PDA

View Full Version : חוסר סחיבה + 2 נוריות לא מזוהות, פונטו ספייס (נ


crembo123
16-03-08, 14:18
יש ברשותי פונטו ספייס 2002 ELX אוטומט. 90 אלף.

http://img209.imageshack.us/img209/4138/dsc00113ks6.jpg
http://img209.imageshack.us/img209/3194/dsc001116gw0.jpg

אז ככה, היום בבוקר, צצה לי נורת מנוע כתומה בלוח, הנורית רק הופיעה, ללא הבהוב.
בנסיעת הבוקר שעשיתי, לקראת רמזורים (כשאני מאט..ועל סף בלימה) הרגשתי רעידות קלות של הרכב.
לא משו רציני, אבל יש הרגשה שלפתע האוטו "לא סוחב"..
לפני חודש היו לי רעידות ברכב עם נורית מנוע שהבהבה, ולאחר החלפת סט מצתים, הנורית פסקה.
הלכתי למוסך איטלניו בבני ברק המתמחה בפיאט היום עם בעיית הנורית היום, חוברתי לאקסמינר, וזה מה שבעצם נאמר לי:
אני לא יכול לדעת ממה הרעידות כי המחשב אומר שכרגע הבעיה היא "חיישן למדה מול הממיר תקול"
במילים אחרות, תצטרך להחליף את החיישן (700 שקל) ואז אחרי זה נראה מה המחשב אומר..
הרי אין קשר בין חיישן לרעידות, אבל בכל זאת, זאת הנורית שהופיעה, והוא טוען שכדי להגיע לבעיה, צריך לתקן את זה לפני.
מה שלא מבטיח שאחר כך תצוץ עוד בעיה ועוד בעיה ונגיע לסדרת תיקונים לא הכרחים.
אפילו למחוק את הבעיה מהמחשב הוא לא הצליח משום מה.

בכל אופן, נסעתי משם לחשוב קצת ולהתייעץ איתכם, ותוך כדי נסיעה, לפתע צצה לי נורית אדומה חדשה מהבהבת.
נבהלתי ולא יודע מה הנורית הזאת אומרת ??? (מצרף תמונה).
הגעתי לבית, כיביתי תרכב, והנעתי שוב, מה שקרה, זה שהנורית מנוע הכתומה נעלמה, אך הנורית האדומה ממשיכה להבהב.

התייעצות דחופה!! לא יודע מה לעשות :oops:

raanan_t
16-03-08, 14:24
איפה התמונות?

אגב, חיישן למדה תקול עלול לגרור הוצאות דלק גבוהות יותר עד כדי כך שתוך כמה חודשים אתה מכסה את מחיר החיישן.

crembo123
16-03-08, 14:30
צירפתי תתמונות

raanan_t
האם זה הגיוני שהבעיה ההתחלתית שלי בבוקר נובעת מזה??

student
16-03-08, 15:37
לגבי נורית תיבת הרציפה המהבהבת באדום, הנה מה שכתבתי בעבר:



נורה מהבהבת (אדומה של תיבת ההילוכים הרציפה) = מחשב תיבת ההילוכים זיהה תקלה. התקלה יכולה להיות בסך הכל שמישהו השתהה בהעברה בין N ל- D או שלא מיקם טוב את הידית ב- D (כלומר היא בין N ל- D). ...אז צריך להוריד ל- L והתקלה מתאפסת. ואם לא אז מביאים ל- P (בעצירה מלאה) ומורידים מ- P ל- L ומחזירים שוב ל- P.

נורה דולקת קבוע - חום יתר של שמן תיבת ההילוכים או מחסור בשמן. זה ממש רע ולא בריא. אם הידית במצב ההחלפה הידני אז המחשב אוטומטית מבטל את המצב ומחזיר למצב D (רק לא פיזית את הידית :D ). לא ידוע לי אם התיבה במצב L המחשב עובר ל- D, סביר שכן.

המצב של נורה דולקת קבוע ממש ממש לא רצוי שיקרה וזו אחת מהסיבות שלא מומלץ לנהוג במצב הידני.

כל מי שיש לו את התיבה הרציפה ופעם ראשונה נתקל בנורית המהבהבת קיבל התקף לב קל. כמעט תמיד זה נובע ממיקום לא טוב של ידית ההילוכים במיוחד בין N ל- D. לכן גם לא מומלץ להעביר ל- N בעמידה אפילו לא קצרה.

