התחבר

View Full Version : נתקעתי עם האוטו. מנוע מתחמם, מאוורר לא עובד


stio
05-04-08, 21:50
שלום לכולם

לפני חצי שעה במהלך נסיעה בעיר הבחנתי בעת המתנה ברמזור שהמחוג עלה כמה קווים אחרי האמצע ובדרך לתחום האדום. עצרתי בצד באיזה תחנת אוטובוס והפעלתי 4 וינקרים.

מאוורר לא עובד, שומעים מים מהצינורות של מערכת הקירור וקצת מים יוצאים מהפקק של הרדיאטור ונוזלים למטה.

לא היתה רתיחה ולא הגיע לאדום! כיביתי מנוע לפני שהוא הספיק להתקרב בכלל לאדום. לפני תחילת הנסיעה בדקתי מים ושמן- מים היה למרות שהם היו קצת מלוכלכים.

מנוע עבר 127K ואני משתמש בנוזל קירור איכותי.

מה עושים? מחר בבוקר יש לי עבודה...

תודה מראש!!
גיא.

Tzvika 16V
05-04-08, 23:43
ערב טוב,
בדקת את הפיוזים? אולי פיוז המאוורר שרוף כי הוא חייב להידלק.
בדוק גם את החיבורים של חוטי החשמל ליחידת המאוורר יכול להיות שאחד התנתק או זז.

stio
06-04-08, 00:19
טוב, אז עדכון:

יצאתי כרגע החוצה למרות השעה המאוחרת, מצוייד בתאורת חירום חזקה.

עברתי על כל הפיוזים שנמצאים בתיבת הנתיכים מתחת להגה וכן על הפיוז הבודד שנמצא בתיבת המזגן המקורי בתא המנוע. התוצאה חד משמעית- כל הפיוזים תקינים לחלוטין.
משם עברתי ליתר ביטחון על כל יחידות החשמל והתאורה ברכב כדי לוודא תקינותם. הבחנתי שהאור הירוק סביב מצת הסיגריות אינו פועל, אך המצת עצמו פועל כשורה. המסקנה שלי היא נורה שרופה שלא קשורה לבעיה הנ"ל.

המשכתי לכיוון המאוורר: הבחנתי בשני חוטים שמתחברים לאמצע המאורר ולעוד 2 חוטים שמתחברים לאיזה מקום באיזור צינור הרדיאטור התחתון. שיחקתי בכל החוטים, הזזתי, חיזקתי והנעתי.

כשחום המנוע הגיע לרבע הפעלתי את מדחס המזגן ואת המאוורר הפנימי על מהירות שלישית. לאחר כ- 10 שניות ויותר, המאוורר נדלק תחילה במהירות הראשונה ולאחר חצי שנייה עבר למהירות החזקה יותר. יש לציין כי המזגן עבד ברציפות במשך 5 דקות, חום המנוע היה תקוע על רבע הסקאלה והמאוורר פעל במהירות הגבוהה לסירוגין. אני חשבתי שהוא צריך לעבוד קבוע על המהירות הגבוהה בעת פעולת המזגן- רפי אודה להתיחסותך בנושא.

כיביתי את המזגן. כששעון החום הגיע ממש טיפה לפני האמצע המאוורר החל לעבוד על המהירות הנמוכה לסירוגין, בכל מקרה חום המנוע לא עבר את האמצע ולא נזלו מים ממכסה הרדיאטור.

ידוע לי שתקלות לא נפתרות מעצמם ומאוד מוזר כל העסק הזה. האם מישהו יודע מה עובר על האוטו הזה?

תודה מראש,
גיא.

העתק: קארס פורום

שחר
06-04-08, 01:03
אני יגיד לך זו בעיה נפוצה ברוב המחוניות בעיקר האיתלקיות והצרפתיות התקע שניכנס אל שקע הוונתה
הוא עם הזמן מתחמם ומיתרחב עד שהוא מאבד מגע עם שיניי החשמל של הוונתה עצמה

Tzvika 16V
06-04-08, 11:22
אני יגיד לך זו בעיה נפוצה ברוב המחוניות בעיקר האיתלקיות והצרפתיות התקע שניכנס אל שקע הוונתה
הוא עם הזמן מתחמם ומיתרחב עד שהוא מאבד מגע עם שיניי החשמל של הוונתה עצמה

שחר צודק. ישר חשבתי על עניין חוטי החשמל. היה לי ברכבי הראשון (רנו 19 שנת 89) תקלה דומה. הרכב התחמם, לא היה נזילות ולא חסר מים ירוקים. שמתי לב שהמאוורר לא נדלק. הפיוז היה תקין אז הנעתי חיכיתי שהטמפ' תגיע לאמצע ושיחקתי עם החוטי חשמל שמתחברים למאוורר ופתאום הוא נדלק ונכבה לסירוגין כשטלטלתי אותם חוטי חשמל לצדדים. הלכתי לחשמלאי החליף את כל החוטי חשמל שנכנסו ויצאו מיחידת המאוורר בעלות של 50 שקל הבעיה לא חזרה בשנתיים אחרי.

stio
12-04-08, 18:24
נסעתי לחשמלאי באמצע השבוע, אשר בדק במשך 30 דקות והגיע למסקנה: הכל תקין.

אבל היום...

נתקעתי שוב עם האוטו בכביש בין עירוני. המנוע התחמם מיד לאחר הדלקת מדחס מזגן, הגיע ל- 3/4, לא הגיע לאדום!!
בדיוק כמו בפעם שעברה מים פרצו החוצה מפקק הרדיאטור והיה טיפלה אדים.
המנוע עובד תקין (נסעתי אחרי שהתקרר הרבה עד שעבר שוב את האמצע), אין עשן מהאגזוז, נוזל קירור נקי וכנ"ל שמן מנוע, נראה כי גם הפעם ראש המנוע ניצל למרות האדים. הפעם חום המנוע זינק בצורה כ"כ חדה שכ"כ נבהלתי, עצרתי בחריקת צמיגים על השוליים.

