PDA

View Full Version : נהיגה במצב CITY


אורי כהן
17-02-08, 23:34
שלום לחברי בפורום!
שאלה קטנה..
אני נוהג בפונטו שנת 2001 עם הגה חשמלי שמאפשר מעבר בין מצב נסיעה רגיל לבין מצב נסיעה בעיר (אז ההגה מאבד ממשקלו).
האם המעבר בין מצבי הנסיעה (סיטי ורגיל) יכול לשחוק את או להזיק למערכת ההיגוי ואיזה מצב הכי מומלץ להשאיר אותו?
הבעלים הקודמים סיפרו שהם תמיד נסעו במצב סיטי בלי להחליף וגם אני מוצא שזה יותר נוח וקל.
האם נסיעה במצב סיטי באופן תמידי פוגעת במערכת באופן כלשהו ואיזה מהמצבים יותר בריא לאוטו?
תודה מראש למשיבים :)
אורי

שחרון
17-02-08, 23:41
הרוב ימליצו להישאר במצב הרגיל ולא הסיטי וגם לא לשחק בין המצבים.
יש בעיה ידוע בהגה של הפונטו וממש לא כדי לך להסתבך עם ההגה.





שחרון

רקובי
18-02-08, 00:42
התקלה הזו אינה קשורה במיישרין למצב CITY, ולהמליץ להמנע מלהשתמש בו זה כמו לנסוע מעט כדי להמעיט בטיפולים ובמוסכים.

אם CITY עושה לך טוב - סע בכיף.

רפי לין
18-02-08, 05:54
גם במצב CITY מעל מהירות של כ 55 קמ"ש ההגה עובר אוטומטית למצב רגיל שבו הוא פחות קל לסבוב.
בברכה - רפי לין :)

danceoflife
18-02-08, 13:52
מצטרפת לשאלה אחרת בנושא -

אם אני מחנה עם CITY ומשאירה אותו דלוק בעת כיבוי הרכב (וכמובן שהוא יידלק עם הרכב כשאניע בפעם הבאה) זה יכול להרוס/לגרוע/לדפוק משהו בהגה החשמלי?

ארילו
18-02-08, 17:26
לא.
אין חשמל - אין הגה כח. עד כדי כך פשוט :)

Caveman
18-02-08, 19:48
אני תמיד אוהב לכבות הכל לפני שאני מכבה את הרכב.
מעיין הרגל לסדר שכזה שפיתחתי לעצמי. בדיוק כמו שהמחשב הבייתי מכבה את התוכנות שפועלות לפני שהוא מכבה את עצמו.

אגב, הפעם האחרונה שהפעלתי את מצב הסיטי, הייתה ב ELX הקודמת :)
אני לא רואה בזה צורך, אפילו שאני עם צמיגים רחבים יותר.

stio
18-02-08, 19:50
גדעון, אני רואה שאני ואתה דומים..
גם אני מכבה את ה-כ-ל לפני שאני מכבה מנוע, אפילו את האורות שמתכבים ממילא כשאני סוגר את הסוויץ'.

אגב, אתה מוזמן לבצע חנייה ברוורס באונו 70 ללא הגה כח, אחרי זה תתגעגע לסיטי.. :)

Caveman
18-02-08, 19:55
אין בעיה.
אני זה שמוציא את האודי של סבי לטיול מידי פעם. עוד לא מובן לי הרעיון של הגרמנים להגה כח בשנים האלו.
חוסר בהגה כח זה לא תירוץ. כל עוד הרכב בתנועה, ולו הקטנה ביותר, אין בעיה.

stio
18-02-08, 19:59
אתה צודק, כאשר הרכב בתנועה אין בעיה בכלל, אבל אני נכנס לחניות ברווס כ"כ קטנות שאני חייב לסובב את ההגה עד הסוף במצב עמידה לחלוטין. הפעולה הזו קשה מאוד אבל אפשרית מבחינתי, אנשים אחרים שנוהגים ברכב הזה ספציפית מוותרים על חנייה ברוורס.

נהגתי על פיג'ו 307 שנת 2008 והייתי בהלם טוטאלי, ההגה מרגרינה!

shachar
18-02-08, 20:01
אתה צודק, כאשר הרכב בתנועה אין בעיה בכלל, אבל אני נכנס לחניות ברווס כ"כ קטנות שאני חייב לסובב את ההגה עד הסוף במצב עמידה לחלוטין. הפעולה הזו קשה מאוד אבל אפשרית מבחינתי, אנשים אחרים שנוהגים ברכב הזה ספציפית מוותרים על חנייה ברוורס.