תזכור - מומלץ להחליף שמן תיבת הילוכים כל 40K ק"מ או 2-3 שנים לפי הקודם ולשים אך ורק את השמן המומלץ על ידי היצרן: Tutela CVT N.G בלבד.

אני יכול להגיד לך שפעם במוסך מורשה אמר לי אחד מהמכונאים - אל תשחק עם התיבה ! תנהג תמיד ב- D מלא וזהו. ורק בירידות חדות או ארוכות תוריד ל- L. אל תשחק עם הידני וגם אל תיסע כל הזמן ב- ECONOMY.
במוסך אחר אמרו לי פשוט להשתדל לנהוג בדרך כלל ב- D.

student
16-03-08, 15:56
נ.ב. לשואל: לא מזיק לבדוק שיש כמות תקינה של שמן גיר !

(קרא בספר הרכב או שאל כאן איך לעשות את זה. אם אתה לא יודע אז אל תתעסק עם זה)

Amit
16-03-08, 16:24
לידיעתך קיים קשר רציף לבין רעידות ברכב לבין חיישן למבדה תקול . מניסיון .
אכן צדקו פה לגבי חיסכון בדלק שיפצה על עלות החיישן . קח בחשבון שגם חיישן דפוק גורם לשחיקה מואצת של הממיר הקטליטי .
עמית

gsk
16-03-08, 16:39
בלי קשר לתקלה שתיאר השואל, נראה שאלומת האור שלו מכוונת למטה מידי (מצב רכב עמוס). ממולץ להעביר את מצב אלומת האור ל - 0. גם ככה עוצמת התאורה של הפונטו ספייס אינה מהמשובחות.

crembo123
16-03-08, 16:53
student

תודה על התשובה המנומקת להפליא, התייחסות לעניין הנורה האדומה.
לאחר שהרכב נח מספר שעות, אצא עוד מעט בתקווה שאכן היתה לי בסה"כ נורה של ההילוכים שביצבצה אולי עקב שילוב לא נכון של ההילוך, אעשה מה שאמרת בכל אופן.
אז מקווה שמדובר במיקום לא נכון של ההילוך.
בקשר לשמנים, רק הוחלף לי שמן גיר (אני מסיק שהכמות תקינה), שמן מנוע +פילטר לא מזמן במוסך מתמחה של פיאט..
בקשר לאקונומי על זה למען האמת אני נוהג כל הזמן, יש מחלוקות אם זה בכלל מזיק לרכב עם הגה חשמלי כמו שלי.
לגבי ספר רכב של פונטו אין לי - לצערי.. ניסיתי מיליון פעם למצוא באינטרנט.

Amit

חיפשתי מישו שיגיד משפט כזה: שקיים קשר רציף לבין רעידות ברכב לבין חיישן למבדה תקול.
לא הייתי סגור אם אכן קיים קשר, או עשוי להיות קשר.
אני אעשה נסיעה קצרה עוד היום, ומחר אטפל בהקדם בנושא החיישן לא מתחשק לי למצוא תעצמי
מוסיף עוד בעיות לרכב.

gsk

אני לא ממש מבין עד היום מזה בעצם אלומת האור הזה..
זה כיוון אורות החזית?? ראיתי אצלי זה על 2, מומלץ להעביר ל0?
ניסיתי מאה פעם לשחק עם המספר, לא הצלחתי להוריד ולהעלות ולא התעמקתי כי לא הבנתי
מה חשיבות הנושא.. אני אנסה שוב, מקווה שהפעם ילך לי..

--------------

תודה לעונים
רק שאלה נוספת,
בקשר לחיישן הלמדה, לאחי יש מהפיג'ו 206 שלו חיישן חדש של חברת בוש עם 3 חוטים משו כזה
זה נראה לכם יתאים לרכב שלי? אם אשאל מחר תמוסך הם בשמחה יגידו שלא, כדי שאשלם מחיר
על חלק חדש..
אבל אני שואל כאן בכל אופן, איך אדע אם זה תואם לשלי ואם החלק שלו יעזור לי..

gsk
16-03-08, 17:02
gsk

אני לא ממש מבין עד היום מזה בעצם אלומת האור הזה..
זה כיוון אורות החזית?? ראיתי אצלי זה על 2, מומלץ להעביר ל0?
ניסיתי מאה פעם לשחק עם המספר, לא הצלחתי להוריד ולהעלות ולא התעמקתי כי לא הבנתי
מה חשיבות הנושא.. אני אנסה שוב, מקווה שהפעם ילך לי..

