View Full Version : נפילות טורים + רכב כבה (נערך כמובן)
יש לי פיאט אונו 45 שנת 94' ולאחרונה הופיעו לי 2 בעיות ממש מעצבנות שיכול להיות שקשורות אחת לשניה :
1) כשאני מניע את האוטו הוא מניע בלי שום בעיה מהפעם הראשונה אבל לפעמים אחרי כמה שניות הטורים יורדים והאוטו נכבה (אם אני נותן לחיצה קטנה אחת על הגז הטורים חוזרים לעצמם והוא לא נכבה שוב ) , ואם אני מניע שוב הבעיה לא חוזרת .
2) לפעמים (לאחרונה לעיתים תקופות יותר ) באמצע הנסיעה כאשר אני מאט ומגיע לעצירה כאשר האוטו נמצא בניוטרל הטורים ממש יורדים והאוטו מתחיל ממש לרעוד כולו , נוריות השמן והמצבר מתחילות לדלוק והאוטו נשמע כאילו הוא עוד שניה נכבה אבל הוא לא נכבה וממשיך לעבוד בטורים ממש נמוכים . הדבר המוזר הוא שאם אני מכבה את האוטו כשזה קורה ומניע שוב התקלה לא חוזרת .
תעזרו לי בבקשה
לי נשמע כמו ניקוי קרבורטור וכיוון של הקרבורטור
צביקה קרבורטור
10-04-08, 19:06
לצערו אין קרבורטור באונו 94 !
יש לבדוק אפשרות של נקוי מצערת
או כיול, על ידי ניתוק מצבר למשך מספר דקות, והרכבה מחדש לשם איתחול המחשב מחדש.
המתן לאבחנתו המדווייקת יותר של רפי לין.
בברכה
צביקה
נראה שאתה זקוק לקריאה מהירה בכללי הפורום לכתיבת הודעות.
1. כשהמנוע כבוי, נתק את מחבר החשמלי מחיישן מצב המצערת.
2. הפעל מתג ההצתה שלב אחד למצב ON ללא הנעת מנוע למשך כחצי דקה.
3. כבה מתג ההצתה למצב OFF.
4. חבר בחזרה את המחבר החשמלי אל חיישן מצב המצערת.
5. הפעל שוב את מתג ההצתה למצב ON, המתן כחצי דקה והנע את המנוע.
אני מקווה שהפעולה הזאת תצליח ובזה תיפתר הבעייה.
נא עדכן בתוצאות.
בברכה - רפי לין :)
כדי שבעל מקצוע יבצע סריקה ליחידת הבקרה וזה יצביע על התקלה כי אולי מנוע הצעדים לא טוב
קודם כל תודה לכולכם על היחס ...
צביקה אכן צודק ... הרכב הוא עם הזרקה ... וכבר אמרו לי לנסות כביכול לאפס את התקלה במחשב ע"י ניתוק אחד הכבלים מהקטבים של המצבר אך התקלה חזרה למחרת ...
לרפי ... תודה על ההכוונה אבל אשמח אם תוכל לתת לי כיוון פחות או יותר איפה נמצא "מחבר החשמלי מחיישן מצב המצערת " ...
UHH ... נאמר לי בעבר שיתכן וישנה בעיה במנוע הצעדים אך לא בביטחון ... אשמח אם תוכל להמליץ לי על בעל מקצוע בצפון שמתמצא בענין ויוכל לתת לי תשובה חד משמעית לגבי הענין
מצטער לא מכיר מוסכים בצפון
מצטער לא מכיר מוסכים בצפון
תודה בכל מקרה
1. כשהמנוע כבוי, נתק את מחבר החשמלי מחיישן מצב המצערת.
2. הפעל מתג ההצתה שלב אחד למצב ON ללא הנעת מנוע למשך כחצי דקה.
3. כבה מתג ההצתה למצב OFF.
4. חבר בחזרה את המחבר החשמלי אל חיישן מצב המצערת.
5. הפעל שוב את מתג ההצתה למצב ON, המתן כחצי דקה והנע את המנוע.
אני מקווה שהפעולה הזאת תצליח ובזה תיפתר הבעייה.
נא עדכן בתוצאות.
בברכה - רפי לין :)
רפי תוכל בבקשה להגיד לי היכן בגדול נמצא החיישן ?
תודה
הוא נמצא על בית המצערת מצד שמאל (הצד של הנוסע).
לא עזר הפיתרון של רפי ...
ובנוסף הוא גם נכבה בנסיעה כאשר הוא נמצא בניוטרל
מה המצב של חוטי ההצתה ,פלגים, מכסה מפלג מתי הוחלפו פעם אחרונה
יכול להיות שבורח לך ניצוץ
כנראה שכדאי להתחבר לאוטו עם מחשב אבחון של פיאט...
אגב, אלה לא הסמפטומים - אבל מה עם חיישן סל"ד ודיגי'פלקס?
כדי לבדוק לחץ דלק הוא צריך להיות 1.25 אם הוא נמוך מזה אפשר להעלות אותו
מה המצב של חוטי ההצתה ,פלגים, מכסה מפלג מתי הוחלפו פעם אחרונה
יכול להיות שבורח לך ניצוץ
הייתה בעייה של בריחת ניצוץ אך היא טופלה ... מכסה מפלג חדש וגם החוטי ההצתה ...
כנראה שכדאי להתחבר לאוטו עם מחשב אבחון של פיאט...
אגב, אלה לא הסמפטומים - אבל מה עם חיישן סל"ד ודיגי'פלקס?
בפיאט אונו לא נראה לי שיש דיג'יפלקס אלא מודול וגם הוא חדש ...
לגבי החיישן סל"ד אין לי מושג
יש לך איזה מישהו להמליץ לי בצפון
בפיאט אונו 70 יש מחשב הצתה מסוג דיג'יפלקס, לא יודע לגבי האונו 60 וה- 45.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.