז לפי ההסברים היה צורך בחוט כחול היוצא מפין 23 במחשב הרכב - מצאתי.
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN4770.JPG
עכשיו צריך לדעת לאן לחבר את החוט הכחול - הרי למד הטורים יש 3 ברגים שנועלים אותו ומשמשים כפינים לחיבור על הלוח
אז לקחתי סכין יפני ופשוט בדקתי באיזה פין אני מחבר את החוט הכחול ומקבל תגובה - וכמובן שמצאתי.
שימו לב, זהו החוט הכחול מלמטה ולא החוט הכחול שחור שלמעלה
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN2662.JPG
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN2670.JPG
כל שנותר הוא לחבר את החוט הכחול אל הפין המוצג בצילום ויש לנו מד-סל"ד עובד.
אבל-מה. לי זה לא מספיק - חיפשתי לאן מגיע בחוט הכחול - הרי הוא יוצא מהמחשב
מצאתי אותו כאן, ממש מתחת לפיוזים שמאחורי הפילטר אוויר
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN4771.JPG
והמשכתי לעקוב ולחפש - ומצאתי אותו ממש בבית הפיוזים שם הוא מתחבר לצמה שבעצם קוטעת אותו
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN4778.JPG
כשנסתכל בתחוך בית הפיוזים הזה נראה שחסר בדיוק הפין של החוט הכחול
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN4781.JPG
נחזור רגע לאחת התמונות לעיל - למחבר שנמצא מאחורי מד הסלד מלמטה
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCNPIN2670.JPG
זהו המעגל - כלומר החוט הכחול צריך להתחבר באמצעות המחבור לפין זה - אך כצפוי בצמה אין כלל חוט המגיע לנקודה זו:
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN4783.JPG
אז זהו - עכשיו כבר אין קיצורי דרך מוכנים - פשוט לחבר מליד קופסת הפיוזים מתחת להגה את החוט הכחול אל הפין המיועד בגב לוח השעונים.
וכמובן בסוף נראה שהכל מתפקד כמו שצריך
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN2668.JPG
http://hl.hit.ac.il/users/www/30719/punto/images/DSCN2669.JPG
שאלות, הערות, הארות
punto-mk1@bitcom.co.il