View Full Version : כל כך נדפקתי עם הרכב הזה... :(
danceoflife
26-02-08, 17:10
קפצתי היום לקנות את הצמיגים ולשמעון כדי לבדוק למה וכמה חסר לי גז מזגן. זה הכל. זה אחרי טיפול 40,000 בשבוע שעבר ואחרי בדיקה לפני קניה כמובן ואחרי שבדקתי שה-כ-ל בסדר אצל שמשון.
אז יצא שהלכתי קודם לשמשון, ולא, הרכב לא חזר איתי.
מעבה המזגן מת, צריך להחליף (1600 ש"ח)
ראש המנוע כנראה שמת (1500 עבודת ניקוי, אם הוא מת עוד 1000)
ומחר היה אמור להיות יום החופשה היחיד שיש לי אחרי חודשיים קשים מאז התאונה.
כל כך אין לי את הכסף הזה עכשיו :(
השקט היחיד שיש לי הוא שאני סומכת על שמשון ויודעת שלא דופקים אותי במחיר.
אני רק היום מבינה שמי שדפק אותי היה המוכר של הרכב (למרות שלא בטוח ידע על המנוע), ומכון הבדיקה שבדק את הרכב היה בהחלט אמור לשים לב לכל זה... ככה שמחכה לי תביעה, אני לא שילמתי 450 ש"ח על בדיקה שתכניס אותי עמוק לסדרת טיפולים שעולים לי כמו חצי רכב :mad:
משתתף בצערך.
חבל באמת שככה הרכב.
אבל נשמע לי תמוהה מוזר "ראש מנוע מת" למה מת? ומה זה ניקוי ראש מנוע?
האוטו לא נוסע טוב? נעלמים מים ברדיאטור? המנוע מרעיש?
שחרון
מוזר מאוד עניין הראש מנוע.
משתתף בצערך - מקווה שיהיה בסדר :)
danceoflife
26-02-08, 17:40
העניןי הוא שלפני יומיים התחילו רעידות קלות בהנעה, חשבתי שזה רגעי. אתמול בבוקר בדקתי מים וראיתי שחסרים והרבה... עד המינימום. הוספתי מים והיום הלכתי לשמשון וציינתי את זה כדרך אגב, כי הוא אמר לי שזה עלול לקרות אחרי טיפול 40,000, אז לא דאגתי.
כשאמרתי לו את זה הוא קצת היה בשוק לגלות שכל מערכת הקירור של הרכב במצב ממש ממש לא מעודד ואמר לי שהוא מקווה שזה בגלל שהצטבר שם אוויר ולא שבאמת קרה משהו לראש מנוע. שעתיים אחרי זה הוא אמר לי שזה כנראה הראש וצריך לבדוק/לנקות (...לא ממש זוכרת או מבינה מה מי מו, הייתי כל כך בשוק מהמחירים והטיפול שנפל עלי משומקום...) ושאם יתברר שהראש נדפק מכל זה, גם אצטרך להחליף אותו.
ככה הלכו להם 4500 ש"ח שפשוט אין לי
לא יודעת אם לחכות עכשיו עם הצמיגים ולהתפשר על הבטיחות שלי רק בגלל זה. אין לי כסף לזה עכשיו :-/
קודם כל אל תתעצבי. זה חלק מהחיים ולכולם זה קורה.
בקשר לצמיגים תנסי להתיעץ עם אנשים ולראות אולי אפשרי עוד לסחוב איתם.
ואם הלכו לך כל כך הרבה מים אז כניראה יש בעיה במנוע וזה אכן המחיר.
בהצלחה:)
שחרון
ממש עצוב. אם בשמשון אמרו שזה ראש מנוע אז זה ראש מנוע, אני מאמין להם. כמו ששחר אמר אין מה לעשות, זה יכול לקרות לכולם.
היכן עשית בדיקת קניה והאים יש לך את הטופס
danceoflife
26-02-08, 18:10
את הבדיקה עשיתי במכון הבדיקה שצמוד למשרד הרישוי בחולון (סנטר טסט). נורא רציתי ללכת לדינמומטר שהיו מעולים קודם לכן, אבל זה היה דחוף לי והתייעצתי עם המורה שלי לנהיגה לשעבר שאמר שאין בעיה לבדוק שם.
