PDA

View Full Version : פונטו 6 הילוכים


naviz
12-03-08, 17:37
אהלן אנשים...

אז ככה לפני כמה חודשים נהרס לי הגיר בפונטו שלי והחליפו לי גיר לגיר 6 הילוכים ועוד הילוך אחורי
אממ יש למישהו מושג של איזה פיאט הגיר הזה יכול להיות?...

etavz3
12-03-08, 18:07
מההההההההה 6 הילוכים בפונטו???????????
אתה בטוח!!!!!!!!:confused::confused::confused:

fpclub
12-03-08, 19:07
איך באמת קיבלת תיבה כזאת? ממש מוזר!

naviz
12-03-08, 19:37
כן [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] בדוק [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] הילוך 5 זה עד 120 ואז אני מעביר ל6 [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR]ח משהו מוזר

raanan_t
12-03-08, 20:00
בחו"ל קיימת הספייס בגרסת ה-Sporting, משמע מנוע 1242 סמ"ק 16V צורה של HGT וגיר 6 הילוכים.

אם הגיר חדש מהחברה אזי יתכן והתקינו לך גיר של הגרסה הנ"ל בעל 6 הילוכים. כנראה שמישהו התבלבל.

אגב, איך הגיר הזה מבחינת יחסי ההעברה? האם אתה מרגיש צורך להעביר הילוך מהר יותר מהרגיל?

fpclub
12-03-08, 20:02
אם זו באמת תיבה עם יחסי העברה יותר קצרים והיא יותר "ספורטיבית" אז הוא הרוויח בגדול.

stio
12-03-08, 20:28
אני מנצל את השרשור- כמה הילוכים יש לפונטו HGT בגרסאות שהגיעו לארץ?

Caveman
12-03-08, 20:32
זה אותו רכב גם בחו"ל, 5.

naviz
12-03-08, 21:00
וואי אתה לא מבין איזה יחס העברה מעצבן יש לתיבה הזאת למשל 20קמ"ש בהילוך ראשון המחוג של הסל"ד עומד על 3000 ואז כבר צריך להעביר לשני [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR]חח
וזה גם פחות חסכוני בדלק האוטו התחיל לזלול 1 ל10

Caveman
12-03-08, 21:06
דווקא נשמע הגיוני ביותר.
זה כל הרעיון של יחסי העברה קצרים יותר, לספק יותר תאוצה.

fpclub
12-03-08, 21:25
אם נגיד שמים תיבה כזאת בHGT זו לא יכול להיות יותר טוב? מה הקטע לשים תיבה כזאת במנוע ה-1.2 ולא ב-1.8 של הHGT?

Caveman
12-03-08, 21:38
הקטע הוא שמנועי ה 1.2 יתפקדו טוב יותר בתאוצה עם הגיר הזה. על כן, גרסת ה SPORTING.
אין צורך לשדך את הגיר למנועי ה1.8 מפני שהכח מפצה על זה.

יצא לי פעם לקרוא על ניסיון של מישהו באנגליה להתקין את הגיר, לא זוכר אם הייתה הצלחה או לא.

naviz
12-03-08, 23:01
זהו שבמקום להאיץ יותר מהר האוטו פשוט מפרפר במקום...

שחר
12-03-08, 23:14
וואלה נשמע מדליק אולי אני יאמץ רעיון כזה
יצא לך לבדוק מה המהירות המכסימלית עם ההילוך השישי?

raanan_t
13-03-08, 03:48
יחסי העברה קצרים יותר משמע הרכב נמצא רוב הזמן בטווח סל"ד אופטימלי.
בשורה התחתונה יש צורך בצמיג אחר שידע להעביר את הכח הזה לכביש, בין אם זה צמיג רחב יותר או צמיג בעל אחיזה גבוהה יותר.

אני מאמין שזה עסק די נחמד תיבת הילוכים שכזו.

naviz
13-03-08, 10:30
כן בדקתי כמה האוטו סוגר...הוא מגיע ל160 ב4500 סל"ד ואין לו יותר כוח להמשיך

רקובי
13-03-08, 10:55
וואי אתה לא מבין איזה יחס העברה מעצבן יש לתיבה הזאת למשל 20קמ"ש בהילוך ראשון המחוג של הסל"ד עומד על 3000 ואז כבר צריך להעביר לשני [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR]חח
וזה גם פחות חסכוני בדלק האוטו התחיל לזלול 1 ל10


לא יודע לגבי צריכת הדלק שדיווחת, אבל גם בפונטו SX 2001 שלי, ב-20 קמ"ש בהילוך ראשון הרכב בכמעט 3000 סל"ד. זה סביר ביותר.

