PDA

View Full Version : איך מפרקים פנס אחורי של פונטו spice


Carioca
25-03-08, 12:43
שלום,

אחד הפנסים האחוריים שלי שבור.
השאלה היא איך מפרקים אותו על מנת להחליף?
זה מסובך? בעיקרון אמרו לי שחשמלאי עושה את זה אבל באותה נשימה גם אמרו לי שאין בעייה
לעשות את זה באופן עצמאי.
אשמח ואודה אם מישהו יוכל להסביר לי איך בדיוק מחליפים, אם צריך לפרק חלק פנימי דרך הבגאז'
או שהעבודה היא חיצונית (פשוט לפרק את הפנס מבחוץ).

תודה רבה

farmalot
25-03-08, 14:24
הנה, מקווה שזה עוזר.
רמת הקושי צריכה להיות מאוד קלה.

Caveman
25-03-08, 18:36
הוספתי לדביק ברשותכם :)

Carioca
25-03-08, 21:27
farmalot תודה רבה לך, ח"ח על התשובה המושקעת, יותר מזה לא יכולתי לבקש.
אכן על הנייר לא נראה קשה, אנסה לעשות זאת בעצמי.


שוב תודה על העזרה :)

finish
26-03-08, 12:06
לא הבנתי איך בדיוק מוציאים את החלק הכסוף הזה.. יש כלי מיוחד או משהו?

student
26-03-08, 12:37
כן!....
הכלי נקרא מברג פיליפס (4 ברגים). :idea: :-P

finish
26-03-08, 14:01
פתחתי את המכסה הזה של הפלסטיק ליד החגורה ויש שם כמו אום גדול כסוף ואין עליו שום בורג...
איך לפרק?

שחרון
26-03-08, 15:37
אוקי זה לא מברג הפיליפס.
תיראה בין החלקים שמשמשים להחלפת גלגל יש חלק מפלסטיק שניראה כמו בוקסה הוא מתאים במידה לפתיחת האום הזה ויש בו חור להכנסת המברג .

שחרון

רפי לין
26-03-08, 16:36
או עם בוקסה 19 מ"מ ומאריך.
צריך לשים לב ולהזהר שהאום לא יפול בחלל פנימי שמשם קשה להוציאו. אום נוסף, תחתון לפנס, מפרקים מתוך תא המטען.
בברכה - רפי לין :)

finish
26-03-08, 19:27
תודה רבה :)
סוף סוף תשובה טובה שנתיים חיפשתי בורג שם :\

aviabutbul
13-04-10, 01:07
שלום היום החלפתי את הנורה שלי והלכתי לאיזה חאפר ואמרתי לו שיביא לי מנורה בדיוק אותו דבר שהיה לי (שפירקתי מהרכב שלי השרופה) והוא הביא לי ושאלתי אותו שוב זה אותו דבר כי היה נראה לי משום מה שעובי החוט בפנים לא אותו דבר מזה שהיה לי ..הוא ענה בכןןןןן ברור הלכתי לרכב הרכבתי בדיוק 10 דקות עבודה עם העזרה שלכם..ובלוח שעונים לא כבתה הנורה חשבתי שלא הרכבתי טוב פירקתי שוב והחזרתי...ניתקתי את המצבר מהרכב אמרתי אולי זה יתאפס וכלום בסוף הסתכלתי בפורום ...וכתוב שאם זה לא נורא מתאימה למרות שאם מכניסים אותה למקומה והכל נראה שעובד והכל בסדר ידלק נורת אזהרה בלוח שעונים כי בעצם זה לא מתאים אז.....זכרו ללכת למשהו מקצועי וכמובן קודם להתעניין ולהסתכל בפורום הנ"ל אחלה פורום הצעתי שלי שימרו אותו במועדפים כי באחד מן היימים תצטרכו את העזרה ...אז תודה רבה ותלמדו מטעויות...

mgoldst
13-04-10, 01:27
כנראה שמת 5W במקום 10W

רפי לין
13-04-10, 09:17
אכן, כפי שכתב קודמי, נורת אור אחורי בפונטו ספייס הנה של 10W והגודל הפיזי שלה בדיוק כמו נורת 5W.
בברכה - רפי לין

r.a20
13-04-10, 16:12
רפי לין, שאלה לי אליך ולכל מי שיודע,

כמה וואט צריכה להיות נורה של אור אחורי (אור אחורי התחתון לא אור ברקס) בפונטו דור1? 5W או 10W??

