View Full Version : אונו מתכבת (בדרך כלל נדלקת לאחר נסיון אחד)
בכללי באונו שלי הייתה לי בעיה שהיא הייתה מתכבת פעם בכמה זמן (יחסית הרבה) סתם ככה באמצע נסיעה ולאחר מכן הייתה נדלקת בפעם אחת , יש לציין שלאחר מכן היא הייתה נדלקת רק על ידי סיבוב מפתח ולא על ידי זריקת קלאץ' , כי אז היא היתה מגמגת ומתכבת שוב.
שבוע שעבר קרה לי מקרה מוזר , אני מתחיל נסיעה וזרקתי טיפונת קלאץ' והאוטו התכבה אבל מה התברר שהוא בעצם התכבה סתם ככה , כי הוא סירב להניע , הזמנתי שירות דרכים הוא ניסה את כל האפשרויות ובדק ניצוץ והוא טען שאין ניצוץ וגם דלק לא מגיע למערכת אז הוא ניגש לתוך האוטו לאיפה שיושב מחשב הרכב , נגע שם במשהו והאוטו הניע ללא בעיה . הוא המליץ לי לגשת למוסך ולבדוק את זה , יש לציין שלא נגשתי למוסך, כי מאז האוטו מניע רגיל ונוסע רגיל ללא שום בעיות מיוחדות , חוץ מפעמיים שהוא התכבה לי אתמול באמצע נסיעה אבל הניע במכה אחת , דבר שכמו שרשמתי למעלה היה קורה לי מדי פעם.
יש למשהו מושג ממה יכול לנבוע שתי הבעיות שתיארתי ?? אולי מגעים רופפים של החוטים המחברים אל מחשב הרכב?
איזה אונו.
נשמע באמת שהצמה של מחשב הרכב לא מחוברת טוב - אבל זה לא היה אמור להסביר את החוסר בניצוץ, כי מערכת ההצתה נפרדת ממערכת הזרקהת הדלק.
אני דווקא הייתי הולך לכיוון של הדיג'יפלקס.
הוא נגע במחשב הרכב שנמצא בתא הנוסעים (מתחת לתא הכפפות) או במחשב שנמצא מאחורי המצבר.?
איזה מחשב יש בתוך הרכב מתחת לתא הכפפות, פיספסתי משהו?
אני מתכוון למחשב שנמצא מתחת לתא כפפות.
בפיאט אונו עם הזרקת דלק, מחשב ההזרקה ("בוש") נמצא מתחת לתא הכפפות שבצד ימין בתוך המכונית. מחשב זה מפקד רק על הזרקת הדלק ולא על ההצתה.
כשאין ניצוץ בגלל פגם במע' ההצתה, אז מחשב ההזרקה שאינו מקבל אות הצתה לא מפעיל את מע' ההזרקה. מכיון שפותח השרשור כתב שלא היה ניצוץ הצתה אז הבעיה אינה ממחשב ההזרקה ו/או מחברו.
בברכה - רפי לין :)
אני סובל מאותה בעייה.
האוטו אכן נכבה פעם ב.. ומידיי פעם מסוגל "לקפוץ" באמצע הנסיעה...
לאחר שהחלפתי כמות חלקים נכבדת בשביל למצוא את זה (דיג'יפלס, כבלי הצתה, כל מערכת הדלק, מצערת, כוהל וכו... כמובן שחלקים כמו פילטרים ומצתים) עדיין לא מצאתי את התקלה.
דבר חדש שניסיתי, עכשיו שמתי ספריי מגעים בין חיבורי החיישנים כגון סל"ד וכדומה למצערת כדי לחזק את זרימת החשמל, לבנתיים הכל נראה בסדר. אני מקוווה שלא יקפוץ שוב או יכבה, אם כן נסה זאת גם אצלך.
ואם תגלה את הבעייה תודיע לי אשמח לבדוק אצלי גם.
לא לא בדקתי , יש לציין שהטורים כשהאוטו מונע אחרי שהתחמם הם בצורה יציבה .
אני שמתי לב למשהו מאוד מוזר , כאשר ניסיתי פעם (לא בבעיה הספציפית הזאת) לבדוק אם יש ניצוץ החזקתי בכבל המחבר בין מערכת ההצתה לכוהל ושכניסיתי להניע בשביל לבדוק אם יש ניצוץ פשוט קיבלתי זרם , יש לציין שנגעתי אך ורק בגומי .