יש לי חבר עם טיפו שנת 92 אני כל פעם מרחם עליו כשהוא מחנה... :))

danceoflife
18-02-08, 20:32
עכשיו זה חלק שאני לא מתגעגעת אליו באונו... זה היה ממש סיוט להחנות ברוורס או להתיישר במקום בחנייה במקביל. בתור אשה לא חזקה במיוחד הייתי צריכה לפתח ממש שרירים עד שהתרגלתי להגה הזה (..אחרי שלמדתי נהיגה על פולו חדשה של המורה לנהיגה.. קצת קשה :-))
ההגה CITY הוא בעיני המצאה לכוסיות (ויסלחו לי הגברים שמשתמשים בזה :D)
היום אני פשוט נהנת להחנות ברוורס או במקביל כי גם אם נכנסים עקום לוקח 2 שניות להתיישר בלי שום מאמץ
איזה כיף!

וכן, גם אני מכבה הכל כולל הכל - אורות, מזגן, מפשיר אדים, הגה חשמלי - הכל. מן איפוס כזה לפני כיבוי הרכב.

stio
18-02-08, 20:53
יש לי חבר עם טיפו שנת 92 אני כל פעם מרחם עליו כשהוא מחנה... :))

אתה צריך לראות את הפרצוף של האנשים שנוסעים איתי ברכב, לאחר שאני מסיים לחנות ברוורס. על הפרצוף שלהם זה נראה משהו כמו: "ואיי איזה מסכן!".

אבל לי אישית זה ממש לא מפריע, אולי רק קצת מרגיז.

עכשיו זה חלק שאני לא מתגעגעת אליו באונו... זה היה ממש סיוט להחנות ברוורס או להתיישר במקום בחנייה במקביל. בתור אשה לא חזקה במיוחד הייתי צריכה לפתח ממש שרירים עד שהתרגלתי להגה הזה (..אחרי שלמדתי נהיגה על פולו חדשה של המורה לנהיגה.. קצת קשה :-))
ההגה CITY הוא בעיני המצאה לכוסיות (ויסלחו לי הגברים שמשתמשים בזה :D)
היום אני פשוט נהנת להחנות ברוורס או במקביל כי גם אם נכנסים עקום לוקח 2 שניות להתיישר בלי שום מאמץ
איזה כיף!

וכן, גם אני מכבה הכל כולל הכל - אורות, מזגן, מפשיר אדים, הגה חשמלי - הכל. מן איפוס כזה לפני כיבוי הרכב.

לנהגים מיומנים גם עם טרקטור לוקח 2 שניות להתיישר במידה ונכנסים עקום לחנייה :razz:
המצאת מצב ה- "סיטי" אכן מקלה על חניות. אני אישית אם היה לי את הפונטו ספייס סביר להניח שלא הייתי משתמש בו בכלל, עד שאני הייתי לוחץ על הכפתור כדי להפעיל את הסיטי, אני הייתי כבר בתוך החנייה. אם אני מצליח להחנות עם האונו אני אצליח בכל רכב.

danceoflife
18-02-08, 20:56
ההבדל היחיד הוא בכח שצריך להפעיל - חניתי טוב בדיוק כמו עכשיו, רק שעם האונו היה לוקח לי כמה וכמה שניות בסיבוב ההגה במקום ביישורי חניה... דבר שלא קורה בספייס. ולגבי הCITY, עניין של הרגל. אני כל כך רגילה אליו עכשיו שאני מדליקה אותו בלי לחשוב עוד בדרך לחניה ולא בתוכה. ממש תענוג :)

Caveman
18-02-08, 20:59
נהגתי על פיג'ו 307 שנת 2008 והייתי בהלם טוטאלי, ההגה מרגרינה!
וזה בדיוק החסרון של כל ההגהים האלה, ובמיוחד בספייס.
ההגה כמעט חסר כל תחושה ופידבק. גרוע ביותר.

stio
18-02-08, 21:01
אני מתאר לעצמי, לא הייתי מתנגד לאיזה הגה כוח נחמד ברכב :)

גדעון, לרכבים ספורטיביים ההגה החשמלי גרוע ביותר בעיקר בסיבובים בכבישים מהירים, אבל עם הזמן מתרגלים.

עם השנים פיתחתי שיטה פשוטה לחנייה מהירה.
אני תופס את ההגה עם אחד מהידיים (תלוי לאיזה צד צריך לסובב את ההגה) מחלקו הפנימי ומסובב אותו במהירות עם יד אחת. כך אני תוך כמה שניות מגיע לסיבוב מלא של ההגה וזהו.

אגב, גם ללחץ האוויר בגלגלים הקדמיים יש השפעה לכמות הכוח שצריך להפעיל עם סיבוב ההגה במצב עמידה מלאה. במידה ויהיה חסר אוויר צריך להפעיל כוח כבד. בגלל זה אני בודק לחץ אוויר לעיתים קרובות.

ארילו
18-02-08, 21:05
רק אני חושב שההגה של האונו קליל ביחס לרכבים בלי הגה כח?