תודה ויום טוב

רפי לין
13-04-10, 18:38
בפונטו דור 1 הנורת אור אחורי הנה של 5W.
בברכה - רפי לין

r.a20
13-04-10, 22:26
תודה רבה על המידע.
:)

aviabutbul
14-04-10, 02:15
שלום זה שוב אני עם הנורה שנדלקה בלוח שעונים על אזהרה למנורה סרופה אז ככה באמת הלכתי והחלפתי את הנורה והיא היתה 5 וואט והחלפתי ל10 וואט ועדיין לא ירדה לי נורת ההזארה בלוח השעונים מה יכול להיות הבעיה ??תודה רבה..

mgoldst
14-04-10, 02:22
יכול להיות נורה לא מתאימה בצד השני או במקום אחר
לפני שנשרפה לך הנורה האם הייתה לך נורית התראה - או שהייתה כבויה?

ronesbones
14-04-10, 08:24
שלום זה שוב אני עם הנורה שנדלקה בלוח שעונים על אזהרה למנורה סרופה אז ככה באמת הלכתי והחלפתי את הנורה והיא היתה 5 וואט והחלפתי ל10 וואט ועדיין לא ירדה לי נורת ההזארה בלוח השעונים מה יכול להיות הבעיה ??תודה רבה..

תבדוק נורת לוחית רישוי מאחור. כמו כן, אם נורת האזהרה דולקת כשאתה בולם, אז תבדוק נורות בלמים.

aviabutbul
14-04-10, 20:51
תאמת לא חשבתי על נורת רישוי.....
כל הנורות עובדות ולפני הכל היה בסדר נדלקה לי נורה בלוח שעונים כאשר נשרף לי האור חניה מאחור...

ronesbones
14-04-10, 23:51
נורת האורות נדלקת ונכבית אצלי כבר שנתיים, כל הנורות דולקות, פשוט ויתרתי :)

aviabutbul
20-04-10, 03:45
שלום זה שוב אני לגבי נורת האזהרה בלוח שעונים(מנורה שרופה) בדקתי את כל הנורות הכל עובד וכולם בהספק שלהם לפי הוראת יצרן ועדין נדלקת לי נורה וזה מאוד מפריע לי אני אוהב שהכל מתוקתק אם תוכלו לעזור תודה...נורת לוחית רישוי עובדת והכל בסדר מה עוד יכול להיות?תודה רבה.

mgoldst
20-04-10, 15:21
לפני שנשרפה לך נורה האם דלקה לך אזהרה בלוח שעונים?
אם לא ורק אחרי שריפת נורה הופיעה - תבדוק את הפנס האחורי שהוחלף - מגעים, הפלג עם החוטים תוציא ותכניס כמה פעמים.

אם כן הופיעה התראה קודם - תוכל לעבוד על כל מיני מחברים לפנסים כולל הקדמיים

aviabutbul
20-04-10, 19:49
יש לציין שלפני שנשרפה הנורה הכל היה בסדר ולא נדלקה נורת התראה הכל היה מצויין ...
שיחקתי עם צמת החוטים שמתחברים לפנס כל הנורות עובדות והכל בסדר....ועדיין ממשיך לדלוק...

aviady
21-04-10, 17:32
כאמור - האום הקטן שיושב בבורג התחתון לא נפתח..השתגעתי כבר. שמתי ספריי חלודה ועדיין מסרב להפתח. יש למישהו רעיון איך אני מוציא אותו / את הפנס משם?

aviabutbul
21-04-10, 17:58
למה התכוונתה לאום שתופס את הפנס האחורי ?

aviady
21-04-10, 18:51
למה התכוונתה לאום שתופס את הפנס האחורי ?

מקווה שאני ברור מספיק. סורי

saar
21-04-10, 20:53
מעניין ומסקרן אותי איזה שהוא הליך בדיקה שהייתי רוצה שתנסה ברשותך אם באמת קצו כל הקיצים.

אל תפרק את הפנסים, אלא בוא תנסה משהו אחר, שאני בעצמי ניסיתי אותו אבל בדרכים שונות מספר פעמים בדגמים שונים והצליח לי, על רכבך לא ניסיתי זאת. ומסקרן אותי לדעת אם זה יצליח אצלך.

1. תוציא את צמת החוטים (שקע - תקע) שנכנס לפנסים - מדובר במלאכה פשוטה של מספר דקות ספורות.

2. לאחר הוצאת צמת החוטים מהפנס, בדוק עכשיו את מנורת האזהרה. זאת אומרת בשיטת השלילה, אם הוצאת את צמת החוטים מכל הפנסים, והיא כבתה, אז עכשיו תתחיל להחזיר צמה אחת ולבדוק את המנורה, אם עדיין כבויה , הלאה תחזיר את הצמה הבאה ותבדוק אם נדלקה, עד שתגיע (או כך לפחות אומר ההיגיון שלי) לאותו פנס סורר, שאצלו שתחבר את צמת החוטים מנורת האזהרה תדלק.
מה שאני מנסה לומר לך או יותר נכון לייעץ לעניות דעתי בלבד, הוא ניסיון לבודד את הבעיה. איזה איזור בדיוק גורם לדירבון למנורת אזהרה להידלק.