יכול להיות שזה מה שגורם לאוטו להתכבות מדי פעם?? (בריחת ניצוץ או שאין קשר בכלל?)
יכול להיות שכבלי הצתה אכן לא תקינים.
היום פתרתי בעיה דומה
האונו שלי 93 מנוע 1000 קרבורטור הייתה נכבת לי בעמידה ברמזורים ועושה לי באק פייר
דבר ראשון ניגשתי לניקוי קרבורטור (סליחה צביקה) אצל מגן קרבורטור באיזור התעשיה בנשר בעלות של 350 ש"ח התבצעה הניקוי ראש אך לא פתר לי את הבעיה למרות שהניקוי היה חינוי הבאק פייר נחלש אבל עדין הופיע
ואף מוסכניק שאני מכיר לא איתר לי את הבעיה עד שניגשתי לחבר של אבא שלי אליקו התותח והוא הסתכל על המפלג ואמר לי שהסדר הצתה לא נכון (ולא היה לי מושג מה זה אומר) בקיצור שיחרר את המפלג מעט ונתן לו סיבוב כלפי מעלה והפלא ופלא נסעתי לאחיהוד ומשם לנהריה לעדלאידע וחזרתי ושום כלום וגם הייתה לי בעיה של ניצוץ רכשתי חוטי הצתה מקורים לפיאט אונו ב55 ש"ח בים חלפים בקרית אתא והוחלפו ואיזה הקלה לא ניצוץ לא גימגום ולא באק פייר
נ.ב. מה חשדתי שיש לי לכלולך במיכל הדלק מה שמפריע לדלק להיכנס בזרימה ישירה ולתת למנוע לפעול כמו שצריך אך שגיתי אז קחו בחשבון קודם לברר איזה בעיות ומה הפתרונות ולא לרוץ לשלם מחירים סתם
חוטי הצתה מקוריים ב55 ש"ח ,נשמע לי חשוד מאוד אולי התכוונת ב550 ש"ח
חוטי הצתה מקוריים לאונו עלו לי 310 ש"ח אם אני לא טועה, וזה בלי עבודה- שאותה ביצעתי לבד.
אני חושב שהבעיה הסתדרה , שלשום נסעתי עם אבא שלי והאוטו ממש עשה לנו בעיות התכבה , הניע בקושי ושוב התכבה , החלטנו לסוע אכשהו למוסך שהיה יחסית קרוב לאיזור בו היינו , נכנסו למוסך והוא טען שנראה לו שהחיישן גלגל תנופה לא תקין ויש להחליפו . הוא שלח אותנו לחשמלאי שם נאמר לנו שהחיישן נראה בסדר אבל יכול להיות שהמגנט שלו קטן ולכן פתאום הוא מפסיק לתת ניצוץ (או משהו כזה ) , החלטנו להחליף , להזיק זה לא יכול להזיק (אולי רק לכיס) החלפנו בעלות של 190 שקל כולל עבודה (חיישן של מגנט מרלי , לא סתם זבל סיני) ומאז בלי עין רעה האוטו לא התכבה ולפי ההרגשה שלי הוא עובד יותר עגול . לדוגמא אני זוכר שלפני שהחלפתי את החייישן אז ברגע שהמאוור של הרדיאטור היה מתחיל לעבוד אז כל האוטו היה רועד וההגה היה רועד ועכשיו זה הרבה פחות .
ניחשתי נכון :)
אני שמח לשמוע שהבעיה נפתרה.
אם אני לא טועה מדובר בחוטי הצתה וכן זה עלה לי 55 שקל מתחבר למפלג 5 חוטים
צביקה קרבורטור
22-03-08, 16:10
אם אני לא טועה מדובר בחוטי הצתה וכן זה עלה לי 55 שקל מתחבר למפלג 5 חוטים
חוטי הצתה בעלי איכות ירודה, והתנגדות גבוהה, אכן יכולים להגיע למחיר נמוך וזול שכזה.(על זה כבר מזמן נאמר שזול זה מחיר יקר).
יעל זה נאמר שזול מתחיל בזין, וגם זבל מתחיל בזין..
כותב התרד ירגיש בקרוב.
בברכה
צביקה
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.