PDA

View Full Version : נחשו מה הרכב הזה?


garoldk
11-02-08, 16:41
http://fotoplenka.ru/photo/uazman/128770/2002302.jpg

raanan_t
11-02-08, 17:08
ע"פ השילוט שמעל המשרד שם הייתי מהמר שמדובר על טויוטה לנדקרוזר החדשה.
אבל היות ומדובר על רכב אספנות אז זה לא יכול להיות נכון.:D

מה שכן זה מזכיר את הלאדות ששווקו בארץ כמה שנים וכמדומני היו העתק של הפיאט וגם השתמשו בחלקים די זהים. בקיצור זו פיאט מהדור של פעם, אבל בדגמים של אז אינני בקיא.

garoldk
11-02-08, 17:40
אתה צודק ולא צודק, זה רכב אספנות שנת ייצור 1971 שם שלו זה ז'יגולי וואז 2101, מנוע 1200 60 כ"ס
הבדל ביין פיאט 124 הייה די גדול.
1).קודם כל מנוע, גל זיזים עליון, אצל פיאטים 124 הייה מנוע עם גל זיזים תחתון.
זות אמצעה של רוסים יאטלקים בהתחלה הייו סקפטים לגבי גל זיזים עליון, אבל מאוחר יותר קיבלו את זה והתחילו
להשתמש בזה.
2) ברקסים אחורים תוף ולא דיסק כמו בפיאט 124, בשנים האלה בלמי דיסק רק היתחילו ואמינות שלהם לא הייה משהו. רוסים שינו את זה לטוף.
3) מתלה קדמי דומה, אבל שונה, משולשים קדמים לא מתעימים מפיאט 124
4) בפיאט 124 אטלקים השתמשו בקרבורטור SOLEX, רוסים ב WEBER, זה נתן יותר זמינות וכוח
מעבר לזה שמנוע עם גל זיזים עליון הייה הרבה יותר זריז, ואפשר הייה להגיע לטורים גבוהים יותר.
בקיצור יש עוד הרבה שינוים מינורים, ולהגיד שזה התק של פיאט 124 זה לא נכון, אטלקים מכרו פטנת
לרוסים בשנת 1968, ואחרי רייסטיילינג ושינוים מכנים רוסים התחילו לייצר וואז 2101 מה שאתם רואים בתמונה
(אגף זה רכב של חבר שלי עם 70000 ק"ם יד שניה), וואז 2102 זה אותו רכב אבל סטאיישן, ומוחר ב1973
וואז 2103 עם מנוע 1500 77 כ"ס ניסוי של חיכיו פיאט 131.http://evaz.ru/31.jpg
מנוע 1500 הייה אחד מהאמינים ביותר ואחד מהחזקים בשוק בשנים האלה, וואז 2103 הייה סוגר 180
את זה אני זוכר מאבא שלי.

bigi
11-02-08, 22:09
מה גם עוד שהרכב הזה הוא דיי מפורסם השתתף בתוכנחת רוסית בערוץ ישראל פלוס ערוץ 9
בכבלים ובלויין

הרכב ממלו זואת וולגה .. עם אני לא טועה

מה שעוד שיש לקופייקה הזואתי גם לוחית אספנות ישראלית וזה כבוד גדול זה אחד הרכבים הראשונים שיוצאו ממפעליי לאדה !:D


היו שמעות שהציעו לבעל הרכב למכור והוא לא הסכים !

yuvk
11-02-08, 22:39
1. פיאט 124 נמכרה בגרסת גל זיזים תחתון בנפח 1197 סמ"ק וגם בגרסת גל זיזים עילי כפול
(דגם Special) בנפח 1438 סמ"ק. פיאט יצרה מנועים עם גל זיזים עילי ל-124 מ- 1968,
אבל גם קודם (פיאט 1500 מתחילת שנות ה-60) - קצת לפני הלאדה...

2. מאיפה הבאת את זה. הפיאט 124 נמכרה לכל אורך חייה עם דיסקים בכל ארבעת הגלגלים (בגרסת
סיאט בסוף שנות ה-70 עברו לתופים) והקליפרים לא השתנו ולא היו להם בעיות אמינות מיוחדות.
הרוסים פשוט חסכו. אם אתה חושב שדיסקים הומצאו אז, אז אתה טועה בכ-80 שנה.

3. גם סולקס וגם וובר שימשו ב-124, תלוי בדגם ובשנה. אגב, שניהם איטלקיים.

בקיצור, הלאדה היא לא העתק של 124, אלא יצור ברשיון, עם שינויים מינוריים, ובעיקר הוזלת
מחיר. פיאט "ייצאה" קוי יצור של מכוניות מיושנות בסוף חייהן למדינות כמו רוסיה, פולין, טורקיה,
ספרד, דרום אפריקה.