השאלה הגדולה - נראה לכם שאפשר לעשות את זה לפונטו שלי? כמה יעלה? צריך לשנות משהו בשביל דבר כזה? אני דווקא חושב שלשלם כמה אלפים קטנים בשביל גיר כזה אולי יהיה מוצדק לנסיעות בינעירוניות, כי אולי אז ב-120 הנסיעה תהיה חסכונית יותר (היום המנוע מעל 3.1 סל"ד במהירות כזו).

שחר
13-03-08, 11:27
וואלה.160
הפונטו שלי מגיעה ל110 קמ"ש ב3000 סל"ד הילוך-5
כאשר אני נוסע 160 קמ"ש כאילו חסר לי ההילוך ה-6
אני צריך לבדוק את זה לגבה הגיר עם ההילוך-6
שאלה:
אולי זה גיר של דיזל
כי בדרך כלל רק רכבי דיזל נוסעים 20קמ"ש בהילך-1

Caveman
13-03-08, 14:22
גיר של פונטו ספייס גרסת ספורטינג.

raanan_t
13-03-08, 14:24
רקובי, שחר:
אני כמעט ומשוכנע שיחסי ההעברה של ההילוך ה-6 בגיר הזה וההילוך ה-5 ברכבים שלכם זהים. ההבדל היחידי הוא בכך שההילוכים קצרים יותר ולכן קל יותר להאיץ אבל זה כמובן עד להילוך האחרון.

לפותח השרשור, איזה מנוע יש ברכבך?
אם מדובר על גרסת ה-8V 60 כ"ס אז המהירות הסופית נראית לי בסדר.
כמה הרכב היה סוגר קודם להחלפת הגיר?

naviz
13-03-08, 15:43
יש לי את 8V עם 60 כ"ס ולפני זה לא בדקתי כמה הוא סוגר אבל היצרן אומר 155
ד"א כמה אני יכול לסחוט את ההילוך הכי הרבה?כי כתוב לי בחוברת עד 5000

raanan_t
13-03-08, 16:08
160 קמ"ש נשמע סביר לרכבך.
כפי שאמרתי, אני מאמין שהגיר שיש לך כרגע הינו בעל מהירות סופית זהה לגיר הקודם כך שבעצם ההבדל היחיד הוא בתאוצה ולא במהירות הסופית.

naviz
13-03-08, 16:20
אבל העניין הוא שב160 הסל"ד עומד על 4000 שזה אומר שיש עוד

KoF-sHeLeG
13-03-08, 16:35
לא קשור לסל"ד, המנוע עצמו אינו מסוגל לסחוב את הרכב במהירות גבוהה יותר.

שחר
13-03-08, 16:43
רקובי, שחר:
אני כמעט ומשוכנע שיחסי ההעברה של ההילוך ה-6 בגיר הזה וההילוך ה-5 ברכבים שלכם זהים. ההבדל היחידי הוא בכך שההילוכים קצרים יותר ולכן קל יותר להאיץ אבל זה כמובן עד להילוך האחרון.

לפותח השרשור, איזה מנוע יש ברכבך?
אם מדובר על גרסת ה-8V 60 כ"ס אז המהירות הסופית נראית לי בסדר.
כמה הרכב היה סוגר קודם להחלפת הגיר?

