View Full Version : עזרה לגבי צמיג לפונטו ספייס 01' (165/70 R14)
לאחר דין ודברים עם עצמי החלטתי להסגר, פחות או יותר, על צמיג יוקוהומה A-Drive.
הוצע לי מחיר של 270-280 ש"ח לצמיג, כמובן לאחר הבהרה למוכר שצמיג מקסימום בן חצי שנה. (בשיחת טלפון עם הספק הוא הציע לו צמיגים בני שנתיים, בעל המקום כמעט וניתק לו בפרצוף)
אני ועדת חברי קבועים אצל עסק זה וחברי גם מכר לו רכב לא מזמן-(מוכר כאדם אמין)
שאלתי היא מה דעתכם על הצמיג והמחיר, ואם יש לכם הצעות טובות יותר.
תודה, סימון.
אני יכול להמליץ לך בחום על יוקוהומה C-Drive במידה 14\60\185 צמיג שקט מאוד
ובעל אחיזה מאוד טובה. מחירו היום בשוק בין 280 ל300ש"ח ויש מלאי די חדש בן 5
חודשים. אין שום בעיה לאשר אותו אצל אחד הבוחנים של מכון טסטים, העלות היא 22
ש"ח.
אני ממליץ לך בחום לשדרג את המידה של הצמיג למידה 14\60\185, אין שום סיבה
לחשוש מתצרוכת דלק יותר גבוה. אחרי בדיקה של 2 מכלים מלאים לא הרגשתי בשום
שינוי בצריכת הדלק של הרכב. ואחרי הכל- החתך של הדגם הזה מאוד יפה ;) השתלב
לי יפה מאוד עם הג'נטים החדשים :)
danceoflife
06-03-08, 09:46
לאחר דין ודברים עם עצמי החלטתי להסגר, פחות או יותר, על צמיג יוקוהומה A-Drive.
הוצע לי מחיר של 270-280 ש"ח לצמיג, כמובן לאחר הבהרה למוכר שצמיג מקסימום בן חצי שנה. (בשיחת טלפון עם הספק הוא הציע לו צמיגים בני שנתיים, בעל המקום כמעט וניתק לו בפרצוף)
אני ועדת חברי קבועים אצל עסק זה וחברי גם מכר לו רכב לא מזמן-(מוכר כאדם אמין)
שאלתי היא מה דעתכם על הצמיג והמחיר, ואם יש לכם הצעות טובות יותר.
תודה, סימון.
אני קניתי את אותו צמיג ב"צמיג ישיר" בפתח תקווה, 260 ש"ח לצמיג, הם היו בני 9 חודשים. הוא מזמין כל פעם במיוחד ככה שיש מצב שתשיג משהו טרי יותר
אני קניתי את אותו צמיג ב"צמיג ישיר" בפתח תקווה, 260 ש"ח לצמיג, הם היו בני 9 חודשים. הוא מזמין כל פעם במיוחד ככה שיש מצב שתשיג משהו טרי יותר
מרוצה בנתיים מהרביעייה הזו ?
נוחים ? שקטים על הכביש ? איך האחיזה?
אני קניתי את אותו צמיג ב"צמיג ישיר" בפתח תקווה, 260 ש"ח לצמיג, הם היו בני 9 חודשים. הוא מזמין כל פעם במיוחד ככה שיש מצב שתשיג משהו טרי יותר
אני לא אסע לפ"ת בשביל 40 ש"ח, {(270-260)*4=40} תודה בכל מקרה.
לגבי שדרוג לצמיג רחב יותר:
זה מוסיף עומס על הציריות ועל מכלול ההגה. הרכב מתפקד מצוין על 165, עוד 12% לא יתנו שינוי משמעותי.
עוד 12% לא יתנו שינוי משמעותי.
לדעתי את הטועה. אני כאשר החלפתי למידה גדולה יותר השיפור באחיזה ניכר בצורה מאוד ברורה. התנהגות הרכב בבלימות וסיבובים השתפרה מאוד.
אני אגיד לך למה השיפור ניכר בצורה מאוד ברורה.
כשעברת ל185 מן הסתם עברת מצמיג ישן (שהייה 165) לצמיג חדש 185.
אני בטוח ומשוכנע שגם אם היית שם סתם כך רביעיית צמיגים חדשה היית חש בהבדל ניכר.
עם זאת, אני אומר חד משמעית-ישנו הבדל!
הבדל הבא ליידי ביטוי באחיזה, בצריכת הדלק, בתאוצה ובבלימה.
התועלת (ע"פ דעתי האישית בלבד) הצומחת ממנו לדעתי קטנה ביחס לחסרונותיו;
הסיבה שאני לא אמליץ על הגדלת מידה היא שלרכב קטן כמו פונטו 165 זה בהחלט רוחב מספק, מה גם שהגדלת המידה תוביל בהכרח לעומס יתר על מערכת ההיגוי, הציריות וכו'.