הבדיקה אכן היתה חובבנית ומרגיזה מרוב שהיא היתה קצרה, אבל יצאתי מנקודת הנחה שהם מכסים את עצמם וכותבים באמת מה שיש ולא מסתכנים בתביעות.
יש לי את דף הבדיקה עליו לא צוין דבר מלבד מצמד מוגבה ודליפת שמן. שמשון כבר הציע לי מחר לבוא עם הדף שהוא יבדוק אם צוין ומה צוין והציע לי לתבוע במקרה הצורך.
יש לי שאלה חשובה ! את מקום הבדיקה....... בעל הרכב הקודם משך אותך למקום שהוא רוצה שתבדקי, או שאת הלכת למקום מיוזמתך? בתחום הזה יש הרבה קומבינות, לשכן שלי היה סיפור שהוא רצה לקנות רכב ובעל הרכב משך אותו למקום שהוא רצה, ושם תתבצע הבדיקה מה שהתגלה לבסוף שבעל הרכב הוא סוחר מכוניות והוא ובעל מקום הבדיקה חברים ושוב קומבינות לא חסר.
לגבי מעבה המזגן באוטו הקודם שלי היתה את אותו הבעייה ופשוט הלחמתי את החור במעבה כל הסיפור כולל פירוק והרכבה עלה לי 550 ש"ח כולל גז.
לגבי הצמיגים אסור להזניח חוץ מזה אם פעם יצא לך לראות ניידת בדיקה של משרד התחבורה בצד הכביש הם עוצרים מכוניות ומורדים אותם מהכביש בגללל דברים כאלה.
וחוץ מזה מה זה חשוב הכסף העיקר הבריאות !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
danceoflife
26-02-08, 18:14
יש לי שאלה חשובה ! את מקום הבדיקה....... בעל הרכב הקודם משך אותך למקום שהוא רוצה שתבדקי, או שאת הלכת למקום מיוזמתך? בתחום הזה יש הרבה קומבינות, לשכן שלי היה סיפור שהוא רצה לקנות רכב ובעל הרכב משך אותו למקום שהוא רצה, ושם תתבצע הבדיקה מה שהתגלה לבסוף שבעל הרכב הוא סוחר מכוניות והוא ובעל מקום הבדיקה חברים ושוב קומבינות לא חסר.
את המכון אני בחרתי וביקשתי, אני לא חושבת שלמוכר היה שום עסק לא חוקי עם המכון. אני כן חושבת שהמכון הזה עובד בחובבנות מגעילה עד כדי זלזול בלקוח ושאם לא הייתי לחוצה על האוטו אחרי התאונה לא הייתי מסתפקת בבדיקה שלהם.
במקומות כאלה אין שחור ולבן כל מכון בדיקה יתן תוצאה קצת שונה ואני לא יודע עד כמה יש פיקוח בכלל של משרד התחבורה או גוף אחר במקומות האלה אני מתערב איתך שאף פעם לא בוצע שם בדיקה של לקוח סמוי או משהו בסגנון. בשחרורי מצה"ל עבדתי ברשת מזון של רשת תחנות דלק ושם יש לפעמים לקוחות סמווים שבאים לבדוק את העובדים והמקום, אך כנראה שבתחום הזה הפיקוח הא די חובבני או שלא קיים כלל.
לגבי המזגן - כרגע קצת קריר בחוץ, אז אולי כדאי לך לחכות עם זה קצת. (תסבירי לחיים שאת קצת לחוצה בכסף, וגם תמסרי לו ד"ש חם ממני).
המכון אמור להיות אחראי לכל ליקוי שיתגלה ברכב והם לא עלו עליו וציינו אותו בטופס הבדיקה.
כדאי לך באמת להתייעץ עם חיים לגבי האפשרות לברר את זה עם המכון, ואפילו לתבוע את המכון. (ואז הם ישלמו על התיקונים האלה).