בצד שמאל שללוח המכוונים יש 2 כפתורים (חץ למעלה וחץ למטה) נסה ללחוץ על החץ למעלה (או למטה לא זוכר) (שהרכב מונע או שהמפתח בסוויץ נמצא שלב אחד לפני התנעה) נסה לראות אם זה משתנה ל0.

Caveman
16-03-08, 18:42
student
בקשר לאקונומי על זה למען האמת אני נוהג כל הזמן, יש מחלוקות אם זה בכלל מזיק לרכב עם הגה חשמלי כמו שלי.
דווקא נראה בתמונה שזה מכובה.
בכל מקרה, כאשר כבוי = צריכת דלק טובה יותר + תגובות דוושה טובות יותר.

student
16-03-08, 20:17
.....בקשר לשמנים, רק הוחלף לי שמן גיר (אני מסיק שהכמות תקינה),
אף פעם אל תניח! תמיד תבדוק בעצמך במיוחד נושא כל כך רגיש כמו שמן גיר רציף. דברים כאלה אני בודק עוד לפני שאני יוצא מהמוסך. אני גם מקווה ששמו שמן מקורי - Tutela CVT. זה בא גם במיכלי פלסטיק שקופים עם מדבקה בעברית של המק"ט.

שמן מנוע +פילטר לא מזמן במוסך מתמחה של פיאט..
אגב, בגלל ההבדל הזניח המחיר מומלץ לשים פילטר שמן מקורי.

בקשר לאקונומי על זה למען האמת אני נוהג כל הזמן, יש מחלוקות אם זה בכלל מזיק לרכב עם הגה חשמלי כמו שלי.
מה הקשר בין ההגה ל- E ? ראה גם תשובה של caveman.


לגבי ספר רכב של פונטו אין לי - לצערי.. ניסיתי מיליון פעם למצוא באינטרנט.
תפנה לסמל"ת ותבקש ספר. מקסימום ירצו כמה שקלים. שווה.


חיפשתי מישו שיגיד משפט כזה: שקיים קשר רציף לבין רעידות ברכב לבין חיישן למבדה תקול. לא הייתי סגור אם אכן קיים קשר, או עשוי להיות קשר.
דווקא לרוב בעיית רעידות כזו בספייס נפתרת ע"י ניקוי בית מצערת ו/או החלפת חוטי הצתה.


בקשר לחיישן הלמדה, לאחי יש מהפיג'ו 206 שלו חיישן חדש של חברת בוש עם 3 חוטים משו כזה זה נראה לכם יתאים לרכב שלי?
לא בטוח שזה יתאים לרכב שלך. מה גם שאיפה שהוא קראתי פעם שלפעמים חיישן למבדה לא מקורי כמו נגיד חיישן של בוש עושה בעיות. לא מצליח להיזכר איפה קראתי את זה. אולי זה משהו שרפי לין או איל נוימן כתב פעם.


ראה באדום למעלה

שחרון
16-03-08, 21:02
לדעתי ניקוי בית מצערת.



שחרון

Amit
16-03-08, 23:07
לגבי חיישן הלמבדה 3 חוטים :
אם אני לא טועה בפונטו יש חיישן 4 חוטים אשר שני החוטים הלבנים מהווים גוף חימום לחיישן בכדי שלא תצטרך לחכות שהמנוע יתחממם בכדי לקבל קראיה נכונה . ולכן חיישן שלוש חוטים לא יתאים .
אני זוכר שבזמנו החלפתי את החיישן תמורת 450 ש"ח אני מוכן לסייע לך בחיפוש בכדי לחסוך בכסף.
עמית

crembo123
17-03-08, 01:56
שוב תודה על התשובות העניינות , אז ככה:

היום בערב שחזרתי לאוטו ונסעתי לעבודה:
- הנורית האדוןמה הבהבה, אך שמעתי לעצת student ושילבתי תהילוך ל L ואז חזרה ל P.
ואכן נעלמה הנורית - טוב לדעת! תודה על הפתרון הקליל והמהיר.
- הנורית הכתומה נעלמה! איך יתכן לפתע??
הרעידות הקלות פסקו. אך למעשה.. לא בטוח שהאוטו אכן במצב תקין כמו שאני חושב.
לכן אני ממש צריך לדעת מה לעשות, להמר עם החיישן? לעשות ניקוי בית מצערת? כמה עשוי לעלות לי?
זה הימור לדעתי, מה גם שרשמית לא בטוח שהתקלה בחיישן קשורה לרעידות.
ואם נאמר לי "חיישן למדה תקול" ישר צריך להחליף? אין על מה לדבר כאן? זו בעיה בפני עצמה?
אז עכשיו עם נורית כתומה שנעלמה לפתע, אני קצת מבולבל מה לעשות
לא רוצה להזיק לרכב שלי, אך גם לא רוצה להמר בתיקונים מיותרים.

