PDA

View Full Version : נורית אזהרה לא מוכרת נדלקה


מושבניקים
19-02-08, 09:49
:confused:לפני יומיים ונכבתה ואתמול נדלקה ולא כבתה. הרכב, מולטיפלה 2001, נקנה לפני מספר חודשים בלי ספר רכב...
הנורית נראית קצת כמו הזרנוק של התדלוק עם שלוש שורות של טיפות שנופלות ממנו.
במקביל הבוקר התחילו צפצופים מכיוון המנוע (טיפול מאה אלף היה לפני כחודש וחצי)
יש למישהו מושג במה מדובר? די מלחיץ אותי אפילולנהוג למוסך ככה (חצי שעה בעליות של הקסטל במזג-אוויר הזה...)

רפי לין
19-02-08, 10:29
זאת נורת התראה על כשל במע' הזרקת הסולר ונהול המנוע.
מכיון שלא ניתן לשמוע את הרעש דרך צג המחשב אז לא ניתן להעריך מה התקלה ואם יש סכנה בנסיעה עם הרכב. ליתר בטחון כדאי לגרור אותו למוסך שמכיר את מכוניות המולטיפלה ושיש לו מחשב/סורק אבחון תקלות והטוב ביותר זה למוסך מורשה היבואן.
בברכה - רפי לין :)

itzikv
06-10-08, 15:20
האם אפשר להעלות לאתר אן לשלוח אליך שתעלה?

joshpora
21-02-09, 10:19
שלום,
השתדרגנו אך אתמול למולטיפלה 2001, 213,000 ק"מ. עברה בדיקה יפה יחסית לגילה וטיפולים במוסך מוסמך.
אתמול, בעת נסיעה ארוכה ומהירה, נדלקה נורית הזרקת הדלק, ונכון להבוקר מסרבת להיכבות.
לא ידוע לי מן הבדיקה על תקלה שקשורה לנושא הזה מה גם שבמהלך הקניה/תשלום/ העברת בעלות ביצענו נסיעות רבות עם בעל הרכב והנורית לא נדלקה.
1. תקלה ידועה ? מחייבת מוסך? האם יש 'מעצור ראשון' שאפשר לבדוק לפני שמביאים אותה למוסך ?
2. האם אפשר ליסוע עוד כ 50 ק"מ לפני הבאתה למוסך ?

תודה ושבוע טוב

saar
21-02-09, 22:26
ידידי, כמו שענו לך מעל, אין צורך להרחיב.
מדובר במנורת הזרקת דלק, (אינג'קטור). היות והיא לאוו דווקא מעידה על אינג'קטור פגום, והיא יכולה להדלק מעוד לא מעט סיבות, יש להתחבר למכשיר האקזמינר על מנת לדעת היכן התקלה בדיוק.
מכשיר זה, יש למוסכי פיאט מורשים. עליך להגיע עם רכבך ולבקש חיבור אשר יסביר למוסכניק היכן בדיוק התקלה. יכול להיות נזק קל ופשוט, יכול להיות נזק כבד ומורכב. מבלי חיבור למחשב האקזמינר כל מה שנאמר לא יעזור לך, היות וגם לאחר החלפת החלק הבעייתי, חייבים את האקזמינר שוב על מנת למחוק את התקלה. דהיינו, שאם הלכת למוסך מדרכה, והוא יחליף את החלק הבעייתי, המנורה עדיין תשאר דלוקה, משום שהמחשב של רכבך זוכר את התקלה בהיסטוריה שלו, וחייבים אקזמינר הקיים במוסכי מורשה פיאט, על מנת למחוק את התקלה מזיכרון המחשב.

לגבי האם הבעיה נפוצה, מדובר במשהו אינדיוידואלי, אין לי תשובה על קושיה כזו, האם פנצ'ר הוא בעיה נפוצה? תסיק את המסקנה לבד.

לגבי הרעש מתא המנוע, כמו שאמר רפי לין, דרך המסך לא ניתן לשמוע את הרעש, כך שאנחנו לא יכולים לומר לך בוודאות יאללה סע למוסך באוטו, זה יהיה חסר אחריות מבחינתו, למרות שכל הייעוץ הוא על אחריות המשתמש בלבד. תעשה את השיקולים שלך.

לגבי מעצור ראשון, לא יכול לומר שוב, בכלל שמנורת האזהרה הזו יכולה להידלק בגלל המון דברים, כמו חיישנים כאלה ואחרים, זיוף כזה או אחר, ולכן רק מחשב יכול לבודד את התקלה ולהצביע בדיוק איפה מה גורם לה.