View Full Version : מספר שאלות לאחר קניה, ספייס 2001 (נערך)
היי,
לשמחתי נפל בחלקי לקנות פיאט פונטו ספייס 01 ELX.
ישנם כמה דברים שהייתי רוצה לשמוע דעות של עמיתים לרכב ,
1. קיימת נזילת מים שנראת בין המנוע לבין הגיר-לדברי שמשון זהו פקק שמצוי על בלוק המנוע והוא נוזל אך כדי לתקנו יש לפרק את : הגיר,קלאץ' וגלגל תנופה והמחיר הוא מתחת ל1000 שקלים.
2. כאשר הרכב קר, נשמעת חריקה קלה במעבר להילוך שני , עכשיו ייתכן שאני פשוט לא יודע להעביר מהלכים או שקיימת בעיה - אשמח לשמוע דעות ומחיר סביר לטיפול .
ודבר אחרון- יש לי התלבטות היכן לטפל בבובה שלי- במוסך אוטו גת או במוסך שמשון (אני מקרית גת ).
זהו אני מקווה שיצא יותר קצר ממגילת אסתר אבל שיהיה שבת שלום וחג שמח ,
תודה.
Tzvika 16V
20-03-08, 20:24
1. אני לא מכיר את הפקק הזה ולא יודע על מה מדובר אבל נזילה של נוזל קירור זה דבר רציני שחייב תיקון. וכמובן לפני ש300 איש יגידו... אתה חייב נוזל קירור פאראפלו... :-)
2. אם הרכב שלך הוא אכן ידני כמו שאני מבין כי לא רשמת אני לא חושב שיש הרבה מה לעשות. ברכב שלי קיימת תופעה זהה לחלוטין כשהרכב קר או אחרי שעמד זמן ממושך ההעברה להילוך שני היא קצת קשה ונשמעת חריקה קלה... אני בדקתי במרכזי את תקינות הקלאץ והגיר ושניהם במצב טוב כמו כן ניסיתי להחליף את שמן הגיר לשני שמנים גם למומלץ יצרן וגם שמן שהומלץ כאן בדרגות סיכוך שונות בפורום אך זה לא שינה כלום. מה שאני עושה זה נותן לרכב לעבוד בערך כדקה לפני שאני מתחיל לנסוע ככה גם השסתומים משתמנים וגם ההעברה בגיר קצת יותר קלה. כרגע פשוט תתרגל לזה והאמת שבקיץ בימים חמים זה הרבה פחות גרוע.
אכן, הרכב ידני.
את נוזל הקירור הוא החליף מייד לאחר העברת הבעלות.
אפללו, דעתי (שנאמרה לך כבר, מה דעת שאר החברים?) היא ששווה להשקיע את הנסיעה לשמשון, בטח שמדובר על 40 דק' נסיעה. "על הדרך", כאשר הקלאץ' מפורק הוא יוכל לתת מבט עליו ועל הגיר ולתהות על קנקנו של ההילוך הסורר.
אני ממליץ לצבוע אותה לירוק, זה הרבה יותר יפה. (אבל אני משוחד...)
ברוך הבא ובהצלחה.
צולמו זה עתה, מצטער על האייכות.
בפונטו דור ראשון ביצעתי החלפה של פקק שנזל בין הגיר למנוע. המחיר היה סביב ה-800 ש"ח, אם זכרוני אינו מטעני, בחלקו הגדול על העבודה.
הבעיה עם הנושא הזה היא שאם הפקק הזה נוזל אז כנראה שהתשמשו במים במקום נוזל קירור מה שגרם לרקבון הפקק. אני ממליץ לבדוק את כל הפקקים של המנוע.
אין בעיה ,
את הנוזל קירור כבר החלפתי מידית לאחר קניית הרכב (כ שעתיים לאחר קניית הרכב )
לדעתי ולדעת חברי משכבר הימים SIMON ברגע שהרכב יעלה על הליפט אצל שמשון הוא יבדוק את הכל ...
יש לך כיוונים שאותם אני צריך לבקש שיבדקו ?
חוץ מזה בנושא הנזילה- שמשון אמר לי שאין בעיה להוסיף מי ברז על כמות הפרפלו ששמו לי (2 פחיות)
למרות שקראתי הודעה שמישהי פרסמה על ראש מנוע שהלך בעקבות כך.
אשמח להמלצות, תודה.
Tzvika 16V
21-03-08, 08:04
הגיוני שהלך ראש מנוע... אם יש נזילה של נוזל קירור ואתה נוסע בלי נוזל קירור המנוע מתחמם ואז הלך הראש.
אני די בטוח ששמשון יודע הרבה יותר ממני אבל לדעתי אתה מתבלבל כי אתה אמור להוסיף מים מזוקקים ולא מהברז.
בכל מקרה אני אתן לך המלצה. בגלל שקונים רכב יד שנייה במיוחד שהוא לא בן שנה שנתיים תמיד עדיף לשים אותו במוסך שיעשו לו יישור קו רציני כדי שאתה אח"כ תהיה שקט. אל תנסה לחסוך אל דברים כאלה, תתקן כל מה שצריך ותתטפל בו יפה והוא ישרת אותו מצוין.