student
אכן אבדוק אם כמות השמן גיר תקינה, אשמע לעצתך.
השמן פילטר שלי מקורי.
לגבי אקונומי, התבלבלתי לרגע!
אני בכלל לא נוסע על אקונומי (חסכון בדלק), אולי פעם אחת ניסיתי.
לגבי ספר הרכב, לפנות ל לסמל"ת ? אצטרך שתסביר לי לאיפה לפנות, לא הבנתי.
אני איפשהו שמח לשמוע שרשמת שאולי ניקוי בית מצערת זו הבעיה.. כי עניין החיישן
נעשה לא בטוח אצלי עכב העובדה שהנורית הפסיקה לצוץ.
מה זה בעצם ניקוי בית מצערת ואיך זה עשוי להקשר לרעידות? אתה יודע במקרה?
אמרת שהחיישן של בוש עשוי שלא להתאים.. בגלל היציאות? או בגלל סוגו :O ?

Amit
החלפת חיישן ב450 ש"ח? אולי משומש? או חלופי?
ואם כן, איפה? אשמח לדעת להמשך אם יתברר לי כי זה מה שאעשה לבסוף..

בכל אופן, אני כרגע על הקצה.. מחכה לתשובה מלאה מצידכם
תודה!

Caveman
17-03-08, 07:25
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?goto=newpost&t=3551 אמנם לא לדגם שלך, אבל חיפוש קצר בדף הפורום יכול לחסוך שאלות.

Amit
17-03-08, 11:44
אם הנורה נכבית והרכב נוסע כמו שצריך אז החיישן תקין . אל תטרח להחליף . כי כאשר החיישן מתקלקל
הוא לא מסתדר בשום מקרה. תעקוב במה שאחרים אמרו לך כי בגירים אין לי נסיון .
אם תרצה חלקים בזול תכתוב לי יש לי מעט קשרים בתחום . אני מרכיב אצלי ברכב רק מקורי .
עמית

student
17-03-08, 21:52
crembo123

עזוב, את החיישן כרגע. הפונטו שלך קרוב לוודאי צריכה ניקוי בית מצערת. מכיוון שהחלפת כבר חוטי הצתה אז אם הטורים נופלים בזמן בלימה, או אם הטורים נמוכים והאוטו רועד קלות בעמידה אז רוב הסיכוי שניקוי בית מצערת יפתור את העניין.

סמל"ת, AS IN היבואן של פיאט לישראל (זה שבגללו הפונטו כמעט לא נמכרת בישראל כבר 5 שנים):
http://www.fiat.co.il/contact.asp

תפנה לשירות לקוחות ותראה איך הם יכולים לעזור לך.

crembo123
18-03-08, 02:02
crembo123

עזוב, את החיישן כרגע. הפונטו שלך קרוב לוודאי צריכה ניקוי בית מצערת. מכיוון שהחלפת כבר חוטי הצתה אז אם הטורים נופלים בזמן בלימה, או אם הטורים נמוכים והאוטו רועד קלות בעמידה אז רוב הסיכוי שניקוי בית מצערת יפתור את העניין.

סמל"ת, AS IN היבואן של פיאט לישראל (זה שבגללו הפונטו כמעט לא נמכרת בישראל כבר 5 שנים):
http://www.fiat.co.il/contact.asp

תפנה לשירות לקוחות ותראה איך הם יכולים לעזור לך.

חברה תודה רבה לכם
אעשה ניקוי בית מצערת בהקדם לרכבי האהוב.
נאמר לי באיטלינו כי הניקוי יקח שעה וחצי גג (הזוי??) בעלות 280 ש"ח פחות או יותר.

