PDA

View Full Version : בריחת ניצוץ חמורה. אני מעוניין להחליף חוטי הצתה. איזה לקנות?


stio
13-02-08, 20:39
שלום לכולם

כבר הרבה (אבל הרבה!) זמן שיש לי בריחת ניצוץ מאיפה שהוא, יצא לי לפתוח בזמן האחרון מכסה מנוע ולהקשיב למנוע בזמן הפעולה, אי אפשר לתאר מה הולך שם, כל 3 שניות "טיק"! והמנוע כמעט מתכבה, אם האורות עובדים הם נחלשים משמעותית.
יש מקרים שבהם מנוע הרכב מתכבה בסרק אחרי שאני שומע בבירור את בריחת הניצוץ.

ברכב מותקנים חוטי הצתה (מצורפות תמונות, רשום עליהם 8 מ"מ), הם שנה וחצי על הרכב. האם כדאי להחליף, אם כן- אילו חוטים להזמין בדיוק?

בנוסף שמתי לב שלא בעיה להחליף אותם לבד, אבל אין גישה בגלל מכסה גדול ושחור שעל הקרבורטור, איך מוציאים אותו? שמתי לב שמתחבר אליו איזה צינור שחור של הנשם.

תודה מראש על כל עצה שתבוא.

http://img186.imageshack.us/img186/7612/01dd9.jpg

http://img292.imageshack.us/img292/4819/02ym5.jpg

ALiK
13-02-08, 20:54
הייתה לי בעיה דומה בטיפו,הייתי גם מקבל זרם בידיים אם הייתי נוגע בחלק כלשהו במנוע,אחרי החלפת חוטי ההצתה הבעיה נפתרה.

gilgil
13-02-08, 21:37
בכדי לפרק את המכסה השחור (בו יושב הפילטר אוויר), בעזרת בוקסה 10 יש לפתוח את האום העליון, לאחר מכן לשחרר את שני הקפיצים שנמצאים בצד, שחרור צינור אוויר (שמגיע מבחוץ) - באנד ושליפת הצינור השחור.

...איקאה בשבוע הבא :).

stio
13-02-08, 21:56
גילי תודה רבה!
אגב, אצלי הצינור אוויר לא מתחבר לשום מקום, פשוט סתם זרוק. הוא צריך להיות מחובר?

והאם כל ארבעת חוטי ההצתה (לא כולל המרכזי) מגיעים באותו אורך בדיוק?
ושאלה אחרונה- אילו חוטים לבקש מהמוכר? עדיפות לחוטים מקוריים? המחיר לא משחק תפקיד במקרה הזה.

שוב תודה מראש.

gilgil
13-02-08, 22:13
צינור האוויר במקור היה מחובר לקונוס השחור באזור הגריל, גם אצלי הוא מנותק.

החוטים באורכים שונים - שים לב שאתה מחבר באותו סדר (תחליף אחד לאחד).
אני קניתי חוטים מקוריים (אני לא זוכר את המחיר, אך הם לא היו יקרים).

stio
13-02-08, 22:21
שוב תודה, ההסבר המדוייק ביחד עם התמונות הברורות עשו את העבודה :)

אגש ביום שישי לקנות חוטי הצתה מקוריים לאונו, אם יהיה במלאי אחליף עוד באותו היום ואעדכן.

gilgil
13-02-08, 23:07
בהצלחה :)

צביקה קרבורטור
14-02-08, 00:24
גיא שלום רב!
את בית המסנן האוויר, פרק לפי הסברו של גילי.
את צינור הנשם על תרכיב חזרה למקומו היעודי, יתכן והוא פולא עשן יתר, מה שיגרום ללכלוך בקרבורטור, וירידה בסלד עד לכבוי הרכב.
חוטי ההצתה באים באורך שונה, ויש להחליפם אחד אחד ואין לנתק יותר מחוט הצתה אחד בבת אחת.
יש להקפיד לקנות חוטי הצתה איכותיים, ממומלץ מתוצרת בירו או מקוריים בלבד.
אין להסתפק בזולים, שיתבררו כיקרים בסופו של דבר.
יש להמנע מקניית חוטי הצתה מתוצרת BS= ביתן ספארק, שידועים כחוט הצתה גרועים בעלי התנגדות גבוהה. חזור לעדכן ולדווח לאחר ההחלפה.
בהצלחה
צביקה

stio
15-02-08, 17:42
עדכון ביניים:

לא היו חוטי הצתה מקוריים לפיאט אונו אלא תחליפיים, אז לא קניתי.
הזמנתי מקוריים- יגיע בתחילת שבוע הבא.

אלי_תמם
17-02-08, 19:48
יש לי אונו 1400 הזרקה... אצלי ה"נשם" (איך שלא תקראו לזה) מחובר לפילטר אוויר... זה אמור להיות כך? או שצריך לנתק?

תודה מראש
אלי

ארילו
17-02-08, 19:52
הצינור נשם אמור להיות מחובר לפילטר אוויר. שים לב שהצינורית שמחברת בין יחידת ההזרקה לצינור נשם יונקת אוויר והיא לא סתומה מפיח / שמן.

אלי_תמם
17-02-08, 19:54
הצינור נשם אמור להיות מחובר לפילטר אוויר. שים לב שהצינורית שמחברת בין יחידת ההזרקה לצינור נשם יונקת אוויר והיא לא סתומה מפיח / שמן.

איך אני יכול לבדוק זאת? ואם אכן סתומה איך פותחים אותה?

תודה מראש :)
אלי

ארילו
17-02-08, 21:44
תפרק את הצינורית מהנשם כשהמנוע עובד בסרק ותסתום אותה עם האצבע. אתה אמור להרגיש וואקום קל.

אם אין וואקום, אז צריך לפרק את הצינורית מהצד של יחידת ההזרקה, ושם יש חתיכת מתכת שמחזיקה את הפומית שאליה מתחברת הצינורית. צריך לפרק אותה ולהוציא את הפומית ולנקות אותה בעדינות עם ספריי לניקוי קרבורטורים.

אלי_תמם
17-02-08, 23:07
תפרק את הצינורית מהנשם כשהמנוע עובד בסרק ותסתום אותה עם האצבע. אתה אמור להרגיש וואקום קל.

אם אין וואקום, אז צריך לפרק את הצינורית מהצד של יחידת ההזרקה, ושם יש חתיכת מתכת שמחזיקה את הפומית שאליה מתחברת הצינורית. צריך לפרק אותה ולהוציא את הפומית ולנקות אותה בעדינות עם ספריי לניקוי קרבורטורים.

תודה על התגובה [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR]
עוד שאלה קטנה ואחרונה בנושא: אם היא אכן סתומה אמורים להרגיש את זה על המנוע?

תודה מראש
אלי :)

stio
08-03-08, 17:04
עדכון אחרון: חוטי ההצתה הוחלפו

חוטי ההצתה הוחלפו על ידי לפני חצי שעה. בסופו של דבר לא פירקתי את מכסה פילטר האוויר מכיוון שהצלחתי להגיע גם לצילנדר 3 ו- 4 במנוע גם ללא הפירוק (יש לי ידיים קטנות:))

הופתעתי מאוד לגלות שהמנוע התניע במכה ראשונה ובאופן מיידי לחלוטין! (המנוע היה קר לחלוטין ולא הונע מאז אתמול). פעולת המנוע בסרק נשמעת שקטה יותר במקצת ומיותר לציין שאין בריחת ניצוץ יותר. לא יצאתי לנסיעה מכיוון שחששתי למקום החניה שלי..

מדובר בחוטים מקוריים של חברת פיאט 8 מ"מ.