Caveman
18-02-08, 21:12
זה בטח בגלל המשקל של הרכב עצמו.
בכל מקרה, גיא, לא מתרגלים לזה. זה מפריע בכל פניה. ההתרגלות היא שלומדים לקבל פידבק בצורות אחרות.

stio
18-02-08, 21:20
האמת היא שלא נהגתי ברכבים ספורטיביים כלשהם בעלי הגה חשמלי, אז קשה לי כאן לחוות דעה ולשפוט. את דעתי רשמתי על סמך אחרים שכן התנסו בנהיגה במכוניות האלה.

כשנהגתי בפיג'ו זו היתה נסיעה רגועה לחלוטין, יכול להיות שבגלל זה לא הבחנתי במשהו חריג בהגה מלבד העובדה שהוא קל לסיבוב באופן ניכר.

crembo123
19-02-08, 15:31
לי יש ספייס ELX 2002, חייב להודות שמהרגע שהפעלתי את ה-CITY אז התמכרתי למצב הזה.
לכל המתעסקים במומחיות החניית הרכב לבין ההגה אין שום קשר בין מיומנות החניית הרכב לבין ה"רכות" של ההגה.
מצב ה-CITY נועד להקל על הנהג, אך מצב ההגה הזה אינו מאפשר החניית רכב בצורה אחרת.
השיטה היא אותה שיטה, אך יש קיצור דרך בקלות של ההגה.

חוץ מזה.. יש לי שאלה נוספת, אומנם לא קשורה להגה, אבל על תיבת ההילוכים יש כפתור E
ממש מעוניין לדעת מה זה הכפתור הזה

Caveman
19-02-08, 16:53
בצע חיפוש, דובר רבות על זה בפורום.

shachar
19-02-08, 17:57
חוץ מזה.. יש לי שאלה נוספת, אומנם לא קשורה להגה, אבל על תיבת ההילוכים יש כפתור E
ממש מעוניין לדעת מה זה הכפתור הזה

E = Economic = מצב חסכוני. מטרתו לחסוך בדלק ע"י כך שהמנוע יעבור בטורים נמוכים יותר
מישהו חכם פעם אמר לי שאכן בנהיגת שיוט (רגילה) הדבר חוסך דלק, אך אם רוב נסיעותיך הן תוך עירוניות עדיף לא להשתמש בזה כי בסופו של דבר השימוש בכפתור יאלץ אותך ללחוץ על דוושת הדלק חזק יותר ואז תקבל את האפקט ההפוך משרצית.

Caveman
19-02-08, 21:57
E = Economic = מצב חסכוני. מטרתו לחסוך בדלק ע"י כך שהמנוע יעבור בטורים נמוכים יותר
מישהו חכם פעם אמר לי שאכן בנהיגת שיוט (רגילה) הדבר חוסך דלק, אך אם רוב נסיעותיך הן תוך עירוניות עדיף לא להשתמש בזה כי בסופו של דבר השימוש בכפתור יאלץ אותך ללחוץ על דוושת הדלק חזק יותר ואז תקבל את האפקט ההפוך משרצית.

ניסוח מעולה.

shachar
19-02-08, 23:51
ניסוח מעולה.

למקרה שלא הבנת או לא זכרת, אז זה (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=20110#post20110) היה הבן אדם החכם שאמר לי את זה ;-)

simon377
04-03-08, 06:03
לא.
אין חשמל - אין הגה כח. עד כדי כך פשוט :)

חולק עליך ידידי.
בעקבות צריכת מתח גבוהה של הסארטר בעת ההתנעה ישנה "נפילה" של המתח לכ 10V ועם הכנס האלטרנטור לפעולה ישנה "קפיצה" לכ-14V שמתייצבת לאחר כמה רגעים. (מתח המצבר כידוע הוא 12V)
אי לכך ובהתאם לזאת, אני נוהג כך באופן אישי וממליץ לכל מי שרכבו וערכות החשמל שבו חשובות לו לנהוג כמוני (בזהירות :-D):
לפני כיבוי\ התנעת הרכב לכבות כל צרכן אפשרי חשמל ברכב (אורות, מגבים, רדיו-דיסק, הגה וכו'.)

אם יש כאן חשמלאי רכב מוסמך שיעמיד אותי על טעותי וייתן הוכחה מוצקה לכך, אני מוריד בפניו את הכובע ומתנצל על המידע השגוי.

ארילו
04-03-08, 11:11
בפונטו ההגה כח מתוגבר חשמלית כל זמן שיש חשמל במערכת. הכפתור של הסיטי לא מפעיל מנוע נוסף או משהו כזה, אלא מתייחס שונה למידע שמועבר ע"י החיישנים. בגלל זה לא משנה אם הסיטי יהיה מופעל או כבוי.