וואלה אתה צודק אכשיו בדקתי את זה
הפונטו שלי 4500 סל"ד מגיעה ל.155 קמ"ש קימעת אוטו הדבר
אז זות אומרת שבגיר-6 המהלכים הוסיפו הילוך כוח ולא הילוך מהירות
זה אומר שהילוך -1 שלי 48 קמ"ש זה כמו הילוך-2 שלו

naviz
13-03-08, 19:53
ההילוך ראשון שלי סוגר 35 שזה כלום בעעע חח

Amit
13-03-08, 21:56
שלום לכולם !
ראשית כל אני שמח בשבילך על הגיר המדליק שהרכיבו לך . כמו שכבר נוכחתם לדעת שהגיר הוא אכן בעל יחסי העברה קצרים יותר וכי לא מעניק יותר "מהירות סופית לרכב ", אם כי חבל כי גם לדעתי חסר הילוך לפונטו . אז אם תרצה אני מוכן לבדוק בשבליך את יחסי העברה ראה תמונה מצורפת .
http://img228.imageshack.us/img228/5240/testhx3.png

סליחה על העקמומיות מקווה שאתם מבינים מה הולך פה .
העמודה הימנית מהירות במיילים והשמאלית יחס העברה .
כמו שאתה שם לב אתה מקבל פחות מהירות סופית אבל יותר כוח בתאוצה .
עמית

Amit
13-03-08, 22:08
ניתן לסחוט ממנועי FIRE עד 7000 סל"ד בשימוש בתוכנות משופרות לרכב אך כי מעל 6300 סל"ד אין כמעט תוספת כוח רק נזק למנועים . ניתן להרכיב שיפורים לרכבך פונטו 60 שיוסיפו עד 70 כוחות סוס ללא פירוק של כל המנוע . (סעפת מורכבת ,קאמשאפט חם , צ'יפ)
עמית

naviz
14-03-08, 14:51
לא הבנתי כל כך את המספרים שכתבת בטבלה...תוכל להסביר מעט?

Amit
14-03-08, 21:51
סליחה. ניסיתי לשים תמונה מובנת יותר
.
עמית

naviz
15-03-08, 20:43
אולי מישהו יוכל להסביר לי מזה כל המספרים האלה חח או יותר נכון מזה המספרים של היחסי העברה

רקובי
16-03-08, 00:49
160 קמ"ש נשמע סביר לרכבך.
כפי שאמרתי, אני מאמין שהגיר שיש לך כרגע הינו בעל מהירות סופית זהה לגיר הקודם כך שבעצם ההבדל היחיד הוא בתאוצה ולא במהירות הסופית.

להגיע עם הפונטו 60 כ"ס למהירות 160 קמ"ש גובל בהתעללות.
כשאני מגיע (לעיתים רחוקות מאווווווווד) למהירות של 140 קמ"ש זה מרגיש לי כאילו אני דורך לה על היבלות.... ב-160 אני חושב שהאוטו ישלח לי פלאג בוער לעין...

raanan_t
16-03-08, 03:35
רקובי, זו אכן התעללות וללא צל של ספק לא משהו שמאריך את חיי הרכב.

אבל כשבודקים מהירות סופית אז בודקים עד הסוף :rolleyes: אפילו שזה לא מומלץ.

Amit
16-03-08, 16:33
מנועי FIRE נפוצים בכל העולם ואכן נחשבים לאמינים וטובים ..עם כל הכבוד למתעללים בואו כנסו קצת לפורום האנגלי תראו מה זה התעללות . מנוע 1100 (כמו פונטו ) מוציא 112 כוחות סוס במהירות מירבית של 200 קמ"ש . מנועים כמו 1250 מגיעים ל120 כוחות סוס . מגדישים אותם ומחליפים להם חלקים בסכומים של עשרות אלפי דולרים . מבחינתי זו באמת התעללות .
כמו שנאמר " אל תנסו זאת בבית ..."

למרות שרעיון ההגדשה חלף במוחי . אפילו טורבו קניתי ..
עמית

yair068
31-01-11, 19:26
מכיוון שהנושא דן פה בפורום החזרתי את השירשור בחזרה בחסות גוגל שכן דרך חיפוש באתר אין סיכוי למצוא משהוא לתשומת לב המנהלים.
גם היום שוחחתי עם עמית בנושא ומכיוון שיש פה מומחה וגם חברים אז יכול להיות מעניין להרים פרוייקט כזה של שינוי מערכת גלגלי ההילוכים בפונטו ועקב כך להגדיל את ההספק על חשבון אוליי תצרוכת דלק בהספק נמוך.
כמו כן היה פה פונטו GT שהחליך גלגלי שיניים בהילוכים מפונטו דיזל אז מי שיודע תנו כיוון