Tzvika 16V
26-02-08, 19:10
את לא צריכה לתבוע דבר ראשון. קודם כל תרימי טלפון למכון הבדיקה אם באמת הם לא עלו על התקלה בד"כ הם מעדיפים להגיע להסכמה לפני תביעה ולפי חבר שלי שאיים לתבוע מכון על גיר לא תקין ברנו מגאן הם לקחו על עצמם 80% מהתשלום של התיקון שהיה 8500 שקל בלי שיגיע לתביעה כי אז הם היו משלמים גם מחיר מלא גם עוגמת נפש וגם הוצאות משפט לכן לדעתי זה עדיף מאשר לחכות עד למשפט. בכל מקרה תרימי אליהם טלפון ותבקשי לדבר עם בעל\מנהל המכון. בקשר למזגן בד"כ הם לא בודקים אותו ורשום בתחתית הדף שהם לא אחראיים עליו. אבל כל תקלה במנוע או בגיר לתקופה של 3 חודש יש לך אחריות על זה.
לדעתי על הבוקר תרימי אליהם טלפון הם הרי נותנים אחריות ומחוייבים לבדיקה שעשו.
ואני גם חושב שאביעד צודק עם המזגן תחכי עוד חודש חודשיים גם ככה לא תשתמשי בו עכשיו.
בואי אני אספר לך משהו ברכב הקודם שלי שזה היה פולקסווגן פולו 98 עשיתי בדיקה לפני קנייה יצא פיקס. אחרי 7 חודש ולמרות שנסעתי רק 6500 ק"מ הלך הגיר. לקח 3 שבועות למצוא גיר לא היה ניתן להשיג גם לא חדש ופשוט הרכב היה מושבת והלכו לי 3000 שקל. אין מה לעשות דברים כאלה אני יודע איך את מרגישה אבל תנסי להתעודד יש דברים יותר חשובים בחיים ורק שנהיה בריאים ושלמים.
בכל מקרה כמו שאני עושה עם הגוף שלי ככה גם עם הרכב אם יש תיקון רציני אני הולך לעוד מוסך לעוד חוות דעת למרות ששמשון מקצוען ואמין שווה לבדוק בעוד מקום.
ניר בן טובים
26-02-08, 20:12
חלמאות במיטבה.
כנראה שרכשת אוטו דפוק מכל הבחינות. בעל הרכב הקודם כנראה זילזל והשתמש במים רגילים לרדיאטור.
נקודת האור היחידה היא שאת כנראה שלא תשלמי על שיפוץ הראש מנוע מכיוון שהמכון התרשל בבדיקה. על נושא המזגן כנראה זה יעלה ביוקר, אך עדיף להחליף צמיגים ולא לתקן את המזגן.
danceoflife
26-02-08, 22:57
ארים למכון טלפון מחר כשיהיה סדר גודל מלא של הנזק ויהיו לי קבלות על העבודה שנעשתה...
מקווה מ-א-ד, שלא יצוץ שום דבר נוסף אחרי העניין הזה.:cool:
את הספייס אני קניתי מאדם סביר כלשהו. היא היתה נראית במצב תקין לחלוטין לבד מחלודה מתחת לגומי של השמשה הקדמית. מראש ידעתי שפה יהיה לפחח כסף לקנות לעצמו איזו מתנה יפה לחג, אך חשבתי שלבד מזה, הכל בסדר.
כמובן שהתבצעה בדיקה, והרכב יצא ממנה בשלום - לבד מהעובדה ש"קלאץ מפריד גבוה".
שמח וטוב לבב קניתי את הרכב, ובתוך שבוע(!) נתקעתי איתו בחיפה, בשבת בצהרים, עם המנגל והחברים בדרך לכיף של צהרים. אז כיף לא היה בדיוק, למרות שעשינו מנגל בגינה ציבורית (ע"ע 'זה מה שיש ועם זה ננצח') - והאוטו נגרר למוסך המרכזי - כאשר דיי ברור שהקלאץ הלך.
ביום ראשון בבוקר, הסתבר שהקלאץ אכן גמר, אבל באורח פלא גם הסטרטר השיב נשמתו לבורא, ומפה לשם יצאתי עם 2400 ש"ח פחות. להזכירכם, שבוע עבר.
מה הפואנטה? יש כמה.