פיאט הקימה עבור את הרוסים את המפעל - יצאה טכנולוגיה ומכונות מערביות תמורת פלדה רוסית
מחו***ת שכל בעל פיאט משנות ה-70 מקלל.

פיאט ייצרה במקום ה-124 מכוניות מודרניות יותר - 128 (הנעה קדמית. מתי לאדה יצרה מכונית
עם הנעה קדמית? מה עם 5 הילוכים? גיר אוטומט?) 131 ו- 132. דוקא המנוע המופתי של ה-124
המשיך לחיות בגילגולים שונים עד לדדרה של שנות ה-90 (בנפח 1800).
לאדה המשיכה לייצר את נגזרות ה-124 המיושנות עד סוף המילניום.

ALiK
11-02-08, 22:44
או ברוסית לאדה 2102 או ג'יגולי אם אני לא טועה (רוסים זקנים ממני יענו יותר טוב) =)

garoldk
12-02-08, 09:50
1. פיאט 124 נמכרה בגרסת גל זיזים תחתון בנפח 1197 סמ"ק וגם בגרסת גל זיזים עילי כפול
(דגם Special) בנפח 1438 סמ"ק. פיאט יצרה מנועים עם גל זיזים עילי ל-124 מ- 1968,
אבל גם קודם (פיאט 1500 מתחילת שנות ה-60) - קצת לפני הלאדה...

2. מאיפה הבאת את זה. הפיאט 124 נמכרה לכל אורך חייה עם דיסקים בכל ארבעת הגלגלים (בגרסת
סיאט בסוף שנות ה-70 עברו לתופים) והקליפרים לא השתנו ולא היו להם בעיות אמינות מיוחדות.
הרוסים פשוט חסכו. אם אתה חושב שדיסקים הומצאו אז, אז אתה טועה בכ-80 שנה.

3. גם סולקס וגם וובר שימשו ב-124, תלוי בדגם ובשנה. אגב, שניהם איטלקיים.

בקיצור, הלאדה היא לא העתק של 124, אלא יצור ברשיון, עם שינויים מינוריים, ובעיקר הוזלת
מחיר. פיאט "ייצאה" קוי יצור של מכוניות מיושנות בסוף חייהן למדינות כמו רוסיה, פולין, טורקיה,
ספרד, דרום אפריקה.

פיאט הקימה עבור את הרוסים את המפעל - יצאה טכנולוגיה ומכונות מערביות תמורת פלדה רוסית
מחו***ת שכל בעל פיאט משנות ה-70 מקלל.

פיאט ייצרה במקום ה-124 מכוניות מודרניות יותר - 128 (הנעה קדמית. מתי לאדה יצרה מכונית
עם הנעה קדמית? מה עם 5 הילוכים? גיר אוטומט?) 131 ו- 132. דוקא המנוע המופתי של ה-124
המשיך לחיות בגילגולים שונים עד לדדרה של שנות ה-90 (בנפח 1800).
לאדה המשיכה לייצר את נגזרות ה-124 המיושנות עד סוף המילניום.

אף אחד לא מדבר על זה שפיאט לא טוב ולאדה טוב ההפך אני מועד מעריץ את הפיאט.
בגלל שהוא ייצר דגמים כאלה כמו 124, 127 ,131 מיראפיורי וסופרמיראפיורי, אונו וחוליי.
ההפך אצלי מקובלים רק דגמים ישנים של לאדה שזה 2101, 2102, 2103, 2106 ן2121 ניבה.
אני מעוד מעריץ לאדות משנת 1970-1971 זה היין דגמים האמינים ביותר שגם לא החלידו ועשו
200000 ללא שום בעיה, אני מעריץ פאיט בגלל שקידם בקפיצה רבה את הייצור מכוניות ברוסיה.
עד עכשיו דגם 2106 מעצרים באוקראינה.
לגבי בלמים וגל זיזים:
אני מכיר יש מבוגר שגר בקריות שעבד מהנדס בוואז ממנו שמתי ברבה סיפורים על איך
פאיט מחר לרוסים פטנט לייצור 2101 האיטלקים הם לא היין בטוחים שדגם עם גל זיזים עליון
יהיה מוצלח בגלל זה הם מכרו את זה לרוסים ואחרי שהדגם הזה הצליח הם הכניסו את זה
אצלם.
עם תקרה מה שכתבתי בהתחלה, תבין שפיאט 124 היין עם בלמי דיסק הם גם הציעו את זה לוואז
אבל הרוסים לא הסכימו כי בלמי דיסק בשנים האלה הייה לא כל כך אמינים וזה דרש יותר דיוקים
שרוסים לא היין יכולים להרשות לעצמם.
דרך אגף 128 יצע להם לא מוצלח.
עוד דבר אנחנו עם החבר שלי ניסינו להתאים כמה חלקים מפיאט 124 ל2101 שלו שום דבר לא מתעים. מבחינתי זה ממש לא שינוים מנורים.

yuvk
12-02-08, 14:09
אני מכיר יש מבוגר שגר בקריות שעבד מהנדס בוואז ממנו שמתי ברבה סיפורים על איך
פאיט מחר לרוסים פטנט לייצור 2101 האיטלקים הם לא היין בטוחים שדגם עם גל זיזים עליון
יהיה מוצלח בגלל זה הם מכרו את זה לרוסים ואחרי שהדגם הזה הצליח הם הכניסו את זה
אצלם.