להזכירך, לפונטו הגה חשמלי רגיש ולדעתי מיותר להעמיס על המע' הזו.
ברכב אחר של משפחתי שרוחב הצמיגים הסטנדרטי הוא 155 הותקנו צמיגים ברוחב 175.
היה אמנם הבדל קטן באחיזה וביכולת הבלימה, את המחיר שילמנו בציריות שהלכו בקצב מסחרר.
ייתכן ואתה צודק אבל במקרה שלי הוחלפו הצמיגים לאחר שנה עם צמיגים של הנקוק שהם לא הכי איכותיים אבל הם בסדר. האחיזה שלהם בהשוואה לאחיזה של ה-CDRIVE במידה הרחבה יותר היא משמעותית נמוכה יותר.
אני מאמין שכל אחד צריך להתאים את הצמיגים לאופי הנהיגה שלו ולקחת בחשבון את השיקולים, לכל צד יש דברים חיוביים ושליליים.
אגב, תוכל להגדיר במונחים של זמן את הביטוי "קצב מסחרחר"? הנושא גם הטריד אותי בעת החלפת הצמיגים אך בסופו של עניין לאחר שיקולים רבים החלטתי לעלות במידה ולהרוויח ביצועים.
הסיבה שאני לא אמליץ על הגדלת מידה היא שלרכב קטן כמו פונטו 165 זה בהחלט רוחב מספק, מה גם שהגדלת המידה תוביל בהכרח לעומס יתר על מערכת ההיגוי, הציריות וכו'.
להזכירך, לפונטו הגה חשמלי רגיש ולדעתי מיותר להעמיס על המע' הזו.
הרכב שלי זהה בגודל לרכב של רענן (קצר בכ-4 ס"מ), ומגיע עם צמיגי 185.55.15. מדובר באותה מערכת היגוי.
יתרה מזאת, ניתן היה להזמין גם צמיגים במידה של 195.45.15.
אני לא יודע מה ההבדל במעבר בין 165 ל 185, אבל אני זוכר בוודאות (מהELX הקודמת שלי), שצמיגים איכותיים במידה המקורית עושים פלאים, ככה שבכל מקרה יצאת מנצח שהתקנת צמיגים איכותיים.
ייתכן ואתה צודק אבל במקרה שלי הוחלפו הצמיגים לאחר שנה עם צמיגים של הנקוק שהם לא הכי איכותיים אבל הם בסדר. האחיזה שלהם בהשוואה לאחיזה של ה-CDRIVE במידה הרחבה יותר היא משמעותית נמוכה יותר.
אני מאמין שכל אחד צריך להתאים את הצמיגים לאופי הנהיגה שלו ולקחת בחשבון את השיקולים, לכל צד יש דברים חיוביים ושליליים.
אגב, תוכל להגדיר במונחים של זמן את הביטוי "קצב מסחרחר"? הנושא גם הטריד אותי בעת החלפת הצמיגים אך בסופו של עניין לאחר שיקולים רבים החלטתי לעלות במידה ולהרוויח ביצועים.
כן. 3 פעמים ציריה שמאל ופעמיים ציריה ימין במשך כשנתיים-שנתיים וחצי.
אחרי שנתיים וחתי חזרנו למידה המקורית (155).
אמנם ברכב המדובר, סובארו ליאונה, ידועה לשמצה רגישות הציריות, אך עדיין, הקצב המדובר גבוה לכל הדעות.
שטויות - יודע למה? כי באירופה רוב הפונטו נועלת מידות רחבות יותר מה-165 שיש בארץ.
vRS- לעולם אל תשלול דבר שאינך יודע.
גם אם המע' מתוכננת לעבוד עם צמיג ברוחב 350 מ"מ -
אם תרכיב צמיג ברוחב 320 מ"מ העומס מהמע' ירד.
אם תרכיב צמיג ברוחב 370 מ"מ העומס על המע' יעלה.
אם מהנדסי הרכב שתכננו את הפונטו הגיעו להחלטה שהמע' מתאימה לצמיגים ברוחב 165-195 מ"מ אין זה אומר שצמיג רחב יותר לא יעמיס על המע'.
גם סובארו ליאונה הגיעה בחלק מהדגמים עם צמיג 175. זה אומר שהנזק לציריות המסכנות שלי הוא תיאורטי?
אז איך תסביר את העובדה שהרכבים שם (וגם כאן בארץ) מגיעים עם צמיגי 185 (ואף 195), ועד היום לא יצא לי לקרוא על תקלה באף ציריה כלשהי.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.