מהכניסה המערבית של יוקנעם נסעתי כמות גדולה של ק"מ עם מנוע כבוי (זה ירידה) עד לכיכר מרכז הקניות BIG, שם התנעתי ונסעתי עד לבית עם מנוע עובד.

הפעם המצלמה היתה איתי, ניתן לתמונות לדבר בעד עצמם. יש לציין כי המאוורר בשביתה.

מה עושים?!

http://img528.imageshack.us/img528/6867/009ry2.jpg

http://img225.imageshack.us/img225/2940/008ea0.jpg

http://img528.imageshack.us/img528/439/004au7.jpg

ארילו
13-04-08, 11:30
האם עכשיו המאוורר שוב פועל?

האם כשזה קרה, הצינור העליון והצינור התחתון של הרדיאטור היו חמים באותה מידה?

ori
13-04-08, 20:16
אני יכול לנחש שהמיים פרצו החוצה בגלל שהם לא זרמו במערכת קירור ונוצר לחץ מהחום והם זינקו החוצה.
כנראה בגלל שהמאורר לא עבד.
לך תבדוק את העניין לעומק.

stio
13-04-08, 20:24
עדכון סופי:

קודם כל מאז ההתקעות אתמול המאוורר לא חזר לעבודה.

הייתי במוסך, הבעיה היתה תרמוסטט תפוס במצב סגור. למוסכניק לא היה תרמוסטט אז הוא ביטל אותו (עכשיו חום המנוע נמוך מידי, תרמוסטט חדש יורכב בקרוב. אל דאגה, אני לא משאיר ככה בקביעות).
כמו כן החלפתי "על הדרך" את היוניט חום לאחת מקורית עם 2 מהירויות (היה רשום עליה 92-87, הראש שלה בצבע כחול. 7 שנים הרכב אצלי ולא נגעו בה בכלל) וגם פירקו את הרדיאטור ועשו לו ניקוי כמו שצריך ולבסוף הוחלף נוזל הקירור במלואו.

עכשיו הכל תקין, כל המערכות נבדקו כולל מנוע והכל תקין, נראה כי גיליתי את חום המנוע הגבוה בזמן (והמחוג קפץ תוך כדי נסיעה מהירה!) ולכן לא נגרם נזק נוסף חוץ מהפסד של 4 שעות עבודה.

ארילו
13-04-08, 23:11
אוי זה היה הניחוש שלי :P

סוף טוב הכל טוב. מזל שיש אצלך שעון חום, ולא רק נורת "נדפקת".

אלי_תמם
21-04-08, 09:39
יש לי את אותה הבעיה, בדקתי אם המאוורר תקין ואכן תקין... צריך להחליף את היוניט חום.
איך אפשר לדעת אם התרמוסטט תפוס במצב סגור ?
החום עלה לאט לאט לא בזינוק כמו אצל חברנו גיא.

אוי זה היה הניחוש שלי :P

סוף טוב הכל טוב. מזל שיש אצלך שעון חום, ולא רק נורת "נדפקת".

חחחח נורת "נדפקת"? על מה אתם מדברים? חחחחחחחחחחחחח

אגב עזרת לי מאוד אתמול גיא :) נותן לך קרדיט אחי :P חחח

תודה מראש
אלי :)

ארילו
21-04-08, 13:05
נורת נדפקת - כשהיא נדלקת, סימן שנדפקת. (וצריך לפרק ראש מנוע).

המאוורר אצלך מתחיל לעבוד? אם לא בדוק מפלס נוזל קירור, ותקצר את המגעים שמפעילים את המאוורר. אם האוטו לא מתחמם אז הבעיה היא ביוניט של המאוורר.
אם הוא ממשיך להתחמם אז רדיאטור סתום (נדיר יחסית) או טרמוסטט שסיים את חייו.

לבדוק תרמוסטט - תניע את האוטו ותחכה שהוא יגיע לטמפ' עבודה תקינה. בדוק אם הצינור העליון של הרדיאטור והצינור התחתון באותה טמפרטורה.

אלי_תמם
21-04-08, 18:32
האוטו מתחמם אך המאוורר לא נכנס לפעולה...
היוניט הלך לא ?

אלי

stio
21-04-08, 18:51
מכיוון שאתה קיצרת את המגעים של המאוורר כמו שהסברתי לך והמאוורר עבד- זה יכול להיות רק היוניט.
שים לב שמתקינים לך יוניט מקורית (אצלך מהירות אחת) שמפעילה את המאוורר ב- 92 מעלות ומתכבת ב- 87 מעלות.
אצלי התקינו יוניט שמפעילה את המאוורר בטמפ' נמוכה מידי ואני מחר הולך להחליף את זה.

אלי_תמם
22-04-08, 10:21
האם זו בעיה להחליף יוניט זו לבד ?

אלי

ארילו
23-04-08, 01:24
לא.
תרוקן את נוזל הקירור, תבריג החוצה את היוניט, תבריג פנימה אחת חדשה (אם אתה רוצה אני אבדוק אם יש מומנט ספציפי לסגירה), מלא מים ובדוק שהכל תקין.

uno kashi
23-04-08, 14:46
אפשר הסבר מה זה יוניט?! מה תפקידו?! ואוליי גם תמונה?!

ארילו
24-04-08, 18:55
מדובר ביחידה ש"חשה" את טמפ' נוזל הקירור ולפי זה מפעילה / מכבה את המאוורר של הרדיאטור.