פשוט לא נכון. קרא שוב מה שכתבתי. פיאט השתמשו בגלי זיזים עיליים הרבה קודם.


עם תקרה מה שכתבתי בהתחלה, תבין שפיאט 124 היין עם בלמי דיסק הם גם הציעו את זה לוואז
אבל הרוסים לא הסכימו כי בלמי דיסק בשנים האלה הייה לא כל כך אמינים וזה דרש יותר דיוקים
שרוסים לא היין יכולים להרשות לעצמם.

שוב, תקרא מה שאני כתבתי. לא היתה שום בעיית אמינות לבלמי דיסק בשנים האלה או קודם.
הרוסים באמת לא יכלו להרשות לעצמם כנראה...




דרך אגף 128 יצע להם לא מוצלח.

לא אמרתי שהוא מוצלח במיוחד... אמרתי שהוא מתקדם - הנעה קדמית, מתלי מקפרסון,...
וזה בזמן שפולקסווגן יצרה חיפושיות ולא חלמה על הגולף.


עוד דבר אנחנו עם החבר שלי ניסינו להתאים כמה חלקים מפיאט 124 ל2101 שלו שום דבר לא מתעים. מבחינתי זה ממש לא שינוים מנורים.
זה שזה לא מתאים לא אומר הרבה - לשנות בכמה מ"מ מידות זה עדיין שינוי מינורי. הרוסים
לא הכניסו שום שיפורים משמעותיים.

garoldk
12-02-08, 14:31
yuvk
האמת אני לא כל כך רוצה להתווכח כי אני בזמני כבלתי מעידה אחד אתה אחרת אפשר להתווכח בלי סוף ולא להגיע
לשום תוצע, אסמך לפגוש אותך במפגש ולקשקש קצת בנוסה.

spiderman
12-02-08, 21:26
אני מצטרף לדעתו של YUVK, אני יכול להבין את הגאווה הרוסית וגם את ההסברים והשכנוע העצמי שמה שלא אומץ ע"י היצרנים הרוסים,אינו מוצלח. המציאות קצת שונה. גלי זיזים עליונים,4 בלמי דיסק,רצועות תזמון מגומי,תיבות הילוכים בעלות 5 מהירויות,מנועי/ראשי/גירים מאלומיניום שימשו מכוניות איטלקיות עוד לפני שהושקע במפעלים ברוסיה,עם כל הכבוד לא ניתן להשוות בין הפיאטים/לנצ'יות/אלפות של שנות השישים ותחילת השבעים ללאדות והז'יגולי מאותה תקופה.

לא סתם מחפשים חבר'ה שיש להם לאדה שכזו מנועי פיאט בעלי 2 גלי זיזים עליונים...

ה-128 היוותה פריצת דרך עולמית והוערכה מאד ע"י כל המומחים ואלו שמבינים משהו בהיסטוריה של המכוניות. היו מכוניות קומפקטיות בעלות הנעה קדמית גם קודם לכן אך היה מדובר בעיקר על ביזרים פרה היסטוריים. ה-128 היא הרכב המודרני בהתגלמותו עם מנוע חזק,גמיש,קל משקל,חסכוני,יעיל ובעל רצועת תזמון שקטה מגומי ואגב,היא מוצלחת למדי,חזקה,חסכונית,פשוטה לאחזקה ומרווחת יחסית לגודלה בסטנדרט של הימים ההם.

החלודה?... כן כן,תודות לפלדה הרוסית המהוללת.

והז'יגולי האדומה שבתמונה,היא באמת יפה,אני רואה אותה מדי פעם נוסעת או עומדת בחיפה ותענוג לראותה במצבה.

garoldk
12-02-08, 22:02
spiderman
אין שום גאווה אני לא חושב שפיאט 128 זה פריצת דרך כי כל הרכבים רציניים עד עכשיו מיצרים עם הנעה אחורית וגם רצועת תיזמון מי גומי לפי דעתי אוטוטו גומרת את הקריירה כי היא לא הצדיקה את עצמה.כל העולם המודרני חוזר עכשיו אחורה לשרשרת תיזמון.הדוגמא היא:אופל וקטרה,ניסאן אלמרה ולפי דעתי עוד כמה רכבים.
הנעה קדמית ורצועת תיזמון היא רק בשביל להוזיל את הייצור ולא יותר מזה.

yuvk
13-02-08, 22:39
שמע...

