View Full Version : אונו מתחממת (או שלא?)[אונו שנת 95 מנוע 1400]
היום היה יחסית חם לתקופה האחרונה ואני שמתי לב שבנסיעה מאומצת , כדוגמת עלייה קשה או עמידה בפקקים המחוג של החום עובר את החצי בקו ואפילו בשתיים וקצת . המוסכניק שלי אמר לי שבמאמץ וביום חם מותר לשעון חום לעבור את החצי אפילו בשתיים שלוש קווים עד לקו הגדול שלפני האדום (לא הקטן שנמצא בדיוק ליד האדום).
האם זה באמת ככה צריך להיות??
אין דבר כזה המחוג צריך לעמוד בחצי ואולי במאמץ רב עולה לקו אחד מעל החצי
הייתי מציע לך לבדוק אם יש טרמוסטט ברכב ,ואם אין, זאת הבעיה שהוא מתחמם.
אם יש אז הרדיאטור סתום ומלוכלך
יש טרמוסטט ברכב ,והרדיאטור בין פחות משנה , קניתי אותו חדש .
אני גם משתמש במיים ירוקים של פרסטון.
המחוג בדרך כלל עומד על החצי במאמץ בדרך כלל עליות חדות (אני גר באיזור ירושלים, הרבה עליות קשות) הוא עובר את החצי בקו ולפעמיים בשתיים וקצת.
יכול להיות שיש אוויר במערכת??
תבדוק אם המאוורר נדלק עובד מקסימום דקה ונכבה,זה צריך לקרות בסביבת 85 ומעלות.
יכול להיות שהטרמוסטט תפוס אצלך או מאוורר של הרדיאטור לא עובד, או משאבת מים נעכלה מבפנים ולא עושה זרימה של מי קירור כראוי, או שעון מזעף וצריך לחבר שעון מכני כדי לבדוק את השעון שלך בכל מקרה עם השעון אצלך תקין המחוג לא צריך לעלות יותר מחצי.לידיעתך מי הקירור שמומלצים לפיאט זה PARAFLU שמומלץ ע''י יצרן מקבלים אותו בחברה מערבבים עם מים מזוקקים ואז מכניסים לתוך הרכב.
המאוור עובד , בדקתי בדיוק כמה זמן אבל הוא עובד , הטרמוסטט חדש וגם הרדיאטור יש לו בערך חצי שנה אפילו פחות .
אני שוב מדגיש , נסיעה מאומצת הכוונה שלי היא לנסיעה בעליות (כמו העליות מכיוון ים המלח למי שמכיר , זה נסיעה רגילה אצלי פחות או יותר)
הרבה בעלי אונו אמרו לי שהיא לא אמורה להגיע לחום מנוע כזה , אבל רובם נוסעים ביום יום בנסיעה רגועה במקום משורי .
המוסכניק שלי אמר לי (אגב הוא מתעסק עם הרבה אונו-ים, ואני די סומך עליו) שבמאמץ ובעליות האלו זה לא כזה נורא שהשעון חום יעבור את החצי .
אם אני לא טועה יש הרבה מכוניות שבהן מד החום יכול לעבור את החצי וזאת לא נחשבת התחממות , אונו לא אחת מהמכוניות האלו?? כי הרי הקו האדום עומד יחסית רחוק מהחצי.
נ.ב
אני לא שולל שום דבר שאומרים לי פה אני פשוט רוצה פעם אחת להיות בטוח כי אני כל כך הרבה פעמיים שברתי על זה את הראש בקיץ שעבר עד שבסוף פירקתי את הטרמוסטט מחשש שהרכב באמת מתחממם.
אתה מנסה לשכנע אותי שהחום לא צריך לעלות יתר מ85-90 מעלות? זה לא רציני......
שוב אני אומר , אני לא מנסה לשכנע אף אחד אני פשוט רוצה לשמוע חוות דעת של עוד אנשים ככה שאני יהיה בטוח לפני שאני עובר שוב את מה שעברתי בקיץ שעבר, שכל שני וחמישי הייתי מחליף משהו באוטו בשביל לבדוק שהכל תקין.
החום לא אמור לעבור את החצי. אם מערכת הקירור שלך תקינה לחלוטין, אז רוב הזמן היא תהיה קו אחד מתחת לחצי.
כדאי לוודא ששעון החום לא מזייף.
דבר ראשון לא צריך להתחמם אנחנו רחוקים מהקיץ עוד.
אני כותב שלבים לפי הם תבדוק דברים
1) דיוק של שעון חום שלך
2) תקינות של וונטה
3) תקינות של טרמוסטט (מפרקים שמים בסיר ומבשלים, לפני הרתיחה טרמוסטט צריך להיפתח פתיחה מלאה)
4) בדיקה של ניקיון במערכת קירור (זה לא אומר שראדיאטור נקי, מדובר על הכול)
5) תקינות של משבת מים (אולי הלהבים נעכלו וצריך להחליף ועם יש לך משבה תחליפית עם להבים מפלסטיק צריף לזרוק אותה)
6) עם מנוע עבר פעם שיפוץ ראש ועשו עבודה לא טובה וראש נמוך הרבה יותר מסטנדרת, זה גם יכול לגרום להתחממות יתר. במקרה הזה אני פשוט זורק מנוע ושם מנוע אחר, אבל עד שתגיע להחלתה יש המון זמן ויש גם פיטרון לזה.
ככה אני פטרתי בעיה בפיאט רגטה שלי עם גיר אוטומטי שהתחמם כל הזמן בגלל הסיבה דומה, פשוט הכנסתי רדיאטור
נוסף קטן יותר וזה פטר את הבעיה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.