התחבר

View Full Version : איך עובד מד צריכת הדלק בספייס?


danceoflife
20-02-08, 00:36
בספייס יש את הצג הדיגיטאלי שמראה כמה ק"מ אתה עושה לליטר
השאלה היא - איך הוא נמדד? בהתחלה חשבתי שהוא מבצע סוג של ממוצע כזה על הליטרים האחרונים וכותב לי כמה ק"מ עשיתי בממוצע לליטר.
אבל כשקניתי את הרכב זה עמד על 12 ומאז זה כל יום עולה קצת... עכשיו זה כבר על 13.6.
אז איך הוא מחשב את זה? הוא מתחיל למדוד כל ליטר מההתחלה ומדווח לי כמה ק"מ נסעתי על אותו ליטר עד כה?
אני מחכה ליום שאראה שם 15 :D

רקובי
20-02-08, 01:13
קבלי טיפ - לסמוך על האוטו שיעשה חשבון זו טעות...

הרכב לעולם יראה שנסעת יותר ק"מ לליטר ממה שיצא לך בחישוב הפשוט ביותר עם המחשבון של הפלאפון. ככה זה...
אני הצלחתי לגרום לזה להגיע ל-18.1 ק"מ לליטר נדמה לי, אך כמובן שזה היה זמני מאוד (ע"ע תדלוק, ויציאה מיידית לכביש החוף, ונסיעה על 90 קמ"ש עד חיפה, בהילוך 5 כמובן).

השימוש המיידי לזה הוא כדי לראות 'בזמן אמת' האם אתה נוסע רגוע או לא. אבל בשביל זה לא באמת צריך צג LCD.

Caveman
20-02-08, 07:07
הוא מודד את צריכת הדלק מהאיפוס האחרון שהתבצע, לא צריכת דלק רגעית.

raanan_t
20-02-08, 08:25
החישוב האוטומטי לא כזה מדוייק, אצלי הסטייה נעה בכ-1.5 ק"מ לליטר בממוצע.

סתם בשביל הקוריוז,
יצא לי פעם לתדלק בדרך לים המלח, קצת אחרי הגבעה הצרפתית, נקודה שממנה ועד ים המלח הכל בירידה. נסיעה במהירות ממוצעת של 130 (כלומר, רגל לוחצת על הגז) והמחשב הראה 28.5 ק"מ לליטר. מדוייק?! קשה לי להאמין.

זאב
20-02-08, 22:38
החישוב האוטומטי לא כזה מדוייק, אצלי הסטייה נעה בכ-1.5 ק"מ לליטר בממוצע.

סתם בשביל הקוריוז,
יצא לי פעם לתדלק בדרך לים המלח, קצת אחרי הגבעה הצרפתית, נקודה שממנה ועד ים המלח הכל בירידה. נסיעה במהירות ממוצעת של 130 (כלומר, רגל לוחצת על הגז) והמחשב הראה 28.5 ק"מ לליטר. מדוייק?! קשה לי להאמין.

גם אני נסעתי לאילת נסיעה מתונה ללא מזגן {לפנות בוקר} עם צריכת דלק 1/19.7 על 350 ק"מ

gsk
20-02-08, 23:18
החישוב האוטומטי לא כזה מדוייק, אצלי הסטייה נעה בכ-1.5 ק"מ לליטר בממוצע.

סתם בשביל הקוריוז,
יצא לי פעם לתדלק בדרך לים המלח, קצת אחרי הגבעה הצרפתית, נקודה שממנה ועד ים המלח הכל בירידה. נסיעה במהירות ממוצעת של 130 (כלומר, רגל לוחצת על הגז) והמחשב הראה 28.5 ק"מ לליטר. מדוייק?! קשה לי להאמין.

למה קשה לך להאמין. בו נניח שלא היית לוחץ כלל על הדוושה ומכבה מנוע. בירידה תלולה הרכב יכל להגיע בעצמו למהירות 80 קמ"ש במקרה הזה צריכת הדלק (התיאורתית) הייתה אינסוף ק"מ לליטר דלק. בכדי להגיע ל 130 היית צריך תוספת קלה של דלק לכן הממוצע יצא למחשב 28.5 ק"מ לליטר.

raanan_t
20-02-08, 23:27
קשה לי להאמין היות ומערכת המדידה האוטומטית לא מדוייקת. הנתון האמיתי, אני מניח, לא רחוק מזה יותר מדי (1:25 נשמע הגיוני).

gsk
20-02-08, 23:51
קשה לי להאמין היות ומערכת המדידה האוטומטית לא מדוייקת. הנתון האמיתי, אני מניח, לא רחוק מזה יותר מדי (1:25 נשמע הגיוני).

אתה צודק. המערכת מזייפת מעט אבל עדיין נסיעה בירידה לאורך זמן צורכת מעט דלק יחסית.
אני יכול להעיד שבתקופות בהן נסעתי נסיעות בינעירונית ומחשב הדרך הראה 17-18 ק"מ לליטר, הצריכה בפועל הייתה 15-16 ק"מ לליטר (נבדק ע"י מילוי מיכל עד קצהו, איפוס מד מרחק, וחישוב ממוצעים במילוי בהא - שנעשה גם הוא עד הקצה).

simon377
04-03-08, 05:55
מוזר, אצלי אני תמיד מצליב מה שהמחשב מציג ומה שקורה בשטח ולרוב המחשב מדייק.

רענן- בעת שהרכב מונע ומשולב בהילוך ואינך לוחץ על דוושת הדלק, מחשב הרכב לא מזרים דלק שכן משקל הרכב ואנרגיית התנועה האצורה בו "מפעילה" את המנוע. אם היית בירידה מתמשכת ייתכן מאוד וצריכת הדלק הממוצעת של רכבך מהאיפוס עד הנק' שבדקת הייתה 1:28.
אם היית מאפס את המונה לקראת החזרה, היית מגלה כי צריכת הדלק הממוצעת במעלה הדרך הבייתה הייתה כפליים לערך. אני מצאתי את נתוני צריכת הדלק שמוצגים ע"י מחשב הרכב כאמינים למדי.

raanan_t
04-03-08, 06:06
אין ספק שבירידה הצריכה נמוכה משמעותית, אם לא תלחץ על דוושת הגז בירידה כלל (כאשר הרכב בהילוך) אזי צריכת הדלק היא 0.

בכל מקרה אני עוקב אחר התדלוקים שלי ומאפס ק"מ כל תדלוק על מנת לקבל תמונה אמיתית. החישוב הפשוט של מספר ק"מ לחלק למספר הליטרים מציג נתון אמיתי בשונה ממה שמציג מחשב הרכב.