רוב העולם משתמש בהנעה קדמית, כי היא זולה יותר, בטוחה יותר לנהג הרגיל, מאפשרת להציב
את המנוע לרוחב, ולכן להקטין את תא המנוע וכו'. מכוניות מועטות משתמשות בהנעה אחורית,
שהיא מהנה יותר לנהיגה ספורטיבית. אפילו הלאדה המהוללת שלך ויתרה על ההנעה האחורית...

רצועת טיימינג זולה יותר, שקטה יותר, ומאפשרת הקטנת בלוק מנוע. בהחלפה "לפי הספר" גם
אמינה כמו שרשרת טיימינג.

יש חברות שמוזילות עלויות על ידי קידמה. אחרות, על ידי ייצור דגמים מיושנים.

תראה לי חברה אחת שעברה מהנעה קדמית לאחורית, או מרצועת טיימינג לשרשרת.

garoldk
14-02-08, 09:04
אופל ווקטרה מנוע 2200 שרשרת.
כולם יודעים ששרשרת טיימינג עם יכולה להחזיק כל החיים של המנוע.
אנחנו תור נהגים משלמים הרבה כסף במוסכים בשביל החלפת רצועה
ודואגים מה אקרה עם טיימינג שלנו אקרע בשרשרת אין דבר כזה לפני ששרשרת
נקרעת היא מרעישה הרבה זמן, עם טיימינג זה קורה בלי שתרגיש.
בניסן סאני שלי אני למשל לא ידעתי מה זה טיימינג ,ושרשראות היום נמתחות
עם מותחן הידרולי, לא צריך כמו בלאדות הישנות כל פעם ששרשרת מתחילה להרעיש
למתוח ולהחליף מותחן עם הוא נישחק.
לגבי הנעה, אני אישית מעדיף אחורית יש ברכב הרבה יותר שליטה.
אני אספר לך דוגמה:
לפני הרבה שנים שהיתי בן 17 ברוסיה בחורף הייה יום של שלג וקרח בכביש,
שכן שלי הניע בבוקר לאדה 2108 עם הנעה קדמית והתחיל לנסוע איך שיוצע
מהחצר בפניה נכבה לו המנוע ננעלו אצלו גלגלים כדמים (בגלל הקרח) והיא
נכנס בעמוד חשמל ודפק את כל האוטו מאז אני נגד הנעה קדמית.
ושים לב כל החברות שמכבדות את עצמם לא מייצרות רכבים עם הנעה אחורית.

spiderman
17-02-08, 20:39
זכותך להחזיק בדעה שהנעה קדמית "לא שווה",המציאות היא אחרת. אם את הדעה שלך אתה מבסס על נסיונו של "השכן" שהחליק על קרח כדאי שתחשוב עוד פעם. מה אתה מנסה לומר?שעם הנעה אחורית הוא היה מתמרן בקרח באופן מדוייק ופשוט? נו באמת...

שרשרת טיימינג מצריכה פחות טיפול,זה נכון. היא גם כבדה יותר,מרעישה יותר ובמקרה של תקלה מצריכה ברוב המקרים פירוק ראש/מנוע.

אז בווקטרה עברו לשרשרת,מה זה אומר? כלום. הנושא כאן הוא בכלל לא מה נחשב היום לטוב אלא מה היה מתקדם וגם נכון בשנות השישים/70 ! מי תרם למהפכה ובעקבותיו התחילו לייצר באופן דומה יצרנים רבים כשהאבולוציה הזו נמשכת כבר 3 עשורים.

ה-128 אינה המכונית הטובה בעולם,איש אינו טוען זאת, התפישה שבבסיס תכנונה היתה נועזת ומתקדמת ואת זה אי אפשר לקחת ממנה. הנעה קדמית "נורמלית" עם ציריות ופעמונים "נורמלים",רצועת תזמון,אלומיניום,מאוורר חשמלי,הגה פס שיניים,מנוע חזק וגמיש ,ניצול חלל פנימי נכון והכנת הדרך למכונית שאחריה הכל היסטוריה-ה-127 (שאגב נשארה עם מנוע שלו שרשרת טיימינג שהיתה מרעישה באופן נורא אחרי כ 25-30 אלף ק"מ. בחו"ל אגב קיימים קיטים להחלפת השרשרת ברצועה חיצונית מגומי (גם במנועי פיאט 124 רגילים).

yuvk
17-02-08, 22:10
נשוא השרשור, מרק בעל הלאדה, קיבל ממני במתנה מנוע כזה. כולל, ישמור השם, הסבה
לרצועת טיימינג. מעניין אם הוא הספיק לשדרג את הלאדה שלו.