View Full Version : חיבור שעון סיבובי מנוע לדקה (טורים)
החלפתי את לוח השעונים בפונטו דור ראשון, בלוח השעונים המקורי היה לי שעון זמן רגיל, ולא היה לי שעון חום.
כעת שעון החום עובד לאחר שהחלפתי יוניט שעון חום וניתקתי את המנורה והכל בסדר מבחינת החום (אם מישהו צריך עזרה עם זה -מוזמן לפנות אלי) אגב, מיקי ספידומטרים בחולון עזר לי עם זה והסביר והכל - אחלה בעל מקצוע !!!.
בכל מקרה לגבי שעון הסל"ד, האם מישהו יודע איזה חוטים יש לחבר או איך לגרום לו לפעול?
תודה מראש.
אני אשמח לעזור תתקשר אלי 0548111143
עמית
עמית אם אתה יכול להסביר בפורום זה נראה לי עדיף, ככה כולם יוכלו לדעת ולהשכיל.
תודה.
מאיר
אות סל"ד מנוע יוצא מפין 23 שבמחשב נהול המנוע, בחוט כחול, אל לוח השעונים ומד הסל"ד.
יתכן שיש כבר חוט כזה מוכן ואם לא אז צריך לחברו אל מחשב נהול המנוע ולהעבירו פנימה אל לוח השעונים.
בחלק משרטוטי פיאט מופיע שהאות יוצא מפין 21 ולא נראה לי שזה מדויק.
בכל מקרה, לפני ההתחברות ניתן ע"י אוסילוסקופ לראות אם יש אות סל"ד באותו הפין (כשהמנוע פועל כמובן).
בברכה - רפי לין :)
ברשותך רפי תיקון קטן . לפעמים יש שני חוטים כחולים כמו אצלי בצמה . אז הדק שבינהם זה הנכון .
נכון, כי יש דגמים שבהם אות סל"ד מנוצל גם להפעלת ממסר כפול של מע' נהול מנוע וכו'.
בברכה - רפי לין :)
אז תודה רבה רפי, מצאתי את החוט הנכון.
כתבתי מדריך למי שירצה ומעונין לעשות את זה לבד.
מדריך מצולם להחלפת שעונים בפונטו דור 1 (http://www.bitcom.co.il/punto)
איזה יופי של מדריך!!!
אפשר להעתיק אותו לכאן?
בהחלט - הייתי רוצה להעלות אותו רק ידעתי שתהיה לי בעיה להעלות אותו עם כל התמונות
אתה מוזמן לעשות את זה - בכיף.
אני שולח את התמונה של מה שהיה אצלי ברכב - מקווה שזה יעזור.
החלק האדום מצד ימין זה ידית הפתיחה של מכסה המנוע. משמאלו תראה את ההצמה המסומנת (ככה זה אצלי לפחות).
והחוט הכחול המסומן, הוא זה שאליו צריך להתחבר. (מומלץ לעקוב אחריו ולראות היכן הוא מסתיים - ולהתחבר אליו בקצה).
בהצלחה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.