אין בעיה לשים מי ברז ביחד עם הפראפלו - אבל עדיף לשים נוזל קירור מוכן ומדולל.
לגבי הפקק מים הזה, אכן יש שם אחד ואם כבר מפרקים הכל, אולי כדאי לך להוסיף כ-500 ש"ח ולהרכיב שם קלאץ' חדש.
לגבי הגיר הידני, תנסה להחליף שמן קודם כל.
יותר כדאי לך לטפל ולתקן ב"מוסך שמשון" שביהוד, רק תאם בואך מראש כדי שתתקבל מיד בבוקר ויוכלו שם להספיק לסיים הכל באותו יום.
אני מכיר לפחות 2 בעלי פיאט שהגיעו אליהם מירושלים כדי לקבל טיפול טוב והיו מרוצים מאוד.
בברכת חג שמח - רפי לין :)
ראשית אין ספק כי הטיפול במוסך שמשון הוא ללא דופי משתלם וכל שבח כה או אחר ירעיפו עליו .
רפי תודה.
לגבי שאלת המים, בהודעה שפורסמה (ואני עדיין מנסה לאתר אותה ) מדובר מרכב שנסע עם מים רק שהוסיפו על הפראפלו מים מהברז וזה גרם לפריצת ראש מנוע .
לפי מה שאני מבין המים המומלצים להוספה הם מים מוטפלים או מסוננים במכשירים ביתיים.
הבנתי שמות המלחים והמינרלים נמוכה ולכן זה ייעיל האם יש שחר לדברים ?
בנוגע לניקוי בית מצערת- האם התהליך מסובך (למרות עברי בתחום המכונות ) ? ומה ההבדל בין הפרוצדורה שפורסמה לבין ביצוע הטיפול במוסך ?
תודה ,
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=23668&highlight=%EE%F6%F2%F8%FA#post23668
בהצלחה.
ושאלה: האם יש הבדל בתהליך בין ה ELX ל-SX?
בנוגע לניקוי בית מצערת- האם התהליך מסובך (למרות עברי בתחום המכונות ) ? ומה ההבדל בין הפרוצדורה שפורסמה לבין ביצוע הטיפול במוסך ?
תודה ,
ישנן שתי "שיטות" לניקוי בית מצערת.
הראשונה היא הסרה של צינור המגיע מבית פילטר האוויר וריסוס של חומר ניקוי אל תוך המצערת כאשר מישהו לוחץ על דוושת הגז. שיטת הניקוי הזו היא סוג של עזרה ראשונה לדעתי ואינה מהווה תחליף הולם לשיטת הניקוי השניה. שיטת הניקוי הראשונה יוצרת מצב בו כל הלכלוך נכנס למעברים לאורך כל הדרך עד שנפלט מהאגזוז.
עלות במוסך: 70 ש"ח בערך.
השיטה השניה היא פירוק בית המצערת החוצה מהרכב, אל שולחן העבודה, שם היא מנוקה מכל הכיוונים לאחר מכן היא מורכבת חזרה. השיטה הנ"ל היא המומלצת יותר עקב כך שאין לה את כל החסרונות של השיטה הקודמת ובנוסף ניתן להגיע לכל מיני פינות נסתרות.
עלות במוסך: כ-400 ש"ח (הערכה)
השיטה הזו תוארה בשרשור של Caveman מלפני כשבוע.
Tzvika 16V
22-03-08, 20:29
ישנן שתי "שיטות" לניקוי בית מצערת.
השיטה השניה היא פירוק בית המצערת החוצה מהרכב, אל שולחן העבודה, שם היא מנוקה מכל הכיוונים לאחר מכן היא מורכבת חזרה. השיטה הנ"ל היא המומלצת יותר עקב כך שאין לה את כל החסרונות של השיטה הקודמת ובנוסף ניתן להגיע לכל מיני פינות נסתרות.
עלות במוסך: כ-400 ש"ח (הערכה)
עלות של ניקוי בית מצערת במוסך מורשה נעה בין 600 ל700 שקל. בדקתי בכמה מוסכי יבואן באזורי לפני שעשיתי את הניקוי לבד.
אני זוכר שבזמנו דיברתי עם חיים והמחיר לא היה כזה גבוה. האם בדקת גם עם מוסך שמשון?
היום בדקתי את הנושא שוב וכאשר המזגן דולק הטורים מתייצבים על 10K ולא מוגשות שום רעידות ושום דבר .
Tzvika 16V
22-03-08, 21:37
בדקתי במרכזי, במוסך קרל ובמוסך כחול לבן. העלות נעה בין 600 ש"ח ל700.
המידע שלך יותר מעודכן משלי, אבל אני מבטיח לבדוק את נושא העלויות בטיפול הבא שלי במוסך. (זה יקח עוד זמן מה)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.