א. הנהג הבן יונה של שגריר לבטח ניסה להזיז את האוטו, שהיה תקוע בהילוך ראשון, באמצעות הסטרטר. כי הסטרטר היה בסדר גמור לפני שעלה על השגריר, ולפני שנגעו ברכב בראשון על הבוקר.
ב. רכב משומש, 'נקי' ככל שיהיה, תמיד יגרור הוצאות. זו הלוגיקה של מוכר הרכב - "אתה רוצה למכור - תמכור. אל תתקן"
ולפינת הניחומים - צר לי לשמוע שגם מעבה המזגן סיים את חייו. האמת, עם כל הכבוד לשמשון הגיבור, זה חלק שלא הייתי נותן למוסך מורשה לתקן, פשוט כי זה חלק כ"כ סטנדרטי, ואפשר בקלות להשיג בזול במקומות שמתמחים במיזוג. בכלל, בחורף כנראה הייתי כנראה דוחה את התיקון הזה. לגבי הראש... אצל שמשון, בפעם הראשונה, הסתבר לי שהרכב שלי גם עבר שיפוץ ראש. זה משהו שהמוכר הסתיר בכוונה, כי את כל הטיפולים במורשים של פיאט הוא מסר לי, מלבד זה.
איך הורגש הרעד ברכב?
האם היו אינדיקציות נוספות (רעשים, נוריות תקלה...?)
בכל מקרה בהצלחה
ראית את מכוניתך במפגש באיקאה ומראה פתחי האויר ששבורים בתוך הרכב וסמל החזית שדהוי (דבר יוצא דופן מאוד) גורמים לי לחשוד בבעלות הקודמת של מכוניתך.
האם היא הייתה מכונית השכרה בעברה וממי רכשת אותה, אדם פרטי והאם זיהת אותו עם תעודת זהוי מול פרטי הבעלים שרשום ברשיון הרכב?.
כמה בעלים קודמים רשומים ברשיון הרכב?.
בברכה - רפי לין :)
danceoflife
27-02-08, 10:15
איך הורגש הרעד ברכב?
האם היו אינדיקציות נוספות (רעשים, נוריות תקלה...?)
בכל מקרה בהצלחה
הרעד הרגיש קצת כאילו המנוע מתשנק, והוא מיד החזיר אותי לימי האונו המאד לא עליזים שהיתה נתקעת כל יומיים. לא היו רעשים, לא טורים גבוהים, לא נורות אזהרה ולא חימום יתר בזמן נסיעה. מד החום עמד כל הזמן, כמו תמיד, על האמצע (כמובן אחרי קצת נסיעה)... הדרך שלי לשמשון היא ארוכה ובהתחשב בעובדה שנסעתי נסיעה ארוכה לשם והכל היה בסדר (הרכב לא התחמם והכל תפקד כרגיל), לא חשבתי שמדובר בבעיה של ממש.
ראית את מכוניתך במפגש באיקאה ומראה פתחי האויר ששבורים בתוך הרכב וסמל החזית שדהוי (דבר יוצא דופן מאוד) גורמים לי לחשוד בבעלות הקודמת של מכוניתך.
האם היא הייתה מכונית השכרה בעברה וממי רכשת אותה, אדם פרטי והאם זיהת אותו עם תעודת זהוי מול פרטי הבעלים שרשום ברשיון הרכב?.
כמה בעלים קודמים רשומים ברשיון הרכב?.
בברכה - רפי לין
רפי, קודם כל הרבה תודה על הדאגה שלך ועל שצלצלת לחיים בבוקר, אין עליך :]
אני חושבת שהקניה הזאת של הרכב היתה שרשרת של אירועים מאד לא כיפיים. ראיתי לפניו כמה וכמה (וכמה) רכבים, כולם היו במצב נוראי (רובן רק קוסמטית, אחרות גם מכנית שאפילו מישהי כמוני שמה לב), בכולם (!) היו שבורים תריסי המזגן, ולכולם או שהיה חסר הסמל או שהוא היה במצב לא משהו.