3. לשיקולך אם לבצע זאת - בכל זאת היתרון של השיטה הזו שאין בה צורך לפירוק הפנס ו/או המנורות.

רפי לין
21-04-10, 21:58
כדי להגיע אל המחבר החשמלי של הפנס האחורי, צריכים לפרק את 2 האומים שמחברים אותו אל הרכב, להוציא את כל הפנס ורק אז מגיעים אל המחבר.
בברכה - רפי לין

aviabutbul
21-04-10, 22:14
תודה על התגובה...אני ינסה לבדוק מה קורה..
כלומר אני עובר לשתי הפנסים האחורים מפרק 2 ברגים מוציא את הפנס ואז מגיע לקע תקע..מנתק מסתכל אם כבתה הנורה אם לא מחזיר והולך לצד השני וחוזר על התהליך....לזה הכונה ?

aviady
21-04-10, 23:23
כאמור - האום הקטן שיושב בבורג התחתון לא נפתח..השתגעתי כבר. שמתי ספריי חלודה ועדיין מסרב להפתח. יש למישהו רעיון איך אני מוציא אותו / את הפנס משם?

רפי - יש לך רעיון אולי איך לשחרר את האום הסורר הנ"ל?

aviabutbul
22-04-10, 00:46
אם זה מה שאני חושב תיקח רצ'ט עם מעריך מספר 18 ובעדינות תפתח את הבורג...

aviabutbul
22-04-10, 00:48
סער תודה על העזרה עשיתי בדיוק מה שאמרתה נתקתי פנס ימיני והמשיך לדלוק וכן גם על הנורא השמאלית ..ריססתי קצת ספרי מגעים על השקע ותקע וזה לא עזר...

saar
22-04-10, 01:48
עדיין אין על מה - עוד לא פתרנו את הבעיה.

אך דווקא כאן אני אומר ומדגיש כפי שאני תמיד נוהג לומר - אל תתייאש. אין יאוש בעולם, יהיה בסדר וגם לבעייתך ימצא פתרון בסופו של דבר.

הבנתי מה אתה אומר, וכעת ניצבות בפנינו שתי שאלות:

שאלה ראשונה - האם הוצאת ניתוק השקע והתקע של כל הפנסים ברכב יגרום בסופו של דבר למנורה להיכבות - שכן כעת היא לא מבחינה בתקלה (קצר, מנורה בהספק שגוי וכו'), ואז הוספת חיבור בנפרד אחד אחד בין הפנסים עד הגעה לפנס הסורר. (כפי שהצעתי לעניות דעתי), ואם התשובה לה היא כן, אז אפשר ללכת על זה.

שאלה שניה - האם עצם ניתוק השקע והתקע בפנס - הוא דירבון נוסף שיגרום למנורה להידלק - ואז לא עשינו בכך כלום, שכן אנו מקבלים חיווי שגוי, יכול להיות שהניתוק של השקע והתקע גם הם שיגרמו למנורה להידלק, וכך לא נצליח לבודד את הפנס הסורר.

היות וכבר כתבתי כי ברכבך לא עשיתי זאת מעולם, אזי אין לי תשובה (וכאן יעזור ויסייע לי אם מישהו כן בדק זאת, או שהוא מסיק כמוני או כנגדי) אלה רק הסקת מסקנה שהיא לעניות דעתי האומרת כך:

המנורה נדלקת היות והיא מקבלת פידבק שגוי מאחד הפנסים (חיבורי החשמל), יכול היות הספק שגוי, יכול להיות קצר וכו'. אם אנו ננתק את השקע והתקע מהפנסים - הרי שלא יחזור למנורה פידבק, ואז היא אמורה להיכבות (כך אומר ההיגיון הבריא שלי, שוב זו היא הנחה בלבד, אינה נבדקה ברכבך, ויכול להיות שהיא שגויה והפוכה שעצם אי קבלת משוב בחזרה למנורה גם הוא בגדר תקלה ויגרום לה להידלק).

אם אכן ההיגיון הבריא והשכל הישיר נכונים - משמע הוצאת השקעים מהפנסים ישללו פידבק חזרה למנורה מה שיגרום לה להיכבות, אזי יש להוציא את השקעים מכל הפנסים, משמע קדימה, אחורה, נורות לוחיות זיהוי. לפי דעתי - ותותגש המילה הזו, קל יותר לשם הבדיקה לנתק שקע תקע, מאשר לעבור פנס פנס ולפרק לו את כל המנורות.