בטוח הניקוי המדובר יועיל לרכב שלי
מעניין אם זה עשוי להשפיע על הנהיגה? משמע, האם אני יכול להרגיש פתאום שהאוטו נוסע יותר טוב?

orensh1
29-03-09, 12:10
יש ברשותי גפ פונטו ספייס 2002, וגם אני נבהלתי והתכוננתי להוצאה לא מבוטלת כשהנורית של התיבה התחילה להבהב. לצערי הרב, ספר הרכב רק מציין ש"יש בעיה בתיבת ההילוכים האוטומטית" כשהנורית מהבהבת.
חיפוש קצר בגוגל הביא אותי לפה, עשיתי מה שהצעתם (P-->L-->P) והפלא ופלא, הנורית כבתה.
אז קודם כל תודה רבה על העצה המועילה!
אבל יש פה משהו יותר חשוב ומהותי לדעתי, אני נסעתי כמעט תמיד עם מצב ECONOMY
כשה-E דולק, וגם נהניתי מידי פעם להעביר לטיפ' ולהעביר הילוכים ידנית.
לפי מה שאני מבין ממה שרשום פה, ההמלצה היא גורפת לנסוע רק עם מצב D רגיל, האם זה נכון? האם יש המלצות סותרות?
אשמח לשמוע.
שיהיה אחלה יום!

Caveman
29-03-09, 20:22
דובר על זה כבר פעם.
בגדול, כן, מומלץ לנסוע ללא מצב האקונומי דולק.
נתחיל מזה שלא יגרם שום נזק אם הוא יופעל.
נמשיך בזה, שתגובות המנוע יהיו חדות יותר, וזריזות יותר. מה שיוביל לצריכת דלק טובה יותר.
נסיים בזה שאם רובן הגדול של הנסיעות שלך הן נסיעות ארוכות בכבישים פתוחים, השאר אותו דולק. אם לא, כבה אותו.

TomG
19-08-09, 22:24
גם לי הופיעה הנורית המהבהבת היום וממש נבהלתי! רק שבוע שעבר הייתי במוסך לסדרה של טיפולים ותיקונים ולא התאים לי להוציא עוד כסף, מה גם שיש לי כבר תוכניות לשישי... :)
אני מת על הפורום הזה!! הוא לבדו זה סיבה מצויינת להחזיק פיאט.

תודה!!!

Amit-IL
20-08-09, 03:07
כאשר מחליפים חיישן למבדא משומש או חדש יש לאתחל זאת במחשב הרכב?
מתי יודעים כי יש תקלה בחיישן הלמבדא?

moty003
20-08-09, 03:44
לילה טוב,
כדברי סער שמבין טוב מאד בנושאים הללו,
כאשר ישנה תקלה באחד החיישנים ברכב נדלקת נורית הזרקה שאפשר למוחקה רק ע"י אקזימנר, שזה סורק תקלות שישנו רק במוסך מורשה פיאט. כך שאם תחליף חיישן בלי למחוק את התקלה ממחשב הרכב, כמוהו שלא התקנת חיישן כלל. משום שמחשב הרכב לא "עודכן" שהחיישן הוחלף בחדש. ולכן תמשיך נורת ההזרקה לדלוק עד שתימחק ע"י האקזימנר (סורק התקלות).

Amit-IL
20-08-09, 10:25
לפני כשבוע החלפתי את הצינור מאחרי סעפת הפליטה ועד לפני הממיר,
ועל הצינור שלקחתי מרכב לאחר תאונה כבר היה מותקן חיישן למבדא
אז לא פירקתי את שלי והחלפתי פשוט התקנתי ככה ורק חיברתי את החוט למקום.
יש לציין שנורת האינג'קטור לא דולקת בלוח השעונים ואחרי פתיחת סוייץ היא נכבת כמו
המנורה של השמן או הטעינה בדיוק, כך שהמחשב לא מתריע על שום בעיה.

אני שואל כי אני לפני טסט ולא בא להיכשל בבדיקת הגזים

Amit-IL
20-08-09, 12:10
אני אנסה לבצע את המדריך הזה היום לפני הטסט נראה אם זה יעזור,
מישהו ניסה את זה ? שמע משהו על השיטה?

http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=43734#post43734

YAKOV
20-08-09, 17:24
אני איפסתי כך את המחשב לאחר ניקוי בית מיצערת,

Amit-IL
20-08-09, 18:12
מעניין המדריך כתוב עבור פונטו MK1 ולא ספייס כמו שלך או שאני טועה והדגם שלך הוא ממש כמו פונטו דור ראשון מבחינת מנוע, מחשב וכו'.

seidman
01-12-11, 00:49
גם חיפוש של לאחר יותר משנתיים מתאריך ההודעה המקורית, והנה פתרתם לי גם את עניין התיבה הרציפה והנורה המהבהבת

אין כמוכם !