לכן, כשראיתי את הרכב שלי, הוא נראה במצב מעולה (אמרתי לך, הבחור שם משהו על האוטו שגרם לו להיראות נוצץ מבפנים ומבחוץ, לא ראיתי שריטות ולא שומדבר). מלבד תריסי המזגן השבורים קצת והסמל הדהוי לא היה דבר, כך שמבחינתי זה היה הרכב במצב הכי הכי מעולה שיכולתי למצוא אחרי חיפושים של חודשיים וקצת שכבר ממש התישו אותי אחרי התאונה.
אני יד 3 (ז"א המוכר היה שניה) כשהוא היה מספיק כנה לספר לי שהרכב הגיע מליסינג יד 1, וזה לא מצוין ברשיון הרכב. (הוא באותה מידה יכל פשוט לא להגיד לי) כשדבר כזה לא מצוין בשנתונים האלה, אני יודעת שזה רק כאשר מי שנסע על הרכב בליסינג קנה אותו מהליסינג, וזה גם מה שהמוכר אמר לי. היום אפילו לא מוסיפים יד לרישום הרי, אז פשוט היו מוסיפים יד אבל לא רושמים את זה ברשיון.
את המוכר זיהיתי כמובן עם תעודת הזהות שלו והרכב בהחלט היה על שמו, כמו כן בדקתי עיקולים ושעבודים לפני הקניה וראיתי את כל קבלות הטיפולים האחרונים שהוא עשה (החלפת טיימינג, טיפול 15,000 כמה חודשים קודם ועוד כמה דברים קטנים).
בדיעבד אני יודעת להגיד שבאתי מ-א-ד מוכנה לקנות רכב והבנתי מה אני עושה, רק שהלחץ שנפל עלי מאז התאונה וכמות הרכבים שראיתי קצת שיבשו את דעתי ואת יכולת השיפוט שלי. אם לא הייתי כל כך לחוצה על הרכב הייתי בודקת אותו בדינמומטר, הייתי לוקחת אותו לחוו"ד במוסך הפרטי שלי, והייתי מתעמקת יותר בבעיות שלא נראות במבט ראשון או שני.
לסיכום הטיפול שייעשה היום אצל חיים ושמשון
חיים דיבר איתי בבוקר והבהיר שהסימנים כולם מראים על התחממות יתר של המנוע וטיפול מאד לא טוב ברכב. הבהרתי לו שמד החום מעולם לא חרג מהאמצע כך שיש מצב שהוא מזייף.
הוצבו בפניי 2 אופציות - החלפת הראש מנוע לראש משופץ והחלפת ותיקון כל מה שמסביב (מיכל מים הלך, כמה רצועות) זה כולל ניקוי כללי ויישור קו מלא, זה 3,500 ש"ח
או אופציה זולה יותר של הלחמת ושיפוץ של ראש המנוע שלי, שלא מת לגמרי. אז הטיפול פחות מקיף ומלא אבל אמור להיות טוב באותה מידה (ככה חיים אמר) וזה יעלה 2,700.
ת'אמת, שאחרי כל הבעיות שהיו לי עם האונו ואחרי המקרה הזה, לא רציתי לקצר דרכים. אמרתי לו שיחליף את הראש ויישר קו ואני אשלם יותר אבל אהיה שקטה יותר.
בנוסף לזה, המחיר הסופי של החלפת המעבה הוא 1,600 ש"ח ומאחר ולא משנה לי לשלם את זה עכשיו או בעוד חודש, זה אותו הכסף, כבר ביקשתי לסיים את זה עכשיו.
נותר לי רק לקוות שבזמן הקרוב זה הביקור היחיד שאני עושה אצל שמשון, והכסף היחיד שאני מבזבזת על תיקונים של רכב שחשבתי שהוא במצב מעולה.
:-(
מה שאני לא הבנתי כמה קילומטר האוטו ביכלל .... כי זה מבלבל את אמרת שעשית טיפול 40 אלף ..
מה הרכב 40 אלף קילומטר והלך ראש מנוע ???
danceoflife
27-02-08, 16:27
מה שאני לא הבנתי כמה קילומטר האוטו ביכלל .... כי זה מבלבל את אמרת שעשית טיפול 40 אלף ..
מה הרכב 40 אלף קילומטר והלך ראש מנוע ???