אם למישהו הצעה טובה יותר, הרי שהוא מוזמן להשמיע (לכתוב) אותה, אולי פנסי ערפל (באם הם מחוברים למתן חיווי למנורה הזו) או עוד גורם היכול לדרבן את המנורה הזו.

---------
אתה יודע מה (ואני מתנצל מראש שאני כותב מגילות, אימי תמיד אומרת שאני עובד בשיטת הפרה רוצה להניק יותר ממה שהעגל רוצה לינוק), עלה לי רעיון נוסף, אומנם בריכבך עוד לא ניתקלתי בזה, אבל בוא תנסה , זה אפילו יותר פשוט מהבדיקה שהצעתי.
בשעות הערב (כאשר חושך), רד לרכב עם חבר, תניע, ושים אורות חניה בלבד, עבור חיצונית ובדוק כי כל המנורות חניה עובדות ותקינות. ואז אמור לחברך להיכנס לרכב (בעוד אתה מאחורי הרכב) ואמור לו ללחוץ ברקס, בדוק אם אורות הברקס נדלקות והן באותה העוצמה (דגש על כך), נסה לזהות בעין מפלי מתח (מה שקוראים לו החבר'ה אורגן אורות), זאת אומרת שפתאום מנורה אחת תתכבה כאשר חברך לוחץ על הברקס או שהיא תיחלש. אם לא קרה הדבר , אמור לו להדליק אורות נסיעה , ושוב שילחץ על הברקס, ושוב בדוק ויזואלית מאחורה שאכן כל מנורה נדלקת כמו שצריך ועוצמתן תקינה ושווה מול הפנס השני, הוסף לכך אורות נסיעה לאחור, ושוב בדוק יחד עם ברקס , כי אם אכן תראה היחלשות עוצמות או אורגן אורות (שתי מנורות נדלקות יחד), אזי אולי מדובר בבעיית הארקה (זאת אם אתה מעיד שההספק של הנורות בדיוק כפי שהיצרן ביקש), משמע אולי מדובר על מינוס חלש או מפל מתח שיש לבדוקו לעומק.

באופן כללי אני יכול לומר לחברים פה - מלאכה לא קלה היא להעביר דברים דרך המחשב בשבילי, לפעמים דבר כה פשוט שאני יכול ללמד בשנייה אחת במציאות של פנים מול פנים ולהראות בעין, כאן הוא מתארך שורות על גבי שורות, שכן אני מנסה ועושה השתדלות לפשט את הדברים כך שגם חבר שאינו בעל תעודת מוסמך חשמלאות רכב יוכל להבינם. אז אני מצטער על טירחתכם בקריאה.

aviabutbul
22-04-10, 18:32
אז קודם כל סער ישר כוח, כל הכבוד לך על ההשקעה ההקשבה והתגובה,בסוף אני ירגיש לא נעים אני יצטרך לשלם לך...אז שוב תודה אני יבדוק את מה שאמרתה לי לגבי לחיצה על הברקס והפעלת האורות הנוספים ונהיה בקשר...מקסימום אני ילך בטיפול הבא לחיים ביהוד וכבר אז נראה מה הבעיה..
כל הכבוד סער המשך לעזור לאנשים ...בסוף תפתח מוסך ואני יהיה הראשון בתור...

mgoldst
22-04-10, 19:59
אני לא בטוח שניתוק פלג יכבה את נורת התקלה
זכור לי כי יש מדידת זרם ולכן אם תנתק הזרם קטן (זה כמו נורה בהספק קטן מהנדרש)
בנוסף ראיתי ששמו נורות LED מאחורה במקום נורות רגילות ואז נדלקה נורת תקלה
כפתרון הוסיפו נגד עומס ואז נכבתה נורת התקלה - מכך נובע כי אולי עם נגד עומס במקביל או במקום לכל נורה אולי ימצא את התקלה

saar
22-04-10, 20:17
התופעה שאתה מדבר עליה בעיניין הנורות לד ידועה לי. עם זאת ההגיון שלי אומר כי אם ינותק הפלאג, הרי שאין בכלל צרכן, ועל כן לא יחשב הדבר למנורה בעלת הספק נמוך.
שוב - לעניות דעתי.

לגבי פותח השרשור - הכל בסדר אתה יכול להיות רגוע, ואין לך חס וחלילה חס ושלום להרגיש חייב. הכל יהיה בסדר ועוד יגיע היום שלא תזכור שהייתה לך בכלל בעיה כזו.

ארילו
23-04-10, 10:10
סער, אני חושב דווקא הפוך ממך, שניתוק הפלאג מהפנס ידליק את הנורה הסוררת. (כי יש שם מנגנון שמודד עומסים).

מעניין אם בהתחברות למחשב אפשר לקרוא בקוד התקלה איזה נורה עושה את הבעיות.

לפותח השרשור בדוק שוב שהנורה בעומס המתאים.