View Full Version : פונט 98, אונו 94?
אני מתלבט בין 2 הרכבים האלה.
בעקרון התקציב לא משהו, ככה שאונו הייתה הבחירה הראשונה, אבל יש אפשרות להגדיל.
השאלה היא האם זה שווה את זה?
מה שחשוב לי זה אמינות, מחירי חלפים, צריכת דלק.
נוחות זה עוד משהו, אני בחור די גדול (190) ואני לא יודע אם אני בכלל נכנס לאונו :)
אבל זה כבר אפשר לבדוק לבד...
האם יש הבדל ממש גדול בין הפונטו לאונו שמצדיק עוד 8,000 שקל (הבדל בקריטריונים הנ"ל).
תודה.
הפונטו יותר יפה, יותר נוחה, יותר חדשה ויש 2 מגבים מקדימה! :)
צריכת דלק- זהה. מחירי חלפים- פה יש ייתרון קל לאונו.
אם התקציב מאפשר אני לא מבין על מה התלבטות בכלל.
לגבי אמינות- זהה. רכב שתוחזק בעברו כנדרש לא יגלה בעיות אמינות מיוחדות.
לגבי נוחות:
בפונטו מושב הנהג מתכוונן לגובה, ההגה מתכוונן לגובה, משענות ראש מתכווננות לגובה.
בטיחות:
יש כרית אוויר, יש מתג ניתוק דלק בעת תאונה, יש ABS, אורות דרך מתכווננים לגובה, משענות ראש מאחורה.
וכמובן מנוע הזרקה רב נקודתית מול מנוע הזרקה חד נקודתית.
אם תשאל את אשתי, אז הפונטו עדיפה על האונו בכל פרמטר (האמת, גם לדעתי).
נעשה זינוק אדיר מהאונו לפונטו.
אסור לך לשכוח דגם של שנת 98 אין מד חום מנוע בגלל זה בעלי מוסכים עושים כסף
טוב .
אוטו מתחמם אין שליטה בסוף מה שתמיד קורה הולך ראש מנוע סיפור כזה עלות שלו
קרוב 4000 ש,ח במקרה טוב
yorem, בחלק מהדגמים של פונטו דור ראשון לא היה שעון חום ובחלק היה, זאת ללא קשר למודל.
בדגמי ה-SX75 וה-HSD יש שעון חום באופן ודאי.
טיפול ראש מנוע כולל יישור ומילוי עולה כ-2500 ש"ח במורשה.
מאיפה הבאת את ה-4000?
בסה"כ, הרכב לא רע בכלל והמנועים שלהם די אמינים כל עוד טופלו כראוי.
אביעד, ברכב בן 10 בערך אני מאמין שכרית האוויר לא במצב נפיץ ולכן הייתרון הזה לא כ"כ קיים, לדעתי, בהשוואה לאונו.
10 שנים זה בדיוק תאריך התפוגה שלה אם אני זוכר נכון. מעניין כמה עולה להחליף אחת.
תאמין לי שאני יודע סיבה כי אני מחייב לקוחות דבר ראשון .
שיפוץ ראש מנוע בלבד ללא עבודה 1200 ש"ח
איפה שאר תוספות
טרמוסטט = 150
נוזל קירור = 100
ניקוי רדיטור = 180
חומר אטימה = 80
סט שליף לראש מנוע לפונטו = 270
ניקוי רדיטור = 180
שעה עבודה במוסך רשת 250 ש"ח
תוסיף 3.5 שעות עבודה ב 750 ש"ח
960+750+1200=2910
+ מע"מ 465.6
3375.6
ידידי הטוב וזה במקרה טוב
במקרה שיש ללקוח יש מזל כי מחליפים עוד חלקים
אז ככה: 1200 ש"ח על שיפוץ ראש ועוד 270 ש"ח על סט שלייף???!?!?? איפה אתה חי תגיד לי?
עלות שיפוץ ראש של פונטו + סט אטמים ( V.R, או ELRING) + החלפת גומיות שסתומים+ סט ברגים הינה בסביבות 600-650 ש"ח כולל מע"מ.
טרמוסטט עולה 110 ש"ח כולל מע"מ.
ניקוי רדיאטור? בשביל מה? מישהו אמר שעם החלפת ראש צריך לנקות רדיאטור? אפשר גם להחליף אגזוז, אבל זה לא אומר שבאמת צריך לעשות את זה...
חומר אטימה? באיזה חומר אטימה מדובר בדיוק? הרי אתה מרכיב סט אטמים, אז על איזה חומר אטימה אנחנו מדברים? סיליקון?
בקיצור ולעניין, המחיר שאתה גובה הוא יקר להחריד, בעיקר מכיוון שהעלוץ שיפוץ הראש הינה מוגזמת ביותר, גם שאר מחירי החלפים שנתת גבוהים.
אפשר לבדוק את עובדות שיפוץ ראש מנוע עולה 550 ₪ איפה רווח של מוסך ??.
אל תשכח שמדובר במוסך רשת ולא מוסך מדרכה ??
טרמוסטט חליפי לפונטו 8 שסתומים אפשר להשיג גם ב 80 שח אבל זה לכדאי גם
ללקוח וגם למוסכניק שמתקן במוסך רשת רק אורגינאלי תבדוק מחיר 150 מעל בדוק
נכון שחור אטימה מגיע עם סט סתמים לראש מסכים במיליון אחוז ידידי תבדוק
תזמין סט סתמים חלפי ואני אחראי לכך שלא תקבל בסט סילקון
דבר אחרון וחשוב אני עובד בתחום ואני זה שמחייב לקוחות אני טוב מאוד
על מה אני מדבר אני פה כדי לעזור ולתת מי ניסיון שלי כי את כל שטיקים אני
מכיר
" שבוע טוב מברוך "
המחירים הנ"ל אצל משפצי הראשים, אתה לוקח את הראש ומחזיר אותו משופץ. אלו המחירים. כמה אתם עושקים את הלקוח זה כבר משהו אחר.
אני דיברתי על טרמוסטט מקורי לפונטו. עם סמלי פיאט ושאר עוונטות. עולה 110 כולל מע"מ. בדוק. אחד כזה נקנה על ידי לפני משהו כמו חודש חודש וחצי.
נו באמת, לחייב על הסיליקון, זה כמו שתתחילו לחייב עבור החשמל של מברגת האוויר ועבור הקפה של המכונאי. מה עוד שהדעות לגבי נחיצות הסיליקון הינן רחבות. ויש שטוענים שלא צריך למרוח כלום ויש כאלה שטוענים שכן צריך למרוח.
אם נוסיף עוד עבודה + רווח למוסך , המחיר עדיין לא צריך לעבור את ה 2000 ש"ח. לכן ההצעת מחיר שכתבת הינה לטעמי מוגזמת בעליל.
ובכל מקרה, פונטו רבות דור ראשון מגיעות עם שעון חום.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.