זה טיפול 40,000 של כל 40,000... קניתי את הרכב ב-124 אלף, ומאחר והסטוריית הטיפולים במחשב הראתה שדי מזמן לא עשו טיפול מקיף כזה, מיוזמתי אמרתי לשמשון שיעשה מה שצריך כדי ליישר לי קו ולהבטיח לי שקט יחסי בזמן הקרוב. אז הוא הציע 40,000
אני מקווה שהסאגה הזו תגמר בטיפול הגדול הזה ושתוכלי להנות מהרכב. :)
danceoflife
27-02-08, 16:58
אני מקווה שהסאגה הזו תגמר בטיפול הגדול הזה ושתוכלי להנות מהרכב. :)
תודה רענן :-)
כולם סביבי מתחילים בהרצאות "אמרנו לך לא לקנות פיאט, חרא של אוטו", אבל אני אוהבת אותו בכל תנאי :D ויודעת שכל הבלאגן הוא בגלל ההסטוריה שלו ולא בגלל חוסר אמינות.
אנשים חיים בסרט של פעם.
הבעיה היא עם כל רכב שלא תוחזק כראוי.
חבל מאוד .. עד לפני שבוע היה לי פונטו ספייס של אישתי שעברה תאונה . והיא עמדה אצלי קרוב לחודשיים עקב בעיה עם הביטוח ביכף ההייתי מביא לך את כול החלקים בלי כסף .. פשוט מאוד היינו מחליפים את החלקים שלך בשלי חבל ...
תודה רענן :-)
כולם סביבי מתחילים בהרצאות "אמרנו לך לא לקנות פיאט, חרא של אוטו", אבל אני אוהבת אותו בכל תנאי :D ויודעת שכל הבלאגן הוא בגלל ההסטוריה שלו ולא בגלל חוסר אמינות.
אנשים תמיד חושבים שהם חכמים ומבינים יותר מכולם.
גם אמא שלי רוצה להחליף את האונו אבל לא לקנות פיאט אחרת (למרות שהפונטו ספייס מצויינת) כי פיאט זה "חרא של אוטו".
למעשה היא נעולה על הגטס, אז מכיוון שאני קשור למותג הזה, אמרתי לה שעדיף להישאר עם האונו גם עוד 15 שנה ולא לקנות גטס.
או בקיצור: הפונטו ספייס הוא רכב מצויין, אל תקשיבי לאנשים אחרים. בכל אופן אני לא הייתי קונה רכב מעל שנת 2001 שעבר מעל ל- 85K ק"מ.
לפני כמה שנים עשיתי יישור קו מאוד גדול לאונו בהשקעה של מעל 6000 ש"ח. מאז יש יחסית שקט ושלווה, הרכב מעולם לא נתקע לי (חוץ מליד הבית אבל זה לא נחשב).
אני מקווה שאחרי כל התיקונים האלה הרכב יישרת אותך נאמנה.
קפצתי היום לקנות את הצמיגים ולשמעון כדי לבדוק למה וכמה חסר לי גז מזגן. זה הכל. זה אחרי טיפול 40,000 בשבוע שעבר ואחרי בדיקה לפני קניה כמובן ואחרי שבדקתי שה-כ-ל בסדר אצל שמשון.
אז יצא שהלכתי קודם לשמשון, ולא, הרכב לא חזר איתי.
מעבה המזגן מת, צריך להחליף (1600 ש"ח)
ראש המנוע כנראה שמת (1500 עבודת ניקוי, אם הוא מת עוד 1000)
ומחר היה אמור להיות יום החופשה היחיד שיש לי אחרי חודשיים קשים מאז התאונה.
כל כך אין לי את הכסף הזה עכשיו :(
השקט היחיד שיש לי הוא שאני סומכת על שמשון ויודעת שלא דופקים אותי במחיר.
אני רק היום מבינה שמי שדפק אותי היה המוכר של הרכב (למרות שלא בטוח ידע על המנוע), ומכון הבדיקה שבדק את הרכב היה בהחלט אמור לשים לב לכל זה... ככה שמחכה לי תביעה, אני לא שילמתי 450 ש"ח על בדיקה שתכניס אותי עמוק לסדרת טיפולים שעולים לי כמו חצי רכב :mad:
אני יכול לעשות לך את כל זה ב.2000 אם לא נפגע הראש
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.