TomG
27-05-10, 11:25
להלן הסיפור שלי שאולי ישפוך אור מעט אחר על משמעות השימוש במצב CITY כל הזמן -

לפני כשנה קניתי פונטו ELX 01 אוטו'. הבעלים הקודם אמר לי שהוא נהג עם CITY פועל כל הזמן ולכן גם אני המשכתי כהרגלו. לאחר כחודש בערך, נכנסתי לרכב והתנעתי וההגה היה קשיח כל כך שכמעט לא ניתן היה להזיזו ונדלקה בלוח השעונים נורת אזהרה אדומה בסימן הגה.
למי שלא יודע (ואני לא ידעתי) מנגנון ההגה של הפונטו מורכב משלושה חלקים - מנוע חשמלי, מד מומנט ומחשב.
בדיקה במוסך (שמשון ביהוד - מומלץ!) גילתה כי מחשב הרכב מדווח על תקלה במנוע החשמלי של ההגה. במקרה כזה, המחשב מונע את הפעלת המנוע כדי לא לגרום לתקלות נוספות במערכות אחרות.

אופציות תיקון -
א. להחליף חלקים. חלק חדש מקורי או חלק משופץ (Refurbished).
ב. לאפס את מחשב הרכב ויכול להיות שאם החלק עוד יכול "לסחוב" קצת אז התקלה תחזור בעתיד או שלא, אי אפשר לדעת.

אני החלטתי להחליף לחלפים משופצים. לפי המלצת הפורום נסעתי לראשון לציון לאזור התעשיה החדש למישהו שמוכר חלפים משופצים. בבדיקה במחשב אצלו התברר שגם מד המומנט מדווח על תקלה!
אני לא זוכר בדיוק את המחירים אבל עלות מנוע חשמלי ומד מומנט חדשים מגיע לכמה אלפי שקלים (בירור מחירים במוסך המרכזי של פיאט בתל-אביב. גם קניית חלפים מקוריים בתל אביב ברח' המסגר לא מוזילה את העלות משמעותית). חלפים משופצים היו בסביבות 1000 שח לבדיקה + מנוע וכ- 700שח למד מומנט.
מאחר ובבדיקה הראשונה רק המנוע דיווח על תקלה, הנחתי כי התקלה השנייה במד המומנט היא כנראה תוצאה של החלק הראשון בשרשרת שהינו תקול (המנוע...) ולכן החלטתי להחליף רק את המנוע ולראות מה קורה.

ועכשיו לשורה התחתונה שהיא החשובה מכל -
המנוע החשמלי משתתף בהיגוי בשני המצבים. ההבדל הוא שבמצב CITY המנוע מסייע יותר. ככל שההיגוי "קיצוני יותר" (סיבוב ההגה לאחד הצדדים עד הסוף) אז המנוע מתאמץ יותר. ניתן לשמוע זאת אם תהיו בשקט ותכבו את המוזיקה :) מאחר ולמנוע אורך חיים מוגבל, שימוש קבוע במצב CITY אכן ישחוק את המנוע בקצב מהיר יותר. כמה מהר? לא יודע. במנוע שלי כנראה שאורך החיים היה 8 שנים.
לאחר החלפת המנוע הרגשת השימוש בהגה השתפרה משמעותית, כלומר, ההרגשה במצב ללא CITY עם המנוע החדש היתה כמו עם CITY עם המנוע הישן מאחר והוא היה חלש כתוצאה משימוש של 8 שנים. כיום אנחנו לא משתמשים במצב CITY אלא אם חונים בחניה צפופה ומיד לאחר מכן חוזרים למצב רגיל. עד כה (לאחר 8 חודשים) הכל עובד טוב (טפו טפו טפו).

Caveman
27-05-10, 12:08
אני לא מבין למה להשתמש במצב CITY בכלל.
ההגה כל כך רך (שזה כבוי), שזה מצחיק.

רקובי
27-05-10, 16:28
ההגה לא כ"כ רך, ובכל מקרה עם CITY זה מממממממממש חמאה.
אבל בסוף זה כנראה מתנקם בך..

אייל
28-05-10, 11:07
לפני כמה חודשים הייתה לי בעיה של נקישות בעת סיבוב ההגה ימינה ושמאלה.
הוחלף מוט הגה (חלופי) ועדיין יש קצת נקישות קלות, נאמר לי במוסך שמשון ע"י חיים שרק חלק מקורי כנראה יפתור את התקלה אבל שאני יכול להמשיך לנסוע ככה ושאין בעיה בטיחותית.
על הדרך שאלתי אותו לגבי מצב ה- CITY, האם עדיף לנסוע בלעדיו כדי למנוע בעיות בעתיד ונאמר לי שאפשר לנסוע עם מצב זה פועל ולא מצב ה CITY יגרום לבעיות.